Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پریود نامنظم
سلام دخترم ۱۴ سالشه و الان یک ساله پریود شده و ادامه دار بوده، یعنی همیشه پریود بوده چندفه هم دکتر بردم ازمایش و سنو گرفتن ولی میگن هیچی نیست، دارو دادن ولی هیچ تاثیری نداشته، باید چیکار کنم
- پریودی نامنظم دارم
سلام ٤٢ سالم هست از خرادماه در هر ماه حدود ٢٠ روز پرويود بودم كه ابن مورذ بعد از واكسن استرزينكا به وحود امد و چون چاق شده بودم شروع به خوردن قرص لاغري كزدم كه وقتي رفتم براي درمان اين مورد خونويزي گفت بابد ارمايش fsh بدیذ که جواب امده که ۲۹/۵ هست که این علایم یایسگی هست سوال این هست ممکن هیت قرص لاغری روی هورمن های من تاثیر گذاسته باشد و جواب ازمایش را مجدد تکرار کنم یا خیر چون دبکه این قرص لاغری نمیخورم ممنون
- پریودی
سلام چرا در دوران پریودیم دهنم بوی بدی میده؟هرماه اینطوریم علتش چیه فقط چند روزپریودیمه
- زنان و زایمان خونریزی
- هایمن
سلام خانم دکتروقت بخیر. ببخشید من امروزحمام رفتم بعدقسمت پایین آلت تناسلی رو با ژیلت تمیزمیکردم یدفعه احساس سوزش کردم زخم شد وخونریزی کردم یعنی ازاون قسمتی که خون پریودمیاد خون میامد آیاپرده بکارتم آسیب دیده؟؟ نگرانم خواهش میکنم جواب بدیدممنون
- تداخلات دارویی اسپیرولاکتون وال دی
سلام من قرص اسپیرولاکتون برا جوش صورت میخورم وقرص ال دی برا کیست تخمدان میخورم آیا با هم تداخل ندارن مشکلی ایجاد نمیکنه
- سقط جنین
سلام میخواستم بدونم مصرف قرص سقط باعث ایجاد کیست در رحم میشه یا امکانش هست که قبل از ازدواج کیست داخل رحم وجود داشته باشه. با تشکر
- ….
سلام ببخشید من امروز خود به خود مغزم خیلی درگیر بکارت شده وقتی ۱۲سال داشتم خود ارزایی داشتم ولی دخولی انجام ندادم ویا سطحی بوده ولی همون موقع ترک کردم ولی بعد هفت هشت سال امروز از صبح درگیرشم اگه بفهمن رابطه نداشتم و جزئیه گواهی میدن؟؟؟
- کرونا
سلام خانم دکتر وقت بخیر آیا بارداری در دوران کرونا خطرناک است ؟
- سلام.چند سال است که در ماه سه بار پریود میشوم حالا دکتر برام آمپول دکاپپتیل ۳.۷۵ برام نوشته برای تزریق چند روز از پریودم بگزرد تا بتوانم تزریق را انجام دهم
آمپول دکاپپتیل ۳.۷۵ را برای یائسگی چند روز از پریودم بگزرد تا بتوانم تزرق را انجام دهم؟
- جواب آزمایش هورمون
سلام وقتتون بخیر اگر امکانشه ازمایش بنده رو تفسیر کنید. جواب خوب و نرمال هست؟ روز سوم پریود ازمایش دادم و تنبلی تخمدان دارم
Fsh:2.7 (رنج ازمایش تو فاز فولیکولار ۱.۵ - ۹.۷ )
Lh:3.5 (رنج ازمایشگاه تو فاز فولیکولار ۰.۵ - ۱۰/۵) - سلام روی گزینه liquid-Based تیک خورده ایلمشکلی هست
- ضخامت اندومتر
سلام وقت بخیر خانم دکتر دخترم ۱۲ سالشه و از ۳بهمن پریود هست تا به امروز که ۱۲ اسفند هست بردم دکتر و آزمایش خون و ادرار و سونوگرافی از رحم و تخمدان نوشتند..آزمایش خون و ادرار بردم انجام داد سونو هم انجام داد تا جواب آزمایشش بیاد خیلی استرس دارم میشه سونوگرافی و بفرمایید مشکل داره یا نه؟ رحم با ابعاد ۳۳*۴۴*۶۴حدود و شکل طبیعی رویت شد اکوژنیسته میومتر یکنواخت و فاقد ضایعه فضا گیر است.. ضخامت دولایه آندومتر 8 mm است ابعاد تخمدان راست ۲۳*۴۷و تخمدان چپ۲۴*۴۶میباشد ابعاد و اکوی هردوتخمدان نرمال میباشند هر دو تخمدان نمای pco دارند تطابق با یافته های بالینی و آزمایشگاهی توصیه میشود توده فضا گیر solidیاcysticمشاهده نشد خانم دکتر ضخامت رحم ۸ میلی متر خطرناک نیست برای دختر ۱۲ساله که البته یک ماه و نیم هم هست پریوده ؟؟؟
- سلام یه سؤال داشتم من ۲ عدد قرص استرادیول ۳ روز مونده به انتقال جنین باید نمیخوردم ولی به اشتباه خوردم حالا ممکن تو انتقالم تاثیر منفی بزاره ممنون میشم پاسخ بدین
- معاینه ی فیل از تزریغ واکسن گارداسیل
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر من برای تزریغ پاکسن گارداسیل همراه مادرم میخوام مزاحمتون شم ولی متوجه شدم که قبلش باید معایینه شم تست بگیرید ازم..من در گذشته یک رابطه داشتم و نمیخواستم در این معایینه چیزی از آسیب دیدن هایمن مادرم متوجه شن..میخواستم بپرسم که در این معااینه برای تزریغ واکسن چیزی در این مورد بیان میشه؟؟
- عفونت.
سلام وقت بخیر منچند وقتی بود که احساس میکردم لبه ی طرف واژنم از طرف مقابل بزرگ تر شده الان که چند وقت گذشته ملتهب شده و احساس سوزش و خارش دارم ۱۸سالمه دخترهستم خواستم بدونم لازمه پیش دکتر برم نمیشه از داروخونه فقط دارو بگیرم؟ اخه رومنمیشه به مامانم بگم میترسم پیش دکتر هم برم و اینکه اگه باید دکتر برم با توجه به اینکه به سن قانونی رسیدممیتونمتنها برم؟
- ترشحات بارداری
سلام من دو ماهه باردارم. از اول بارداری ترشحات آبکی بی رنگ همراه با ترشحات غلیظ زرد رنگ بدون بو و بدون خارش دارم. .البته روی دستمال کاغذی زرد رنگ نشون میده .طبیعیه یا عفونته؟
- تنبلی تخمدان
سلام خسته نباشید من تنبلی تخمدان خیلی خفیف دارم و متفورمین مصرف میکنم این ماه اقدام کردم ب بارداری ایا مضر هستش مصرف قرص و اینکه میتونیم حلقه لاغری برم چون تخم ریزی کردم میپرسم ضضری نداره با تشکر
- کیست تخمدان
سلام مدتی هست که دچار کیست تخمدان میشم قرص سیپروترون کامپاند دوماه مصرف میکنم وبرطرف میشه،الان هم دچار کیست شدم(کیست 5سانتی و ساده)مجرد هستم و36 ساله باتوجه به اینکه عوارض جانبی این قرص زیاد هست و مخصوصا درافراد 35 سال به بالا،امکانش هست به جای این قرص، ال دی مصرف کنم.
- سیپروترون کامپاند
با سلام آیا قرص سیپروترون کامپاند به تنهایی و بدون استفاده از سایر روش های پیشگیری برای ضد بارداری مناسب و مطمئن است؟ با تشکر


