Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- آیا پر کاری تیرویید باعث نیامدن پریود میشه
- مایع مختصری با محتوای اکوفری در فضای آندومتر رویت شد
- بارداری
سلام خانم دکتر خسته نباشید من با نامزدم ۲ هفته پیش رابطه داشتم و آبش ریخت روی پام مطمئن نیسم نریخته باشه روی واژنم بعد از ۵ ساعت قرص ارژانسی استفاده کردم و رابطمون هم جوری نبود ک الاتش بخاد وارد بدنم شده باشه احتمال بارداری هس چونکه از پریودمم گزشته خیلی میترسم
- درد واژن
سلام خسته نباشید من20سال سن دارم و مجردم.بعضی وقتا دهانه واژنم همون ورودیش تیر میکشه وبعضی وقتا مقعدم.علتش چی میتونه باشه؟من چندبار پردمو نگاه کردم ایا ممکنه بخاطر کشیدن لبه های واژنم پردم اسیب دیده باشه؟ممکنه پردم اسیب دیده باشه و اون تیر کشبدن ورودی واژنم بخاطر اسیب باشه؟یا تیرکشیدن بخاطر عفونته؟ توروخدا جواب سوالمو واضح بدین
- امپول پروژسترون
سلامهفته۸ بارداری هستم امروز فراموش کردم امپول پروژسترون بزنم مشکلی پیش میاد؟
- فیبروم
سلام خسته نباشید. من۳۳ ساله و ۱۰ ساله که ازدواج کردمو ۸ سال پیش باردار شدم که در ماه سوم سقط جنین داشتم بعد از اون تلاش به بارداری مجدد کردم که نشدم و دوباره جلوگیری رو شروع کردم ولی همیشه پریودهای سر وقت ولی بسیار دردناک و خونریزیهای شدید داشتم و دارم. یکساله متوجه شدم فیبروم دارم(فیبروم تحت صفاقی) که مقداریش داخل عضله رحم و بقیه اش بیرون به سمت ناف هستش اما متاسفانه کشوری که زندگی میکنم اجازه عمل جراحی رو قوانینش نمیده و من بخاطر پریودهای سنگین بسیار اذیت میشم و بطور دایم ویتامین دی، آهن و کلسیم مصرف میکنم . قصد بارداری هم دارم. قصد اومدن به ایران و چون خودم شمالی هستم به رشت رو دارم. محبت میکنید اگه راهنمایی کنید در مورد جراحی و گرفتن نوبت سریع.
- سرکلاز
سلام خانم دکتر عزیز و مهربون خانم دکتر شما دکتر البرزی ک در شیراز هستن تائید مکنید ک من بخاطر خانواده ام ک شیراز هستن بروم اونجا و پیش ایشون سرکلاژ شکمی بکنم کارش خوبه
- تفسیر پاتولوژی پولیپ
میخواستم یه عکس از پاتولوژی مادرم بفرستم تا بررسی کنید و نظرتون بگید خیلی عجله دارم و استرس وحشتناک
- بارداری
من باردارم حدود دوماهه از تریاک استفاده میکردم اگ الان بذارم کنار بچم معتاد نمیش
- بارداری
سلام دکتر. ۲۷ هفته و نیمم ۲۰ هفته با سرویکس ۲۲ سرکلاژ شدم. استراحت مطلق کردم بعد از عمل یعنی فقط برای دستشویی پا میشم. امروز سونو دادم طول سرویکسم شده بود ۲۶ . میتونم استراحتمو کمتر کنم ؟ شیاف و آمپول پروژسترون هفتگی میزنم. ۲۷ و نیم هفته ام.
- پاپ اسمیر
سلام بنده بواسیر دارم قبلا موقع دفع خونریزی جزئی داشتم و موقع رابطه جنسی از پشت خونریزی جزئی داشتم،از کجا بفهمم که زائده مشکل داری نیست؟و ارتباطی با hpvنداره؟ زائده هیچ دردی ندارد، سوال بعدی اینکه پاپ اسمیر ویروس hpv رو هم تشخیص میده؟ من تیرماه ۱۴۰۱ پاپ اسمیر انجام دادم، الان ۲۰ هفته باردارم بعد زایمان کی میتونم پاپ اسمیر انجام بدم و از سلامت رحمم مطمئن بشم؟ علایمی که داشتم قبل بارداری تاخیر در پریود بود و پریود نامنظم، ترشحات واژینال سفید داشتم، روزهای خونریزی پریودهام کم بودن، قبلا هم دو تا سقط داشتم هیچ علامتی واضحی ندارم فقط اون بواسیر دارم ، ولی درخصوص hpvنگران شدم چون چند سالی میشه پاپ اسمیر ندادم آخرین بار تیرماه ۱۴۰۱ بود،الانم باردارم و ترشحات آبکی سفید دارم.به نظرتون علایمی که از ابتدای سوال تا انتهای سوال عرض کردم طبیعی هستن؟
- سونوگرافی سینه ؟
با سلام درسونوگرافی من نوشته شده که ساختارهایپواکو با دیامتر mm8.73.2 ساعت 8 برست چپ بافاصله ی ۴cm از نیپل mm5 ازسطح پوست مطرح کننده ۳ Birades مشاهده میشود. سونوگرافی پیگیری ۶ الی ۱۲ ماه بعد پیشنهاد میشود. خواستم بپرسم ساختار هایپواکو چی هست ؟ دل نگران شده ام آیا توده یا مشکلی وجوددارد ؟
- سلام وخسته نباشید خدمت شما خانم دکتر من ۳ساله زایملن کردم الان چند روزه جای بخیه دردمیکنه علتش چیه
- عفونت واژن
سلام خانم دکتر.بنده 35دارم،4 ماهه زایمان کردم .پریود نمیشم فقط هرماه ی بارلکه بینی دارم حداقل 4 روزبعدپاک میشم یه هفته ای میشه عفونت گرفتم کمرم ، زیرشکمم خیلی دردمیکنه عفونتم کشداروشفافه وهیچ بو بدی نمیده بی خودی خیس میشم خیلی بدم میاد یه جوری لیز میشه بدنم .وقتی خشک میشه رولباسم زیاد سفید میشه لطفاراهنماییم کنید که چه دارویی مصرف کنم .ممنون
- زنان
روفولیک اسید با فولیک اسید یکی
- عمل کورتاژ تشخیصی
سلام من دو با عمل کوتارژ با فاصله دوسال انجام دادم در عمل دوم گفتن پولیپه بعد از عمل من تقریبا که دوماهه انجام دادم یه هفته پاکی داشتم و خون ریزی دارم به نظر شما با دارو یعنی جستیران 40 استفاده کنم ضرر نداره خونریزی قطع میشه تا چند ماه استفاده کنم
- باسلام لطفا جواب بدین خیلی استرس دارم ممنونم
با سلام در غربالگری اول nt=3:5(99th percentile) IT=1.9mm FHR=162bpm CRL=73.1mmحدود 13w3d
- روش جلوگیری بعدسقط
سلام خسته نباشید من27بهمن ماه کورتاژ کردم جنینم توهفته 9فوت شده بود الان باچه روشی میتونم مراقب باشم که تا3ماه باردارنشم؟
- یبوست
خانم دکتر من یبوست شدید داشتم موقع دفع خیلی بهم فشار اومد الان درد و سوزش دارم و مقعدم از داخل زخم شده لطفا راهنمایی کنید واقعا موقع دفع عذاب میکشم
- اقدام به بارداری
کاربر هلیا هستم .ببخشید **در ادامه سوال قبل ام ***.. سایز فولیکولم که ۱۶ بود خوبه ؟ بارداری اتفاق میوفته؟


