Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- آیا رحم سپتوم بلند همان رحم دوشاخ هست؟
سلام خانم دکتر عزیز. خواستم بپرسم آیا رحم سپتوم بلند همان رحم دوشاخ هستش و جز رحم دوشاخ محسوب میشود یا خیر.
- دوقلویی
سلام خانم دکتر خسته نباشید من بارداری قبلی بدون قرص و تحریک تخمدان دوقلو باردار شدم ولی ماه قبلش ال دی مصرف کرده بودم که همون ماه دوقلویی باردار شدم ولی ناموفق. میخواستم بدونم برای جلوگیری از دوقلویی چیکار کنم .ماه قبل از اقدام نیاز به سونو واژینال هست یا نه.اصلا سابقه دوقلویی در خانواده ندارم . استرس دارم باز دوقلو نشه .ممنون
- ترمیم بکارت
درود ب شما دکتر.ترمیم بکارت عوارض جانبی هم داره؟ایا نیازه ک اصلن اینکار انجام بشه؟ ملزومات ترمیم چ مدارکی مدنظر هس؟
- سقط جنین
من تازه باردار هستم فک کنم هنوز یه ماه کامل نشده میخوام سقط کنم چکار باید کنم لطفاً کمکم کنید راهی هست
- نازایی
سلام خانم دکتر من ۴ سال قبل عمل سپتوم رحم تو دو مرحله انجام دادم( از فوندوس تا نزدیک اینترنال اوس بود) بعد عمل تا الان نتونستم اقدام به بارداری کنم یعنی طلاق گرفتم،الان ازدواج کردم نزدیک دوساله اقدامم تحت نظر دکتر،باردار نشدم، تنبلی تخمدان هم دارم هر ماه بادارو هم تخمک دارم،تو عکس رنگی یکم از سپتوم مونده،میگم شاید به خاطر اون سپتومه که باردار نمیشم، به نظرتون اگه اون سپتوم باقی مونده رو عمل کنم به رحمم اسیب نمیرسه،از طرفی میترسم به دکترم بگم قبلاعمل کردم میگم نکنه بگه برو پیش دکترقبلی عمل خودت،چون شرایطشوندارم،تورو خداراهنماییم کنید،یعنی میشه کامل سپتومو برداشت و رحم اسیب نبینه؟؟اخه خونده بودم تو سپتوم های بلند یکمش میزارن،که رحم اسیب نبینه
- اقدام به بارداری
سلام ۳ سال که قرص ضد بارداری استفاده میکردم و یک فرزند هم دارم اقدام به بارداری کردم والان حدود دوماهونیم میشه که پریود نشدم آزمایش خون دادم جوابش منفی شکمم هم بزرگ شده دلیل چیه
- در مورو پریود
با سلام و خسته نباشید ما ۱۸ شهریور جمعه عازم کربلا خواهیم شد و من باتوجه به اینکه نزدیک پریودم بود از روز چهارده شهریور قرص ضد بارداری استفاده میکنم برای جلوگیری از پریود و لکه بینی ولی امروز لکه های خون مشاهده کردم لطفا راهنمایی کنید که من از چه چیز استفاده کنم تا کامل لکه بینی قطع شود ممنونم اگه پاسخ بدید چون سخت نیاز دارم و نگرانم لطفا کمکم کنید اجرتون با امام حسین
- عفونت
سلام من به دکتر مراجعه کردم موقع انجام پاپ اسمیر گفتن عفونت قارچی شدید داری و فلوکونازول ۱۵۰ سه عدد تجویز کردن و گفتن خوب میشه ایا با همون سه عدد فلوکونازول که دادن بهم خوب میشم بعد از اینکه قرص تموم شد باز هم برای عفونتم باید برم دکتر؟
- سوال
سلام وقت بخیر علت درد روی ران پا بخصوص در زمان پریودی یا نزدیک به موقه ی پریودی چیست؟
- باردارم یا نه؟
سلام.من پنج روز پیش نزدیکی داشتم و امروز رفتم ازمایش خون دادم ببینم مثبته یا نه.گفتن فعلا منفیه ولی با دکتر صحبت کن احتمالش هست مثبت باشه. منظورشو نفهمیدم چیه. جواب بدید ممنون میشم
- کنکور
همزمان با آزمون کنکور شروع سیکل قاعدگیم هستش لطفا راهنمایی کنید با چه دارویی چند روز به تاخیر بندازم تا آزمونمو راحت بدم . متشکرم
- تاخیر پریودی به مدت ۸ روز
با سلام و وقت بخیر دختر مجرد ۳۰ ساله هستم که تقریبا در یکماه اخیر روزی یک عدد قرص آهن و هفته ای یک عدد ویتامین دی ۱۰۰۰ می خورم، با شخصی جهت ازدواج در حال آشنایی هستم و رابطه مقعدی داشتیم. الان باید روز ۸ پریودی میبودم که پریود نشدم با وجود گرفتگی عضلات و سستی و بی حالی و حساسیت سینه ها...و در رابطه مایع داخل مقعد ریخته شده و تا بحال چنین مشکلی برایم پیش نیامده بود و نهایت ۲ ۳ روز پس و پیش میشد، ولی الان با وجود خوردن زعفران و زنجبیل و گرمیجات پریود نشده ام...فقط بعدش که بررسی کردم متوجه شدم در زمانی باهم رابطه داشتیم که احتمال بارداری وجود داشت...آخرین پریودیم در ۶فروردین بوده و فعل حال هم پریود نشده ام....امکان بارداری وجود دارد؟ میتوان به نتیجه بیبی چک اعتماد کرد؟ اگر نتیجه بیبی چک مثبت بود چه دارویی برای سقط بخورم؟ خیلیییی استرس دارم خیلی ممنون میشم اورژانسی راهنماییم کنید.
- اقدام بارداری
سلام وقت بخیر من یک سال که در حال اقدام به بارداری هستم قرص متفورمین و تیرویید مصرف میکنم و حدودا ۹ ماه پیش یک بار سقط داشتم میخواستم بدونم برای بررسی ناباروری باید برم ایا لازم همسرم تست اسپرم بده یا اینکه یک بار بارداری میتونه به این معنی باشه که ایشون مشکلی نداره
- مهم
سلام خانوم دکتر زایمان در هفته ۳۸ و یک روز اشکال داره یعنی برای بچه مشکلی نیس؟
- لکه بینی طولانی مدت
سلام وقت بخیر من به دلیل تنبلی تخمدان دکتر قرص سیبل برام تجویز کردن ماه دوم که این قرص رو استفاده میکردم بعد از پریودم لکه بینی داشتم و اصلا تا اتمام بسته قرص لکه بینی قطع نشد به یک دکتر دیگه مراجعه کردم قرصم رو عوض کردن مدروکسی پروژسترون دادن. میخواستم بدونم الان قرص جدید رو شروع کنم هورمونهام بهم نمیریزه؟
- سقطداشتم
سلام وقتتون بخیر من ۳ماه پیش سقط داشتم با قرص الان که گذشته من هر۲۰روز پریود میشم خیلی طول میکشه تا پاک بشم ۱۰ میکشه پریودیم بعدمشکل من این هستش ۱۱خرداد رفتم سونو گفت هیچی نیست وضعیتت عالی هست ولی الان یک هفته هستش دلم اشوبه باید چیکارکنم
- علائم بارداری
سلام خانم دکتر خسته نباشید. ممکنه علائم بارداری روز ۱۶ بروز کنه ؟! با توجه به اینکه سیکلم کوتاهه و ۲۳ روره هست. امروز از صبح سرگیجه دارم حتی در حالت درازکش. که بی سابقه هست
- بارداری
سلام خانم دکتر بنده باردار هستم آخرین موعد پریودم ۱۴۰۰،۱۱،۷بود .الان ۳۵ هفته و ۵روز هستم .پزشکم وقت زایمان سزارین و داده ۲۶مهر .میخاستم بدونم من تا اون موقع چند هفته میشم؟دکترم اشتباه نکرده؟
- باداری بعد کورتاژ
سلام.هشت روز کوتاژ رحمی دادم بعد نزدیکی داشتیم کاندوم پاره شده بعد نیم ساعت قرص اورژانسی خوردم ترس از بارداری دارم بچه نمیخوام آیا امکانش هست باردار بشم باز؟
- ورزش
سلام خسته نباشید من میخواستم سوال کنم که یک کیست ۵سانتی در تخمدان دارم و دکتر بمن قرص ال دی داده که بعد از شروع پریود مصرف کنم .میخواستم بدونم ورزش کردن در حین مصرف ال دی برای من خطری نداره؟ کیست من پاره نمیشه ؟ میتونم ورزش کنم؟


