Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- رفع تیرگی واژن با لیزر
با سلام . ببخشید خانم دکتر آیا کسانی که قبلا زگیل تناسلی داشتن و با لیزر زائده رو برداشتن و الان اثری از زگیل در قسمت واژن ندارن میتونن از لیزر بلیچینگ واسه روشن کردن واژن استفاده کنند ؟ و از لیزر برای رفع موهای زائد هم میتونن استفاده کنن ؟
- سلام خسته نباشید سقط جنین باقرص
الان ۴۰روز سقط کردم خونریزی هی کم می شه هی زیاد بالخته چکارکنم طبیعی هست یا ن
- عمومی
سلام خسته نباشید من دختری 20ساله هستم حدودا 2سال پیش کیست داشتم که دارو مصرف کردم خوب شد.بعد این واسه عقب انداختن تاریخ عادت ماهانم که حدودا حول و حوش 1هفته بود ب خانم دکتر مراجعه کردم ک گفتنند کیست داری و هم اینکه مشکلی نیس تا الانم خوب بود و منظم اتفاق میافتاد تا اینکه 28ابان عادت ماهانه شدم اما تا امروزی ک دارم ازتون سوال میپرسم عقب افتاده اما زیر شکمم درد میگیره بعضی اوقات عین درد عادت میمونه.الن باید چیکار کنم؟لطفا راهنماییم کنید....ممنون
- با سلام من امروزروز ۵ انتقالم هست تا الان استرادیول ۲ هرروز ۵ عددمصرف کردم ولی الان پیدا نکردم میتونم بجاش استرومارین مصرف کنم
- تاخیر پریودی
۱۴ سالمه ترشح چند روزی هست که کم شده بود و کمی چسبنده و سفت بود ۲۹ روز از پریود قبلی ام میگذره ( پریود قبلم ۱۱ روز طول کشید) ایندفعه من فکر کردم میخوام پریود بشم ولی امروز ترشح سفید با خون اومد توش خون قرمز بود و بعدش ترشح خالی اومد الان من پریود شدم؟ قرص آهن هم میخورم کم خونی دارم این ترشح خونی برای چی بوده خطرناکه؟
- تعیین جنسیت
سلام ووقت بخیر بنده دارای دودختر هستم می خواهم بچه سومم پسر شود چه اقدامی انجام دهم سپاسگزارم
- قرص اورژانسی تاریخ گذشته
سلام وقت بخیر ببخشید من به دلیل پاره شدن کاندوم قرص اورژانسی خوردم و فک میکردم ک باید دو بسته یعنی چهار عددش رو خورد بعد سه تاش رو ک خوردم هم متوجه شدم تاریخش مال ۴ ۲۰۲۰ بوده هم اینکه باید فقط دوتاش رو خورد البته روز ۲۱ سیکلم هم هست با توجه به اینها لازم هست دوباره بخورم یا خیر ؟
- نسوج اکوژن
من سقط جنین داشتم. تقریبا جنین دو ماهه بود. یک هفته میگذره از این سقط. امروز سونوگرافی دادم. نوشته نسوج اکوژن به ابعاد ۴۱ در ۹ میلیمتر و به نفع هماتوم میباشد. خواستم ببینم چیه و چرا دفع نشده؟ آیا دفع میشه خود ب خود یا باید ساکشن یا کورتاژ بشه؟
- خونریزی شدید همراه بالخته های بزرگ
باسلام وخسته نباشیدخدمت شما من هشت ماه پیش بخاطرصخامت رحمی کورتاژ شدم ولی بازهم خونریزیم خیلی زیاده سونوگرافی هم کیست نشون داده میشه بادارو رفع کردیا باید جراحی بشم
- قرص دوفاستون
سلام عادت ماهانم نامنظم بود رفتم دکتر بهم قرص دوفاستون داد سه ماه مصرف میکنم به نظر شما تا کی باید استفاده کنم
- خونریزی بارداری
سلام خسته نباشید من هفته ششم بارداریمه و از هفته اول لکه بینی داشتم و سونوگرافی و ازمایش رفتم گفتن هیچ مشکلی نداری اما الان که یهویی خونریزی کردم علت چیه
- انتقال جنین
با سلام خسته نباشید ۱۵ روز قبل انتقال جنین انجام دادم امروز آزمایش hcg دادم جواب ۱/۴ منفی بود آیا نیاز هست ۴۸ساعت بعد آزمایش مجدد بدم
- بارداری
سلام خانم دکتر. معذرت میخام ک شاید سوالم درست نباشه.. ولی من یک پسر 26 ساله هستم.. حدود یکسال پیش به یک خانمی رابطه داشتم.. و رابطه ما حدود یکماه بود.. و بعد ایشون رفت یا یک آقایی ازدواج کرد.. حالا بعد یکسال همین چن روز پیش به من پیام داده ک من از تو باردار بودم و بهت نگفتم و عکس یک بچه را فرستاده و گفت این بچه توعه و من بخاطر این موضوع دارم طلاق میگیرم.. و گفت باید مسئولیت کارتا قبول کنی.. و بعد دیگ رفت و گوشیش خاموش شد.. حالا با یک خط دیگ اومده و بچه مال توعه.. و دوباره گوشی را خاموش کرده.. من الآن نمدونم چکار کنم از جایی ایشون اومده ی حرفی زده ولی در دسترس نیست ک من ببرمش آزمایش ژنتیک.. از طرفی من ایشون از لحاظ قانونی هنو از شوهرش جدا نشده و من نمدونم اصن راست میگه.. یا برای من دام پهن کرده.. و میترسم گرفتار ی موضوع دیگهای بشم.. از طرفی من نامزد دارم و قراره دو هفته دیگ عقد کنیم.. حالا نمدونم چیکار کنم.. شبا نمیتونم بخابم.. ن میتونم برم به نامزدم و خانواده اش بگم.. چون صدرصد همه چی خراب میشه و آبروی من جلو خانواده خودم و خانواده نامزدم و فامیل میره.. چون من در یک جای بومی زندگی میکنم.. و باید بذارم از این شهر برم.. از طرفی من مطمئنم نیستم ک برم بگم.. شاید ایشون ب من دروغ گفته.. من برم خودم آبروی خودما را ببرم.. و از طرفی خیلی میترسم ک عقد کنم و یهو ایشون با یه بچه پیدا بشه.. و مدعی بشه بچه مال توعه.. انوقت دیگ بدبخت میشم.. والا نمدونم باید چیکار کنم.. فقط از یجایی میگم بچه مال من نیست.. چون بچه ایشون متولد 20 خرداد هستش.. و من در اینترنت خوندم ک باردای نهایتاً 42 هفته است اونم از زمان پریود.. و ن زمان ک نطفه تشکیل شده و ایشون باردار شده.. و هر جا تحقیق کردم گفته شده بود تعیین زمان لقاح ممکن نیست.. و زمان لقاح38 هفته طول میکشه ک بچه کامل بشه و وقتی کامل بشه دیگ نمیتونه در شکم مادر حضور داشته باشه.. چون باعث مرگ او میشه.. حالا من پیش خودم فرض کردم اصن زمان لقاح را میشه تشخیص داد و بارداری از زمان لقاح حساب میشه.. حالا حتی اگه اینجوری ک من میگم باشه.. و بارداری ایشون به مدت 42 طول کشیده باشه.. نمیتونه بچه مال من باشه.. چون از 20 خرداد.. 42 هفته بیاییم عقب میشه 29 مرداد سال قبل و من حدود 26 مرداد همون سال از ایشون جدا شدم و بعدش با ایشون هیچ رابطه ای نداشتم.. آیا میتونم به این مطلب علمی استناد کنم؟.. خانم دکتر لطف کنید و بنده را راهنمايي کنید.. چون هیچ کاری نمیتونم بکنم و اصن راهی ب ذهنم نمیرسه.. و اون خانم در دسترس نیست ک بخام آزمایش ژنتیک بدم.. و دوهفته دیگ بیشتر وقت ندارم.. کل زندگیم ریخته بهم.. خانم نظر شما میتونه ب من کمک کنه.. نمیتونم همش منتظر یک اتفاق بد باشم..
- اندومتر اکوژن هست یعنی چ
- نازایی
سلام خانم دکتر من ازمایش ذخیره تخمدان دادم۹/۷ بود رنج نرمال ۳۰ _۳۴ ساله۰/۶۲ تا ۷/۷۷ بود،خانم دکتر من بدون دارو پریود نمیشم،تو اقدامم هستم،تازه قبلا بادارو های هورمونی و محرک بارداری پریودم منظم بود ولی الان چندین روز با تاخیر پریود میشم،،ایا ممکنه نشونه ی این باشه که یائسگی زودرس میگیرم؟؟؟؟یاتنبلی تخمدان دارم،؟؟؟ممکنه کسی که ذخیره تخمدان خوبی هم داره زود یائسه بشه؟؟؟
- کیستیک
سلام خوب هستین خانم دکتر میخواستم شمارتون رو برام بفرستین تا از واتساپ از شما چند تا سوال بپرسم ممنون میشم
- خونریزی حین مصرف سیپروترون کامپاند
با سلام ، به علت ریزش مو و موی زائد قرص سیپروترون کامپاند تجویز شده ، مرتب خوردم و ۳ تا مونده تموم بشه پریود شدم ، الان دارو رو باید قطع کنم ؟
- مشاوره تعیین جنسیت
- عقب بودن رشد جنین
سلام من هفته سی شش و یک روز بارداری هستم.امروز سونو دادم وزن جنین حدود ۲۶۰۰ بود اما پارامتر های رشد مثل hc و fl حدود یک هفته و نیم عقب بود (سی و چهار هفته و سه روز) پزشکان گفت مشکلی نیس به نظر شما هم مشکلی نیس یا صلاح میدونید داپلر انجام بدم؟
- اندومتریوز
سلام خانم دکتر عزیز، من دیروز مطب تماس گرفتم و قرص وروژست چند روز خوردم و خونریزی کردم و شما گفتین که روکین بخورم، آیا این قرص روکین برای آندومتریوز موثره ؟ و اینکه کلا میتونم اینو به جای سیبل که قبلاً میخوردم بخورم الان، و اینکه ماه بعد از چندمین روز پریود باید این قرص رو بخورم؟ ممنونم


