Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام. من 34 سالمه 5 ساله ازدواج کردم. اوایل زندگی اقدام کردم برا بارداری که متاسفانه جنین قلب نداشت و سقط شد. بعد 5 سال باز اقدام کردم برا بارداری بازم سقط شد. دکتر گفته که باید برم مرکز ناباروری مرکز سقط مکرر. که هم خودم هم شوهرم آزمایش بدیم. سوالم اینه که آیا حتما باید برم مرکز ناباروری یا میتونم به پزشک متخصص زنان و زایمان و نازایی مراجعه کنم؟
- بارداری
سلام خسته نباشید. من می خواستم برای بارداری اقدام کنم . از طرفی قصد دارم چشمو عمل لیزیک یا لازک کنم؛ می خواستم بدونم اگه باردار بشم خدایی نکرده ممکنه مشکلی برای جنین یا بارداری ایجاد بشه ؟
- بارداری
سلام خانم دکتر من دختر 14 ساله از تبریز هستم. ببخشید من یه سوال داشتم ازتون. خانم دکتر من از پرده بکارتم نگرانم. من یه بار خواستم سلامتی پردم رو امتحان کنم که در آن موقع من یه چیز بسیار نازک رو داخل رحم یا نمی دونم کجا، خلاصه من این چیز نازک رو وارد کردم تا 2و نیم سانت اینا داخل رفت و این خیلی نگرانم کرده ک پردم سالم هست یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟لطفا جواب بدین ممنون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
- بارداری
سلام.من این ماه اقدام به بارداری داشتم الان دوروز به وقت پریودی مانده یک هفته بیشتره که دردش کم وسردل دارم امروزناخاسته یه وسیله سنگین بلندکردم وبلافاصله لکه بینی ودلدرد شدید دارم بنظرتون بارداربودم وسقط داره میشه چکارمیتونم بکنم مطمعن بشم
- امپول
سلام امپول پرولوتون ایرانیش خوب یاخارجی
- بارداری
درمرحله اقدام ب بارداری هستم،قرص لتروزول خوردم وامپول hmgزدم،بعدسونوگرافی دادم،بعدازسونوگرافی دکتربرام مدروکسی پروژسترون تجویزکردکه ۷روزبعدازتمام شدن پریودیم مصرف میکنم،دوروزدرموعدپریودی لکه بینی خفیف قهوه ای رنگ داشتم بعدقطع شد،الان دوروزازپریودم میگذره هنوزپریودنشدم نمیدونم با دارم یاب خاطرمصرف قرصه بایدچکارکنم؟
- بارداری وترشحات
سلام میتونم براترشحاتم زیادهفته۲۵ام نترانیدازول دکتربهم داده میتونم دوهفته یبار استفاده کنم ترشحاتم عفونی نشه
- نازایی
سلام وقت بخیر خانم دکتر من 20 سالم هست الان حدودا 7 ماه ازدواج کردم ولی تا الان بچه نصیبمون نشد رفتم دکتر گفت عفونت ندارم و سونو گرفتم فولیکول هام یکی 14و دیگری 19 و قرص لتروزول و کلومیفن در روزهای چهارم دوره قاعدگیم میخورم وبعد روز 8.9.10 قاعدگیم آمپول hmgمیزنم وروز چهاردهم آمپول hcgزدم این دستور برای دوماه استفاده کردم ولی باردار نشدم؟ چی توصیه میکنی؟ ؟خانم دکتر
- پریودی بعداز زایمان سزارین
با سلام من مادر ۲۸ساله ای هستم که دو کودک دارم و تا هجده ماهگی پریود نمیشوم میخواستم بدونم ایا طبیعیه یا مشکلی دارم
- فتق نافی
با سلام و احترام بنده 2 و سال ونیم پیش عمل سزارین شدم و در بارداری اول دچار فتق نافی شدم ولی متاسفانه دنبال درمان نرفتم . الان مجددا با وجود داشتن فتق نافی باردار شدم. آیا این فتق روی بارداری تاثیر داره؟ آیا برای جنین خطری ایجاد می شود؟ فتق باعث سقط یا زایمان زودرس می گردد/ در ضمن بارداری دوم بنده 5 هفته و شش روز می باشد. با تشکر فراوان
- جلوگیری
سلام من ماه آینده عقد میکنم. میخواستم یه روش مطمئن برای جلوگیری از بارداری معرفی کنید. روشی که عوارضش کم باشه. ممنونم
- حاملگی
سلام 15 شهریور رابطه داشتم ولی 3 مهر{تیره بود} و 8 ابان {رنگش طبیعی وشدتش زیاد}عادت شدم اما تو اذر نشدم ممکنه باردار باشم
- زنان
سلام ببخشید خانم دکتر من بعد از استفاده از قرص اورژانسی حدود ۴۰روز پریود شدم وقتی رفتم دکتر قرص مدروکسی به مدت یک ماه برام تجویز کردن الانم خوب شدم دیگه لکه بینی و پریود ندارم ومدت هفت روز از قرصهام مونده میخام باردار شم این قرصها احتمال داره که از بارداریم جلوگیری کنه!!!
- بارداری
سلام من باردارهستم میرفتم بهداشت دستگاه روشکمم مذاشت وصدای قلب جنین رومیشنیدومیگفت خوبه بعدرفتم سونوگرافی دکترتامعاینه کردگفتن شماباردارنیستین یعنی بارداری پوچ دارم گفتم شایداشتباه میکنن رفتم سونوی دیگه اوناهم چنین جوابی بهم دادن توسونوی اول برام نوشته بودساک حاملگی دفورمه درحفره اندومترباGSمساوی با26mmودرسونوی بعدی 46mmبودنوشته بودمایع آزاددرکلدوساک مشاهده نشدوهمینطوردرمحل adenexهاضایعه فضاگیردیده نشدوشواهدی ازYOLK Sacوfetal poleمشهودنیست چکارکنم پس صدای قلبش چی ازمایش خونی که دادم Beta HCG1000دراومدوبهم گفتن بارداری چی شدنه لکه بینی نه چیزی چکارکنم لطفا راهنمایی کنید ممنونوبعدسونودوباره رفتم بهداشت دستگاه روشکمم گذاشت هم هیچ صدای قلبی نشنید کجارفت استرس گرفتم ازبس که فکرمیکنم دارم ضعف میکنم لطفاراهنمایی کنیدممکنه که قایم شده باشه یااینکه هنورکوچک باسه یاحالاجنین تشکیل شده باشه
- خونریزی
انتهای تحتانی بررویint osینی چی؟
- سرکلاژ
سلام دکتر.وقت بخیر.من توی هفته دوازده بارداریم سونوی شکمی انجام دادم و گفتن سرویکسم ۳۳هست،میخواستم بپرسم آیا نیاز به سرکلاژ هست؟و میزان استراحتم باید به چه صورتی باشه.بعضی اوقات درد توی واژن و شکم دارم.بصورت تیر کشیدن هست این درد. گاهی اوقات هم گرفتگی.نمیدونم طبیعی هست یانه.خیلی نگرانم.
- تاخیر زمان پریود
سلام وقت بخیر دوروز از تاریخ پریودم گذشته هم بی بی استفاده کردم هم آزمایش خون ولی دوتاش منفی من باید چیکار کنم از استرس دارم میمیرم آیا آزمایشات اشتباهن؟
- لکه بینی
سلام.۲۸سالمه.متاهلم. ۲۲روز از قاعدگیم گذشته.اقدام کردم واسه بارداری از بعداز پاک شدن. امروز نزدیکی داشتم.اخرشب درد زیر شکم و ترشحات ابکی و اخرم خونی!علتش چیه
- مصرف دارو وارفارین
سلام وقت بخیر قرص وارفارین نازایی میاره؟
- بارداری
پسر دومم ۹ ساله هست تا الان مارولین مصرف کردم حدود بیست روز یا بیشتر قرص نخوردم و تو این چند روز هم رابطه ی کنترل شده داشتم.دو سه روز قبل قرص گاباپنتین با دو تا قرص معده خوردم وفرداش که تست بیبی چک گرفتم مثبت شده .میخواستم بپرسم این قرصا مثبت میکنه یا واقعا حامله هستم


