Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سونوی آنومالی
خانم دکتر مشکلی پیش نمیاد تو یه روز هم سونوی آنومالی انجام بشه هم اکوی قلب جنین؟
- واژن
سلام خدمت خانم دکتر من 5ماهه باردارم ماه سوم که بودم داخل توالد که واژنمومیشستم به اندازه یک بند انگشت داخل واژن سمت راست ناخنم داخل واژن شد ومتوجه یک دانه کوچک یکم ازعدس بزرگترشدم از اون روز میترسم که چیه ولمسش میکنم دردنداره ولی بعضی وقتا داخل واژنم تیرمیکشه از روزی که دستکاریش کردم نه قبلا خانم دکتر لطفا راهنمای کنید چیه خطر داره خیلی نگرانم میشه طبیعی باشه برا بچم مشکلی پیش نمیاد باتشکر
- لکه بینی
10روزازآخرین عادتم میگذردالان 4روزه لکه بینی ام قهوه ای بدبواست دارم چکارکنم سونوگرافی بایدبدهم
- بارداری
سلام ایا میشه در هفته ۱۴ بارداری استامینوفن خورد یا اینکه اگه مشکلی نداره برای خوردن تا اخر بارداری مشکلی نیس یعنی هیچوقت مشکل ایجاد نمیکنه
- بارداری
سلام من الان حدود هشت هفته هستم ولی خونریزی به رنگ صورتی دارم و در هفته پنجم قرص سقد جنین انداختم میخواستم ببینم بچه وقتی رشد نکرده سقد میشه یا اینکه تشکیل میشه سه بار سونوگرافی دادم و آخریش نوشته missed abortionبرای بیمار مطرح. است لطفاً کمکم کنید
- بارداری
سلام وقتتون بخیر،من اقدام به بارداری دارم شش روز مونده بود به پریودیم ترشح قهوه ای داشتم باز فرداش یعنی پنج روز مونده بود به پریودیم رفتم سرویس بهداشتی مقداری کمی خون اومد باز قطع شد امروز صبح رفتم سرویس بهداشتی که چهار روز مونده به پریودیم ترشح تیره داشتم مثل قهوه ای خیلی تیره یا سیاه بود باز دیگه چیزی نیومده ...به نظرتون باردارم یا علت چیز دیگست ؟ میشه کامل توضیح بدید ممنون میشم...
- رابطه موقع بارداری وهماتوم
سلام من ۱۸ هفته هستم و هماتوم دارم که درحال جذبه فقط ۲ بار رابطه داشتم به صورت گاوچران که اصلا دخول نداشتیم آیا ضرر داره یا نه؟
- ضایعه اکوژن
سلام من هفته ۲۵بارداری هستم سنوگرافی گفت یه ضایعه اکوژن به ابعاد ۴۶.۳۵ mm کاملا همی توراکس چپ را احاطه کرده و باعث انحراف قلب به سمت راست شده است دکتر برام امپول ریه نوشت بزنم و گفت دوهفته دیگه بیا سونو میخاستم بدونم این اکوژن یعنی چی و چیز خیلی خطر ناکی هست؟؟
- بارداری
سلام ببخشید من ی هفته ب پریودی دیگمه وقبلش رابطه داشتم ولی منی رو وارد بدن نکردم چند وقته جالم بده و سابقه فشارخون دارم وحالت تهوع وسردرد دارم دکتر ازعلائم میگف احتمالا بارداری میخواستم ببینم امکانش هست
- خوردن چیپس و پفک
سلام خانم دکتر، من تو ماه ششم هستم ( هفته 23 بارداری ). راستش تو این هفته تقریبا یه بسته چیپس و پفک خوردم. البته در این دوران تا حالا نخورده بودم. می خواستم بدونم حالا که خوردم برای بچم ضرر نداره؟ خوردم و پشیمون شدم. فشار هم ندارم. آیا در این دوران اصلا نباید چیپس و پفک بخورم حتی یه دونه ( برای رفع طمع )؟ با تشکر
- سونوگرافی با استفاده از برق اضطراری
در ادامه سوال قبلیم که عرض کردم با برق اضطراری سونوگرافی تو ۱۲ هفته و ۴ روز انجام شده اون سونوی ساده بود و سیاه و سفید، سونوگرافی آنومالی در ۱۸ هفته و ۵ روز هم ی بخشش سه بعدی و چهار بعدی بود و ی بخشش دو بعدی بود میخوام بدونم ممکنه به همین علت که با برق اضطراری کار میکنه جوابام غلط بشن؟ تورو خدا راهنمایی بفرمایید.
- سلام اگه تخمدان ضعیف باشه خیلی زمان می بره تا باردار شه معمولا چند سال طول میکشه تا خوب بهشه وکیست تخمدان ریز داره
- بارداری
سلام دکتر واژن درد موقعه راه رفتن و پهلو ب پهلو شدن در ۳۷ هفته و ۳ روز طبیعیه؟ طول سرویکسم در ۳۷ هفته ۲۰ بود و سرکلاژم.
- بارداری
سلام خسته نباشید تست بارداری انجام دادم مثبت شد قبلایکبار سقط داشتم الان هفته پنجم هستم وبه متخصص دسترسی ندارم میخواستم بدونم تاموقعی که بتونم به پزشک مراجعه کنم چه کاری انجام بدم از سقط جلوگیری کنم؟
- قرص ضد بارداری
روز هفتم دوقرص دروسبلین وروز نهم دوقرص دزوسپتیو مصرف کردم میخوام ببینم اگر دیگه قرص نخورم تا چندروز دیگه تخمک گذاری میکنم واحتمال بارداری هست؟؟ اگربارداربشم بچه دچار مشکل نمیشه؟ یااینکه این ماه دیگه از دست دادم وقرص روادامه بدم؟؟
- بارداری
سلام من ۱۶ اردیبهشت اولین روز پریودم بعد گذشت ۴روز از موعدم بی بی چک زدم مثبت شد دوروز بعدش آمایش خونم با بتا ۱۰۰ مثبت شد یک روز بعدش به خون ریزی افتادم البته خفیف وقهوه ای تیره الان ۷ روزه خون ریزیم هست وبند نمیاد دوروز بعد خون ریزی ازمایش دادم بتا ۲۶۷ شد چند روز بعدش سونو واژینال دادم هیچی نشون نداد چرا ممکنه سقط شده باشه من خونریزیه شدید یالخته ندیدم شمارو خدا کمکم کنید چیکار کنم
- دردشکمی
سلام من یک ماه هست که روده هام وعضلات شکمم درد میگیره وتیرمیکشه .کاهی نمیتونم صاف بشینم. سونو گرافی رفتم طبیعی بود.علت چی میتونه باشه.آیا احتمال اندومتریوز هست؟ قصد بارداری دارم(۳۳ سالمه.پریود منظم ۲۹ روزه.طول پریود۷ روزنه خونریزی ملایم.)
- بارداری
سلام خانم دکتر عزیزم،تشکر که جواب سوالات رو با صبر وحوصله میدین،میخواستم بدونم من الان ۲۵ روز که پریود نشدم،و اینکه هرروز حالت تهوع دارم،و نسبت به غذا کاملا بی اشتها شدم،آیا برای اطلاع از بارداری باید آزمایش خون بدم یا بیام خدمت شما که سونوگرافی بشم.
- عادت ماهانه
سلام.خسته نباشد.. من دوره هام منظم و 40 روزه است.. الآن باردارم و اولین بارداریم هست.. الآن در هفته 41 بارداری هستم یعنی یک روز هست که رفتم داخل هفته 42.رفتم سونوگرافی دکتر گفت چند روز دیگه باید بری زایمان.. از همه کمتر اینا طول کشیده نمدونم از من چرا اینقد طول کشیده.دکتر گفت بخاطر اینه که دوره هات طولانی هست.ولی فک میکنم میخاست ب من دلداری بده.. واقعاً خیلی استرس دارم و نگرانم.. میترسم بچه مشکلی داشته باشه که اینقد طول کشیده.
- آزمایش بارداری بتا تیتر
سلام من ۳۹ سالمه و متاهلم ، دو ساله که پرولاکتین دارم و همینطور پریودی های نامنظم الان تاریخ اخرین پریودیم ۳ مهر بوده و دیگه نشدم ازمایش دادم پرولاکتینم ۴۰ شده و بتا هم ۹ و بعد از ۴۸ ساعت مجدد ازمایش رو تکرار کردم همون بتا ۹ مونده بوده و سونو هم دادم بارداری مشاهده نشده اما یک کیست ۵ سانتی توی تخمدان راستم هست خب با این تفاسیر الان بارداری محسوب میشه یا نه ؟؟ این در صورتیه که من اصلا قصد بارداری نداشتم و ندارم .


