Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام وقت بخیر من 44 سالمه متن سونومو براتون ارسال میکنم میشه ببینید و بگید با این شرایط جراحی باید صورت بگیره یا نه ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید خیلی استرس دارم
سونوگرافی واژنال و ابدومینال و کالرداپلرو مپینگ میوم ابعاد رحم 50*105 میلی متر بزرگتر از حد طبیعی است ( محور رحم متمایل به سمت راست ) میوم ساب موکوزال در فوقانی فوندوسی 29*33 م م دیده شد ( فیگوی 1) میوم اینترامورال در خلفی چپ فوندوس 18 م م دیده شد ( فیگوی 4) میوم اینترامورال در قدام فوندوس و بادی 19 م م دیده شد ( فیگوی 4) میوم اینترامورال در خلفی راست فوندوس 118 م م دیده شد ( فیگوی 4) میوم ساب سروز در خلف فوندوس 17 م م رویت شد ( فیگوی 5 میوم اینترامورال در خلفی راست بادی 18 م م دیده شد ( فیگوی 4 میوم ساب موکوزال در راست بادی 11 م م دیده شد ( فیگوی 2 چند میوم پراکنده 8-10 م م پراکنده در رحم میوم ها در دایلر واسکولاریتی متوسط دارند و RI بزرگترین میوم 0.77 می باشد اکوی میومتر غیریکنواخت است ( آدنومیوزیس و رحم میوماتو ) ضخامت آندومتر 4 م م و در حد نرمال است تخمدانها سایز و اکوی نرمال دارند مثانه ضخامت جداری نرمال دارند و فاقد پاتولژی است مایع آزاد در حفره لگن مشهود نیست
- عقب افتادن پریود با خوردن قرص استرادیول
من قبل از پرواز به امریکار بخاطر جنگ دچار پریود شدم که به مدت ۲ هفته ادامه داشت و سونو گرافی و آزمایش انجام دادم دکتر گفتن دچار استرس یایسگی شدی ۴۳ سال دارم و سفر به امریکا داشتم و همچنان با مصرف قرص یاسمین پریود بود با دکتر در تماس بودم گفتن قرص استرادیول از ۷ ام پریود به مدت ۱۵ شب بخور الان از تاریخ پریود بعدیم ۱۰ روز گذشته و من پریود نشدم حامله هم نیستم چه کنم
- قطع شدن سریع خون پریودی
روز اول پریدم هست میخوام قطع بشه تا فردا
- زنان
سلام بعد از ۱۲سال درد شدیدی در ناحیه سزارین دارموقتی زیاد بشینم رو زمین درد زیادتر میشه دلیلش چیه
- من پریودم میخوام آمپول نوروبیون بزنم
سلام من پریودم خیلی درد دارم میخوام آمپول نوروبیون بزنم خون ریزیم زیاد نمیشه؟
- به نظرتون رحمم رو بردارم
سلام خسته نباشید مو ضخامت اندومتر داشتم ۴۹ سالمه کرتاژ تشخیصی انجام دادم مشکلی نبود امپول لوپرومر هفت ونیم استفاده کردم امپول استرادیول والرت استفاده کردم جستیران ۴۰استفاده کردم قرص ضد بارداری هم استفاده کردم ولی هنوزم خونریزی دارم الان یک ونیم سال هستش ممنون میشم جوابمو بدید چند دکترها رفتم بهم گفتن رحمتوبردار
- اندومتریال ابلیشن
با سلام. ايا اين درمان براي سن ٤٤ سالگي و براي جلوگيري از پريدهاي سنگين مناسب هست؟ ايا احتمال اينكه اين درمان با شكست روبرو شود و دوباره خونريزي شروع شود در سن ٤٤ سالگي وجود دارد؟ ممنون
- امپول دکاپیتیل
سلام خانمی ۵۱ ساله هستم یه کیست ۳سانتی درتخمدان راستم دارم خونریزی زیاد دارم با توجه به اینکه فشارخون بالاوجربی خون دارم و۴سال پیش سکته مغزی کردم خداروشکر مشکلی ندارم ایا صلاح میدونین ازاین امپول دکا۳/75 استفاده کنم یا از قرص وروژسترون استفاده کتم،یکماه بعد از عید میخوام عمل اسلیو معده انجام بدم باید زودتر خودمودرمان کنم ممنون میشم راهنماییم کنین
- درد در ناحیه بخیه اپاندیس
باسلام خدمت خانم دکتر.مدتی است که در ناحیه زیرشکم در قسمتی که قبلااپاندیس خود راعمل کرده ام احساس درد شدید دارم بطوری که گاهی از درد زیاد قادر به انجام هیچ کاری در حالت خم شدن یا نشستن نیستم.لطفا راهنمایی کنید
- بعدازعمل سینه برگشت کیست سینه خطرناکه
من36سال سن دارم چندماه پیش سینه هاموعمل کردم ولی بم گفتن تودههای خوش خیم داشتم بعدازاون هم رحمم رودراوردن بااین شرایطی که دارم وجودکیست های متعددواجداینترنال اکودرسینهوچندغده لنفاوی بانمای خوش خیم باحداکثر، 7،5میلیمترshortaxisدرناحیه ی اوزیلاریچپ خطری نداره وراه درمانم چی هست
- توده در پستان
سلام زنی ۵۰ ساله هستم. سونوگرافی پستان که انجام دادم به شرح زیر است: افزایش نسج انترسیسیل همراه با اتساع مجاری و همچنین هایپرپلازی لوبول هاب غدد شیری بخصوص در قسمت فوقانی خارجی بیانگر Fcc زمینه ای در هر دو پستان میباشد. در پستان چپ : کیست ب ابعاد 4.2*3.66 mm در ساعت ۱۲ mid zone مشهود است( B2) Intramammary lymph node به ابعاد 5.6*2 mm در ساعت ۳ mid zone مشهود است(B2) echodistortion و داکت اکتازی در نواحی مختلف آن مشاهده نشد. در پستان راست: تصویر توده ی Solid-hypo echo و oval با حدود مشخص و محور موازی با پوست به ابعاد 6.6*2.8 در ساعت ۷ در near zone مطرح کننده ی ضایعه ی Probably benign رویت میشود(B3) cystiv و یا echodistortion و داکت اکتازی در نواحی مختلف آن مشاهده نشد. پوست و نیپل ها نمتی طبیعی دارد. در نواحی آگزیلر دو طرف لنف نود های reactive دارای مرکز اکوژن چربی دیده میشود. بزرگتربن انها در سمت چپ به ابعاد ۱۲ mm با ضخامت کورتکس 2.1 mm و در سمت راست به ابعاد 11mm با ضخامت کورتکس ۱.۷ mm موجود است. Conclusion : BIRADS(III) ایا خطر ناک است ؟
- تفسیر پاتولوژی پولیپ
میخواستم یه عکس از پاتولوژی مادرم بفرستم تا بررسی کنید و نظرتون بگید خیلی عجله دارم و استرس وحشتناک
- زگیل تناسلی
سلام. زگیل تناسلی که با دارو خوب شده و کاملا محو شده تو بدن ایا باز قابل برگشته؟احتمال داره دوباره برگرده
- سرکلاژ شکمی
فرقی بین سرکلاژ شکمی از طریق سزارین و لاپارا هست ؟ منظورم فقط نوع عمل فرق داره دیگه یا مزیتی وجود داره ؟ مثلا یکی محکم تر از اون یکی باشه ؟ ممنون
- عفونت ادراری
سلام ببخشید من خارش واژن وسوزش ادار شدید گرفتم وهنگام نزدیکی دردخیلی شدیدی دارم وبعد از رابطه بوی بد وغیر طبیعی دارم وبعد ازنزدیکی شکم درد میگیرم
- سونوگرافی رحم و تخمدان ها
با سلام در سونو انجام شده مشخص شد رحمم خیلی عقبه .پریودی های فوقوالعاده دردناکی دارم .کمردردهای زیاد.وکیست تخمدان .چه اقدامات درمانی میتونم انجام بدم
- سلام جواب آزمایشم میخواستم ببینم چه مشکلی داره
Endometrial curettage:Compatible with weakly proliferative endometrium
- بقایای سقط جنین
سلام یه ماه قبل بچه سقط کردم دوهفته قبل سونو انجام دادم ۳ سانت بقایا مونده بود دکتر بهم مترژن داد یه بسته خوردم یه لخته افتاد بعد ده روزبعد دو بار رفتم سونو گفت که ۲ سانت بقایا مونده بازم قرص میتل داد ولی اصلا خونریزی ندارم چه کار کنم خونریزی داشته باشم و بیفته آیا نیاز به کور تاژ داره یا منتظر باشم پریود بشوم که با پریودم دفع شود ؟لطفا راهنماییم کنید
- سندروم تخمدان پلی کیسیتیک
سلام من 18 سال دارم و تحت نظر پزشک قذص مدروکسی پروژسترون مصذف میکنم میخواستم بدونم تو افزایش سایز سینه تاثیر داره؟
- کیست بارتولن
سلام ...من همیشه در قسمت راست غده بارتولن متورم دارم...چند سال پیش آبسه کرد ولی با خوردن چرک خشک کن سر باز کرد و عفونت دفع شد...میخواستم بدونم الان که سمت راست من مدت زیادی هست متورم هست ولی درد نداره اصلا ...توی رابطه هم مشکلی ندارم ....مشکل ساز هست ؟ احتیاج به مراجعه به دکتر هست؟


