Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تنبلی تخمدان
امشب قرص پونیکا خوردم که بعدش پریود شدم ایا اشکالی داره یانه
- نازایی
با سلام ،من و همسرم ٢سال و نيم براي بارداري اقدام كرده ايم ولي بعد از آزمايشات كامل از هردوي ما و عكس رنگي از رحم ، تشخيص داده شد دچار نازايي بدون علت هستيم . ٣بار آي يو آي شدم ولي نتيجه نداد،يك دكتر لاپراسكوپي تشخيصي و چند دكتر آي وي اف را پيشنهاد كرده اند،ميخواستم ببينم بهترين گزينه با توجه به اينكه من ٢٨ سال و همسرم٣٣ سال دارن چي هست؟
- راکی تانسکی
من سال ۸۳سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم وجراحی شده ام وسال ۹۲آژنزی واژن وآژنزی سرویکس داشتم وجراحی شده ام ورحم وتخمدان هم دارم ودرسونوگرافی من نوشته شده که رحم partialbicornate وسپتوم بلند وپرید وعادت ماهانه هم میشوم خواستم بپرسم آیا من جز افرادی که سندرم راکی تانسکی دارند محسوب میشوم یا خیر؟
- اقدام به بارداری .قرص پردنیزولون برای سرفه های سینه
با سلام من از داروهای کمک باروری استفاده میکنم وبرای انجام آیو ا نوبت دارم .به دلیل سرفه و درد خفیف قفسه سینه دکتر بهم دگزامتازون و قرص پردنیزولون داده . نگرانم که منع مصرفی دارد یا نه ؟ با تشکر .
- اقدام به بارداری
سلام من 8ماهه اقدام دارم باردار نشدم، این ماه آزمایش هورمونی روز 5سیکل دادم خوب بود سونو واژینال روز 15سیکل دادم اندازه رحم نرمال آندومتر 8وتخمدان راست به ابعاد 31*22حاوی 17فولیکول با ماکزیمم قطر 8وتخمدان چپ به ابعاد 46*27حاوی فولیکول غالب به قطر 28وبیست عدد فولیکول دیکر به قطر12رویت شد امکان بارداری هست یانه
- قط نشدن خونریزی
سلام خانم دکتر من بیماری کولیت زخمی دارم چون دارو زیاد مصرف میکنم رحمم مدام خونریزی داره قرص دینوژیست استفاده میکنم تا خونریزیم بند بیاد حالا قصد بارداری دارم میشه با خوردن این قرص باردار شد اگه ن چ داروی استفاده کنم ک هم پریود نشم هم بتونم باردار بشم ۳۰ سالمه ممنون
- نازایی
سلام من پنج ساله ازدواج کردم بعد ازدواجم اقدام به بارداری کردم وناموفق بودوپریودم نامنظم است که فقط باقرص ال دی پریود میشم دوساله دکتر میگه این ماه حامله ای نشدم واین ماه هم قرص پروژسترون مصرف کردم لکه دیدم پریود نشدم ازمایشم هم منفی بود و قبلنا امپول اچ سی چی اچ ام جی مصرف کردم نشد لطفا راهنمایی کنید
- نازایی
سلام,من۵ساله اقدام ب بارداری کردم ولی نتیجه نگرفتم گفتن رحم دوشاخ داری,جواب آزمایشاتم نرمال هست ولی هرچی تلاش میکنم باردارنمیشم چندتادکتر رفتم میگن رحم دوشاخ باردار میشی ولی به سختی بعضیام میگن باردارنمیشی,نمیدونم چیکارکنم لطفا راهنماییم کنین.
- نازایی
سلام من 27سالمه شش ساله ازدواج کردم باردارنمیشدم تا اینکه بعداز شش سال بدون دارو باردار شدم ولی متاسفانه چون همیشه پریودهام نامنظم بود داروی گیاهی مصرف کردم بچم دوهفته نهم سقط شد.ازبعد سقط هردو ماه ونیم یکبار پریود میشم اون با خونریزی کم میخواستم اگه لطف کنید راهنمایی کنید نمیدونم باید چیکار کنم.همه آزمایشات بعد سقط هم انجام دادم گفتن مشکلی نداری
- Ekhtlafat hormoni
Chetor moleje mishavad che modat tol mikeshad
- نازایی
سلام خانم دکتر من بهمن امسال 41 ساله میشوم قصد بارداری داشتم الان 3 سال است یک فرزند هم دارم جدیدا آزمایش دادم lh بود 5.22 و رنج نرمال بین 2.4 الی 12.6 و fsh بود 6.95 و رنج نرمال 3.5 الی 12.5 و amh بود 1.51 و رنج نرمال 0.06 الی 6.35 و ca125بود 54.2 که رنج نرمال آن 0 الی 35سونوی واژینال روز 12 سیکل بود حاوی فولیکول غالب تخمدان چپ 25mm وniche اسکار سزارین حاوی مایع به ابعاد 5*5.6 مشهود است که کمترین ضخامت میومتر پوشاننده آن rmt=3.8 mm میباشد آیا مشکل خاصی وجود دارد؟ آیا من میتوانم باردار شوم یا خیر
- نازایی
باسلام وتشکرازاینکه وقت میزارین و به همه سوالات جواب میدهیدببخشیدخیلی سوالم طولانیه من 4ساله ازدواج کردم سه ساله فقط باپروژسترون پریودمیشم لاپاراوهیستروشدم که جوابش چون سلولهای آتی پی درآندمتردیده شده بودمجسترول سه ماه خوردم بعدش کورتاژ تشخیصی شدم که جوابش مساعدبه درمان بادارورانشان داده بود البته قبل عملم ۴ماه پریودنشدم داروهم نخوردم که باعث شدضخامت آندومترم بالا بره سوالم اینه الان باخوردن پروژسترون وپریودشدن بازم ممکن دچاربدخیمی آندومتربشم آیابنظرشما باتوجه به پلی کیستیک بودن شدیدتنهاراه بارداری میکرو چون دکترم فقط گفت آخرین راهه ومن همش میترسم بازم باداروهای هورمونی مشکلم عودکنه چون هشت مرحله گونال اف ومریونال تواین چندسال زدم ولی رشدتخمکم مناسب نبودو وازمایش آنتی مولارینم خیلی عددش بالاست۱۵تقریبا.آیا طب سوزنی میتونه برام مفید باشه شماچه راه حلی برای مشکلم پیشنهادمیکنید
- سلام آیا چند دوره باید قرص کلوفین میخورم خوبه اگه باردار نشدم باید چی کار کنم واز چی داروی استفاده کنم
- ناباروری
من پریودم ۲۸روزه هست ومنظم این دوره کلموفین خوردم از ۵تا۸دوتاهرشب الان پریودم ۷روزعقب زده ولی ازمایش خونم منفی شد
- عقب افتادن پریودی
سلام. پریودی من عقب افتاده است برای اینکه زودتر پریود بشم شوم آمپول استفاده کنم بهتر است یا قرص پروژسترون بخورم و اگر لازم آمپول بزنم چند تا بزنم
- هایپو تکو با قطر ۲۳ م م
سلام خانم دکتر
جواب سونو گرافی گفته هایپو تکو با قطر ۲۳ م م دارم. مشکل نازایی دام ای بی اف هم انجام دادم نگرفته برای باردای مشکل ایجاد میکنع - پولیپ اندومتر
سلام خانم دکتر ببخشید من یک پولیپ ۱۳.۵ میلی متری در قسمت فوقانی کاویته اندومتر دارم ، در سونو نوشته شده بدون واسکولاریته ، ایا خطرناک هست ؟ مشکلی در بارداری ایجاد میکنه چون قصد بارداری دارم، و میگن جای پولیپ خیلی مهمه، و اینکه امکان بدخیم بودن هست؟
- موجودیت کیست به ابعاد ۷ سانتی در ۷ سانتی در تخمدان چپ
با سلام خدمت جناب دکتور من تقریبا ۲۸ سالمه و هنوز ازدواج نکردم ولی تخمدان چپ من کیست داره به ابعاد ۷ در ۷ و تقریبا سه دوره دارو و تابلیت ضد بارداری استفاده کردم ولی در یک سنوگرافی خورد میشه بعد در سنوگرافی بعدی پس بزرگ میشه. دکتور دیروز رفتم میگه باید جراحی بشه و کیستو برداریم . نمیدونم چه کنم چون مجرد هستم میترسم به مشکل بی اولادی مواجه نشم. نظرتون خیلی برام با ارزش و حیاتی هست. ممنون میشم یه جواب برام بدین
- سلام خانم دکتر وقت بخیر خانمی هستم ۳۶ساله ومتاسفانه دچار ناباروری ثانویه ۱۱ساله اقدام کردم اوایل اقدام عکس رنگی رحم گرفتم که چیز خاصی نگفتن پیگیر بودم همیشه پریودی پردرد داشتم که وقتی به دکتر میگفتم میگفتن عادیه چند ماه پیش به اسرار خودم دوباره عکس رنگی گرفتم که مشخص شد لوله ها هیدرو سالپنکس هستن وشدت سمت چپ بیشتره که باز هم دکتر تشخیص نداد دلیلش چیه و گفت تنها راه برداشتن لوله ها وای وی اف هست وقتی گفتم هزینه اش رو ندارم گفتن پس بیخیال بچه شو به پیشنهاد خواهرم دیروز عکس رو بردم پیش دکتر دیگه ای که ایشون هم همین رو گفتن فقط گفتن دلیل مشکل اندرومتیوز هست و اگه لوله ها برداشته نشه ممکنه زمینه بیماری های دیگه ای فراهم بشه من از ناراحتی فراموش کردم بپرسم چه بیماری ای ولی باسرچ متوجه شدم در صورت درمان نشدن ممکنه تبدیل به سرطان تخمدان ،رحم ویا سینه بشه میخواستم بپرسم اندرومتیوز گذشته از ناباروری چه مشکل دیگه ای ایجاد میکنه ممنون میشم پاسخ بدین
- کیست تخمدان
سلام من کیست تخمدان پارااوارین دارم آیا خطرناکه واس باردار شدن نما ۲۰میلی متر اس


