Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- دورهی بارداری
سلام من دو فرزند دارم.. هر دو هم پسر.. دوره ی پریود های من منظم نیست از 21 روز تا 40 روز بوده...دفعه اول بارداری من 40 هفته و 3 روز طول کشید.. ولی بارداری دوم من 41هفته و 5 روز طول کشید. میخاستم بدونم آیا این اختلاف و تفاوت در دو بارداری من بخاطر اینه که من دوره هام نامنظمه و تخمک گذاری تو هر دوره با توجه به مدت دوره اتفاق می افته؟ یا دلیل دیگری داره؟..مؤفق باشید
- ناباروری
سلام دختری 40ساله هستم و مجرد و درا ستانه ازدواج وزن من 105و قدم 155 واضافه وزن دارم ...ببه خاطر کم بودن خونریزی ماهیانه و اینکه ایا در اینده برای بچه دار شدن مشکلی دارم یا نه ازامایش و سنو انجام دادم .. سنو من مشکلی نداشت و همه چیز نرمال بود اما ازمایش A.M.H=0.5 وکلسیم دی 6 وهموگلوبین من 11.1بقیه مشکلی نداشت...خانوم دکتر اینا یعنی چی؟یعنی من در اینده به طور طبیعی بچه دار نمیشم؟دکترمن خیلی با حرفاش منو نگران و مظطرب کرد.میخوام بدونم درصد بارداری طبیعی من در اینده چقدره؟چکارکنم این درصدزیاد بشه؟تا چند سال دیگه یاسه میشم؟چکار کنم این کار به تعویق بیفته ؟ایا مشخص چه مقدار دیگه فولیکول دارم ?ایا وزن کم کردن تاثیری داره؟ ترو خدابگید چکار کنم خیلی نگراتم
- در مورد حاملگی
سلام آیا ھایلایت کردن مودر اوایل بارداری خطرناک است؟
- اکوقلب جنین
سلام شرمنده ام مجدد مزاحم شدم با بیمارستان حشمت هم تماس گرفتم گفتن برای جنین اکوقلب انجام نمیدن😞 اگه از 22هفته بگذره انجام نمیشه خانم دکتر؟بعضی جاها خوندم تاهفته24میشه انجام داد امروز27تیر 20هفته و3روزمه تا14مرداد بیمارستان 17شهریور وقت داده ایا میتونم بمونم همون موقع برم؟
- بارداری
سلام خانم دکتر.خسته نباشید..من 33هفته باردارم..به مطب زنگ زدم پاسخگو نبودن..آیا مطب باز هست؟من باید مراجعه کنم یا فعلا منتظر بمونم؟با تشکر از شما...
- سلام خستهنباشین جنین کامپکت درصدموفق بودنش چقده؟؟! درصد موفق ب
- سوال بارداری خیلی مهم
سلام خسته نباشید من حدود ۶۵روزپیش سقط باقرص داشتم که به علت تشکیل نشدن قلب جنین بودوبعدازیه هفته از سقط به علت بقایا کورتاژ شدم وبعدازکورتاژ دکتربه من یه بسته قرص روکین دادوگفت باید استفاده کنم بعدازتموم شدن قرص دوروزبه صورت لکه ای پریود شدم واسمون شدبعدازپاکی نزدیکی داشتم بدون جلوگیری که میخواستم بارداربشم ولی این ماه دوباره پریود شدم حالا به نظرتون چراباردارنشدم طبیعیه یانه ؟؟لطفا راهنماییم کنید
- بارداری
سلام خسته نباشید من ۵ مهر زایمان زود راس داشتم الان ۲ روزه خون ریزیم قط شده میخواستم بدون چند وقت دیگه پریود میشم و بت برای زود تر پریود شدن میتونم از امپول پروژسترون استفاده کنم؟؟
- وزن برای سزارین
سلام خانم دکتر من ۴۰هفته ام وزن جنین ۴کیلو گرم آیا در بیمارستان دولتی سزارینم میکنن
- سلام من برای نامنظمی پریودم قرص مدروکسی پروژسترون مصرف میکنم دکتر گفته بود از روز ۱۶قاعدگی بخورم بار اول که خوردم بعد پاک شدنم از قاعدگی ۵روز بعدش دوباره خون ریزی داشتم بعد شما گفتین از روز ۱۴قاعدگی بخورم که خوردم حالا ۳روز بعد پاک شدنم از قاعدگی دوباره خون ریزی داشتم این طوری عادت ماهیانه منظم میشه به نظرتون من هم کیست ریز تخمدان دارم وهم تخمدانم ضعیف وهم زود زود پریود میشم چی کار کنم ببخشید که زیاد شد
- سرکلاژ
سلام خسته نباشید من21 سالمه که یه سقط تو9هفته داشتم الانم باردارم که دهانه رحم 26بودسرکلاژکردم وجفت هم خلفی وگریدصفربود درسونوی انومالی میخواستم بپرسم بااین که جفت هنوزپایین هست میتونم کارهای روزمره رو انجام بدم الان استراحتم نسبی هست؟
- بارداری خارج ازرحم
سلام خسته نباشید ببخشید من شهریور پارسال باردار شدم خارج رحم بود که در تخم دان راست بود با یک دوز امپول ام تی ایکس مشکلم رفع شد اخر اسفند مجددا اقدام کردم که بازم از همون تخم دان راست تشخیص دکتر خارج رحم بود که با یک دوز ونیم رفع شد من الان دکتر رفتم برام داروهای مثل زینک وبا اسفید فولیک با کیوتین داده که میخورم گفت که خواستی عکس رنگی بگیر ازمایشم دادم مشکلی ندارم به نظر شما عکس رنگی خوبه بگیرم
- بارداری
سلام،۳۳ ساله امه.دوره قاعدگی ۲۸ روزه دارم.ولی ماه پیش روز ۲۴ قاعدگی پریود شدم.ولی الان دوره ی ۲۵ هستم هنوز پریود نشدم،رابطه هم نزدیک تخمک.گذاری داشتم.ایا امکانش هست باردار باشم؟
- مسافرت در بارداری
سلام خانوم دکتر من بیمارشما هستم باردارم و نوبت بعدی سونوم ۱۸ فروردین هستش که اونموقع میشم ۸هفته. اینبار تو سونو همچی خوب بود لکه بینی ندارم یادم رفت ازتون بپرسم میتونم عید برم مسافرت یا نه؟بنظرتون خطرناکه واسم؟؟
- اینو فولیک
سلام، من پلی کیستیکم، ۱۵ روز عقب انداختم قصد بارداری دارم ،ازمایش بتا دادم منفی بود،یکسال اخیر پریودم مرتب بوده تا حالا با توجه به سابقه ممکنه کیست داشته باشم ایا میتونم از پودر اینو فولیک استفاده کنم؟
- رابطه جنسی محافظت نشده
سلام فرق رابطه جنسی محافظ شده و رابطه جنسی غیر محافظت شده چیست ؟؟
- امپول هیدروکسی پروژسترون
سلام خانم دکتر.من از بیمارای خودتون هستم،قبلا پیشتون جراحی انجام دادم.الان باردارم چون لاهیجان زندگی میکنم امکان اینکه بیام رشت رو ندارم. من الان هفته۲۳بارداری هستم،دو هفته ای هست که درد توی لگن و استخون کشاله ران دارم و استخوان شرمگاهی.بعضی اوقات هم حس میکنم شکمم سفت میشه که البته بدون درد هست،گاهی هم دلپیچه دارم.زیر دلم درد میکنه و میسوزه و تیر میکشه.نمیدونم انقباض هست یا حرکت جنین هست.رفتم دکتر.بهم ساشه منیزیم دادن و امپول پرولوتون.که هیچ جا پیدا نمیشد.مجبور شدم ایرانیشو بخرم امپول هیدروکسی پروژسترون کاپروات۲۵۰.که گفتن هفتگی تا ده هفته تزریق کنم.الان دیشب تزریق کردم برای اولین بار.ولی هنوز احساس سفتی شکم رو دارم.همینطور هنوز لگنم موقع بلند شدن و دراز کشیدن و تغییر پوزیشن درد میگیره.میخواستم بدونم اگه انقباض دارم،چرا هنوز رفع نشده با وجود اینکه امپول زدم.میشه از قرص ضد انقباض استفاده کنم؟اخه دکترم برام فقط ساشه منیزیم نوشت.میشه قرصی معرفی کنید که انقباض رو کم کنه؟خیلی میترسم دچار زایمان زودرس بشم.با وجود امپول هایی ک قراره هر هفته استفاده کنم ممکنه باز هم دچار زایمان زودرس بشم؟
- حاملگی
سلام وقت بخیر.خواستم بدونم ۸ روز مونده به پریودم رابطه داشتم و اب منی همسرم وارد واژنم شد آیا احتمال دارد حامله بشم ؟
- میوم 11سانتی ساب سروز
سلام من باردارم وی میوم ساب سروز 11سانتی دژنره کلسیفیه دارم والان 19هفته دارم و خیلی نگرانم ممنون میشم راهنمایی کنید
- آزمایشات پیش از بارداری
سلام برای اقدام به بارداری نیاز هست که آقا هم آزمایشی انجام بده؟


