Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پریودنشدن بعدازساکشن
تقریبا۶/۵ساله ساکشن کردم پریود نمیشم گاهی فقط یه قطره پریود میشم اونم بعداز۴۰ روز
- قاعدگی نامنظم و لکه بینی
باسلام من چکاب دادم کم کاری تیروئید داشتم واینکه هورمون مردانه م بالا بود وتعداد روزهای قاعدگیم دوروز بود وموی زائد و جوش صورتم زیاد بود یعنی از پنج روز به دوروز کاهش یافت دکتر مراجعه کردم برام قرص لووتیروکسین و اسپیداکتون ۲۵و ازیترومایسون تجویز کرد. که بعد از یک ماه مصرف پریودی من نامنظم تر شده ویه روز شده با خون خیلی کم چکار کنم ؟چه دارویی بخورم ؟
- قرص اورژانسی
سلام وقتتون بخیر، دیشب سکس داشتیم، الان فهمیدم که کاندوم سوراخ شده بود، بعد قرص لوونورژسترول ۰/۷۵ دوتا باهم خوردم، ولی تاریخش خیلی گذشته بود. میخواستم ببینم اثر داره یا باید دوباره بخورم؟
- سلام من ۲۱ روزه انتقال انجام دادم ازمایشم هم مثبت بوده ولی از دیشب خونریزی میبینم دکتر هم رفتم معاینه کرد گفت دهانه رحم بستس میشه کمکم کنید خییییلی استرس دارم احتمال سقط جنین هست ممنون
- دفرمه بودن بچه و تاثیر روری زایمان
سلام آیا وقتی ساک حاملگی دفرمه باشه ولی جنین ضربان قلب و سالم باشه امکان داره موقع زایمان معلول باشه ؟؟؟
- بیماری زنان
سلام من پارسال فیبروم عمل کردم ووباید از شانزدهیم روز قاعدگی قرص مدروفم ۵ مصرف کنم اما این ماه فراموش کردم وروز هفدهم پریود شدم وهمون روز قرص خوردم وحالا هم مصرف می کنم می خواستم بدونم مصرف قرص راقطع کنم یا نه خونریزی پریودیم هم زیاده ممنون از راهنماییتون
- تهوع بارداری
سلام. من دو ماه پیش رابطه داشتم با کاندوم ولی ابی داخل نرفت بعد از دوماه پریودم میشم ولی حالت تهوع و سرگیجه دارم.با بیبی چک تست گرفتم ی خط نشون داد با حرفc امکانش هس حامله باشم.لطفا جواب بدین
- سلام من همیشه قبل قاعدگیم صورتم جوش میزنه خیلی درد میکنه جوش هاهم دلیلش چیه
- تاخیرافتادن پریود
الان نزدیک ۵هفته است ازپریود عقب افتاده. هیچکدوم ازعلائم بارداری ندارم ولی علائمی که ذکرکردید باعث تاخیر میشه داشتم مث مصرف قرص تیروئیداسترس بدلیل فوت ناگهانی پدرم بهم خوردن وعدهای غذا کم خونی نداشتن اشتها انجام کارهای مراسم. ولی الان ۳ ماهه شروع به خوردن قرص کردم هر ۱۵ روز یکهفته پریود میشدم ماهی ۲ بار ازشما دکترمحترم درخواست راهنمایی دارم
- سلام خسته نباشید من مجردم ۲۰ سالمه دو روزه زیر شکمم نبض میزنه ول میشه میشه لطفا راهنمایی کنید
سلام من دخترم ۲۰ سالمه مجردم ۲ روزه زیر شکمم نبض میزنه و ول میشه میشه راهنماییم کنید لطفا
- خونریزی شدید و بی سابقه
سلام خانم دکتر عزیز نزدیک به دوماه هست که دچار خونریزی شدید شدید البته پریودم قطع نشد و دوماه طول کشید ابتدا اندک بود الان نزدیک ۱۵ روزه که لکه های لخته بزرگ دارم و شبها خیلی بدتر آیت بگونه ای که کاملا خیس می سوم ۴۰سال سن دارم و اولین بار است که این مورد را تجربه میکنم داروخانه بدون نسخه پزشک سیتپروتن کامپوند تجویز کرد لطفا بگویید چه کنم
- بارداری
سلام خانم دکتر عزیز وقت بخیر سال ۹۰ دخترم را شما در بیمارستان گیل بدنیا آوردید .و حالا بعد ۱۲ سال به صورت ناخواسته مجدد باردار شدم ۳۲ ساله هستم و هفته ۸ بارداری هستم .در حال حاضر در شهر دیگری زندگی میکنم . آیا امکانش هست تمام معاینات دوران بارداری را در شهری که هستم انجام بدم و فقط برای زایمان، مجدد پیش شما بیام ؟ و سوال دیگه که خیلی باعث استرس من شده اینه که من موقع بارداری اول توسط شما سرکلاژ شدم آیا بارداری دومم هم احتمال سرکلاژ هست ؟چون تو این شهر تنها هستم و بالاخره دختر بزرگ دارم و باید به مدرسه و کلاس های متفرقه ببرمش ممنون میشم به همه سوالات پاسخ بدین
- کیست تخمدان درسمت چپ
سلام من کیست تخمدان داشتم خونریزی شدید هم بود دکتر آمپول واریوپپتیل 2عدد برای 28روز28روز برای من تجویز کرد الان بعدازدوتا11هفته پریودم عقب افتاده حالت گرگرفتگی ایجاد شده وزیر شکمم درد پریودی دارم ولی پریود نمشم چقدر طول می کشد این وضعیت بدن من درست بشه وعادت ماهانه من برگرده ممنونم از شما
- جوش های چرکی
سلام من در قسمت بالایی واژنم جوش های چرکی میزنم چه علتی میتواند داشته باشد؟ جوش ها اول زایعات قرمز خوارش دار هستند که بطور پراکنده میزند و بعد سر سفید میشوند و بعد از چند روز خشک میشوند
- پریودشدن دریک ماه دوبار
سلام خانم دکترعزیز خسته نباشید من این ماه که به طورطبیعی به وقت خودم عادت شدم ومنظم درزمان خودش تموم شدم ولی بعد یک هفته دوسه روز اول دردهای شدیدمنوگرفت بعد سه روزلکه های سیاهی میدیدم بعدش عادت شدیدشدم الان ده روزه که تموم نشدم دردشدیدی دارم وشکمم انگاری درد مثل شکم زن زایمان کرده است هر کی دستش میخوره خیلی شدیددردمیگیره بعدش هم نوک سینه هام خیلی دردشدیددارن توروخداجواب بدین ممنون
- سلام من ۱۶ هفته باردارهستم از هفته ۹ که حاملگیم فهمیدم
که فهمیدم حامله هستم دکتر برام بخاطر سقط قبلی که داشتم بهم شیاف . آسپرین. وآنکوکساپارین ۴۰۰ داد گفت تا ۱۶ هفته استفاده کن بعد بیا بهت آمپول پروژسترون بدم هفته یکی بزن سوالم این که اگه آمپول انوکساپاین رو قطع کنم اشکالی نداره
- سونوگرافی
سلام لطف کنید این سونر تفسیر کنید ممنون میشم. مجردم 38 ساله پریودی منظم خونریزی معمولی پر موئی ندارم uterus has smooth outlines with enlarged diameters , measuring 95*48 .myometrial echo pattern is mild heterogeneous and contain some intramural and subserosal myoma 20*12mm.submucosal maoma 12*10 mm in posterior wall of uterus is noted. Endometrial line thickness is 7mm both ovaries have enlarged size and uncreased stromal echogenicity contains multiple small 2-9 mm peripherals follicles suggesting poly cystic avary morpgology .correlation with clincal finding and lab data is recommended for rule out of pcod. there is simple cyst without septation and internal echo measuring 54*39 mm in left ovary. Adnexal regions are unremarkable in right side.
- سلام من یه ماه پیش پولیپ دهانه رحم داشتم دکتر یرپایی برداست قرص جستیران روزی یدونه برام نوشت بعد بییت و یک روز قطع کردم ده روز بعد پریود شدم روز هشتم مریودیم خونریزیم زیاد شد دوباره همون قرص و ادامه دادم بعد ۹ روز خونریزی قطع شد دوباره بیست و یک روز دیگه خوردم و دارو رو قطع کردم ایندفعه بعد دو روز پریود شدم دوباره روز هشتم خونریزیم شدیدتر شد دگترم دوباره قرص جستیران و امپول لوپرومر ۳/۷۵برام نوشت گف یماه قرص و بخور و امپولم بزن ومن الان ۵ روزه امپولو تزریق کردم ولی هنوز خونریزیم قطع نشده میشخ راهنمایی کنین ممنون من ۴۴ سالمه
- قرص ال دی
سلام خانم دکتر خسته نباشید.من قرص ال دی مصرف میکنم برای جلوگیری.سرماخوردم دکتر قرص آزیترومایسین داده بخورم اثر قرص ال دی رو از بین نمیبره و قرص سرماخوردگی چی میتونم بخورم اثر ال دی رو از بین نمیبره ممنون
- کیست ۷۱ میلی
من کیست اکوفری ۷۱ میلی دارم ..و خیلی هم درد دارم در سمت راستم هست ..یا نیاز ب جراحی دارم؟واسه بارداری مشکل داره؟


