Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- دارو معده
سلام خانم دکتر مصرف همزمان قرص آهن و داروهای معده مثل دایمتیکون یا رانیتیدین یا شربت معده اشکالی نداره ؟اثر آهن رو کم نمیکنه؟ در ضمن بین خوردن قرص آهن و چای چند ساعت فاصله باید باشه؟؟ تشکر از پاسخ شما
- سلام قسمت سمت راست دهانه واژن از بیرون اون ناحیه کامل ضربه های شدیدی خورد و از چهار سال پیش یه چیزی تو اون ناحیه ورم داره که من فکر میکنم بارتولن،ایا اون قسمت غدد لنفاوی هست؟ از اون موقه غدد لنفاوی کشاله رانم ورم و درد شدید داره و الان به حدی درد میگیره که اصلا نمیتونم تکون بخورم یهو درد میگیره چه سرپا چه نشسته چه هنگام راه رفتن و…. من باید چیکار کنم؟
- بارداری
سلام دوماهه پریود نشدم وچون زندگی خیلی سختی دارم نمیخوام حامله بشم ...البته دوتا دختر دارم لطفاً بگید چکار کنم پریود بشم.قرص فایده نداشت ..اگه شوهرم بفهمه میگه بزار بچه بمونه ولی خیلی اذیتم میکنه ..توروخدا خانم دکتر بگید چکار کنم ..دخترام خیلی زندگی سختی دارن نمیخوام یکی دیگه رو بدبخت کنم
- سقط ۹هفته
۱۰ روز از سقط مگذره کمی لکه می بینم قرص ال دی شروع کنم
- بی میلی جنسی
سلام خسته نباشید من ده ساله ازدواج کردم یه بچه چهارساله دارم چند وقتیه خیلی سرد شدم نسبت به رابطه میخواستم بدونم دارو یا درمانی وجود داره؟
- پلاکت خون
سلام من پلاکت خونم در ماههای اولیه بارداری پایین بوده الان توی سه ماهه سومم وپلاکتم بالارفته میخام بدونم طبیعی هست یانه؟
- علائم بارداری
(سوال ویرایش شده)باسلام من دختری هستم ک دیروز با نامزدم رابطه داشتم،مایع منی را ب داخل معقد ریخت اما فک میکنم مقداری هم ب داخل واژنم ریخته شد، از چندیقه بعدش شکم دردم شروع شد ، زیره شکمم و اطرافش افتضاح درد میکنه انگار درده زایمانه ، ب روی شکمم نمیتونم بخابم اصلا ، حالت تهوع و سرگیجع دارم ,امروز صب هم داخل ادرارم خون دیده شد، خیلیم بی حوصله ام ، ۵ روز دیگه هم وقته عادتمه ،توروخدا بگین علت چیه
- زنان
سلام، ببخشید من بانامزدم رابطه سطحی داشتم، هنوز باکره م، بعد رابطه مون خیلی محافظت شده بود یعنی از تماس مستقیم مایع منی با واژن جلوگیری کردیم، الان یک ماهه پریود نشدم از چهارتا بی بی چک در فاصله های دوازده و بیس روز تاخیر در پریودی استفاده کردم مه همش منفی بود آیا بازم احتمال بارداری هست؟
- سونوگرافی
سلام.خانم دکتر من قبلن از شما یه سوال پرسیدم و شما عرض کردید که در روش سونوگرافی سن بچه را از لقاح حساب نمیکنند و 15 روز قبل از لقاح حساب میکنند.. میخاستم بدونم چرا از زمان لقاح حساب نمیکنند آیا نمیتوانند زمان لقاح را تشخیص دهند یا دلیل دیگری دارد.. از صبر و شکیبایی شما در پاسخ گویی سپاسگزارم.
- اقدام به بارداری
سلام خسته نباشید من افسانه هستم ۱۷ سالمه من خیلی وقته قصد باردار شدن داشتم الان نزدیک ۶ روز میشه پریود نشدم آیا ممکن باردار شده باشم
- دیابت بارداری
سلام خانوم دکتر هفته بیست و شش هستم.ازمایش دادم تشخیص دیابت بارداری دادن. گفتن برم متخصص تغذیه. ایشون یه جدول دادن که طول روز قندم رو اندازه بگیرم ناشتا صبح، دو ساعت بعد از صبحانه، قبل از ناهار ، قبل از شام.دوتا سوال دارم معمولا قند دوساعت بعد از ناهار وشام رو میخوان ایشون چرا قبل از ناهار و شام رو خواستن؟ سوال دومم مقدار نرمال قند خون قبل از شام و ناهار چند باید باشه؟ تو اینترنت مقدار ناشتا صبح و دوساعت بعد از غذا هست ولی مقدار قبل از ناهار و شام پیدا نکردم.
- پریودی
سلام من ۲۱ سالمه و بعد ۴۵ روز پریود شدم چند باری اینجوری شدم ایندفعه بی بی چک هم زدم ولی منفی بود حدود دو ماه پیش هم قرص اورژانسی مصرف کردم و الان روز اول پریودم قهوه ای رنگه معمولا اخر پریودیم لکه بینی قهوه ای داشتم
- درد کمر وشکم
سلام وعرض خسته نباشید خدمت شما مایک زن وشوهر هستم خانوم من یک شخص خجالتی است ویک سری چیزها رو به کسی نمیکه الان چند وقته که وقتی به عادت ماهیانه اش نزدیک میشه قبل از شروع دوره درد کمر و شکم درد داره الان دوسه روزه درد داره ولی علائمی از عادت ماهیانه ندارند وفقط درد
- درد در ناحیه زیرشکم حین رابطه جنسی
باسلام.من ۲۶سالمه ۱سال ونیمه که ازدواج کردم.قبل از ازدواج چک آپ کامل شدم هیچ مشکلی نداشتم. توی این ماه برای اولین بار واسم این مشکل پیش میاد که موقع رابطه جنسی درد شدیدی زیر شکمم حس میکنم. معاشقه هم قبلش داشتیم علتش خشکی واژن هم نیست.خیلی نگرانم. ممنون میشم راهنماییم کنید.
- تشخیص کیت تخمک گزاری
سلام خانوم دکتر بعداز مثبت شدت کیت تخمک گزاری کمرنگ و یاپررنگ چند روزبعد نزدیکی داشته باشم
- خونریزی بعد ازسقط
سلام.،دو هفته از سقط میگذره رفتم سونو گفت بقایا به اندازه 6 سانت هست که پایین و داره میاد... رفتم دکتر دارو و آمپول داد هنوز مصرف نکرده بودم که توی طول روز سه بار یه تکه بزرگ ازم اومد و آخر شب خونریزی شدید به مدت چند دقیقه داشتم... آیا بقایا اومده و خونریزی طبیعی بوده... یا باید داروهامو استفاده کنم
- سقط عمدی جنین
سلام..من ده روز ازپریودیم گذشت..هم بیبی چک زدم وهم آزمایش دادم مثبت بود وبعد بخاطر مشکلاتی که داشتم سقط کردم الان ده روز از مصرف قرص وآمپول میگذرد ولی خونریزی دارم یک روز خیلی کم درحدلکه یک روز زیاد..سونوگرافی نرفتم ودرد زیرشکم وکمر دارم..میخام بدونم دلیل خونریزی بعد ده یازده روز چیه وچرا درد دارم..اگه راهنماییم کنید ممنون میشم
- عفونت
سلام من عفونت داشتم ب متخصص زنان مراجعه کردم بعد پماد کلیندامایسین رو بهم دادن سه روز مصرف کردم بعد خوردم ب پریود دوروزه دیگه رو تو پریود مصرف کردم الان یه کم سوزش و خارش دارم این دیگه یعنی چی
- ناباروری
سلام خانوم دکتر من پنج ساله بخاطر بچه دومم اقدام به بارداری کردم اما باردارنمیشم رفتم دکتر سونو انجام دادم گفت ک پلی کیستیکی حین پریودی یه چن تا قرص تحریک کننده داد گفت ۱۴روز پریودیت بیا رفتم دوباره سونو کرد گفت تخمکات عالین دوتا تخمک خیلی خوب داری قرص مدروکسی پروژستون داد یه شب درمیان هم نزدیکی کن این ماه بااین تخمکای خوب باید باردار شی یه عده میگن این قرص عوارض داره همون ماهی ک این قرصو مصرف میکنی تا سه ماه بعدش نباید باردارشی چون برای بچه ضرر داره احتمال ناقص شدن بچه هست من الان موندم این قرصو مصرف کنم یا نه
- استفاده از کرم واژینال دالاواگ سی در حاملگی ۶ هفته
سلام من از حاملگیم ۶ هفته میگذره عفونت داشتم دکتر بهم کرم واژینال دالاواگ سی داده به مدت ۶ شب یک سوم اپلیکاتور استفاده کنم ، آیا ضرری برای جنین نداره ممنون میشم راهنماییم کنید


