Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- انقباضات رحم بعد انتقال جنین
با سلام من روز نهم انتقال جنین هستم از امروز انقباضاتی در رحمم حس میکنم که اذیت کننده نیست اما مداوم هست، این برای جنین خطر نداره؟ در ضمن هر 12 ساعت هم شیاف پروژسترون را رکتال استفاده میکنم
- مصرف استرادیول
با سلام من دو هفته پیش انتقال جنین داشتم امروز تست دادم مثبت شد میخواستم بپرسم من تا الان قرص استرادیول خارجی مصرف میکردم حالا میشه ایرانی بخورم یا نمیتونم ؟؟
- هایپرپلازی بدون آتی
سلام عرض ادب و احترام ممنون میشم راهنمایی بفرمایید نتیجه پاتولوژی بعد از برداشتن پولیپ هست قصد بارداری دارم ایا با این شرایطم امکانش هست؟ من میتونم باردار بشم ؟ وضعیتی خطرناکه؟ Macroscopy: Received specimen in formalin in two bottles as below: A) Endometrial curettage & Uterine cavity polypectomy: Consists of multiple brown fragments of soft tissue M: 2.5x2x0.7 cm in aggregates. SOS:M/1 E=T B) Endocervical curettage: Consists of multiple creamy brown fragments of soft tissue M: 1.2x0.6x0.3 cm in aggregates. SOS:M/1 E=T Microscopy: A) The histologic sections show polypoid endometrial structure composed of cystically dilated endometrial glands lined by mitotically active pseudostratified epithelium embedded in spindle cell stroma along with thick-walled blood vessels which show at least focally increased ratio of glandular to stromal portion as well as foci of serrated dilated glands lined by single layer of bland columnar epithelium with extensive subnuclear vacuolization. Other parts show serrated dilated glands lined by single layer of bland columnar epithelium with extensive subnuclear vacuolization and focal tubal metaplasia embedded in edematous stroma. Also fragments of endocervical tissue lined by single layer of bland columnar epithelium along with acute and chronic inflammatory infiltrates are seen. There is no evidence of malignancy in this specimen. B) The histologic sections show endocervical tissue lined by single layer of bland columnar epithelium along with acute and chronic inflammatory infiltrates are seen. There is no evidence of malignancy in this specimen. DX: A) Endometrial curettage & Uterine cavity polypectomy: - Early secretory endometrium. - Fragments of Endometrial polyp superimposed by focal simple endometrial hyperplasia without nuclear atypia. - Chronic endocervicitis.
- مصرف قرص اورژانسی
سلام من از قرص اورژانسی تنسی استفاده کردم و بعد از یک هفته از مصرف قرص خونریزی دارم ، و الان یک هفتس که خونریزی دارم میخواستم بدونم لازمه مراجعه کنم به دکتر یا عادیه؟
- آیا باردارم ؟
سلام خانم دکتر ، من ۶ فروردین اولین روز آخرین پرویدم بود و این ماه برای بارداری اقدام کردم ،تقربیا یک روز در میان .۵اردیبهشت باید پریود می شدم ولی ۴اردیبهشت فقط یه قطره خون اومد درد زیر شکم و سینه دارم ولی از خون ریزی خبری نیست ،۲۸ سالمه و تا به حال پریودم عقب نیفتاده بود همیشه منظم و ۳۰ روزه بود امروز رفتم آزمایش خون دادم میزان bhcg یک بود ،این یعنی حامله نیستم ؟ یا اینکه احتمال داره زود آزمایش داده باشم ؟ پیشاپیش ممنون از جوابتون .
- پریود
سلام خانوم دکتر قرص ال دی اصلا باهام نمیسازه میخورم سرگیجه و حالت تهو کلا حالم بد میشه پس برای جلوگیری از بارداری و عقب انداختن پریود چیکار کنم؟؟؟
- توده هایپواکو
هایپواکو با حدود ناواضح درناحیه بوکال به دیامتر ۷مم و۵م م چیسته
- جوش نوک پستان
سلام 18 سالمه و مجرد هستم چند روزیه روی نوک سینه ی سمت چپم یک جوش کوچک سیاه دراوردم میخوام بدونم خطرناکه؟
- سقط
سلام خسته نباشید من قلب جنینم تشکیل نشده طبق گفته دکتر و تحت نظر ایشون با مصرف شیاف پروژسترون و آسپرین تا هفته دوازده جنین رو نگه داشتم چون احتمال رشد مجدد داده بودن حالا دیروز سونوگرافی کردن و دوباره رشد نداشته بهم قرص لتروزول دادن قبل از اینک اخرین بار سونو بدم سه روز لک بینی پراکنده داشتم از دیروز دیگ ندارم امروز هم ک تا الان دو تا قرص لتروزول خوردم زعفران و اناناس و چای دارچین و ورزش و بپر بپر و پیاده روی و حموم و اینا بازم حتی یه قطره لک ندارم فک کنم بخاطر شیافیه ک استفاده کردم بنظرتون چیکار کنم سقط شه و بقایا نداشته باشه و کامل دفع شه بخدا خیلی نگرانم چسبیده باشه و بخوان کورتاژ کنن
- بارداری
سلام.من یکسال ازدواج کردم اقدام سنو و آزمایش هم دادم.گفتن خوبی مشکل نداری.همسر من آزمایش اسپرم داد گفتن مشکل نداری ولی باردارنشدم
- بارداری
سلام.لطفا زود جواب بدید خیلی مهمه.خانم دکتر روز ۷قاعدگی که خونریزی نداشتم نزدیکی داشتم.در کل من سه روز اول خونریزی دارم.بعدش در حد لکه تا روز ۷که دیگه برمحمام تموم بشه.بعد من عقدی هسم دو ساعت پیش نزدیکی داشتم ینی روز ۷قاعدگیم.با کاندوم .بعد حین نزدیکی همسرم متوجه شدم کاندوم نیست.سربع یه نگاه کرد داخل با انگشت آوردش بیرون .بعد هیچ آبی ازش نیومده بود تا ایکه بعد از بیرون آوردنش دوباره کاندوم جدید گذاشتیم که دخول انجام دادیم دوباره .خب؟ بار دوم کامل آبی منی اومد و تو همون کاندوم ریخت.الان میخوامبدونم تو روز ۷قاعدگی بودم نظرتون امکان حامله شدن هس؟ینی از وقتی که کاندوم اول در اومده بود سریع فهمیدیم و بیرون آوردیم و هیچ منی نیومده بود.ترسم از اینه که روز ۷قاعدگی بودم رحمم که باز بوده چیزی نمیشه؟ بنظرتون چیکار کنم؟؟؟؟جواب بدید😞😞
- امپول دکاپتیل
باسلام خونریزی شدید قاعدگی دارم.دکتر امپول دکاپتیل تجویز کرده است.ایا عوارضی دارد؟درضمن داروی واریس پا،ریواکسابان ۱۵ دارم مصرف میکنم و دوکسیم ۵۰۰
- چندماهه اقدام به بارداری کردم اما نمیشم باید چیکار کنم؟
- مایع ازاد داخلی
سلام مایع آزاد داخل cul- de- sac خفیف در دختر بچه ۱۰ نرمال است ؟
- مربوط به مشکلات زنان
سلام خانوم دکتر خسته نباشید من ۱سال خرده ای ازدواج کردم قبلا همش دچار عفونت بودم قرص و پماد مصرف میکردم خوب میشد دوباره بعد مدتی سوزش وخارش ترشح داشتم که گاهی این مشکل برام پیش میاد ...چندی با همسرم رابطه داشتم لکه بینی یا همون خونابه دیدم به رنگ صورتی و موقع رابطه درد وسوزش هم دارم چه کنم
- خونریزی کم قاعدگی طولانی مدت
سلام من ۲۴سالمه. برای اولین بار پریودم طولانی شده بیشتر از ۱۶ روز هست. چون ای یو دی دارم به دکتر مراجه کردم و برام سونو و آزمایش نوشت. هر دو تاش سالم بودن یعنی ای یو دی وضعیتش مناسب بود و هیچ کیستی هم نداشتم برام قرص داده ترانگزامیک اسید و مفتامیک اسید اما هنوز خوب نشدم میتونه علت دیگه ای داشته باشه؟
- خونریزیdisrdered proliferative endometrium
- کیست نابوتین
دختر مجرد۳۱ ساله هستم. حدود ۳ماه است پریود نشدم. تا اینکه سونگرافی دادم دوکیست نابوتین اندلزه ۴و ۵ میلی متر داشتم رحم اندازه و اکوی طبیعی.ضخامت دولایه اندومتربرابر۶میلی متر است. تخمدان راستم نمایpcod دارد.
- زنی پنجاه ساله هستم تقریبا یک چند هفته ای است که مثل زن جوان سکس را دوست دارم و خیلی به طرف همسرم میرم در حالی که قبل اینگونه نبوده مشکلی دارم
- زنان ونازایی
با سلام چندین دوره دیفرلین ایرانی تزریق کردم وپریود نشدم تزریق بعدی رو با یک هفته تاخیر دیفرلین خارجی تزریق کردم متاسفانه پریود شدم الان طبق روال 28روزتزریق بعدی رو ادامه بدم ودرکنار دیفرلین چ دارویی استفاده کنم که پریود قطع بشه...


