Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- دیفکت
یک دیفکت به دیامتر عرضی ۲۰میلی متر وبه طول ۱۷ میلی متر در ناحیه اینفراامبلیکال رویت شده که حاوی هرنیاسیون فت مزانتریک به ابعاد ۴۴×۳۳×۳۵ میلی متر میباشد آیا حتما ضروری هست که عمل شود اگر عمل نشود چه اتفاقی میافتد
- میکرواینجکشن
با سلام.من 34 ساله هستم و مشکل گرفتگی لوله چپ و همسرم مشکل کم تحرکی اسپرم داریم. من یک ماه پیش عمل میکرو انجام دادم و متاسفانه جواب آز منفی شد. مادرم در سن 36 سالگی یائسه شدند. احتمال اینکه من هم دچار یائسگی زودرس بشم چقدره ؟ چه آزمایشی باید انجام بدم تا متوجه بشم که یائسگی شروع شده یا نه ؟ برای عمل مجدد میکرو چه زمانی باید مراجعه کنم ؟
- کیست تخمدان
گزارش سونوی من کیست یونی لوکولار بدون ندول و سپتا با جریان خون طبیعی به ضخامت ۳٫۶ که به نفع سیست ادنوما گزارش شده که این کیست یک سالو نیم هست بعضی وقتا کوچکتر شده و بعضی وقتا بزرگتر ولی هیچ وقت بزرگتر از ۳٫۷ نشده برا درمانش میشه کاری کرد یا باید جراحی بشه و ایا ممکنه این کیست بدخیم باشه ؟
- ناحیه اکوفری
یک ناحیه اکوفری به قطر۱۸mmدر مجاورت تخمدان راست دیده میشود که مربوط به فولیکول اگزوفیتیک از منشا تخمدان راست و یا کیستیک پارااوراین میباشد فولیکول به قطر۱۲در تخمدان چپ روز ۹قاعدگی مشهود است میشه اینو بگید یعنی چی؟
- تخلیه کیست بارتولن باسرنگ
سلام میشه کیست بارتولن رو خودمون تو خونه با سرنگ تخلیه کنیم
- افزایش سایز سینه
سلام خسته نباشید من 18سالمه میخوام سایز سینه هام افزایشی باشه از چه قرصی استفاده کنم؟
- تیرویید
سلام خانم دکتر، هفته شش بارداری هستم تازه متوجه شدم پرکاری تیروئید دارم، چه کار کنم آیا خطرناک هستش؟ ممنون
- درمان پلیپ
- خودارضایی با سینه
سلام من به مدت دو سال خودارضایی با سینه میکنم و شرم دارم بخاطر گفتن این حرف همش وقتی سینه هامو مالش میدم ارضا میشم و مایع ازم بیرون میاد و تازه فهمیدم خودارضایی بده میخوام ترک کنم سوالم اینه که خودارضایی به سینه باعث سرطان میشه ؟ الان دو ماهی میشه که سینه سمت چپم بزرگ شده خیلی نگرانم باعث سرطان میشه ؟؟؟ من مجردم
- تاخیر پریود
سلام خانم دکتر. امکان داره قرص کنکور باعث تاخیر در پریود شود؟
- سلام من پریود ماهی دو بار میشه رفتم دکتر برای نامنظمی پریود قرص مدرکسی پروژسترون داده که پریود منظم بشه حالا من دارم قرص میخورم گفت سه دوره بخورم هردفعه از روز ۱۶قاعدگی شبی ۱عدد تا ۱۰شب حالا من از روز ۱۶قاعدگی شروع کردم ۹تاشو خوردم ۱دونه ازش مونده پریود شدم راهنمایی کنید این طوری پریود منظم میشه به نظرتون یا نه خونریزی خیلی زیادی دارم مگه نباید بعد تموم شدن قرص مدرکسی پروژسترون پریود میشدم چرا ۱دونه ازش مونده پریود شدم لطف کنید جواب بدین
- سوال درمورد سقط
سلام من قرص سایتوتک استفاده کنم برای سقط جنین هفته هفتم آیا مشکل داشته باشم دکتر میفهمد که خودم سقط انجام دادم با قرص یان ؟
- جلوگیری از بارداری
باسلام وخسته نباشید خانم دکتر چسب ضدبارداری طریقه مصرفش به چه صورت وقابل اعتماد هست،؟
- پرده بکارت
سلام وقت بخیر من دو سال پیش دکتر زنان رفته بودم که نوع پرده بکارتم رو بدونم دکتر گرفت مدلش جوریه که با رابطه جنسی خون میاد یک خود ارضایی انجام دادم یک انگشتم رو وارد واژنم کردم تا حالا رابطه جنسی هم نداشتم اینکه یک انگشتم وارد واژن شده طبیعیه؟و این کار باعث آسیبش میشه؟
- عفونت واژن
سلام مدتی است که ازعفونت قارچی همراه باسوزش واقعاعذاب میکشم به دکترمراجعه کردم یه سری قرص تینیدازول وفلوکونازول با لاکتوفم و لاکتوواژ برام تجویز کرد ولی متاسفانه بامصرف اوناهم خوب نشدم حال ازشما خواهش میکنم راهنماییم کن تا واسه درمان چکارکنم دیگه خسته شدم ازاین وضع به طورکلی زودبه زود عفونت میکنم باتشکرازراهنمایی َشما لازم ب ذکر است با دادن آزمایش پاپ اسمیر مشخص شد عفونتم قارچی ست .لطفا جواب بدید
- نازایی
سلام خانوم دکتر..ای وی اف شدم برا انتقال درخواست عکس رنگی ازم کردن عکس رنگی لازمه من تابحال هیچی کیست وفیبروم و سقط ازین جورچیزام نداشتم برای چی عکس رنگی باید بگیرم؟سخته برام یکم. واینکه کسی ک تنبلی تخمدان داره و اسپرم ضعیف همسرش امکان باروری با ای وی اف براش چ قدر هستش گفتن متوسطه جنین هات😪
- قرص
سلام خسته نباشید قرص گین آپ مصرف کردم پریودی نشدم و اینکه ادرارم زرد رنگ شد . چکار کنم؟
- کورتاژ
سلام خسته نباشید من چند روز پیش سوال ازتون پرسیدم جواب دادید باید برم دکتر امروز رفتم دکتر برای خونریزی بعد از سقط دکتر گفته بود ۴۰ روز تمام شه خونریزی قطع میشه وبقایا دفع میشه دکتر سونو اخرو دید گفت چون در قسمت فوندال باقی مانده داری دفع نمیشه در صورتیکه دکتر قبل گفته بود دفع میشه وگفت فکر میکنم احتیاج به بستری داشته باشی گفتم سونو مجدد نمینویسین گفت سه شنبه دوباره بیا تا با دکتر دیگه مشورت کنم ببینم چکار باید کرد ایشون دکتر ماما بودن دکتر زنان چون در این روز نبود گفت سه شنبه با دکتر دونفری مشورت کنیم نتیجه رو بگیم ولی به احتمال زیاد نظر من که بستری هست درسته چون ۴۰ روز خونریزی داشتم گفتم دارو ی تقویتی نمینویسین برام سفالکسین ۵۰۰ با فرفولیک اسید وفروس سولفات نوشت همین نظر شمارم میخوام جویا شم تو این مدت خیلی دکتر رفتم جواب درست هیچکس نمیده تو کرونا شرایط هم سخت هست ممنون میشم جواب بدید ببخشید طولانی شد میخواستم کانل در جریان باشید با تشکر
- سلام من پریود نامنظم و زود به زود پریود میشم وهر ماه قرص مدروکسی پروژسترون میخورم من باید تا کیه این قرص هارو بخرم که عادت ماهیانه درست بشه من تنبلی تخمدان دارم پلی کستیک دارم نظرتون چیه میشه رونمایی کنید لطفا و عوارض ندارن این قرص هارو بخرم ۱سال میشه میخورم این قرص مدروکسی پروژسترون
- اگر ضخامت آندومتر ۱۳ باشه مشکلی ایجاد میکنه با این شرایط میشه باردار شد


