Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- Fsh
سلام در جواب آزمایشم fsh =6هستش که مرحله ی فولیکولی ۳تا ۱۲ هستش وlh=5هستش که مرحله ی فولیکولی5/.تا10.5هستش آیا مشکلی دارم؟قابل درمان هستش؟
- بارداری
من هفته ۱۳ ازمایش قند دادم نرمال بود ایا لازمه هفته ۲۲ به بعد دوباره انجام بدم؟
- سقط مکرر
سلام خانم دکتر آیا کسی ک چندتا سقط 16هفته و15هفته و18هفته کرده باشه وسرویکسش زیر 30 و25میلی هست امیدی هست ک دیگه رحمش بچه نگهدار ه وسقط نکنه ویکی آخری رو سرکلاژ واژینال شده بودم وسقط شد خانم دکتر ترا خدا بگو چکار بکنم خیلی ناامید شدم داروهای ک استفاده میکردم انوکساپارین وشیاف و آسپرین بود وبا وجود سرکلاژواژینال سقط کردم چکار بکنم
- بارداری
درمرحله اقدام ب بارداری هستم،قرص لتروزول خوردم وامپول hmgزدم،بعدسونوگرافی دادم،بعدازسونوگرافی دکتربرام مدروکسی پروژسترون تجویزکردکه ۷روزبعدازتمام شدن پریودیم مصرف میکنم،دوروزدرموعدپریودی لکه بینی خفیف قهوه ای رنگ داشتم بعدقطع شد،الان دوروزازپریودم میگذره هنوزپریودنشدم نمیدونم با دارم یاب خاطرمصرف قرصه بایدچکارکنم؟
- عمومی
سلام بنده ده روز پیش سرماخوردم و چند روزی تقریبا ۴ یا۵روز متوجه حس بویاییم شدم که هیچی رو نمیتونم بو کنم هیچ مشکلی ندارم ولی فقط بونمیتونم هییییچ کنم چه دارویی استفاده کنم بنده تواقدام هم هستم آبریزش و گرفتگی ندارم فقط حس بویایی ندارم
- درد مقعد هنگام قاعدگی
سلام امروز عادت ماهیانم شروع شده مقعدم خیلی درد میکنه اصلا نمیتونم بشینم قبلن اینجوری نبودم
- ترجمه
Speclmen
Endometrial pipelle biopsy
Macroscopic evaluatoin
Specimen received in formalin container consists of several pieces of
soft-pinkish tissue
measuring 2.0 x 2.0 x 0.5 cm in aggregate.SOS:M/1,E:100 %
Microscople evaluation: Sections are showing fragmented suporficial epithelium of endocervical mucosa with cellular dysplasia ( nuclear enlargment and hyperchromasia ). Sections are also showing some atypical glands with nuclear onlargment and hyperchromasia ; located in mucoid-proteinous background
Dx: Uterus
endometrial pipelle biopsy:
* Superficial columnar epithelium
Cervical intraepithelial neoplasia , high grade
• Some atypical glands
Please see the comment
• Comment: We can not identified where is the origin of these glands,
(endometrium or cervix ). Fractional curettage is recommended - سرکلاژ شکمی
میخوام بدونم سرکلاژ شکمی که به من پیشنهاد شده جواب میده به من ایا
- کیست خوش خیم پستان
سلام وخسته نباشید من طی سونوگرافی و ماموگرافی متوجه شدم کیست پستان دارم ودکترم فقط قرص ویتامین ای وگل مغربی پیشنهاد دادن .آیا دارویی هست که کلا کیست پستان رو از بین ببره ومن درد نکشم چون هر روز درد میاد و اینکه آیا قرص ال دی کیست پستان رو بدتر میکنه.ممنونم
- بارداری
سلام. من اوایل بارداریم هست. دکتر قرص اسید فولیک و ید و ویتامینd3 رو برام تجویز کرده. خواستم بپرسم اگه قرص امگا3 رو با اینا بخورم اشکالی داره؟
- سلام من تخمدانم ضعیف هم کیست تخمدان ریزی دارم هم قاعدگیم زود به زود میشه مراجه کردم به متخصص زنان قصد بارداری دارم دکتر برام قرص اسید فولیک داد و ویتامین Eگفت اینها روبخور بعد سه ماه دیگه بیا من اینها رو خردم بعد سه ماه دیگه رفتم برای نامنظمی قاعدگی قرص مدروکسی پروژسترون داد و گفت اینها رو مصرف کنم بعد سه ماه دیگه بیا من دارم اینها رو مصرف میکنم گفته بود از روز ۱۶قاعدگی شبی ۱عدد بخرم حالا من دارم میخورم ۹تاشو خوردم ۱دونهش مونده پریود شدم حالا باید چی کار کنم یک دونه قرص و نظر بدین لطفا خونریزی خیلی زیادی دارم هم شکمم درد داره و هم کمرم آیا با قرص مدروکسی پروژسترون منظم میشه عادت ماهیانهم آخه همیشه پریودم نامنظم بود وخیلی زود به زود میشه ماهی ۲بار پریود میشم لطف کنید جواب بدین
سلام ابعاد تخمدان راست ۳۱،۱۸ واکوژنیسته درحدنرمال وتخمدان چپ ۳۵،۱۵ اکوژنیسته نرمال ایا تنبلی تخمدان دارم ؟
- قرص دوفامد
سلام خسته نباشید میشه قرص دوفامد رو بیشتر از ۱۰ عدد مصرف کرد تا پریودی عقب بیوفته
- با عرض سلام وخسته نباشد 15 سال پ یش رحم برداشته شده والان کبست تخمدان طرف چپ با سونوگرافی تشخیص داده که کبست اکوفری با ذرات اکوژن معلق هست ایا عمل جراحی نیاز هست که تخمدان برداشته شه ممنونم
- خال گوشتی
با سلام خانم دکتر عزیز ..من دختری هفت و نیم ساله دارم که در ایام عید متوجه شدم که یک خال گوشتی کوچک در کشاله ران دارد که قبلا نداشت..آیا خطرناک است یا امکان دارد که زگیل تناسلی باشد؟من خودم ۵ ماه پیش پاپ اسمیر طبیعی داشتم و قبل عید معاینه شدم که دکتر چیزی از زگیل نگفت
- سزارین
سلام من یه تا فرزند سزارین شدم وبه علت مشکل ژنتیکی یک فرزند دارم.الان میخوام باردار بشوم.آیا میتونم سزارین چهارم رو پشت سر بگذارم؟
- عفونت قارچی مداوم
سلام.۳۸ ساله هستم.چندماه پیش تشخیص hpv تیپ ۶۸ داشتم.کرایو کردم.کولپوسکوپی اوکی بود فقط عفونت مختصر.واکسن گارداسیل قبل عید زدم.هفته بعد عفونت قارچی به شکل سوزش خارش التهاب خشکی و دونه های سفید داشتم.مترونیدهزول فلوکتونازول و کپسول واژینال پروبیوتیک استفاده کردم.به محض اتمام دارو برای سومین بار تو یکماه و نیم اخیر عود کرده.الان آسم شدید دارم و بستری هستم و امکان مراجعه حضوری ندارم.چه راهکاری پیشنهاد میفرمایید.سپاسگزارم
- روز یازده انتقال بتام منفی بود امکان داره روز چهارده مثبت بشه
- سلام من سه بار سزارین شدم که آخرین بار ۳سال پیش بود.الان یه هفته لی می شه که سمت راست بخیه ها ازداخل چیزی اندازه ی یه نخود زیر شکمم احساس می کنم که درد هم داره.درآخرین بخیه هست.یه مدت خوب بود دوباره بعد ازیه هفته درد می کنه..لطفا می شه راهنماییم کنید علتش چیه؟ممنون
- قرص سیبل
دخترم ۱۲سالشه به علت کیست در دوطرف تخمدان دکتر سیبل تجویز کرد وقتی بسته دوم رو شروع به مصرف کردیم خونریزی قطع نمیشه راه چاره چیه؟؟؟؟
- سلام من۳تا سزارین داشتم اخرینش ۷سال پیش بود به دلایلی میخواهم بازهم باردار شوم ایا امکانش هست


