Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کرم واژینال
سلام خانم دکتر من دکتر رفتم گفت ترشح داری یخرده که بهم کرم واژینال داد با قرص سفکسیم من بعد پریودی تموم شد رابطه داشتم بزای اقدام آیا من این کرم استفاده کنم تو دوران اقدام مشکلی به وجود نمیاد
- وزن گیری جنین
با سلام، در سونوگرافی 30 هفته به من گفته شد که وزن جنین کم هست می تونم برای افزایش وزن آن دلستر و بستنی استفاده کنم؟ یا خود شما چه پیشنهادی برای این چند هفته آخر دارید، باتشکر
- تورم بطن مغز جنین
سلام من در هفته سی بارداری هستم و سونوگرافی تورم۹/۷ در یکی از بطن های چپ مغز جنین را تشخیص دادن آیا این عدد نشان از هیدروسفالی است؟و اینکه من باید الان چکار کنم؟
- Int.os
جفت ازint.os فاصله دارد یعنی چی؟
- تکون خوردن جنین
سلام خانوم هفته۲۳بارداری هستم امروز ضربه های جنینو زیرشکمم حس کردم نگرانم مشکلی هست؟ اخرین بار که سونو دادم طول سرویکس۳۸بود
- سقط جنین
۳۳ سال دارم دوتا بچه دارم دوبار سقط کردم که قبلی سه ماه پیش بود میخواستم تازه دستگاه بزارم که سونو دادم و متوجه شدم ۶ هفته حامله هستم دوتای قبلی یکیش ۷ هفته بود و اصلا قلب تشکیل نشده بود ولی الان گفت ۶ هفته و ۵ روز هست قلب کامل تشکیل شده و ضربان قلب منظم هست واقعیت میخوام بندازم اما میترسم چون قلب داره میگم یه انسان زنده اس کمکم کنید.... نمیدونم باید چیکار کنم
- آی یو آی
سلام خانم دکتر،درصدموفقیت آی یو آی برای تعیین جنسیت چقدر؟موفقیت درتعیین جنسیت به چه عواملی بستگی دارد
- دوره بارداری
سلام. آیا دوره بارداری میتواند بیشتر از 42 هفته باشد؟ و آیا برای جنین خطرناک است و موجب مرگ وی میشود؟
- فتق بارداری
سلام من 5 سال پیش زایمان داشتم و در بارداری دچار فتق ناف شدم، اما متاسفانه درمان نکردم ،الان مجددا باردار هستم ( هفته دهم ) سوال بنده این است : آیا این فتق ناف برای جنین خطرناک است ؟؟ با توجه به اینکه تغذیه جنین از ناف میباشد نیاز هست اقدامی انجام دهم ؟؟
- مصرف قرص مایوکارمت در بارداری و کاهش حرکت جنین
سلام، بنده ۳۵ سال دارم و در هفته ۲۸ بارداری هستم. به دلیل مشاهده آریتمی قلب در نوار قلب، متخصص قلب قرص مایوکارمت ۲۳/۷۵ تجویز کردن. الان دو شب هست که مصرف میکنم، اما متوجه کاهش حرکات جنین شدم. البته در یک ساعت ۵ حرکت دارد، اما نسبت به روزهای قبل خیلی کاهش پیدا کرده مخصوصا حرکت های بزرگ، میتونم بگم در روزهای گذشته در ۱۰ دقیقه ۵-۶ حرکت خیلی واضح و محکم داشت. میخوام بدونم مصرف این قرص برای جنین مشکلی ندارد؟ با سپاس
- سنوگرافی
سلام من دو ماه پیش ی کیست ب ابعاد 4سانت داشتم امروز سنو گرافی دادم همه چی نورمال بود فقط من یه چی متوجه نشدم نوشته Rto=25×14mm و Lto=28×14mm این ینی چی این کیسته؟فقط همینو نوشته بقیه چیزا نورمال و اوکی بود
- تبخال در ناحیه ی مقعد
سلام وقت بخیر هفته ۱۰بارداری هستم و در ناحیه ی مقعد دچار تبخال شده ام آیا میتونم از پمادهای تریامسینولون ان ان و پماد آلوویر ۵درصد و پماد موپیروسین ۲ درصد استفاده کنم؟
- بارداری
سلام من تاریخ زایمانم سونوان تی زده ۳۰مرداد اگرازاخرین پریودم حسساب کنم میش ۶شهریور من هفته هاماازروی سونوان تی حساب کنم دقیق تر
- قرص ضد بارداری
من یه ماه پیش سقط داشتم ۲۵ ماه قبل البته باکره بودم و نامزد این ماه ۲۵ قرار بود پریود بشم اما چون در ۲۴ ام رابطه داشتم قرص ال دی خوردم تا الان حدود یه هفته هست که ال دی میخوردم بعد از هر رابطه جهت جلوگیری از باردادی سوالن این بود خانم دکتر الان که رابطه ندارن قرص ررو ترک کتن تا پریود بشم یا نه ؟ امکان حاملگی هست خر چند استفاده از کاندوم بود
سلام خانم دکتر یه سوال داشتم در حین استفاده از مدروکسی پروژسترون میشه اقدام کرد یا بايد تا قطع قرص صبر کنیم؟؟
- پریودی نامنظم
سلام من کلا پریودیم نامنظم بود ولی هر وقت قرص میخوردم پریود میشدم اما الان دوبار بیبی چک زدم منفی بود تا الانم دو ورق قرص ال دی و جستیران و پروژسترون خوردم و دوبار امپول پروژسترون زدم اما پریود نمیشم چیکار کنم
- آیای اکوی هموژن نرمال است؟
سلام وقتتون بخیر یک روز بعد از پریودی سونوی واژینال دادم که ضخامت آندومتر 2.8mm و دارای اکوی هموژن است و بقایای جفتی به درستی مشاهده نشد
ماه قبل به حجم یک سی سی بقایا داشتم میخواستم ببینم طبیعی هستش و بقایا کاملا دفع شده؟
اندومتر که اکوی هموژن داره نرماله؟ - عکس رنگی رحم
سلام خانم دکتر .در رشت کجا عکس رنگی رحم انجام میدن؟
- لکه بینی
با سلام خانم دکتر در سوالات قبلی گفتم ک دکتر قرص برای تنظیم پریود بهم داده.30 عدد قرص دوفاستون..من ب اشتباه جای اینکه ان قرص را از روز 14پریود ب مدت 10شب بخورم تمامشان را در ماه قبل خوردم و تمام شد..الان 12روز از پریود این ماهم میگذرد ک پس از نزدیکی لکه بینی با دردخفیف شکم داشتم..ایا نشانه ی بارداری است یا ب علت مصرف قرص هاست؟
- قرص سیپروتون کامپاند
سلام من سپیروتون کامپاند را از روز اول قاعدگی شروع کردم و الان که روز دهم هست پریودم قطع نشده چی کار کنم؟


