سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پریودی طولانی مدت
سلام خسته نباشید من ۲۰ سالمه و متاهلم و یه بچه دارم ۵ الی ۶ ماهی میشه ک پریودیم نا منظمه دیگ حتی تاریخشم یادم نمیمونه ولی این ماه بیشتر از ۲۰ روزه پریودم ۱۰ روز اول کلا پریود بودم بعدش دو روز پاکم بازم دو روز پریودم رفتم دکتر بهم قرص فمیکا دادن ولی الان میخوام پریودیم قطع بش چیکار کنم چ قرصی یا آمپولی مصرف کنم خیلی آزارم میده اینجوری لطفا راهنماییم کنید ممنون میشم
- هایمن
من تو یه روز سه بار خودارضایی کردم اما کاملا بدون دخول و فقط با فشار پاها بهم بود و به ارگاسم رسیدم طوری که لوبیا از هم باز و بسته شد و مایع سفیدی روی لباسم ریخت به نظر شما پردم پاره شده؟ یعنی با خودارضایی بدون دخول هممیشه پاره بشه؟ و اینکه چند روز بعد پریود شدم ۱۱روز طول کشیده پریودیم ممکنه پرده پاره شده باشه و خونریزی به خاطر اون ادامه پیدا کرده باشه؟
- تنبلی تخمدان
سلام وقت بخیر و خسته نباشید ، آیا یائسگی با سونوگرافی مشخص میشه؟ من قبل از کرونا چندوقت پریودم عقب افتاده بود ، بعدم که بخاطر کرونا قرنطینه یکدفعه به خودم اومدم و دیدم سه ساله پریود نشدم. رفتم سونگرافی جدیدا ، ولی فقط تشخیص تنبلی تخمدان دادن برام و چیزی درباره یائسگی بهم نگفتن. چطور میشه به طور دقیق مطمئن شد ؟ ( بجز آزمایشاتی که نیاز به پریود بودن دارن.) خیلی ممنونم دکتر.
- پرولاکتین بالا
دارویی قوی تر از کابولین هست برای پایین اوردن پرولاکتین
- بزرگ شدن سینه
سلام خسته نباشید ببخشید من سینه هام واقعا کوچیکن مثل یه بچه ۱۲ساله ودراین قضیه هم تو زندگیم به مشکل برخوردم الان خوندم ک قرص سیپروترون خیلی خوبه من مشکل تنبلی تخمدان دارم ی دختر ۲ساله هم دارم ک قصد دارم یه سال دیگه مجدد باردار بشم میخاستم ببینم اگه این قرص رو بخورم به مشکل برنمیخورم بعدا واسه بچه دار شد؟؟؟؟ ممنون میشم راهنماییم کنید
- Hpv
سلام خسته نباشید
من ماه دی اومدم پیشتون برای ازمایش پاپ اسمیر و معلوم شد اچ پی وی۱۶دارم گفتین ۲ماه قرص پاور فیت بخورم و مجددا بیام برای ازمایش و ۲ماهم اواسط اسفند تمام شد
الان نگرانم که ازمایش و دیر بدم شرایطم بدتر شه سوالم اینه که شرایطم اورژانسیه و سریع باید برای ازمایش بیام؟ - خونریزی در بارداری
با سلام بنده هفته هفتم بارداری هستم صبح لکه بینی به صورت لکه های قهوه ای روی لباس زیرم داشتم با توجه به اینکه فردا هم زمان پریودم هست ممکنه این دکه بینی خطرناک باشه
- روزه گرفتن قبل از پریودی
سلام من 29 دی قراره پریود شم و 25 دی میخام برم اعتکاف میخام بدونم روزه گرفتن باعث میشه من زودتر پریود شم؟ میشه جواب بدیدددد
- عکس رنگی در زایمان زودرس
سلام خانوم دکتر من یه زایمان زودرس در هفته ۲۸ داشتم و اولین بارداریم بود به نظر شما عکس رنگی رحم کمکی برای علت تشخیص در بارداری بعدی میکنه ؟ ولی دلیل زایمان زودرس تو بیمارستان نارسایی رحم گفتن
- تاثیر قرص کوآموکسی کلاو بر قرص اورژانسی
سلام من چهارساعت بعد از خوردن قرص کوآموکسی کلاو، قرص لونژیل1/5 خوردم.. آیا ثاتیرش را خنثی میکند؟؟
- فیستول
سلام آیا فیستول جزئی واژن با دارو رفع میشه؟چه دارویی مورد نیاز هست؟ از علائم فیستول فقط باد واژن دارم لطفا اسم دارو را بفرمایید تا بیشتر نشه و نیاز به جراحی نباشه
- آبسه بعد از تزریق واریوپپتیل
سلام وقت بخیر من پنج شنبه گذشته یعنی ۱۲ آبان آمپول واریوپپتیل را دور نافم تزریق کردم وبعد از اون نوشته بود که کمپرس اب سرد به مدت ده دقیقه انجام دهید را نیز انجام دادم اما امروز دیدم که جای تزریق سفت و صورتی رنگ شده به طوری که وقتی دست میزنم به اندازه یک بند شستم توده سفت زیر دستم لمس میکنم لطفا بفرمایید چکار کنم؟
- سلام وقت بخیر من به پزشک مراجعه کردم و متوجه شدم که تنبلی تخمدان دارم برام قرص سیپروترون کامپاند (سیبل) تجویز کردن گفتم باعث چاقی میشه گفتن نه ولی من نگران هستم خواستم بببنم عوارض چاقی داره؟و اینکه طول درمان تنبلی تخمدان تا چه مدت هست تا اخر عمرم باید قرص بخورم؟
- عوارض سرکلاز
سلام خسته نباشید من ۱۸ سال پیش سرکلاژ کردم و بخیه هام رو نکشیدم و حالت توده در کنار نخ سرکلاژم حس میکنم . به نظر شما خطرناکه ممنونم
- عمل سزاریون
سلام خسته نباشید من یک سال ونه ماه هست که عمل سزاریون کردم الان سمت چپ شکمم بالای بخیه درد وسوزش دارم البته به پهلو که میخوابم خیلی سوزش دارم چکار باید کنم ممنون میشم راهنمای کنید
- قرص اسپیرونولاکتون و لکه بینی
سلام خانم دکتر من ۲۲ سالمه و برای ریزش مو آندروژنیک قرص اسپرونولاکتون ۱۰۰میخورم البته این قرص رو دکتر بدون آزمایش برای من نوشت و تشخیص اولیه شون ریزش مو آندروژنیک بود من این قرص رو یک ماه خوردم هیچ عوارضی نداشتم بعد از یک ماه لکه بینی دارم و نگرانم کرده آیا خوردن قرص رو ادامه بدم یا متوقف کنم؟
- مشکلات زنانه
سلام وقت بخیر من یک دختر هستم ۲۴ سالمه یک مدتی هست ک وقتی از حمام میام یا گاها ک عرق میکنم برای خشک و مرطوب کردن قسمت تناسلی از دستمال مرطوب کودک استفاده میکنم ک هم بوی خوبی داره هم مرطوب میکنه میخواستم ببینم این کارم من خطرناک یا بد نیس؟
- برجستگی روی واژن
سلام من ۲۰ سالمه و هیچگونه رابطه ای نداشتم
چند سالی هست متوجه چند دانه در قسمت زیرین ورودی واژن شده ام که مانند گوشت اضافه هستند و کمی حالت اویزان و کوچک و در هر دو طرف هستند بزرگ نشده اند درد ندارند و ترشحی هم ندارند و مثل جوش نیستند یا حالت کلم مانند ندارند، پریودهای خیلی نا مرتبی دارم از همان ابتدا، و هرسال ازمایش هورمونی انجام داده ام و هورمون هایم مشکلی ندارند
ممکنه خطرناک باشه؟ و تشخیص شما چیست؟ با تشکر - آزمایش هورمونی
سلام ، من پریودم عقب افتاده بود آمپول پروژسترون زدم ، اگر روز سوم خونریزی آزمایش هورمونی بدم نتیجه کاذب هست؟ برای سونو ،جهت بررسی تخمدان پلی کیستیک چه روزی از سیکل بهتر هست؟
- خونریزی از مقعد هنگام پریودی
سلام من دخترم و ۱۹سالمه چند سالی هست که دچار اسهال شدم به دکتر مراجعه کردم و گفت که سندروم روده تحریک پذیر داری وچند تا قرص اعصاب داد که من نخوردم چند روز پیش دلپیچه شدید واسهالشدید گرفتم که مجبورم شدم سریع دکتر برم دکتر برام قرص نوشت و گفت که باید ازمایش مدفوع بدم منم ازمایشو تو ۳ روز متوالی دادم والان اسهال ندارم ولی دور روز ه که از مدفوع دچار خونریزی شدم خیلی کمه ولی من میترسم جواب ازمایشم هنوز اماده نشده که به دکتر ببرم خواستم ازتون بپرسم دلیلش چیه و تازه الان دوره پریودیمم هست ولی من از عقب خونریزی دارم خیلی میترسممم میشه راهنماییم کنید


