Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- باردار شدن خانمهای سن 40 سال
ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر، آیا راه حل درمانی دارو برای سریع تر باردار شدن خانمهای سن 40 سال وجود داره?
- عفونت واژن
باسلام من مدت زیادی هست عفونت شدید دازم ۳بار دکتر رفتم ولی مشکلم حل نشد. در واقع من هنگام نزدیکی از واژن به شدت مقعدم درد میگیرد سونو واژینال و پاپ اسمیر هم دادم مشکلی نبوده جز عفونت .... درد مقعدم هم فقط موقع نزدیکی هست مشکلات گوارشی هم ندارم... خواهشا بگید چیکار کنم. ممنون
- جواب پاتولوژی هیستروسکوپی
سلام خانوم دکتر. تفسیر این پاتولوژی چی هست؟ تحت عمل هیستروسکوپی قرار گرفتم برای برداشتن پولیپ رحم . اینم جواب پاتولوژی هست: میخواستم نتیجه پاتولوژی رو بدونم disordered proliferative endometrium superimposed with secretory changes. fragments of endometrial polyp
- سونوگرافی
سلام خسته نباشید خانم دکتر اکوی غیرهموژن رحم یعنی چی؟وتغییرات آندومیوز خفیف در رحم مشاهده شد چیست؟
- عفونت ادراری
سلام وقتتون بخير من دوروزه دچار سوزش شديد در ناحيه مجاري اداري شدم پارسال موقع حاملگيم هم اين جوري شده بودم آزمايش دادم گفتن عفونت ادراري دارم يه دوره قرص سفكسيم استفاده كردم الان باز همون جوري شدم رفتم دكتر بهم قرص سيپروفلوكسين داد مت بچم چهار ماهش هست و از شير خودم ميخوره ميترسم قرص رو بخورم نميدونم چيكار كنم
- انقباض در بارداری
سلام خانوم دکتر من باردار هستم ۲۳ هفته و یک روز ، یک هفته پیش به خاطر انقباض شدید بیمارستان بستری شدم و با تزریق سولفات در چند دوز دردهام کنترل شد الان به من گفتن استراحت مطلق، دارو هم به من ندادن امروز سونو انجام دادم خدا رو شکر جنین نرمال بود و طول سرویکس با سونو شکمی ۳۵ بود با این وضعیت من چه کاری باید انجام بدم تا بارداری موفقی داشته باشم؟
- بزرگ شدن اندمتر
سلام ۱۳روز بعد از پرویدی سونوگرافی انجام دادم اندومتر رحم روی ۱۱ بوده ایا خطر ناک باید چکار کنم
- نازایی
سلام خانم دکتر ببخشید برای یبوست اوایل بارداری میشه از خاکشیر استفاده کرد؟؟؟
- هایپرپلازی ساده
سلام خسته نباشین ۳۰سالمه مبتلا ب هایپرپلازی ساده بدون آتیپی؛ بعد از مصرف ۳ماه مجسترول؛ آزمایش دادم و سونوگرافی شدم همه چی طبیعی بود و ضخامت از ۱۴ ب ۸ رسیده حالا هم ۱۵روز از تموم شدن قرصا میگذره اما هنوز کمی خون پریودی هس یعنی قطع نشدم بعد متخصص دیگه ای باتوجه ب آزمایش و سونو بهم گفتم ک فقط یه آمپول هس بزن ک قطع بشی بعد اقدام کن برای بارداری و گفتن ک رحم طبیعی شده اما دکتر خودم اصرار دارن ک حتما کورتاژ کنم چون بچه ندارم واقعا نمیدونم حرف کدوم دکتر رو باید گوش کنم؟! سوالم اینه اگه کورتاژ نکنم وبا همین وضعیت اقدام ب بارداری کنم ب نظر شما یعنی بچه سالم بدنیا نمیاد؟ چ مشکلات احتمالی ممکنه پیش بیاد؟ تشکر ❤️🌹
- سلام ضایعه هتروژن به ضخامت۱۲تا۱۵ میلیمتر در تمام کاویته فوندوس رحم دیده می شود که مطرح کننده هموراژی داخل کاویته رحم است یعنی چی؟؟
- اولین بارداری همراه با توقف رشد سقط فراموش شده
سلام ۴سال ازدواج کردم ۳۳سال سن ،بعد از ۸ ماه تلاش رفتم عکس رنگی گرفتم و احتمال انسداد لوله رو داده بودن اما گفتن باید لاپراسکوپی بشی که لوله رو بازکنیم که من همون ماه بعد از عکس رنگی باردار شدم و خودم تو ۶ هفته فهمیدم باردارم که حتی در ۶ هفته رفتم سونو شکمی ضربان داشت و بعد از ۸ هفته ۵ روز بدون لک توقف رشد داشت و دیگه ضربان نداشت و با قرص سقط شد و دکتر گفت بعد از سه ما استراحت آقدام کن و من هنوز اقدام جدیدی نکردم میخواستم بدونم نیاز به لاپراسکوپی هست ؟ و یا دوباره برم عکس رنگی بکیرم ؟ هنوز سه ماه سقطم کامل نشده
- عفونت واژن
سلام خسته نباشید من عفونت زیاد داشتم شورتم بوی بد میداد بدون مراجعه ب پزشک خودم پماد مترونیدازول و کلوتریمازول گرفتم شب یه بار استفاده کردم صب درد شکم و خونریزی داشتم یه حالتی شدم مصه پریودی همیشه وقتی پریود میشم این درد و حس میکنم میشه بگین مشکلی نداره ؟؟
- بکارت
سلام خسته نباشید متاسفانه من چند وقت پیش مورد تجاوز قرار گرفتم قبل از این اتفاق داخل واژنم یک خط وجود داشت اما الان انگار نصف شده وقسمت پایینی ان مثل یک گوشت اضافه بیرون اومده میخواستم بدونم هایمن کاملا از بین رفته؟کاری نمیشه کرد؟ممنون میشم جواب بدید حال خوبی ندارم
- سقط جنین
من عفونت داشتم و 6 روز مونده بود تاریخ پریودیم ویه کوچولو شک داشتم که باردار باشم و شب بخاطر عفونت نبات شیافت کردم و فرداش برای شستن خودم دیدم در دهنه واژنم تیکه تیکه گوشت تیره هست و شبش افتادم رو خونریزی و دل و کمرم خیلی درد میکنه. ممکنه بچه سقط کرده باشم؟
- پرده بکارت
سلام خانم دکتر عزیز و مهربون اگر هایمن دچار خراش جزئی بشه این خراش در طول زمان تبدیل به پارگی نمیشه؟یعنی نگران کننده نیست؟
- فیبروم رحم
سلام خسته نباشین ببخشید من بخاطر فیبروم ۲ونیم سانتی ک دردوخونریزی بحالت لخته داشتم ومقداری کم خون شدم ب دکترمراحعه کردم ک گفتن باید عمل بشم واینکه دو دوز آمپول واریوپپتیل ۳.۷۵بهم دادن ک ی دوز زدم حالت لکه بینی دارم گاهی واینکه خشکی واژن وعصبی میشم ک میگن بخاطر یاعسگیه اگه دوز دوم رو نزنم چی میشه ؟بحالت قبل برمیگردم؟
- عفونت
سلام من به دکتر مراجعه کردم موقع تست پاپ اسمیر گفتن عفونت قارچی شدید دارم و سه تا فلوکونازول واسم نوشتن و هر سه روز یکی قرص که تموم شد رفتم از دکتر سوال کردم که دیگه نیازی به قرص نیس گفتن اگه علاعم خارش سوزش اینا نداری نه سوالم اینکه ایا با همون قرصا مشکلم بر طرف میشه یا باید بازم قرص میخوردم چیکار کنم ؟؟
- دیر پریود شدن
دیر پریود میشم
- کیسه بارداری نامنظم
من هفته پنجم رفتم دکتر کیسه بارداری نامنظم مشاهده شد و قلب جنین هم مشاهده نشد ممکنه پوچ باشه.؟؟
- سرکلاژشکمی
کدوم سرکلاژدرصدموفقیتش بیشتر،سرکلاژشکمی قبل ازبارداری یاسرکلاژشکمی دربارداری؟این جراحی چقدرزمان میبره وآیابیهوشی برای جنین ضرری داره باتشکر


