Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تاخیر پریود
با سلام و احترام.خانم دکتر عزیز5 ساله که ازدواج کردم.حدود 8 ماه هست که پریودی های نامنظم دارم.یعنی هرماه پس از 10 روز عقب افتادن با امپول باید پریود شوم.حدود 3ماه اقدام به بارداری کردم به علت تنبلی تخمدان 3 ماه قرص مدروکسی پروژسترون مصرف کردم و دقیقا قاعدگی های 28 روزه داشتم.الان که ماه چهارم هست و این ماه قرص نخوردم 8 روزه که پریودم عقب افتاده.تمام علایم رو دارم ترشحاتم زیاد شده ولی متاسفانه پریود نشدم.باردار هم نیستم چون این ماه هیچ اقدامی در روزهای تخمک گزاری نداشتم.چه کار کنم؟؟ پریود های نامنظم مانع بارداری من میشود؟ ایا هرماه باید امپول بزنم؟؟
- سوزش واژن
باسلام من ۲۲سالمه ومتاهلم مدت ۴ساله سوزش خیلی بدی تو واژنم حس میکنم که با لرز وقطره قطره امدن ادارم همراست سوزشم جوری که زندگیمو مختل کرده خیلی دکتر رفتم وانواع قرص چرک خشک کن یا دیکوفناک واستفاده کردم ازمایشش ادراروسونوگرافی کلیه دادم اما هیچی اثری نداره وقتی قرص فنازومکسم استفاده میکنم تا چندساعت فقط ارومم میکنه میشه منو راهنمایی کنید ممنون
- بارداری پوچ
مورد علت بارداری پوچ میخواستم بدونم. من تنبلی تخمدان دارم و عدم تعادل هورمونی داشتم،در اخرین ازمایشم،free testestrone بالا بود و استروژنم پایین. یک ماه گلای وانس مصرف کردم و با یک ماه اقدام طبیعی باردار شدم. اما در شش هفته گفتند ساک خیلی ریز هست. و هفته بعد گفتند رشد خوبی نداشته و جنین داخلش دیده نمیشه. عدد بتام هم در یک هفته از ۹۵۰ به ۹۴۰ رسید. احتمال بارداری پوچ دادند. همسرم هم پرخونی داره و مشکل نارسایی دریچه ی قلب. میخواستم بدونم ایا اینها میتونه باعث بارداری پوچ من شده باشه؟ چطور برای بارداری بعدی پیشگیری کنیم از این مشکل. ایا روشی مثل ای وی اف کمک میکنه که پیشگیری بشه از این مشکل بصورت مجدد؟ ممنون میشم پاسخ بدید خانم دکتر من یکبار دیگه از خدمتتون سوال پرسیده بودم.جواب اخرین ازمایشم رو خدمتتون فرستادم که یک پزشک گفته بودند دارم یائسه نیشم. من ۳۵ ساله هستم
- رشد سینه
با سلام و وقت بخیر ممنون میشم در مورد راهکارهای رشد سینه بدون عمل جراحی توضیح بدین.به عنوان مثال مصرف قرص های حاوی پرولاکتین یا ال دی و عوارض آنها
- ضدبارداری
سلام خسته نباشید آیا مصرف طولانی مدت قرص ضدبارداری مثلا۲سال ونیم باعث افزایش چربی خون میشود ؟
- سوال در مورد بارداری
سلام خانم دکتر من در در تارخ 16 همین ماه نزدیکی مشکوکی داشتم آیا احتمال بارداری وجود دارد وقت آخرین پریودم 29 اسفند بود من نمیخوام باردار شوم آیا آمپول پروژسترون تزریق کنم از باردار بودنم جلوگیری میکند ممنون میشم پاسخ بدهید
- تست بارداری
سلام. خانم دکتر من از آخرین بار ک رابطه جنسی با شوهرم داشته ام و شک داشتم ک باردارم چون محافظت نشده بود.. 13 روز گذشته و دیروز ک رفتم آزمایش خون دادم.. میزان هورمون بتا را زده بود نگاتیو یعنی منفی.. حالا این یعنی باردارم یا خیر؟.. آیا میشه به نتیجه این آزمایش مطمئن بود..؟
- سلام همسرم 4ماه پیش عمل واریکوسل بیضه کردن قبل عملش دو هزار اسپرم بود وحالا بعد 4ماه عمل و دارو خوردن دوباره آزمایش اسپرم انجام دادن امون دو هزار اسپرم هست میشه راهنمایی کنید لطفا چیکار باید بکنیم ممنون میشم ازتون خواهش میکنم زوتر جواب بدین
- پولیپ رحمی
سلام من سونو واژینال انجام دادم ضایعه اکوژن ابعاد ۴*۷*۷ملیمتر چسبیده به دیواره قدامی بادی به نفع پولیپ. ضایعه کیستیک ابعاد ۷*۱۲م م در مجاورت تخمدان چپ بیشتر مطرح کننده کیست پارااووارین یا به احتمال کمتر فولیکول اگزوفیتیک . ۴فولیکول ابعاد ۵*۸م م .ضایعه اینتراکاویتاری به نفع پولیپ Right ovaryدارای فولیکول ابعاد ۸*۱۰ودو فولیکول ابعاد۵*۱۰ودیامترمتوسط سایر فولیکول ۶_۵ Left ovary دو فولیکول ابعاد۸*۱۴و۷*۱۲م م چهار فولیکول ابعاد ۵*۸م م Impressionضایعه اینتراکاویتاری به نفع پولیپ روز ۱۱قاعدگی انجام دادم خطرناک باعث نازایی میشه لطفا جواب بدین کمک کنید
- سزارین
سلام خانم دکتر من یکاهه که سزارین شدم سزارینم اولم خوب بود سزارین دوم در شهستان انجام دادم بعد از بیرون امدن از اتاق عمل سه ساعت بعد عمل پرستارها بشدت شکمم را فشار دادن تا خون اضافی خارج ود بشدت درد کشیدم در تهران همچین اتفاقی برای نیفتاد بعد از آن یکماهه که بشدت در ناحیه زیر ناف درد دارم آیا طبیعی است؟
- بارداری
- پارگی فورشت
سلام وقتتون بخیر من رابطه مقعدی داشتم ولی یهو باز ضربه خورد به ناحیه پایین و دخول ۱ورت نگرفت فقط خورد ولی خونریزی داشتم گفتن بهم که پارگی فورشت هستش چون دخول نبوده با پارگی فورشت هایمن هم آسیب میبینه؟
- پستان
باسلام خانم دکتر من ۶ماهه پسرم را ازشیر گرفتم ۲ سال و ۴ ماه شیر دادم.الان نزدیکه یه ماه میشه که از هر دو پستان و مخصوصا پستان چپ با کمی فشار ترشح کم مثل شیر دارم که بعصی اوقات بدون فشار هم کمی پیراهنم از سمت نوک پستان خیس میشه.در پستان چپ هم یکی دو تا کیست دارم.ایا بعد قطع شیردهی چنین چیزی ممکنه من چه اقدامی باید بکنم؟ ازمایش تیرویید و پرولاکتین هم طبیعی هست.آیا نیاز هم پیش شما مطب بیام یا برای مدتی هست و برطرف میشه؟
- اکنه
سلام خسته نباشید ببخشید من ۲۲سالمه تخمدان پلی کیستیک هم دارم صورتم جوش های عجیبی زده رفتم دکترپوست قرص آکنوترن۲۰تجویز کرده برام اما شنیدم خیلی عوارض داره میخواستم ببینم حقیقت داره وبا این بیماری من که همون تخمدان پلی کیستیک هست تاثیری نداره اخه شنیدم نازایی هم میاره
- آزمایش قند
سلام من در هفته 38 بارداری هستم. هفته دیگه باید سزارین بشم. آخرین باری که آزمایش قند دادم ناشتا 93 و یک ساعت بعد از غذا 138 بود در تاریخ 28/8/93 و همچنین دفع پروتئین هم نداشتم. آیا در این مدت باقیمانده باز هم باید آزمایش بدم؟ با تشکر
- عفونت واژن
خارش واژن و گاهی ترشحات زرد و گاهی ترشحات سفید همچین پنیری شکل دارم هی خوب میشم دوباره مبتلا میشم
- لکه بینی قهوه ای رنگ در هفته ۶بارداری
با سلام وقت بخیر با توجه به اینکه سال ۱۴۰۰ سقط جنین داشتم «سه ماهه» در حال حاضر باردار هستم حدود ۶الی ۷ هفته ،دکتر به علت سقطی که داشتم شیاف پروژسترون ۴۰۰رو تجویز کردن که الان ۲۰ روز هست که به صورت واژنال شبانه استفاده میکنم در کل ۳۰ عدد تجویز کردن یک هفته بعد استفاده لکه بینی قرمز م بعد تا الان لکه بینی قهوه ای دارم ینی حدود ۱۲روز هست که لکه بینی قهوه ای دارم در ۱ ماهگی بارداری سونو انجام شده و ساک حاملگی رویت شده لطفا راهنمایی فرمایید که آیا این لکه بینی طبیعی هست؟! «طبق گفته ی دکتر نزدیکی نداشتم فقط قبل لکه بینی در کل بارداری ۲بار نزدیکی داشتم»
- پپ
سلام خانم دکتر عزیز من سرکلاژ شکمی همراه با هیسترو و باز کردن وچسپندگی ها همه رو باهم دکتر البرزی برام انجام داد الان بعد این عمل هر وقت پریود میشم میزان خونریزیم روز سوم و چهارم خیلی زیاد شد بعد تا ده روز طول میکشه قبلاً روز ۷پریودیم دیگه پاک بودم ولی الان رو ده پریودیم میخام بدونم مشکل از کجاست طبیعی یا بروم دنبال درمان بعد از سرکلاژ شکمی اینجوری شدم ولطفا بگید طبیعی یا پیگیری بکنم
- سقط مکرر
سلام خانم دکتر.من چهار بار سقط داشتم.خیلی هم درمان کردم.نسبت فامیلی هم نداریم.به محض وارد شدن در ماه سوم حالت لرزش شدید به من دست داده و بعد از سونو. بچه دیگر ضربان ندارد.ممکن راهنماییم کنید.بخدا خسته شدم.
- سابقه تیرویید
سلام ببخشید اگر شخص تیرویید کم کار داشته باشد و TPOباشد و از داروی لووتیروکسین ۵۰ استفاده کند، آیا این حالتها و سابقه مشکل تیرویید و استفاده از قرص لووتیروکسین ۵۰ در نتیجه سونوگرافی NTوNB تاثیر دارد؟ آیا سابقه مشکل تیرویید که ذکر کردم و مصرف داروی لووتیروکسین ۵۰ در جواب آزمایشهای غربالگری مرحله اول و دوم بارداری و در جواب آزمایش آمنیوسنتز در بارداری تاثیر دارد؟خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید.


