Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- خونریزی شدید
سه ماه پریود نشدم الان بیت روزه خونریزی دارم همراه با لخته ودرد دل و کمر ۴۸ سال سن دارم ایا دارم یایسه میشم تورو خدا کمکم کنید خونریزیم بند بیاد دیگه نای راه رفتن ندارم باتشکر
- سلام من نزدیک دوماهه آمپول جلوگیری زدم الان ۲۰روزه خونریزی دارم دکتررفتم یه بسته قرص کونژوگه بهم داده ک ۶تامصرف کردم لکه م چیه قطع نمیشه ممنونم
- هتروژن رحم بعد زایمان
سلام دوماه پیش زایمان زودرس داشتم بعد ۴۵ روز سنو دادم گفتن تجمع بافت هتروژن در کاویته اندومتریال بخش میانی دیواره قدامی به ابعاد ۲۵*۲۸ملیمتروبه ضخامت ۲۱ملیمتر وبه حجم ۸ سی سی مشاهد میشود نشان colt وretained دکتر برام قرص متیل ارگونین نوشت ده روز امروز اخرین روز است ولی هنوز خونریزی دارم. بتا تیترادادم منفی بود پس دلیل این خونریزی چیه 32 هم هست
- کیست تخمدان
با سلام بنده تنبلی تخمدان دارم قرص دوفاستون مصرف میکنم.سونوی که امروز دادم میگه کیست ۴۳در ۳۲ میلیمتر در تخمدان چپ دارم.ایا با مصرف دوفاستون از بین میرود؟کیستی که وجود دارد خطرناک یا نه؟درمانش چیه و چرا ایجاد شده.من تکرر ادرار زیاد داشتم چون دیابتی هستم و متخصصان گفت سونوی کلیه و مجاری بگیر که تشخیص این بود
- مقدار TSHدر هفته ۲۲ بارداری باید چقدر باشه؟
سلام وقت بخیر ۲۲ هفته و چند روز باردار هستم عدد TSHکه آزمایش دادم 0/86به نظرتون نرمال؟این مقدار TSH=0/86در ۲۲ هفته و چند روز برای جنین خطرناک نیست؟
- عمومی
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر دختری ۲۰ ساله هستم و موهای زائد فراوانی دارم در زیر گردن ، دور ناف و دور سینه خیلی زیاد به طوری که هم دور هالیه ی سینم موهای زبر و سیاه هست هم در کل سینه به صورت پراکنده و همچنین ریزش مو هم دارم. پریودام کاملا منظم هستن و مادرم موهای زائد داره با توجه به این که پریودام منظم هستن دلیل موهای زائد م چی می تونه باشه و آیا خطرناک ؟
- درد وخونریزی
سلام من در تاریخ ۱۴۰۰/۳/۲به علت بارداری خارج از رحم داروی متاتروکسات تزریق کردم ودر تاریخ۱۴۰۰/۳/۵هم با پایین اومدن آزمایش بتا از بیمارستان مرخص شدم.تا هشت روز بعد از مرخص شدن درد و لکه بینی داشتم.اما از روز نهم هم درد شدید تر شد وهم خونریزی به صورت لخته .بامراجعه مجدد به بیمارستان و گرفتن آزمایش بتا باز هم بتا رو به کاهش بود.اما همچنان درد وخونریزی شدید هست.میخاستم بدونم این درد وخونریزی طبیعی هست یا نه.ممنون میشم راهنمایی کنید .چون توی شهر من امکانات نیست وبرای مراجعه حداقل باید ۱۲۰ کیلومتر راه برم
- فیستول
سلام فیستول واژن که منجربه خروج باد از واژن هست در دوران بارداری مشکل آفرین میباشد؟ ممنونم
- قرص مولتی ویتامین
سلام وقت بخیر با توجه به داشتن تیروئید کم کار میتونم در ماه ۷ بارداری مکمل ای ویتا بخورم که ید داره؟ دکتر تجویز کرده
- سابقه مشکل ژنتیکی در بستگان
با سلام ، ببخشید ی سوال داشتم، من چند سال پیش کاریوتایپ دادم و اختلال داشت از نوع جابه جایی کروموزومی، قبلا هم دو سقط داشتم یکی در ۸ هفته یکی در ۱۸ هفته و چند روز، این بار هم باردار هستم رفتم غربالگری اول و دوم انجام دادم تو این غربالگری ها قبل نمونه برداری فقط پرسیدن که خواهرا و برادرت سالم هستن یا نه که منم گفتم سالم هستن، و بعدش مشکل دو تا بچه هام که قبلا سقط شدن رو گفتم، منتهی مشکل بچه های دو تا از داییام که مشکل ژنتیکی دارن یادم رفت بگم و مشکل بچه خواهرم که اونم مشکل ژنتیکی داره همه اینها به علت جابه جایی کروموزومی هستش ،آیا مشکل اونا هم باید تو غربالگری مرحله اول و دوم گفته میشد؟ یا درجه ۱ محسوب نمیشن؟منظورم مشکل بچه های داییام و بچه خواهرم،با این توضیحات اون مشکلات که گفته نشدن در جواب آزمایشات غربالگری مرحله اول و دوم بارداری تاثیر داره؟
- سلام من سه بار سزارین شدم حال باردارم سزارین چهارم خطرناک است
سلام من سه بار سزارین شدم حال باردارم آیا سزارین چهارم خطرناک است
- عفونت
باسلام خانم دکترمی خواستم بدونم ژل بانوان استفاده کنم خوبه یانه عوارض داره ممنونم
- زنان
سلام .من حدود دوسال هست که در ناحیه ی تقریبا زیر کلیتوریس یهک قسمت متورم و کوچک که دردناکه حس میکنم و دکتر هم زفتم ولی گفته چیزی نیست و چون الان بدتر شده و خس میکنم فرم کلی واژنو بهم زده و امکان مراجعه دوباره ندارم میشه راهنمایب کنید و اینکه ۱۷سالمه و سابقه ی رابطه ی جنسی هم نداشتم
- باسلام دختر من دوقلو بارداره وهفته هجدهم بارداری رو پشت سر میگذاره ازدیروز صبح تا شب زیر شکمش مدام از زدن دو نبض شکایت داشت خیلی نگرانیم لطفا راهنمیی کنید ضمنا هیچ مشکل خاصی نداشته تا الان ممنون از راهنمایی شما سپاسگزارم
- بارداری
سلام خانم دکتر من دوقلوی همسان باردارم ۱۲ هفته هستم.خواستم بدونم مولتی ویتامین pregnacare orginal مکمل خوبی هست ؟
- سقط عمدی جنین
سلام..من ده روز ازپریودیم گذشت..هم بیبی چک زدم وهم آزمایش دادم مثبت بود وبعد بخاطر مشکلاتی که داشتم سقط کردم الان ده روز از مصرف قرص وآمپول میگذرد ولی خونریزی دارم یک روز خیلی کم درحدلکه یک روز زیاد..سونوگرافی نرفتم ودرد زیرشکم وکمر دارم..میخام بدونم دلیل خونریزی بعد ده یازده روز چیه وچرا درد دارم..اگه راهنماییم کنید ممنون میشم
- تغییر ناگهانی بوی بدن
سلام.من نزدیک یک ماه است ک متوجه تغییر بوی بدن خود شده ام.ب صورتی ک حتی یک ساعت بعد از دوش گرفتن هم حس میکنم بدنم بوی شیرینی دارد.و کلا بوی بدنم تغییر کرده.عایا ممکن است این تغییر ب خاطر وجود کیست تخمدان باشد؟چ دلیلی برای این تغییر بو وجود دارد.و باید ب کدام پزشک مراجعه کرد؟ممنون میشم کامل راهنماییم کنید.(تغییرات غذایی و رفتاری طی این یک ماه نداشته ام)
- بارداری
سلام بارداری وعمل سزارین بعداز جراحی روده خطرناک است عمل جراحی روده انجام دادم واکنون باردارم لطفا راهنمایی کنید
- درد
سلام خانم دکتر دختری مجرد و۲۰ ساله هستم سوالم اینه که ایا درد سینه چپ میتونه ازعلایم سرطان باشه؟سینه چپم بعضی وقتا درد میکنه یعنی معمولا دردنداره ولی وقتی فشارش میدم درد میکنه خیلی نگرانم ممنون میشم راهنمایی کنید
- بلنوپد کدن اجسامسنگین
سلام خسته نباشید تا چه مدت بعد سزارین نباید اجسام سنگین بلند کرد ؟ مثلا من یک سال سزارین کردم میتکنم اجسام سنگین بلند کنم یا خطر ناک هنوز ؟ تا اخر عمر نباید جسم سنگین یلند کرد؟


