Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام وقتبخیر.خانمی هستم۴۵ ساله برج گذشته ۳/۱۰پریودیم تمام شد امروز۴/۹هست هنو پریود نشدم ممکنه باردار باشم.. چ وقت باید ارمایش خون بدم ممنون میشم راهنمایی کنید
- سرکلاژ شکمی
میخوام بدونم سرکلاژ شکمی که به من پیشنهاد شده جواب میده به من ایا
- سرماخوردگی در بارداری
سلام خانم دکتر .۶ماهه باردارم. علائم سرماخوردگی دارم.میتونم شربت دیفن هیدرامین و استامینوفن ساده و قرص جوشان ویتامین c استفاده کنم؟
- سنوگرافی
سلام من دو ماه پیش ی کیست ب ابعاد 4سانت داشتم امروز سنو گرافی دادم همه چی نورمال بود فقط من یه چی متوجه نشدم نوشته Rto=25×14mm و Lto=28×14mm این ینی چی این کیسته؟فقط همینو نوشته بقیه چیزا نورمال و اوکی بود
- خون ریزی زیاد بعد از سقط
دوماه پیش سقط کردم بعد یک ماه رفتم سونو گفت بقایا داری آمپول زد بهم از وقتی که آمپول زدم سه هفته می گذره شدید خون ریزی دارم چیکار کنم خون ریزی قطع بشه
- کیست اکوفری
سلام من دوماه باردار بودم اما خونریزی شدم رفتم سونگرافی دادم گفتن کیسه اکوفری داری که بچت افتاده از کیسه بچت رشد نمی شه من الان دوبار باردار میشم این کسه در میاد با بچه
- سونو nt
سلام .۱۱هفته و ۲ روز برای سونو ان تی خوبه؟
- دیابت بارداری
سلام خانوم دکتر هفته بیست و شش هستم.ازمایش دادم تشخیص دیابت بارداری دادن. گفتن برم متخصص تغذیه. ایشون یه جدول دادن که طول روز قندم رو اندازه بگیرم ناشتا صبح، دو ساعت بعد از صبحانه، قبل از ناهار ، قبل از شام.دوتا سوال دارم معمولا قند دوساعت بعد از ناهار وشام رو میخوان ایشون چرا قبل از ناهار و شام رو خواستن؟ سوال دومم مقدار نرمال قند خون قبل از شام و ناهار چند باید باشه؟ تو اینترنت مقدار ناشتا صبح و دوساعت بعد از غذا هست ولی مقدار قبل از ناهار و شام پیدا نکردم.
- خیلی مهم بارداری
سلام ایا منظور از اینکه در بارداری ویتامین دی مصرف کنم همون قرص D-vigel50000 هست ایا اونو بخورم هر روز اشکال داره ؟ یا چنتا در هفته بخورم ؟ هفته ۲۷ باردار ام
- بارداری
سلام من رحمم دو شاخ است دو زایمان طبیعی داشتم که هر دو زایمان زود رس و جنین به پا بودن بعد دو حاملگی کامل داشتم که سر هر دوتاش سزارین شدم الان هفته ۳۴ حاملگی هستم وسر جنین پایین است ایا من میتونم زایمان طبیعی داشته باشم یا باید بازم سزارین بشم و اگه سزارین باید هفته ی چندم اقدام کنم
- تحلیل سونوگرافی
متن سونو: تصویر یک ساک بارداری واحد با حدود منظم در محل مناسب در کاویته اندومتر مشاهده گردید. واکنش کوریودسیدوال با وسکولاریته در اطراف ساک بارداری طبیعی است. Yolksacدر ساک بارداری مشاهده شد ولیکن فتال پل مشاهده نشد. سن بارداری براساس msd=12.2mm در حدود ۶ هفته میباشد. هموراژی در اطراف ساک بارداری مشاهده نشد. Int.osبسته میباشد،طول سرویکس۳۲م.م و عرض آن ۲۰م.م که در حد نرمال می باشد. ضایعه solidیاcysticدر آندکس ها رویت نشد
- بارداری
سلام خسته نباشید خانومه من ماه اخر بارداریه سنگ کلیه داره سمت چپ و راست الان زیر سینه سمت راست چند روز تیر کشید بعد الان دو روزه خیلی ورم میکنه درد میکه بعد ورمش میخوابه تو یه روز هم ورم میکنه هم خوب میشه
- بارداری
سلام خانم دکتر عزیز و بااخلاق. ممنون که وقت میذارید و پاسخ میدید من در غربالگری مرحله دوم(سونو) در هفته 18 که سونو دادم نوشتهnb:5.9mmو نوشته نرمال است آیا واقعا این عدد نرماله ؟زیاد نیست ؟ آیا درسته که این عدد نشون میده یه بچه با بینی خیلی بزرگ است؟ممنون از لطفتان
- امپول روگام
سلام خسته نباشید. آمپول روگام را میتوانم در ۲۸ هفته و ۴ روز بزنم یا زوده ؟
- آمنیوسنتز
سلام خانوم دکتر من تو سونوی غربالگری اولم ان تی 0.9 بود و ان بی هم دیده شد ولی آزمایشم ریسک بینابین زد،که شما فرمودید آمنیو انجام بدم،جوابه سه روزه ی آمنیو نرمال بود،ولی هنوز جواب کلی نیومده،امکان داره جواب کلی بد باشه؟آیا با وجود ان تی نرمال اکوی قلب جنین لازمه؟به نظر شما سونوی سه بعدی لازم هست یا نه؟
- باردار نشدن
زنم باردار بود ولی بخاطر اینکه بچه مشکل داشت مجبور شدیم سقطش کنیم، ولی الان بعد از شش ماه میشه زنم باردار نمیشه میشه بگید الان چکار کنم
- سوال بارداری خیلی مهم
سلام خانوم دکتر من در هفته هشتم بارداری هستم هشت هفته وپنج روز قرص Femobraو اسپرین استفاده میکنم من دیروز ۱۱ ساعت ماشین نشستم ن اینکه یکسره مثلا ساعت ۱۱ نیم نشستم ساعت ۱ نیم یا ۲ پیاده شدم و تا ساعت پنج باز نشستم ماشین تا دو ساعت بازم پیاده و بار اخر برگشتنی یکساعت نیم طول کشید مشکلی بوجود نمیاد واس بچم یا چیز دیگه ای نگرانم که رفتم با ماشین لطفا راهنماییم کنید🙏🙏
- تشکیل نشدن قلب جنین
سلام خسته نباشید خانم دکتر من یک بارداری خوی داشتم اولین بارداریم یه دختر بدون هیچ مشکلی. بعد اولین بارداریم سه بارداری تشکیل نشدن قلب جنین بود علتش چیه که قلب جنین تشکیل نمیشه ممنون از راهنمایی
- بقایای سقط
سلام من سقط داشتم الان ۱۸ روز میگذرد خون ریزی زیاد داشتم از ۱۶ روز قرص ال دی شروع کردم اما هنوز خونریزی دارم چکار کنم با قرص سقط کردم
- تاریخ غربالگری مرحله دوم
با سلام و وقت بخیر خدمت خانم دکتر عزیز، ببخشید خانم دکتر، من ۱ مرداد رفتم آزمایش غربالگری مرحله دوم و قبل اون دکترم سونو کرد ولی دقیق نگفت چند هفته هستم و گفت بین هفته ۱۶ و ۱۷ هستم، بعد که من رفتم آزمایشگاه اونجا هم تو پذیرش گفتن سن بارداری رو برای غربالگری مرحله دوم طبق سونوگرافی ۱۲ هفته حساب میکنیم، درصورتی که ۲۴ تیر که آمینیوسنتز شدم دکترم گفت میشه نمونه برداشت بازم دقیق نمیدونم چند هفته بودم چون معمولا از ۱۵ هفته نمونه برمیدارن، معمولا سن بارداریم یکی دوروز اینور اونور میشه ،میخواستم بدونم اینکه سن بارداری تو مرحله دوم غربالگری طبق سونوی ۱۲ هفته و تقریبی نوشته بشه ، تاثیری در جواب آزمایش دارد؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.


