Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- فیبروم کلسیفیه
سلام خانم دکتر من یک فیبروم کلسیفیه در سمت چپ دارم ودرروز ۶ شهریور پرید شدن البته دوروز قبلش لکه بینی داشتم و۱۱ پاک شدم ودوباره ۲۶ خونریزی پیدا کردم ودرحال اقدام برای بارداری هستم ایا این خونریزی ها ونا منظم شدن آن به این فیبروم ربط داره وایا باوجود آن میتوان باردار شدویا باعث سقط جنین میشه پارسال باردار بودم و۱۲ هفته سقط داشتم وبعداز اون هم عمل فیبروم داشتم
- فشار خون بارداری
سلام خانم دکتر عزیر . هفته 17 بارداری هستم و در آزمایش غربالگری فشار خون نشون داد که دکتر برای من آسپرین 81 تجویز کردند . با توجه به ویاری که داشتم ( عموما چیزهای شور میخوردم ) آیا امکانش هست که آزمایش من تحت تاثیر مواد خوراکی باشه و با رعایت رژیم غذایی برطرف بشه . میتونم دوباره آزمایش خون بدم ؟
- حاملگی پوچ
با سلام علت حاملگی پوچ چیست ؟خانم دکتر امکان دارد در باردای بعدی اتفاق بیافتد ،برای جلوگیری از این اتفاق چه کاری می توان کرد با تشکر
- ضربان قلب جنین
سلام خسته نیاشید در هفته هفتم باداری برای ضربان قلب جنین رفتم سونوگرافی اندازه جنین 10 میلیمتر بود ولی سونوگرافیسته گفت ضربان قلب نداره خیلی نگرانم میترسم
- اقدام ب بارداری
سلام من چند وقته معده درد گرفتم رفتم دکتر قرص پنتو پرازول و فایمتدین داد این قرصا مشکلی ندارن برای اقدام ب بارداری
- آزمایش ogtt در بارداری
سلام من باردارم هفته ۲۳ .دکتر برا من آزمایش ogtt نوشته این ازمایش را چند هفتگی انجام بدم
- تاثیر مصرف دارو بر بارداری
با سلام و احترام خدمت شما، همسرم از داروی سولفاسالازین500 و ابترکس 2.5 میلی گرم استفاده می کنه، آیا این داروها بر روی تعداد و کیفیت اسپرم تاثیر داره؟ و در صورت بارداری بر روی جنین به علت اثری که روی اسپرم داشته میتونه تاثیر گذار باشه؟ متشکر از وقتی که برای پاسخ دادن میگذارید
- ترمیم ابرو در زمان اقدام
سلام من این ماه میخواستم اقدام کنم برای بارداری ولی همین ماه برای ترمیم ابرو هم باید برم بنظرتون مشکلی پیش نمیاد
- بارداری
سلام من متاهلم و حدود ۱ ساله از قرص ایزوترتینویین استفاده میکنم ولی قبل اینکه دو هفته استفاده کنم فهمیدم باردارم حدود یک و نیم ماه و بارداری اولم هست دکترم گفته باید سقطش کنم آیا چاره ای جز سقط نداره و باید سقط کنم؟ممنون میشم پاسخ بدین
- خونریزی بعدسقط
سلام شش هفته وشش روز بودم که با قرص سقط کردم بعد ۳روزسونوگف ضخامت رحم ۸میباشدمترژن بهم داد دوباره به یک هفته سونوواژینال گف بقایا۱۰*20داری داروگیاهی خوردم بعدیک هفته سونو گف ضخامت رحم 4میباشد دکتر مفنامیک اسید داد بعد یک هفته بازهم خونریزی کمی داشتم دکتر 3تا آمپول استرادیول داده روز درمیون بزنم و40تامدرفم داد روزی سه تا بخورم امابازمدرحدپریودی خونریزی داشتم شش تااز قرصامونده بود که خونریزی زیاد شد دکتر گفت دوباره بعد5روز سه تا استرادیول سه روزدرمیون بزن و بعد 40تامدرفم که روزی 2تابخورم و20تامفنامیک دادم روزی یکی بخورم حالامیخام بدونم بااین قرصاخوب میشم یا مشکل چیز دیگه میتونه باشه ؟
- مصرف قرص ال دی لویتود بعد رابطه
سلام توروخدا جواب منو بدید خانم دکتر.من با پسری که به اصطلاح نامزدم میشه مدتی هست که داریم آشنا میشیم بااطلاع خانواده ها و یه صیغه کوتاه خونده شده برامون.برای اینکه خلق و خوی همو بدونیم باهم زیاد رفت امد داریم اما دوروز پیش ازم خواست بغلم کنه و تو همین حین یه رابطه بدون دخول خواست یکم واژنم خیس شد و بعد یک ساعت ۴قرص ال دی و مجدد بعد ۲۴ ساعت ،۴قرص خوردم.خیلی میترسم چون ما ممکنه اصلا ازدواجمون قطعی نشه .باید چکارکنم؟
- طول سرویکس در سونو واژینال
سلام طول سرویکس ینده در هفته ۲۱ با سونو واژینال ۳۳ است ..خوبه یا ن
- واریکوسل و ضعف اسپرم
من34 و همسرم 35 ساله هستیم.همسرم 10 سال پیش عمل واریکوسل بیضه سمت چپ داشتن.یک سال ونیم هست برای بارداری اقدام کردیم باردار نشدم. آزمایش خون و سونو رحم و ضمائم طبیعی بود.پریودم منظم با فواصل 26 تا 27 روزه هستند.بارداری نداشته ام.
سونو فولیکول هم در روز 11 فولیکول غالب 14 رو نشون داد.
همسرم هم برای معاینه واریکوسل رفتند که اوت نکرده بود ولی با این وجود آزمایششون تعدادو حرکت اسپرم رو درحد ضعیف نشون داده بود
concent 9
prog.moltil 13
normal.morphology 16
msc 1.1
fsc 0.9
smi 35
al sperm 45
motile asperm 5.5
func.sperm 4.50
آزمایششون چطور بوده؟
بااین تفاسیر چه روشی برای بارداری پیشنهاد میدید و آیا من به طور طبیعی باردار خواهم شد یاخیر؟
درضمن همسرم از ازدواج اولشون دو تا بچه هم دارن! - تاخیر پریودی
ده روز پیش نزدیکی بدون دخول داشتم که بعد از رابطه ۸ عدد قرص ال دی مصرف کردم از زمان پریودیم گذشته درد شکم دارم ولی خونریزی نه،ممکنه حامله باشم
- قرص اورژانسی
سلام خانم دکترمن ۱۸شهریورپریودشدم تقریبا ۱هفته بعدش باهمسرم رابطه مشکوک داشتم قرص اورژانسی مصرف کردم ک ۹روزبعدش پریودشدم یعنی ۱مهر الان ک ۱۹آبانه دیگ پریودنشدم بیبی چکم زدم منفی بود ایا احتمال بارداری هس؟
- Ivf بعد از روز ۸
سلام داکتر من روز ۸ ivf را سپری کردم کدام نشانه را در آجود نه دیدم اگر لطف کنید جواب بتین
- بارداری
سلام خانم دکتر خوبین ، من در حوالی تخمک گزاری نزدیکی داشتم از طرف شب، الانم زیر شکمم درد میکنه احساس درد پریودی میکنم ممکنه از چی باشه دیروز تست تخمک گذاری دادم پررنگ بود اما الان تست دادم خیلی کم رنگ بود راهنمایی کنید
- اقدام به بارداری
من ۴۰ سالمه، ۵ ماهه اقدام کردم برای بارداری رفتم دکتر روز سوم قرص لتروزول تا پنج روز را داد مصرف کردم سونو گرفتن گفتن دوتا تخمک رشد کرده آمپول سینا اف دادن تزریق کردم امروز روز ۹ پریودیم هست چیکار باید کنم چه روزی برم سونو ... گفتن تنبلی تخمدان دارم به علت سن بالا و آزمایش تخمدان ۱.۸ را نشون داد به نظرتون چیکار کنم باردار بشم و کی دوباره برم پیش دکتر سونو؟ ممنون از لطفتون خواهش میکنم کمکم کنید خدا خیرتون بده
- نزدیکی در دوران بارداری
سلام خانم دکتر، شما نزدیکی را برای من ممنوع کردید به خاطر لکه بینی ای که در هفته 13 بارداری داشتم . الآن در هفته 19 بارداری هستم و مشکلی ندارم. شیاف پروژسترون هم روزی 2 بار به فرموده شما تا پایان ماه 5 دارم مصرف می کنم. آیا می توانم نزدیکی داشته باشم یا هنوز نه؟ با تشکر
- قرص بارداری
وقت بخیر ببخشید کسی که قصد اولین نزدیکی رو داره برای جلوگیری از بارداری آیا قبل از رابطه قرص ال دی استفاده کند و اینکه لطفا نحوه استفاده از آن را بفرمایید و اینکه از چ تاریخی قبل از اولین نزدیکی بایست قرص استفاده نمود ممنون میشم جواب بدین


