Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سونوگرافی
اکوژن درتخمدان راست اندازه کیست 40*45میل سونوگرافی رنگی انجام دادم و نتیجه اینجوری بنده خیلی نگرانم
- ایزواکو رحم
سلام سونو دادم. ضایعه ایزواکوبه ابعاد۱۲در۹ درکاویته اندومتر دیده میشود.میوم سابموکوراوپولیپ درتشخیص افتراقی مطرح ان.سونو واژینال دادم..پریود هام هم ماهی دوبار شده .با خونریزی زیاد.لطفا راهنمایی کنید
- تخلیه کیست بارتولن باسرنگ
باسلام خواهش میکنم جوابم روبدین. آیا میشه کیست بارتولن رو با سرنگ تخلیه کرد؟ چون فعلا نمیخوام جراحی شم. دراینصورت شما انجام میدین؟ ممنون میشم پاسخ بدین.
- جراحی پستان
سلام 34 ساله هستم . دو روز پیش،از پستان سمت راستم نمونه برداری انجام شد. ولی از فردای اون روز دست راست من درد میکنه. طوری که از گردن تا نوک انگشتم بی حس میشه و درد دارم. ایا از عوارض امپول بی حسی هست یا مشکل دیگه ای وجود داره.
- کیست با نمایground glass
سلام خدمت شما 36 سال دارم. امروز سونوگرافی داپلر واژینال انجام دادم که نوشته در تخمدان راست یک کیست Unilocular با نمایGround Glass حاوی اکوژن واضح دیده شد که فاقد واسکولاریته داخلی است اندازه کیست 24×27×29 است. ازمایش Ca125 هم عدد 38 میباشد. خیلی نگرانم میشه لطفا راهنمایی بفرمایید. آیا من سرطان دارم؟؟؟؟
- لکه بینی سیاه
سلام من یک چند ماه ازدواج کردم برای پریودی لکه بینی سیاه رنگ دارم
- پاتولوژی رحم
Macroscopic : Received specimen in formalin consist of multiple fragments of gray - brownish soft tissue TM - 3.8x2.8x1.7 cm . SOS : M / 2 E = 100 % LABELLED AS ENDOMETRIAL CURETTAGE : --Suggestive of mid to late secretory phase endometrium . --please see note
- خراش پرده بکارت
سلام من با پسری رابطه داشتم پسره آلتش رو به داخل آلت من مالید میگه آلتشو داخل نکرده اما من پیش دکتر زنان رفتم دکتر میگه جلوت باز شده اما دکتر وقتی برام نذاشت توضیح بده الان باز شده یعنی پاره شده یا آسیب دیده یا پردم ارتجاعیه که باز شده؟من خیلی میترسم لطفا کمکم کنین
- سندرم راکی تانسکی
من سال ۸۳سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم وجراحی شده ام وسال ۹۲آژنزی واژن وآژنزی سرویکس داشتم وجراحی شده ام ورحم وتخمدان هم دارم ودرسونوگرافی من نوشته شده که رحم partialbicornate وسپتوم بلند وپرید وعادت ماهانه هم میشوم خواستم بپرسم من الان جز افرادی که سندرم راکی تانسکی دارند محسوب میشوم درسته ؟
- شکل واژن
سلام وخسته نباشید.ببخشید آیا لب واژینال البته لب فرعی ممکن هست ک مثل لب بزرگ صاف نباشد منظورم ازلحاظ متقارن بودن نیستش ینی یه جوری ک برجستگی های خیلی ریزی شبیه گل کلم روش دیده بشه آیا طبیعی هست؟
- بیماری های زنان
سلام وقت بخیر خسته نباشید، ببخشید جواب سونوگرافی گفته که ضخامت آرومتر ۱۰ میلی مترمشاهده شد،و ضخامت بین دولایه آندومتر۸ میلی با توجه به اینکه من ۴۹ سال سن دارم و دوسال هست تقریبا یائسگی رو دارم دوباره خونریزی شروع شده واین سونو در دوران خونریزی گرفته شده میشه لطفا راهنماییم کنید گفتن باید تیکه برداری کنیم 😔🙏
- هیپرپلازی آندومتریال
سلام وقت بخیر ،مادرم ۵۱سالشونه و در سن ۴۰سالگی دچار یائسگی زودرس شدن ،الان هیچ علائمی از جمله خونریزی ندارن و سونو هیپرپلازی آندومتریال تشخیص داده شده با ضخامت ۱۱/۵خود متخصص سونوگرافی گفتن مشکلی نیست احتمالا شستشو باید انجام بشه ،منتها دکتر که رفتن با لحن خیلی بدی صحبت کردن و گفتن دیر اومدی ما خیلی استرس گرفتیم ،الان قراره کورتاژ تشخیصی انجام بشه ،میخواستم بپرسم حواب کورتاژ تشخیصی در هرحالت ممکن چی میتونه باشه یعنی وضعیت خطرناکه ؟ لطفا راهنمایی کنید ممنون
- سرطان تخمدان
سلام . آندومتیوز دارم . کیست شکلاتی سمت چپ تخمدان . قرص هم مصرف میکنم . رفتم تست ca125 دادم جواب تست ۳۴۴ بود . میخواستم ببینم بدخیم شده با توجه به اینکه پارسال این موقع نتیجه تست ۳۹ بوده ؟ ۳۶ ساله هستم
- کمکم کنید خانم دکتر خواهش سلام من دوماهه بچم از شیر گرفتم سمت راست بالای سینه و نزدیک زیر بغلم باد کرده زیاد ترسیدم و رفتم دکتر عمومی برام سنو سینه نوشته چون خاله من دچار سرطان سینه شد
در سونو سینه افزایش اکوژنیسیته نسج فیبروگلاندولار همراه با نواحی توبلر اکوفی در بافت پارانشیمال در دو طرف نیمه خارجی در دو سینه تغییرات خوش خیم پستانی مشاهده شد. لنف نود در نیمه راست ۱۴میلی متر و ۴و در نیمه چپ با ۱۵و ۴میلی متر در اگزبرای راست و چپ دیده شده این به چه معناست
- درد بخیه سزارین بعد از یکسال
سلام از آخرین سزارینم حدودا یک سال و نیم میگذره امروز در محل بخیه هام احساس درد دارم کار سنگین هم نکردم آیا طبیعیه؟
- کیست و واریس در کانال زایمان
سلام وقت بخیر ممنون که وقت میزارید وجوابگو هستید ببخشید من 39ساله هستم ۵ماه قبل زایمان داشتم که طبیعی بود .لی وقتی دکتر برش واژینال برام زد میگفت پر واریس وکیست هست که در تمام سونوهام مشخص نبود لطفا راهنمایی کنید چه باید کنم
- کیست تخمدان سمت راست
تصویر کیستیک echo free به دیامتر ۱۹میلی متر در کیست راست مشهود است، مایع آزاد در کولدوساک مشهود نیست. میشه توضیح بدید این سونو رو لطفا
- آییودی و خونریزی
سلام خسته نباشید من ۳سال دستگاه ای یودی گذاشتم نوع هورمونی ازوقتی گذاشتم دل دردزیرشکم کمر درد دارم خونریزی شدید این طوری نبودم رفتم درش بیارم میگه صبر کن باردار میشوی من میخوام طبیعی جلوگیری کنم سوال ۱من فردا میخوام برم مشهد من ۱۰روز پبش رفتم پیشش گفتم عادت نشم بهم مدفورم ۵داد الان لک دیدم چکار کنم نشم قطع کنم.
- قرص سیبل
سلام خانم دکتر..من ۳ روز هستش قرص سیبل رو فراموش کردم مصرف کنم،یعنی از روز پنج شنبه یا شنبه..بعدش چجوری باید مصرف کنم؟چجوری بخورم برای بار اولمه اینجوری شده..۴ بسته رو منظم و ب ترتیب خوردم
- ترمیم پرده بکارت
خسته نباشید من دوسال پیش با نامزدم رابطه داشتم و غیر عمد بکارتمو از دست دادم و فورا به بعدش ترمیم کردم ولی بعد از دوسال و نیم که رابطه داشتم بدون هیچ دخولی ازم خون اومد و قرص مدروفم ۵ هم مصرف کردم ۱ هفته دکتر تجویز کرده ایا ممکنه از اون قرص ها باشه؟ که فورا به دکتر مراجعه کردم که گفتن سالمه پردتون و حلقوی ارتجاعی هستش میخاستم درصورتی ک من دفه اول خون اومد ازم وقتی به دکتر گفتم گفتن چون دوسال و نیم از ترمیمم گذشته و خوب ترمیم شده پرده شما حلقوی ارتجاعی هس میخاستم بدونم این امکان داره؟ ایا من بعد از اولین نزدیکیم خون میاد ازم؟
ممنون میشم جوابمو بدین


