Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پرده بکارت
سلام خانم دکتر البته شرت و شلوار داشته باشیم حواسمون نباشه روی چیزی مثل گوشی یا شارژر بشینیم ممکن شی وارد واژن بشه بکارت پاره بشه؟اصلا با وجود شلوار و شرت چیزی میتونه وارد واژنمون بشه؟یه سوال دیگه هم دارم خانم دکتر بکارت آسیب پذیر بنظرتون با هرچیزی یا به همین راحتیام با هرچیزی از بین نمیره
- مایع منی
سلام خانم دکترعزیزوقت بخیر، ببخشید یه سوال دارم از واژن زن موقع ارضا شدن حتما باید مایع سفید بیاد؟ یعنی اگه مایع نیاد مشکلی وجود داره ؟؟ ممنون از پاسخگویی
- آیا ممکن است بعد از اولین آزمایش بتای منفی درآی وی اف دومین آزمایش مثبت شود؟
- سلام خانم من ۱۲روزهمچین لکه بینی دارم درضمن رحمم۱۹سال هست که بستم جلوترم خونریزی هم داشتم دکتر قرص مجسترول برام نوشته وقتی قطع کردم اینجوری لکه بینیدارم هیچ جوری هم قطع نمشه راهنماییم کن ممنون مشم
- عفونت..
سلام. خسته نباشید. خانم دکتر بنده حدود یک سال هست درگیر عفونت واژن هستم. پماد کلوتریمازول و مترونیدازول و فلوکلونازول استفاده کردم خوب نشدم. چندینبار از پماد استفاده کردم ولی تأثیری نداره. نه سوزش دارم، نه خارش، نه بوی بد، فقط ترشح آبکی زرد رنگ. چندسال پیشم همین نوع عفونت رو داشتم دکتر خیلی دارو بهم داد خوب شدم. خانم دکتر لطفأ اگه میشه دارویی بهم تجویز کنید، ممنون.
- نازایی
سلام خانم دکتر ببخشید تو سنوگرافی نوشه،چند نابوتین کیست به حداکثر دیامتر ۴_۵م.م در دیستال سرویکس مشاهده شد ،این یعنی چی؟؟؟بده
- درد و سوزش هنگام نزدیکی
با سلام خانم دکتر من هنگام نزدیکی به شدت درد و سوزش دارم واسه همین اصلا تمایل به این کار ندارم مخصوصا که تا چند ماه پیش هم دوران شیردهی رو میگذروندم دیگه اصلا تمایل نداشتم چه راهکاری پیشنهاد میدید سپاس از شما
- آزمایش۱
بعد از درمان زگیل تناسلی با لیزر و البته تقویت سیستم ایمنی آیا در آزمایش های مربوط به بارداری مشخص میشه شخص قبلا درگیر زگیل تناسلی بوده یانه؟ و البته در آزمایش های مربوط به ازدواج چطور؟؟؟؟
- تفسیر آزمایش
سلام دکتر یه پولیپ از دهانه رحم خارج کرد و فرستاد ازمایشگاه این جواب ازمایش میشه لطفا تفسیرش کنید ممنونم
ANATOMICAL PATHOLOGY REPORT
FINAL PATHOLOGY DIAGNOSIS Endocervix (biopsy):
Mucus and stripped endocervical epithelium
GROSS DESCRIPTION
The specimen is received in formalin labeled with the patient's information and designated as "endocervix", consists of an up to 0.8 cm loose aggregate of soft tan tissue pieces; totally submitted in one block. MICROSCOPIC DESCRIPTION
See final diagnosis - سلام و احترام ،دو ماه قبل در هشت هفتگی به علت توقف رشد جنین خود بخود سقط شد چند روز کاملا بافت و کیسه و جنین دفع شد بعد ده روز پاک شدن رفتم سونو گفتن جنین دفع شده فقط نیم سانت بقایا مونده که با پریود بعدی دفع میشود بعد ان سر تایم پریود بعدی پریود شدم منتهی در حد لک بینی و کم سر هفت روز هم پاک شدم مجدد سر پریود بعدی که هنوز وقتم نبود پنج روز زودتر پریود در حد لک بینی بازم داشتم و پاک شدم الان سر پانزده روز فاصله از لون موقع مجدد پریود شدم و بعد چند روز یهو شدید شده و روز هشتم رفتم سونوی واژینال که تشخیص دادن بقایا هنوز خارج نشده و متورم شده الان باید چکار کنم سونو گفتن کورتاژ کنم بهتره ولی من دوست ندارم راهی هست که بقایا دفع بشه و خونریزی من کم بشه
سلام خانم دکتر خسته نباشید من ۱۸ روز پیش سقط جنین ۱۸ هفته داشتم که ۷ روز بیمارستان بستری بودم و میگفتن که شرایطم بابویه بیمارها فرق داره و باید با حوصله جنین دفع بشه در غیر این صورت امکان پارگی رحم و در آوردن رحم هست بخاطر سزارین قبلی و چسبندگی رحم و جفت سر راهی که داشتم ۶ روز قرص زیر زبونی دادن و روز هفتم سرم اینداکشن وصل کردن که هر سری دو سی سی دارو اضافه تر میریختن داخل سرم جدید تا اینکه بچه دفع شد و جفت هم دفع شد همونجا سونوگرافی کردن گفتن بقایا داری و کورتاژ هم کردن بعد از ۱۸ روز از کورتاژ سونوگرافی از رحم و تخمدان رفتم که اینو نوشته ابعاد رحم ۵۰×۴۷×۸۹ میباشد ..اکوی میومتر رحم هتروژن است...ضخامت آندومتر ۲/۵میباشد توده فراگیر رویت نشد...در سرویکس تعدادی کیست نابوت با حداکثر قطر ۷ میلی متر دیده میشود...ابعاد تخمدان راست ۲۱×۴۲و تخمدان چپ ۲۵×۴۰میباشد....هر دو تخمدان بزرگتر از حد طبیعی و حاوی تعدادی فولیکول با حداکثر قطر ۱۰ میلی متر هستند ..در آدنکسها توده فضاگیر دیده نشد مایع آزاد در لگن دیده نمیشود....حالا سوال من این است که بعد ۱۸ روز از کورتاژ اکوی میومتر رحم هتروژن طبیعی است؟چون در سونوگرافی های سال پیش و سالهای پیشتر همیشه اکوی میومتر رحم من هموژن بود و هیچ وقت هتروژن نبود آیا این هتروژن خطری دارد ؟
- عفونت
سلام من ترشح سبز داشتم کلیندا مایسین ۲درصد استفاده کردم و قرص مترونیدازول ۵۰۰ ولی خوب نشدم بلید چیکار کنم؟
- خشکی واژن
سلام مندر ۲۶ سالگی بارتولن عمل کردم سال بعدش هم شد و باز هم سال بعدتر ۴ بار کیست بارتولن عمل کردم و میل جنسی ب شدت پایین خشکی واژن شدید الان ۳۰ سالم هست و همه راه های موضعی رو رفتم و دنبال درمان هستم فقط راهکار و اینکه راهم دوره بیام درمانی هست یا باز ژل ؟
- آزمایش اسپرم و باروری
سلام..سال نو را به شما تبریک عرض میکنم.. در مراکز باروری و ناباروری یکی از آزمایش هایی که روی مایع منی مرد انجام میشود تعداد اسپرم در هر میلی گرم هست.. یعنی تعداد اسپرم یک مشخصه مهم برای باروری و در صورت کم بودن مرد با مشکل باروری مواجه میشود.. پس چطور بعضی از وب سایت های پزشکی اظهار دارند.. امکان دارد مقداری منی در دستگاه تناسلی مرد وجود داشته باشد و هنگام آمیزش میتواند به همراه مایع مذی یا پیشاب وارد رحم زن شود و باعث بارداری شود.. اگه تعداد اسپرم بر باروری موثر است پس اون مقدار ناچیز اسپرم در مایع مذی که بیرنگ میباشد نمیتواند موجب باروری شود.. و در غیر اینصورت پس آزمایش تعداد اسپرم برای چیست؟.. با تشکر فراوان از شما
- خارش کلیتوریس
سلام چند روزیه در ناحیه کلیتوریس خارش زیادی دارم که کلافم کرده باید چکار کنم؟
- سلام خانم دکتر کورپوس لوتئوم باقطر۲۰میلی یعنی چه؟
- عمومی
سلام خانم دکتر وقت بخیر من ۲۱ سالمه و مجردم سوالی ذهنم و درگیر کرده آیا طبیعی هستش که من وقتی سرپا وایسادم و با آیینه واژنم و میبینم لبه های کوچک واژنم به هم چسبیدن و با کمک دست از هم جدا میشن ؟ و اینکه هنگامی که در توالت میشینم عذر می خوام در دوطرف انتهای واژنم نزدیک مقعد انگاری دوتا چیز دایره شکل مشخص و برآمده میشه که وقتی بلند میشم اونا هم دیگه دیده نمیشن دوسال پیش این شکلی نبود یک ساله که متوجه شدم آیا این توصیفات واژنم طبیعی هستش؟ خیلی نگرانم . ممنون
- امپول جلوگیری از بلوغ
سلام دخترم زیرنظر متخصص غدد هست بلوغ زودرس داره ماه قبلی اولین بار پریود شد دکتر براش سوزن جلوگیری از بلوغ نوشت زده اما این ماه بازم پریود شد چرا؟
- ازمایش پاتولوژی
Macroscopy:RIF Consist of small fragment of cream-brown soft tissue and Blood clot. V=0.2cc. E=T. SOS=M/1 Diagnosis:Endometrium curetting:_Consistant with anovulatory cycle
- قطع شدن لکه بینی
سلاموقتبخیر من قرص وروژست استفادهمیکنم ولی ۲۰روزه لکه بینی شدید دارم میتونم کنار وروژست ترنسید استفاده کنم؟
- قاعدگی نامنظم
سلام خانوم دکتر همون دختر چهارده سالم خیلی پریودش نامنظمه


