سلام.دوفاستون باعث نظم درپریود شما می شود و ارتباطی به باردارشدن شما ندارد.داروی اصلی شما گلوکوفاژ است.برای بارداری پزشکتان تغییر خواهند داد.
Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- نتیجه سونوگرافی
با سلام و خسته نباشید خانم دکتر من سونوگرافی واژینال انجام دادم که سن حاملگی ۶هفته بود همچنین ساک حملگی همراه با یک yolk sac و یک fetal pole با ضربان قلب منظم می باشد و جفت هنوز تشکیل نشده ومیزان مایع کوریونیک آمینیوتیک در حد نرمال می باشد و طول سرویکس ۳۱ میلی متر طبیعی و int.osبسته وهموراژی ظریفی در دیواره قدامی ساک حاملگی مشهود است'آیا تشکیل نشدن جفت تا کنون مشکل ساز است؟ با تشکرفراوان از شما
- بارداری
سلام خانم دکترجان ببخشی مزاحم میشم بنده دوره هام ۲۵روزس باید ۶شهریورپریودمیشدم که نشدم رابطه بدون محافظت داشتم ۹شهریوداز دادم منفی بود ولی بی بی میزنم یک خط پررنگ وبعداز۵دقیقه خط کمرنگ میزنه بنظرتون چکارکنم
- کیست درمویید
سلام،در تخمدان چپ من یک کیست درمویید ۴ سانتی دیده شده (سونو+mri) که باعث ایجاد درد خفیف و مبهم در ناحیه زیر شکمم میشه و احساس سنگینی و پر بودن شکم و زیر شکم.میخوام برای بارداری دوم اقدام کنم، امکانش هست صبر کنم و همزمان با سزارین کیست رو بردارم؟ یا قبل از اقدام برای بارداری باید جراحی کنم؟
- بارداری از مقعد
سلام وقتتون بخیر من یک روز از اتمام پریودیم رابطه از مقعد داشتم و3بار مایع ارضایی داخل مقعد ریخته شده-و اینکه پریودامم هیچوقت منظم نبوده . هیچ علایمی ندارم فقط پریودم4 روز عقب افتاده و باکره هم هستم ایا امکان بارداری هست؟
- بچه خوره
با سلام و خسته نباشید...راه درمان بچه خوره چیست؟اگر درمان نشود در نهایت رحم برداشته میشود؟
- سونوگرافی سه بعدی
سلا، میخواستم بدونم سونوگرافی سه بعدی در چه هفته ای انجام می گیرد؟
- سابقه ۳بار سقط و نارسایی دهانه رحم
با سلام من سابقه ۳ بار سقط در ۱۷ هفته ۱۲ هفته و ۲۳ هفته رو دارم در بارداری اولم متوجه وجود سپتوم پهن در رحمم شدم دوبار عمل هیستروسکوپی و لاپاروسکوپی انجام دادم ولی باز در۲۳ هفته با وجود دوبار سرکلاژ سقط شد. این بار زیر نظر دکتر کلانتر در اصفهان رفتم ایشون برام عکس رنگی نوشتند که نشون داد هنوز کمی از سپتوم وجود داشته و چسبندگی هم داشتم باز عمل هیستروسکوپی برای برداشتن باقیمانده سپتوم و چسبندگی انجام دادم. دکتر کلانتر بهم گفتن که میتونم باردار شم اما دکتر قبلی نظرشون سرکلاژ شکمی بود و الان نمیدونم چیکار کنم. این نکته رو هم بگم که در بارداری آخر پساری هم داشتم و چند روز قبل از پارگی کیسه آب عفونت هم گرفته بودم خواستم نظر شما رو بدونم. که آیا سقط من به علت نارسایی بوده یا علت دیگه داشته؟
- احتمال بارداری
سلام خانم دکتر.. وقتتون بخیر.. خانم دکتر من بعد از 4 ماه با همسرم نزدیکی داشتم.. بعد از 4 ماه، یکهفته، و هر روز نزدیکی و هر بار ایشون داخل ارضاء شدن، من اولین بار بلند شدم سریع و رفتم توالت و تا جایی که میتونستم تخلیه کردم و فرداش قرصِ اورزانسی خوردم.. اما برای دفعه ی سوم قرص ld خوردم.. ایشون کامل تو واژن ارضاء شد هر 7 بار.. حالا زمان ش نیست که باردار بشم و اضطراب دارم.. فقط 3 روز از زمان پریودی م میگذره و بی بی چک م مثبت ه... چیکار کنم؟ یعنی واقعآ قرص ها بی تآثیر یوده و باردارم؟! در ضمن دو باز لک دیدم... لکِ تیره و غلیظ خواهش میکنم پاسخ بدین
- باردارم
من با این سونو باردارم اکوژنیسیته میومتر غیر یکنواخت
- تبخال در ناحیه ی مقعد
سلام وقت بخیر هفته ۱۰بارداری هستم و در ناحیه ی مقعد دچار تبخال شده ام آیا میتونم از پمادهای تریامسینولون ان ان و پماد آلوویر ۵درصد و پماد موپیروسین ۲ درصد استفاده کنم؟
- زخم دهانه رحم
سلام من در حال اقدام به بارداری هستم ..زخم دهانه ی رحم دارم ولی زیاد نیست بایدفریز کنم؟
- بارداری،،،،
سلام خانم دکتر عزیز خسته نباشید . شما بهم گفتید جای نگرانی نیست واسه ضربان قلب گفتید وقتی دیده یا شنیده بشه ضربان قلب جای نگرانی نیست ولی دکتر فقط بهم گفت قلب تشکیل شده حرفی از ضربان قلب نزد منظورتون اینه قلب که تشکیل بشه همون ضربان قلب تشکیل شده ؟ آخه گفت با این دستگاه ضربان قلب شنیده نمیشه گفت قلب که تشکیل شده جای نگرانی نیست جنین مشکلی نداره رشدش خوبه ...
- تورم اندومتر و سقط جنین
سلام من دو ماهه باردار بودم که دو تا قرص سایتوتک گذاشتم ده روز خونریزی کم و زیاد داشتم لکه بینی داشتم بعد چند روز سونو دادم گفتن دفع نشده و مونده و اندومتر متورم هست تورم رحم بخاطر عفونته یا بخاطر قرص و سقط ناقص هیچ بوی بدی از خونریزی ها احساس نمیکنم و روزای اول روزی دو تا سفالکسین ۵۰۰ و الان چند روزه روزی یکی سفالکسین ۵۰۰ میخورم تورم رحم بخاطر عفونته یا بخاطر قرص و سقط ناقص؟ باز میتونم قرص استفاده کنم؟
- ادنکس تخمدان
سلام خسته نباشیدمن پنج هفتگی باردارهستم امروزرفتم سونو که هیچ اثری ازلانه گزینی نبودیعنی ساک نبودتوجواب سونونوشته درآدنکس چپ یک کانون کیستیک باجدارنامنظم حاوی اکوی مختصرداخلی باقطر۲۸میلی مترمشاهده شد.مایع آزاددرکلدوساک خلفی مشهودنمی باشد
- بارداری
سلام خسته نباشید44 دقیقه پیش من از پماد دالاواگ سی استفاده کردم بعد دو روز قبل پریودم خونریزی کردم و دو روز بود که پماد رو استفاده کردم و الان خیلی دلم هوس چیزای ترش و شیرین میکنه و خیلی ضعف دارم هر چقدر میخورم سیر نمیشم و خسته ام تکرر ادرار دارم آیا ممکنه باردار باشم هنوزم که چهار روز شده خونریزی دارم آیا واسه لانه گزینی میشه؟؟؟ آیا احتمال حاملگی هست بعد یهو گرمم میشه
- شیاف
سلام خانوم دکتر من5 هفته باردارم دکترفقط دردای پریودی دارم ایا نیازه که شیافه سیکلوژست استفاده کنم؟مندرسال95 یه سقط داشتم در9 هفته 16پ5 تا شیاف استفاده کردم بعد که سونو دادم جنین فوت شده بود الان ممکنه که شیاف باعث سقطش شده باشه؟
- پلاکت خون
سلام من پلاکت خونم در ماههای اولیه بارداری پایین بوده الان توی سه ماهه سومم وپلاکتم بالارفته میخام بدونم طبیعی هست یانه؟
- عوارض دارویی
سلام هفته ۷ بارداری هستم،،با توجه به استفاده از قرصهای اعصاب و تپش قلب و زوج مینور بودن قصد سقط دارم که دکترم گفت نمیشه و من از پرسو جو از اطرافیان قرص سایتوتک رو خریداری کردم ولی الان از استفاده از اون میترسم،چون میگن خطر ایست قلبی داره،،الان من چه کنم؟لطفا راهنمایی کنید🙏🙏
- پایین بودن جنین
سلام و خسته نباشید من حدود بیست هفته بار دار هستم و سرکلاژ هم شدم ولی حدودا یک هفته بعد از سرکلاژ همیشه احساس میکنم ک ضربات جنین رو تو لگن و البته بیشتر توی واژن حس میکنم بعد از سرکلاژ برای من استراحت تعیین نشده آیا خطرناکه؟آیا باید برای سونوگرافی به مطب مراجعه کنم؟البته حدودا ده روز دیگه وقت آنومالی هم دارم لطفا راهنماییم بفرمایین
- اقدام به باردارى


