Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- مصرف قطره ویتاگنوس
سلام خانم دکتر من ۲۶ سالمه و مجردم تقریبا ۷ ساله که حجم خونریزی پریودم کم شده ،دوره هام منظمه و ۲۸ روزس ولی حجمش کم شده و از ۵ روز رسیده به دوروز یک و نیم یا دو روز خونریزی دارم و روز سوم قطع میشه و روز چهارم هم یکم لکه بینی دارم همون سالی که این مشکلو پیدا کردم سونوگرافی انجام دادم که نرمال بود و هیچ مشکلی نداشتم ،آزمایش های پرولاکتین، اهن، کمخونی، تیرویید و ویتامین دی هم انجام دادم که همش نرمال بود حالا سوالم اینه میتونم از قطره ویتاگنوس استفاده کنم؟ این قطره کمک میکنه که خونریزیم دوباره مثل قبل بشه و زیاد بشه و اینکه آیا عوارضی داره یا نه؟ ممنون
- مهم
سلام چه ورزشی انجام بدم برای اینکه شکمم بره عقب بعد سه ماه زایمتثان
- بلوغ زود رس دختران
با سلام.دخترم ۷ سال و ۱۰ ماه سن داره متوجه شدیم بلوغ زود رس داره.۱۰ روز پیش آمپول واریوپپتیل رو زیر نظر پزشک براش تزریق کردیم متاسفانه امروز صبح پریود شده این خونریزی همراه با دل درد چه دلیلی میتونه داشته باشه.از همکاری شما سپاسگزارم.ممنون میشم پاسخ بدید
- مسافت راه برای سرکلاژ
سلام خانوم دکتر من جایی که میخوام سرکلاژ بشم با منزل ۳ ساعت راه ایا باعث مشکل میشه؟چون میخوام شهر دیگه سرکلاژ بشم
- زخم وعفونت دهانه رحم
سلام من تقریبا نه ماه هست که فریزرحم انجام دادم وطی این مدت دارو وانتی بیوتیک مصرف کردم ولی اصلا بهبودی حاصل نشده وهنوز زخم وعفونت دارم چکار انجام بدهم ؟
- درد و خونریزی
سلام خدمت شما من ۴۰ سال دارم و چند موقع هست که پریودیم نامنظم شده و یک ماه مدل لکه بینی دارم و سری بعد باز خونریزی شدید دارمو الان هم حدود یک ماه هست که پاک نشدم و رفتم سونوگرافی گفتند در یک تخمدانم یک کیست حدود ۴۹*37میلیمتر در تخمدان چپ دارم وامروز رفتم دکتر برا قرص مجسترال داده تا 20روز بخورم دو روزه خیلی خونریزی شدید دارم و کمرم سمت راست لگن خیلی درد میکنه می خوایم بدونم این قرص خونریزی رو کم میکنه و گفتند بعد 20روز قطع کنم و وقتی پریود شدم بعد 14 روز قرص دیدروژسترون هر 12ساعت تا ده روز بخورم ولی الان60 تا قرص تجویز شده میخواستم بدونم مابقی رو چه زمانی باید مصرف کنم و مجسترال باعث قطع خونریزی میشه یا با این خونریزی باید چکار کنم
- پرده ارتجاعی
سلام.خانم دکتر پرده ارتجاعی با زایمان سزارین از بین میره به خاطر فشار خونریزی؟
- آیا پولیپ های رحمی خطرناکند
- برفک تناسلی
سلام من بدلیل سفید شدن بین لب های درونی و بیرونی واژن از پماد کلوتریمازول استفاده کردم ولی فایده نداشته هرچقدر استفاده میکنم دوباره برمیگرده دیگه خسته شدم خودمم وسواسی ام توروخدا اگه راه حل دائمی داره بگین لطفا
- مشکل سینه
سلام ببخشید من سه ماه و بیست و شش روزه باردارم قبل از بارداری هم این مشکل رو داشتم نوک سینه سمت چپم داخله درد داره پوسته پوسته میشه و حس سنگینی سینه رو دارم ،نوک سینم شبیه زخمه،یک بار هم ک ب نوک سینم دست زدم خون افتاد،سعی کردم نوک سینمو بیرون بیارم خیلی اذیت شدم ،اصلا حس تحریک ندارم ،شوهرم خیلی نگرانه میترسه ک بعد از زایمانم نتونم ب بچه هام شیر بدم
- شیردهی
سلام خانم دکتر . شما دکتر زایمان من بودید. پسرم الان حدود ۲سالشه میخوام شیرشو قطع کنم ولی دچار درد سینه و لرز میشم اگه شیر ندم شنیدم برای قطع شیر دارویی وجو داره برای این موضوع پیش شما بیام یا باید به پزشک دیگری مراجعه کنم ؟
- معاینه پرده بکارت
سلام خانم دکتر عزیز وقت بخیر من همونی هستم که گفتم یه دوستی دارم که در روستا زندگی میکنه و خودش رو معاینه کرده و حین معاینه و بعد از معاینه در محلی که بازش میکرد برای دیدن پرده درد و گرفتگی احساس کرده و این کار را ۵ بار تکرار کرده و بعد از ۱ روز از معاینه پریودش۷ روز جلو افتاده و بعد از پریود که خواسته خودش رو معاینه کنه اون قسمت واژنش منقبض شده و از اون موقع از استرس حدود ۲ ماهی پریود نشده و پریودش هم از استرسی که میکشه بی نظم شده خانم دکتر عزیز در جواب شما گفتین معمولا مشکلی نیست ولی برای اطمینان به پزشک هم مراجعه کنه ولی ایشان نمیتونه به پزشک بره چون اصلا پزشک زنانی در روستاشون نیست چون تو جنوب زندگی میکنن اگه میشه خودتون قطعی نظر بدین ممنونم از شما منتظر جواب هستم تا من هم به ایشون اطلاع بدم که با این اقدامات پرده سالمه یا نه ؟؟؟
- اکوی آندومتر غیر هموژن
سلام وقتتون بخیر بعد از حدوداً یک ماه و نیم سقط جنین به دلیل مصرف قرص راکوتان ، سونوگرافی انجام دادم در سونوگرافی اکوی آندومتر مختصر غیر هموژن نوشته شده ، ضخامت آندومتر ۱۲ میلی متر و رحم ۷۰ میلی متر، مایع آزاد لگنی مشاهده نشده و همینطور visible gs, دیده نشده و اکوی تخمدان ها سالم و طبیعی ، در اندکست راست کیست ۱۸ میلی متر مشاهده شده ، آیا این خطرناک است ؟
- پریودی
سلام من یک ماه از قرص گین آپ استفاده کردم الان ۸.۹ روزع از زمانی ک باید پریود بشم گذشته چیکارکنم
- درد شدید پستان
گزارش سونوگرافی سال91 Breasts هردو پستان در مقاطع مختلف کنترل شدوبا یکدیگر مقایسه گردید. نسج فیبروگلاندولارهر دو پستان در مجموعfibrocysticمیباشند. توده فضا گیرcysticویا solidواضحی در پستانها دیده نشد. ضخامت پوست در همه جا یکنواخت می باشد. سطح خلفی هر دوnipplesکنترل شد نرمال است. هردو آگزیلر: هردو آگزیلر در مقاطع مختلف کنترل شدوبایکدیگر مقایسه گردید. در اگزیلر ها ادنوپاتی ویا پاتولوژی واضحی دیده نشد. سایر مسیرهای breasts lymphatic drangeکنترل شد نرمال است ادنوپاتی دیده نشد. گزارش سونوگرافی سال93 هردو پستان در مفاطع مختلف کنترل شدوبا یکدیگر مقایسه گردید. تغییراتfibrocysticبطور نسبتاًمنتشر در پستانها وجود دارد. درامتداد ساعت 5پستان راست تصویر یک مجرای لاکتیفرمتسع حاوی دبریز مشاهده گردید. درامتداد ساعت 12پستان چپ مجرای لاکتیفرمتسع حاوی دبریز مشاهده گردید که می توانند بدلیل تغییرات التهابی وduct ectasiaباشند. نسج فیبروگلاندولارهردوپستان نرمال است. توده فضا گیرcysticویا solidواضحی در پستانها دیده نشد. ضخامت پوست در همه جا یکواخت می باشد. سطح خلفی هر دوnipplesکنترل شد نرمال است. هردو آگزیلر: هردو آگزیلر در مقاطع مختلف کنترل شدوبایکدیگر مقایسه گردید. در اگزیلر ها ادنوپاتی ویا پاتولوژی واضحی دیده نشد. سایر مسیرهای breasts lymphatic drangeکنترل شد نرمال است .
دردبسیار شدید دارم .جه کار کنم؟ - سلام خانم دکتر عزیز من ۴ تا آمپول لوپرمر تزریق کردم بخاطر اینکه خونریزی شدید داشتم بعد از ۴ ماه از آخرین تزریق آمپول بازم خونریزی شدید شدم حالا چکار کنم البته بعد از فیبروز ابروم خونریزیم شروع شد لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم🙏
- تفسیر سونوگرافی لطفاً
رحم با ابعاد۱۰۵در۶۸میلیمتر
یک میوم اینترامورال، سابسروزال۴۶mmدر دیواره قدامی و همینطور ۳۲mmدر دیواره خلفی راست رحم، یک میوم اینترامورال ۲۹mmدر دیواره خلفی رحم و یک میوم ساب سروزال۲۱mmدر دیواره خلفی راست، ضخامت در روزیازدهم۸mm. کانون هیپراکوی۱۲mmدرون کاویته رحم(شاید پولیپ، هیپرپلازی فوکال). تخمدانها سایز حداکثر نرمال و نمای مولتی فولیکولار، ضایعه فضاگیر در آدونکسها نیست،مختصر مایع در حفره لگن. - واژن
سلام خانم دکتر من واژنم خارش داشت و قسمت داخلی لابیای خارجیم و با ناخن خاروندنم و رو انگشتم چند قطره خون دیده شد اصلا سمت لابیای داخلی نرفتم امکان آسیب به بکارت هست ؟ یا اینکه اون خون برای خارش هستش خیلی میترسم
- سلام وقت بخیر من ۱۹ سالمه و پریود میشم زیاد خون نمیاد و خیلی درد دارم
- آندومترضخیم وهتروژن
ایاتوده هتروژن خطرناکه


