Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- قرض دزوسپتیو
پسرم از قرص من خورد برای جلوگیری از پریودم بود قرص دزوسپتیو خواهش میکنم جواب بدید بهش مشکلی پیش نمیاد ۵ سالش هست
- َسزارین
سلام، خانم دکتر عزیز شما برای شکم اولی ها به درخواست خودشان زایمان سزارین انجام میدهید!!!
- کیست پستان
سلام من سونو گرافی انجام دادم و نوشته که کیست پراکنده به دیامتر حداکثر 10mm در پستان مشاهده شد که بعضی از انها حاوی سپتای اکوژن ظریف داخلی است . ایا سپتای اکوژن خطرناکه با نه؟ درمانی دارد؟
- ایجاد پولیپ
من چند ماه پیش پولیپم رو که باعث خون ریزی های پیاپی می شد عمل کردم یه مدت خوب بودم الان دوباره باز خون ریزی دارم می خوام بدونم آیا امکان ایجاد یا ساخته شدن پولیپ در رحم هست یا نه؟؟؟؟؟
- عفونت hpv
سلام وقت بخیر. دخترم 22 سالشه. در سن 16 ازدواج کردن بلافاصله بعد ازدواج دچار تبخال تناسلی شدن و دکتر قرص صد ویروس و پماد برای داخل واژن و بیرون واژن تجویز کردم. تا اینکه بعد 6 سال دخترم مجدد دچار تبخال شد و دکتر پاپ اسمیر و کلکوسکوپی.. انجام دادن. ک متاسفانه دخترم ب ویروس hpv16 مبتلا شد واکسن گارداسیل و ازون تراپی برای عفونت شدید دخترم انجام دادن و گفتن بعد 3 هفته در صورت ترشح و علا/م عفونت مجدد ویزیت بیا. یدو هفته از بعد دوباره ترشح بودار شروع شده. بعد ازون تراپی داروی خاصی برای ویروس hpv تجویز نکردن. راهنمایی کنید چیکار کنم
- لابیاپلاستی
سلام دوهفته از عمل لابیاپلاستیم میگذره یه قسمتای سفیدی ایجاد شده، نشانه ی عفونته؟ خانم دکتر پماد تتراسایکلین نوشته بودن ولی من بهش حساسیت دارم چه پمادی میتونم استفاده کنم؟
- غده در سینه
سلام خانمی 34 ساله هستم حدود شش ماه پیش احساس یه غده در سینه سمت راستم کردم. به طوری که فقط با لمس کردن دیده میشد. سونوگرافی انجام دادم و نرمال بود. ولی توی این مدت تعداد غده ها بیشتر شد الان دو نقطه سینه به اندازه یه فندق رنگش تغییر کرده. ایا خطرناکه ؟ باید اقدام دیگه ای انجام بدم یا دارو بخورم.
- کیست اکوفری حاوی mural node
سلام خسته نباشید خانومی ۴۶ ساله هستم با ۴ فرزند کیست لکوفری حاوی mural node به ابعاد ۳۸ در ۴۴ دارم اکوژن ۵*۸ به علت تاخیر در پریود به پزشک مراجعه کردم بعد از اون ازمایشات تومور مارکر دادم که خدارو شکر نرمال بود ... آیا باز هم امکان بدخیمی کیست وجود دارد؟
- توده ی اکوژن
در سونو مادرم ک ۴۲ سالشه نوشته شده توده اکوژن ب ابعاد ۱۲×۱۸ بین دو لایه اندومتر قابل رویت است و نوشته شده رحم بزرگی خفیف نشان میدهد ینی چه. خطرناکه؟؟ یا چی
- رشد سینه
با سلام و وقت بخیر ممنون میشم در مورد راهکارهای رشد سینه بدون عمل جراحی توضیح بدین.به عنوان مثال مصرف قرص های حاوی پرولاکتین یا ال دی و عوارض آنها
- پرده بکارت
سلام خانم دکتر دختری 25ساله هستم با مالش کلیتوریس خودارضایی کردم سوزش گرفتم با اینکه اصلا انگشتم داخل نرفت میخواستم بدونم پرده بکارت بااین کار از بین میره
- راجب پریودی
سلام وقت بخیر خانم دکتر من یکسال پیوند کلیه ام تو این یکسال مشکلات عادت ماهانه زیاد داشتم دکتر سونو مشکلی ندارم قرص دوفاستون خوردم پریود میشد قطع کردم دیگه نشدم رفتم دکتر مجسترول داد قطع کردم اما ۲۰ روز گذشته پریود نمیشم میشه مرتب دوفاستون بخورم پریود بشم
- سزارین
۲۰روز سزارین شدم ولی جای بخیه هاالان یک هفته از داخل خیلی میسوزه و تیر میکشه البته فقط ابتدای بخیه ها به حدی سرفه وخنده میکنم احساس سوزش شدید دارم
- سلام من پماد کلیندا مایسین رو میتونم در زمان قاعدگی استفاده کنم چون واسه زخم دهانه رحم داده
سلام من زخم دهانه رحم دارم آیا میشه الان ک پریود شدم استفاده کنم یان بعد از اینک خوب شدم استفاده کنم یان استفاده کنم مشکلی نداره؟؟
- قارچ
سلام برای قارچ لوله ی رحم از چه دارویی باید استفاده کرد ترکیب ضدقارچ و التهاب موضعی استفاده کردم خارش گرفتم دیگه نزدم
- پریودی طولانی
دخترم 13سالشه،وخیلی لاغره،الان دوماهه ک پریوده،ضخامت اندومترش 20بود توسونو،تخمدانهاش سالم بودند،دوتا امپول 50میل وویتانین کا،تزریق مردن براش،خونریزیش کم شد،ولی قطع نمیشه اصلا گاهی اندازه یه سکه 500ریالیه،گاهی سب تا صبح نمیاد،دوباره همون اندازه میاد،تیره وروشن مخلوط،به نظر شما دلیلش چی میتونه باشه؟امکان داره ب خاطر لاغریی باشه؟؟
- آیا کیست باید جراحی بشه؟ خطررناکه؟
کیست به ابعاد ۱۵ ×۳۲ ×۳۵میلیمتر جز solid appearing داخلی به ابعاد ۷.۵ ×۲۱میلیمتر در تخمدان چپ مشاهده میگردد که نسبت به دوماه قبل کاهش و نسبت به یک ماه قبل تغییر نکرده است
- پرده بکارت
ایا معاینه پرده بکارت توسط خود شخص مشکلی پیش میاد؟؟؟
- امپول دکاپتیل
سلام امپول دکاپتیل هندی بصورت دوماه زدم هر ۲۸ روز ولی خونریزی شدید دارم علت چیست فیبروم ساب موکوزال دارم ایا امپول اثر ری ندارد ؟قیلا فرانسوی می زدم سریع قطع می شد
- اکوی آندومتر
بعد از سقط جنین سونوگرافی بقایای احتمالی دادم و نتیجه سونوگرافی آندومتر دارای اکوی هتروژن و هایپرواسکولار میباشد. ضخامت آندومتر دارای ۹ میلیمتر میباشد. منظور اکوی هتروژن و هایپرواسکولار چیست؟ مایع آزاد در حد مینی مال در لگن مشاهده شد.


