Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تنبلی تخمدان
سلام من سه ساله ازدواج کردم از این ماه تصمیم ب بارداری گرفتم که ۱۵ روز عقب انداختم جواب سونواحتمال pcoبوددکتر دوتاامپول همزمان برام نوشت ک بعد از یک هفته پریودشدم حالاقرص مدروکسی پروژسترون روبرام تجویز کردن از۱۴پریودشبی دوتا حالا هرچی کیت تخمک گذاری زدم همه منفی بود میشه همزمان از لتروزول هم استفاده کنم یا ن
- بقایای سقط
سلام وقت بخیر من هفته ی 6بارداری کورتاژ کردم بعد کورتاژ خونریزی نداشتم و فقط یه بار در روز لک. بعد 3روز رفتم سونو گف 4سانت بقایا مونده و باید دوباره کورتاژ بشم. همین 3روز قبل کورتاژ شدم و دیگ نمیخام کورتاژ بشم تورو خدا راهنماییم کنید
- کم شدن حجم خونریزی پریود
سلام خانم دکتر ۲۵ سالمه و مجردم چند ساله که حجم خونریزی پریودم کم شده و از پنج روز رسیده به دو روز تاریخش منظمه و دوره هام ۲۸ روزه اس فقط حجمش کم شده آزمایش های پرولاکتین،تیرویید،آهن،کمخونی و ویتامین دی رو انجام دادم سونوگرافی هم رفتم همه چیز نرمال بود سوالم اینه که ممکنه بخاطر کاهش استروژن باشه؟ میخوام آزمایش استروژن بدم بنظرتون ممکنه کم شدن خونریزیم بخاطر کمبود استروژن باشه؟
- افسردگی وقرص شیردهی
من یک ماهه زایمان کردم و قرص افسردگی میخورم و میخام قرص شیردهی بخورم اشکالی ندارد؟
- ماندن بقایا
سلام من سقط داشتم سنودادم ۲سانت بقایا مونده بود دوباره ۵تا قرص سقط مصرف کردم واژنی و زیرزبانی .خیلی کم یکی دوبار حالت رگی اومد پایین ازمایش خون دادم اومده بود روی ۱۰ بعد دکتر۲۰ تا قرص بهم داد تقریبا ۱ هفته میشه مصرف دارم میخام ببینم دفع میشه یا خون ریزی میکنم
- عقب افتادن پریود
سلام وقت بخیر ۴۷ سالمه از فروردین دجار تاخیر پریودی شدم یک دوره تزریق و دو دوره مصرف قرص پریود شدم بدستور دکتر قطع کردم سونو سینه دادم کمی مشکوک به توده ناهماهنگ خوش خیمه ولی ۳۶ روزه پریود نشدم در ازمایشم هم علایمی از یائسگی نیست میخواستم نظر شمارو بدونم که چی کار کنم؟ ممنونم
- عقب افتادن پریودی
سلام من 12فروردین پریود شدم 17فروردین تموم شد بعد 20فروردین باهمسرم نزدیکی داشتم اما مایع منی تو واژنم نریختش 27فروردین سینه هام میترکید از درد که مجدد 31فروردین پریود شدم تا 4اردیبهشت لخته خونم داشتم اما هنوز پریود نشدم 19اردیبهشتم آزمایش خون دادم منفی بود چیکار کنم دوباره آزمایش بدم خیلی مضطربم دیوونه شدم راهنماییم کنید ممنونم
- توده اکوژن تخمدان
سلام خانم دکتر من به متخصص زنان مراجعه کردم بعا از دیدن سونو گفتن کیست زیر ۶ سانت اهمیتی نداره اما توده اکوژن باید بررسی بشه با مارکرهای خونی این به چه معناست؟ یعنی میتونه خطرناک باشه؟ توده اکوژن من در تخمدان چپ ۱۹ میلی متر زیر کیست بود به نظر شما نگران کنندست؟
- انتقاد
سلام و احترام.. خانم دکتر من دوبار از شما یک سوال پرسیدم هر دوبار سوال منا پاک کردید و جواب ندادید.. ک دفعه اول من فکر کردم سوالم فرستاده نشده. دوباره فرستادم.. سوال من این بود.. ((خانم دکتر من در یک سایتی خوندم گفته بود طول بارداری از زمان لقاح 288 روز یا 38 هفته هستش.. میخاسم بدونم درسته؟.. اگه درسته یعنی میشود با تاریخ تولد.. تاریخ لقاح را بدست آورد؟.. ممنون میشم جواب کامل بهم بدید... پیشاپیش بابت جواب سپاسگذارم)).. در این سوال نه بی احترامی کردم و نه بی ادبی شده.. من این سوال را پرسیدم چون میخاستم از یه علمی اطلاع داشته باشم. و این سوال در تخصص شماست.. حالا اگه نمیخواهید جواب بدید.. بگید.. این کار درست نیست که سوال من را پاک کنید این دور از شأن یک دکتر است.. در حال اجباری نیست.. شما خیلی هم لطف میکنید که دارید رایگان جواب مردم را میدید و خدمت به خلق میکنید.. خداوند شما را حفظ کند..
- زنان و زایمان
سلام من پریودم چند وقته خیلی نامنظم شده این دفعه دیگه اصلا پریود نشدم تقریبا ۳۵ روز تا الان دیر کردم دو بار با بیبی چک تست بارداری دادم منفی شده کمر درد و سینه دردم چند روزه دارم چیکار کنم یه خورده نگرانم
- آزمایش روز دوازدهم بعد از انتقال جنین بلاست
دوازده روز هست که دوتا جنین بلاست انتقال دادم هیچگونه علائمی ندارم روز دوازدهم انتقالم رفتم آزمایش تیتر بتا دارم 16/42بود خیلی استرس دارم میگن این عدد پایینه درسته دکتر خیلی این عدد پایینه ؟
- کمربند بعداز سزارین
سلام خانم دکتر عزیز تا چند وقت بعد از سزارین باید کمربند بست؟
- ه
رابطه جنسی موجب بارداری میشه؟
- APCA
سلام خسته نباشید خانم دکتر میخواستم بدونم اپکا باعث سقط توهفته ی چندبارداری میشه وایا شما به لنفوسیت تراپی اعتقاد دارین؟
- پریودی
سلام خانم دکتر دختر دوازده ساله ای دارم که پریود شده دومین بارش هست که پریود شده ولی دوره ی پریودیش ۱۷ روز طول میکشد خونریزی خیلی شدیدی دارد آیا عادی هست؟؟
- قرص اورژانسی
امپول پپتیل زدم بعد دو روز نیاز به قرص اورژانسی داشتم ایا ضرری دارد؟
- کنترل ادرار
سلام دکترمن۳۳سالمهویه زایمان درسن۱۶ویه زایماندرسن۲۱ویه سقطدرسن ۲۷سالگی که۲۰هفتش بودوبصورت طبیعی بخاطرپارگی کیسه آب داشتم ویه زایمان ۱۰ماه پیش داشتم که بعدزایمان طبیعی که چندبخیه خوردم فکرکنم پاره شده ترسیدم پیش متخصص زنان برم نشون بدم که مبادابخیه کنن باپمتدی چیزی ترمیم نمیشه؟بعدش بعضی اوقات کنترل ادرارموازدست میدم لطف میکنیددلیلشوبه من بگیدممنون
- مصرف قرص ال دی
سلام خسته نباشید من بیمار شما هستم این ماه تصمیم دارم iui بشم که شما برام قرص ال دی و آمپول دکاپریا رو تجویز کردین که قرص ال دی رو از روز پنجم قاعدگی مصرف کنم بعد از پنج روز استفاده مداوم حین نزدیکی خونریزی داشتم که بعدش هم لکه بینی خیلی کم دارم میخواستم بدونم علتش چی میتونه باشه آیا برای مصرف قرص ال دی هست؟چون برای اولین باره از این قرص استفاده میکنم اگه لازمه قبل از تزریق آمپول بیام مطب ممنون از جوابتون
- تنبلی تخمدان
سلام من سنم ۳۵ سال فروردین امسال اقدام به بارداری کردم پیش دکتر متخصص رفتم در اولین معاینه گفتن پولیپ دهانه رحم دارم ۱۵ اردیبهشت عمل کردم بعداز دوماه استراحت دوباره به بارداری ادامه دادم به دستور ایشون قرص مدرکسی پرژسترون مصرف کردم ولی هنوز نتیجه نگرفتم و باردار نشدم البته گفتن تنبلی تخمدان دارم. لطفا راهنماییم کنین ممنونم
- سنوگرافی انومالی
سلام خانوم دکتر. من 37 سال دارم . بارداری اولم هست.سونوگرافی انومالی رفتم براساس اولین روز اخرین پریود ۱۸هفته و شش روزم ولی سونوی آنومالی زده هفده هفته و شش روز. همه موارد نرمال بودن فقط اندازه ی nb رو در سنونوی آنومالی زدن 4.3 ایا این اندازه ی nb نرمال هست ؟ توضیحات تکمیلی ازمایش ریسک سندروم داون مرحله اول غربالگری بینابین بود یک یه 700بود غربالگری دوم کواد مارکر دادم که گفتن مشکلی نیست و ریسک سندروم داون تو منطقه بی خطر قرار گرفته. در سونوی غربالگری اول هم گفته سده nb مشاهده شده عدد ان تی هم ۱.۳ بوده.


