Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- داروهای موثر در آزمایشهای بارداری
سلام خانم دکتر ببخشید میشه بفرمایید چه دسته از داروها در نتیجه آزمایشهای غربالگری مرحله ی اول و دوم بارداری و آزمایش آمنیوسنتز در بارداری تاثیر دارند؟ درواقع چه داروهایی ممکنه در جواب آزمایشهای غربالگری اول و دوم بارداری و آزمایش آمنیوسنتز اختلال ایجاد کنند وباعث بشن نتیجه درست در نیاد ؟
- بارداری
سلام ببخشید من تو دوران نامزدی ام وباکره هستم ما حتی رابطه مقعدی هم نداشتیم واولین ماهی که بعد از پریود ماه قبلم چند بار رابطه مالشی داشتیم ولی منی نامزدم روم نریخته و فقط پیشاب روی واژنم ریخته.هیچ قرصی ام مصرف نکردم. پریودم هم 5بهمن بود و هنوز چند روز مونده تا پریود بعدیم سوالم اینکه آیا احتمال بارداری در من وجود داره ؟ازتون خواهش میکنم جواب بدین خیلی استرس دارم .
- قرص سیبل
سلام دکتر برای پریود های نا منظم و تنبلی تخمدان سیبل تجویز کردند ۵ روزه دارم مصرف میکنم اما درد های خیلی زیادی رو در ناحیه زیر شکم تحمل میکنم میتونم این قرص رو قطع کنم ؟
- افزایش.
سلام برای افزایش سایز سینه چی خوبه خیلی کلافه شدم.... چیکار کنم که بزرگ شن بجز جراهی و تزریغ
- امپول دکاپیتیل
سلام خانمی ۵۱ ساله هستم یه کیست ۳سانتی درتخمدان راستم دارم خونریزی زیاد دارم با توجه به اینکه فشارخون بالاوجربی خون دارم و۴سال پیش سکته مغزی کردم خداروشکر مشکلی ندارم ایا صلاح میدونین ازاین امپول دکا۳/75 استفاده کنم یا از قرص وروژسترون استفاده کتم،یکماه بعد از عید میخوام عمل اسلیو معده انجام بدم باید زودتر خودمودرمان کنم ممنون میشم راهنماییم کنین
- پستان
من سونو گرافی پستان دادم که تعدادی کیست ساده دارم که دکترا میگن مهم نیستن با پیگیری و ویتامین ای ..اما این خیلی نگرانم کرده توروخدا بگید باید چکار کنمsolidmassهپیواکو ابعاد ۲۹/۱۵..ایا این کیست فیبراندوم هست؟ التماس میکنم راهنمایی کنید؟
- بزرگی رحم و میوم
باسلام و احترام ۴۳ ساله و دو فرزند دارم، خونریزی به صورت لخته در پریود ، درد در لگن و تکرر ادرار دارم سونوگرافی انجام دادم که ابعاد رحم با سایز ۱۱۱×۶۶×۶۳ mm دارای اکوی میومتر مختصر هتروژن و میوم اینترمورال به سایز ۴۰×۳۳ در قدام بادی رحم مشهود است. ضخامت آندومتر معادل ۱۱ mm است. تخمدان ها دارای اکو و ابعاد طبیعی می باشد . ساختار cystic اکوفری به سایز ۳۳×۳۴ در تخمدان راست مشهود است لطفا راهنمایی کنید. با تسکر
- آندمیوز وخونریزی
- سلام وقت بخیر ببخشید روز چهارم پریودیم هست و یک تکه گوشت از رحمم خارج شده هرماه این اتفاق میوفته و اگر ماهی انجام نشه ماه بعد تکرار میشه و خیلی زیر شکمم درد داره میشه کمکم کنید
- حاملگی
سلام خسته نباشید.من چند روز دیگه تو هفته ۱۶ باید برم آزمایش بدم و درهفته ۱۸سونو.وقتی ازمایشم اماده شد باید بیارم مطب نشون بدم یا با جواب سونو تو همون تاریخی که نوبت دارم بیارم؟نوبتم ۲۰اسفند میخواستم بدونم با شیوع این ویروس برام خطرناک نیس برم آزمایشگاه؟
- باسلام. من آنزیم کبد ام بالاست کبد ام چرب هستش مشکلات بیضه وکمرد دارم خیلی پایین کمرم. اسپرم هم غلظت داره . مربوط به کبد چرب میشه؟؟؟؟؟
باسلام. من آنزیم کبد ام بالاست کبد ام چرب هستش مشکلات بیضه وکمرد دارم خیلی پایین کمرم. اسپرم هم غلظت داره . مربوط به کبد چرب میشه؟؟؟؟؟
- اقدامات لازم برای آی وی اف
سلام وقت بخیر،ببخشید شخصی که مشکل نازایی نداره و فقط به دلیل مشکل جابه جایی کروموزومی که داره میخواد عمل پانکچر انجام بده و بعد آی وی اف و انتقال جنین،۱: آیا نیاز هست قبل انتقال جنین عمق رحمش اندازه گیری بشه؟ ۲: آیا عمق رحم با سونو واژینال هم اندازه گیری میشه؟ آیا خراش اندومتر هم نیاز هست انجام بده؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید خراش اندومتر با بیهوشی هم انجام میشه؟ تفاوت خراش آندومتر با هیستروسکوپ چیه؟
- کیست تخمدان سمت راست
تصویر کیستیک echo free به دیامتر ۱۹میلی متر در کیست راست مشهود است، مایع آزاد در کولدوساک مشهود نیست. میشه توضیح بدید این سونو رو لطفا
- سرکلاژ
خانم دکتر سرکلاژشکمی چه عوارضی داره؟امکان عفونت بخیه داره یانه ؟
- بارداری
سلام من یک ماه اقدام به بارداری کردم موقعی که نزدیک به پریودیم بوددردشدیدکمروپاداشتم الان 10روزه پریودیم عقب افتاده بعضی موقع هام نوک سینم یکم سفت میشه فشارم بدی دردمیگیره هفته اولم بیبی چک استفاده کردم منفی بود الان بایدچیکارکنم
- پلی کیستیک
باسلام پلی کیستیک درمان دارویی داره یانه
- نازایی
سلام من 5سال ازدواج کردم دوسال اقدام به بارداری کردم تو ازمایشات فهمیدم که اسپرم شوهرم صفر واینکه بی تحرک باید چیکار کنم پیش کدوم دکتر بریم
- ترشح سفید
سلام، من مجرد هستم ، سورش و خارش شدید داشتم که با مصرف فلوکونازول رفع شد اما همچنان ترشحات سفید دارم برای رفع این علامت چکار میتونم انجام بدم؟
- بارداری
سلام بارداری وعمل سزارین بعداز جراحی روده خطرناک است عمل جراحی روده انجام دادم واکنون باردارم لطفا راهنمایی کنید
- نازایی هایپوتالامیکی
سلام نازایی هایپوتالامیکی ثانویه باعث کوچکی تخمدان میشود بنده دارای فرزند پسر و پریود طبیعی ناگهان قطع پریود و نازایی دچار شدم و ال اچ ۱/۵ اف اس اچ ۵/۵ ذخیره تخمدانی ۱/۳۳ با توجه با آزمایشات و همسرم سالم در سونو واژینال تخمدان رویت نشد دلیلش هایپو بدونم هست یا مشکل از خود تخمدان است آیا با دارو باردار میشیم با تشکر


