Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام در جواب سونوگرافی بارداری منطبق بر حفره اندوخته فوندوبادی کانون اکوفری با قطر 3 میلی متر خطر ناکه؟
- سلام نزدیک ۴۰ روزه پریود نشده بودم تا..
با سلام واحترام نزدیک ۴۰ روزبود ک پریود نشده بودم و علایم بارداری داشتم که دچار لکه بینی شدم تقریبا ۱ روز ونصفی لک قهوه ای بود بعدشد خونریزی تو لکه بینی بی بی چک زدم هاله انداخت الان نمیدونم بارداربودم یا نه؟آزمایش خون ندادم من قبلا پریودی منظمی داشتم و سیکلم تقریبا۲۶روزه بود،الان مدتیه ک تو اقدام هستم ماه قبل ۵روز عقب افتاد واین ماه ۱۰ روز ممنون میشم بااین تفاسیر راهنماییم کنید که این ماه بارداربودم یا نه؟
- فوکوس اکوژن قلب
سلام خسته نباشید من غربالگری اول رو دادم سالم بود 18 هفته آنومالی دادم دکترم گفت همه چی عالیه ولی یه فوکوس اکوژن در بطن چپ قلب رویت شد و هنوز جواب غربالگری دومم رو نگرفتم تو رو خدا یه جواب ی بدین استرس دارم
- عفونت حاملگی
17هفته هست که باردارم،از اولین روز حاملگی کمردرد شدید داشتم که بهم شیاف پرژسترون دادین که الان 1هفته هست دیگه استفاده نمیکنم.از دیروز کمر درد و پهلو درد داشتم که از امروز بعدظهر شدید شده درد پهلوم.میترسم اپاندیسم باشه.چن روز پیش هم اومدم ترشح داصتم گفتین که عفونت دارم چیکار کنم توروخدا زود جوابمو بدین غلامی هستم از رودسر
- سرکلاژ
سلام خسته نباشید من هفته ۱۷ بارداری با طول سرویکس ۲۷ برام پساری گذاشتن و هفته ۲۱ دوباره سونو شدم و سرویسم ۲۶ و نیم شده بود و دکتر برام سرکلاژ انجام دادن الان با این دو مورد بارداری موفق است و باید چه کارهایی انجام بدم هفته ای آمپول پرولوتون میزنند و هرشب شیاف پروژسترون
- مصرف قرص اورژانسی
با سلام خدمت شما من ماه پیش قر اورژانسی مصرف کردم و پریود شدم ولی این ماه با گذشت هشت روز از زمان پربودام هنوز پریود نشدم ممکنه به خاطر مصرف قرص بوده باشه و اینکه سفر زیارتی پیش دارم میتونم قرص ال دی مصرف کنم
- ایا برای دیدن جنین در هفته 6 نیاز به سونو واژینال هست؟ نیا
ما برای دیدن جنین دوبار مراجعه کردیم به دکتر و ایشون هم در هفته 6 و هم 9 سونوی واژینال انجام دادن، آیا این نوع سونو برای جنین ضرر نداره؟ ممنون میشم راهنمایی کنین🙏🙏
- بارداری دوم
سلام و خسته نباشید تازه تست بارداری دادم و جواب مثبت بوده کاملا شوکه شدم چون به تازگی اقدام به بارداری کردم در بارداری اولم استراحت مطلق بودم و سرکلاژ هم شدم کمی احساس درد زیر شکم و پهلو دارم در واقع منتظر پریود بودم با این دردها... با توجه به سابقه ی استراحت در بارداری اولم بسیار استرس دارم لطفا تا روزی که نوبتم بشه و مطب خدمت برسم راهنمائیم کنید...آیا این دردهای کم عادی هستن یا برای من خطر محسوب میشه؟ بسیار ممنونم
- سابقه ۳بار سقط و نارسایی دهانه رحم
با سلام من سابقه ۳ بار سقط در ۱۷ هفته ۱۲ هفته و ۲۳ هفته رو دارم در بارداری اولم متوجه وجود سپتوم پهن در رحمم شدم دوبار عمل هیستروسکوپی و لاپاروسکوپی انجام دادم ولی باز در۲۳ هفته با وجود دوبار سرکلاژ سقط شد. این بار زیر نظر دکتر کلانتر در اصفهان رفتم ایشون برام عکس رنگی نوشتند که نشون داد هنوز کمی از سپتوم وجود داشته و چسبندگی هم داشتم باز عمل هیستروسکوپی برای برداشتن باقیمانده سپتوم و چسبندگی انجام دادم. دکتر کلانتر بهم گفتن که میتونم باردار شم اما دکتر قبلی نظرشون سرکلاژ شکمی بود و الان نمیدونم چیکار کنم. این نکته رو هم بگم که در بارداری آخر پساری هم داشتم و چند روز قبل از پارگی کیسه آب عفونت هم گرفته بودم خواستم نظر شما رو بدونم. که آیا سقط من به علت نارسایی بوده یا علت دیگه داشته؟
- سقط جنین
۳۳ سال دارم دوتا بچه دارم دوبار سقط کردم که قبلی سه ماه پیش بود میخواستم تازه دستگاه بزارم که سونو دادم و متوجه شدم ۶ هفته حامله هستم دوتای قبلی یکیش ۷ هفته بود و اصلا قلب تشکیل نشده بود ولی الان گفت ۶ هفته و ۵ روز هست قلب کامل تشکیل شده و ضربان قلب منظم هست واقعیت میخوام بندازم اما میترسم چون قلب داره میگم یه انسان زنده اس کمکم کنید.... نمیدونم باید چیکار کنم
- میکروسفالی
با سلام، در سونوگرافی هفته سی و پنج، تشخیص دادن که دور سر بچه نسبت به سن حاملگی کم تر است و احتمال میکرو سوفالی دادن، من خیلی نگرانم چیکار باید بکنم؟
- سونوگرافی روز دوازدهم سیکل
سلام در سونوگرافی واژینال که انجام دادم برای بارداری نوشته تصویر فولیکول سیستیک حاوی اینترنال اکو به ابعاد ۱۲×۱۳ دیده شده. میخوام بدونم چیز نگران کننده ای هست.لطفا توضیح بفرمایید
- سونوگرافی آنومالی
سلام ببخشید منظور از استخوانهای بلند اندامهای فوقانی و تحتانی در سونوگرافی دقیقا کدام قسمت بدن جنین است؟ من۱۸ هفته و ۵ روز رفتم سونوگرافی آنومالی نوشته در استخوانهای بلند اندامهای فوقانی و تحتانی آنومالی واضحی دیده نمیشود، منظورش دقیق کدام بخش از بدن جنین؟
- قرص جلوگیری
اگه یه دوره قرص جلوگیری دروسبلین استفاده کنم و یک بار مایع منی داخل ریخته شود احتمال بارداری هست یا خیر ؟
- سقط جنین
سلام .من س روزه با قرص سقط داشتم .در پنج هفته بارداری بودم .سونو دادم نوشته بود ضخامت اندومتر ۱۶/۵ولی رحم زده طبیعی همه چیزش .ایا بقایای بارداری وجود داره هنوز؟؟
- بارداری
سلام ۲۶ هفته باردارم. بارداری دومم هست.بارداری قبلیم مرداد ۹۹ سزارین بود. ۲۶ هفته ام .۲۰ هفته سرکلاژ شدم با طول سرویکس ۲۲.استراحت مطلق ام. امشب حس کردم لبه های داخلی واژنم رنگش بنفش سورمه ای تیره شده و متورم شده و سفت شده .خواستم بدونم طبیعیه ؟ باید چیکار کنم ؟ پ
- شیردهی
سلام ، بعضیا تو بارداری سینشون ترشح یا شیر داره ،من در هفته ۳۸ بارداری هستم ولی هنوز سینم شیر یا ترشح نداره، ایا ممکنه بعداز زایمان شیر بیاد؟ نگرانم بعداز زایمان شیر نداشته باشم .
- سونوی دفرمه بارداری
سلام هفته 6رفتی سونو دادیم بهمون گفتن دفرمه باید کورتاژ کنی .یعنی امکان نداره درست شه
- جلوگیری از بارداری
سلام من ۲۳ روز پیش رابطه محافظت نشده داشتم بعد ۲۴ساعت دو تا قرص اورژانسی خوردم بعد ۱۸ ساعت هم دوتا دیگه بعد همزمان با اونا شروع کردم قرص لویتود خوردم الان ۲۱ تا قرص فعالشو تموم کردم ولی پریود نشدم دیردز یکی از قرصای سقید یا قرص نماشو خوردم ولی هنوز پریود نشدم ایا امکان بارداری وجود داره؟
- بارداری
باسلام کورپوس لوتءوم درطرف راست به قطر17میلی دربارداری خطرناکه؟


