Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری@
سلام ،خسته نباشید من تو ماه سوم هستم حواسم نبود به جای آب انار تقریبا نصف استکان کمتر آب زرشک خوردم آیا مشکلی ایجاد میکنه ؟ شنیدم باعث سقط میشه تو رو خدا واضح توضیح بدید واسم...
- بارداری
سلام باردارم هستم . خواستم بپرسم سرم سولفات منیزیم تا چند هفته خطر زایمان زودرس رو رفع میکنه؟ هفته ۳۵ ... ۳۶ هم میشه باز تزریق کرد ؟ ۲۹ هفتگی تزریق کردم بخاطر کمر درد .
- تیرگی اطراف گردن
سلام خانم دکتر خسته نباشید با عرض شرمندگی 3 تا سوال داشتم . 1)من تو 4 ماه و نیم هستم احساس می کنم دو طرف گردنم داره تیره میشه البته خیلی زیاد نیست آیا این جزعوارض بارداری هست؟ 2) و اینکه حدود 3 ماه و نیم که بودم احساس کردم سینه هام دارن بزرگ میشه و برجسته تر بود اما الان انگار دوباره برگشته به حالت اول . ممکنه لباس زیر تنگ پوشیدن مانع از بزرگ شدن بشه ؟حجیم شدن سینه تو ماه خاصی صورت میگیره یا تا پایان بارداری ممکنه حجیم تر بشه ؟ 3)آیا روشی برای اینکه بعد از زایمان شیر بیشتری داشته باشیم وجود داره؟ مثلا مصرف یه مواد غذایی ممکنه باعث بیشتر شیر افتادن بشه؟ ممنونم که حوصله می کنید سوال ها رو می خونیدو جواب میدید. دنیا دنیا ممنونم.
- آب دور جنین
سلام وقت بخیر خانم دکتر ۲۴ هفته و سه روز رفتم سونو گرافی حجم مایع آمنیوتیک ۲۳cmبود گفت شاید دیابت گرفتی خانم دکتر خیلی نگرانم جنینم مشکل داشته باشه تو ان تی و آنومالی مشکل نداشت ممکنه به دلیل مشکل جنین باشه تو روخدا جواب بدید خیلی خیلی نگرانم؟
- بارداری
سلام خسته نباشید خانومه من ماه اخر بارداریه سنگ کلیه داره سمت چپ و راست الان زیر سینه سمت راست چند روز تیر کشید بعد الان دو روزه خیلی ورم میکنه درد میکه بعد ورمش میخوابه تو یه روز هم ورم میکنه هم خوب میشه
- اینوفولیک
میخواستم بدون قرص اینوفولیک باساشه فرق داره یا نه دکتر واسه من قرص تجویزکردولی داروخونه ساشه داده .به نظرشما از ساشه ها استفاده کنم یانه
- کیست بارتولن در بارداری
سلام من ۱۸ هفته مه و کیستم ورم کرده درد نمیکرد اما الان خیلی بزرگ شده و درد میکنه و میخاد تخلیه شه چیکار کنم بترکه لطفا کمکم کنین درد دارم
- سوزش واژن در بارداری
سلام خانم دکتر،هفته ی ۲۱ بارداری هستم بخاطر سوزش واژن دکتر بهم پماد تریامسینولون ان ان تجویز کردن،این پماد در بارداری مشکلی ایجاد نمیکنه؟
- بتای منفی در ردز ۱۵ انتقال
با وجه به بتای منفی ۱،۲۰روز ۱۵ انتقال داروهامو قطع کنم کامل. ؟واقدام خاصی نیاز نیست؟
- تنگی نفس بارداری
سلام خانم دکتر بنده هفته29بارداری هستم دوبار هنگام بالا رفتن از پله دچار تنگی نفس شدید شدم که چشمام سیاهی رفت و به زحمت نفس می کشیدم فکر میکردم مرگ فرا رسیده هر دوبار هم خریدهای منزل بهمراهم بود لازم بذکر است در غربالگری هم نوشته بود ابتلا به پره اکلامپسی ریسکش بالاست که دکترم گفت ریسک بالا داری ولی فشارم که هر روز چک میکنم مناسب است آیا این تنگی نفس خطرناکه است؟
- تست غربالگری
سلام میخواستم بدونم غربالگری مرحله اول تو هفته چند باید انجام بشه؟
- بارداری
با سلام خدمت خانم دكتر عزيز... ٣٠ سالمه تازه عقد كردم ، حدود ١٥ روز پيش نزديكي كه داشتم جلوگيري نكردم قبل از ١٢ ساعت كه بگذره قرص اورژانس اوسيز ٧٥/ دوتا با هم خوردم .\\\\\\\' مجددا فرداش باز هم همينجور شد و جلوگيري نتونستم كنم بعد دوباره قرص اورژانس خوردم دوتا باهم ... البته خيلي اذيت شدم و تمام عوارض قرص داشتم ... ١٥ هر ماه پريود ميشدم ولي تا امروز ٦ روز از موعدم گذشته و هنوز پريود نشدم يكم بيحالي و درد زير شكم و كمردرد هم دارم چه زماني آزمايش بتا انجام بدم كه حاملگي نشون بده ؟ احتمال داره پريود بشم ؟ نميخوام باردار بشم ممنون از لطفتون ميشم اگه جوابم رو بديد
- ناخن پا
سلام خانم دکتر، من در هفته 33 بارداری هستم. ناخن شصت پای من ( هر دو پا ) توی گوشتم رفته ( از یک طرف ) و درد می کنه و بعضی وقت ها چرک خیلی کمی از گوشه ناخنم بیرون میاد ( توی این چند ماه دوبار اتفاق افتاد ) آیا باید قبل از زایمان درمان کنم یا می تونم بعدا این کار را انجام دهم؟ برای عمل سزارینم مشکلی ایجاد نمی کنه؟ من هیچوقت این مشکل را نداشتم و احساس می کنم مختص دوران بارداری من است . با تشکر
- درد لگن در بارداری
سلام خانم دکتر.من هفته ۲۱بارداری هستم. از هفته بیست دو طرف شکمم احساس کشیدگی دارم.شبها موقع خوابیدن احساس فشار توی لگن دارم.و بعضی اوقات هم موقع ادرار کردن همون احساس فشار و کمی درد دارم.به پهلو ک میخوابم همون احساس درد توی شکمم بوجود میاد.یکم ک زاویه رو تغییر میدم درد از بین میره.نمیدونم این حالت ها طبیعیه یا نه.من چند هفته هست ک یبوست هم دارم و عمل دفعم به خوبی انجام نمیشه.نمیدونم این درد ها ربطی ب روده داره یا ربط ب بارداری داره.خدای نکرده دچار زایمان زودرس نشم.در طی روز حالم خوبه.اما شب مخصوصا اخر شب این درد ها میاد سراغم.
- سلام من برای نامنظمی پریودم قرص مدروکسی پروژسترون مصرف میکنم دکتر گفته بود از روز ۱۶قاعدگی بخورم بار اول که خوردم بعد پاک شدنم از قاعدگی ۵روز بعدش دوباره خون ریزی داشتم بعد شما گفتین از روز ۱۴قاعدگی بخورم که خوردم حالا ۳روز بعد پاک شدنم از قاعدگی دوباره خون ریزی داشتم این طوری عادت ماهیانه منظم میشه به نظرتون من هم کیست ریز تخمدان دارم وهم تخمدانم ضعیف وهم زود زود پریود میشم چی کار کنم ببخشید که زیاد شد
- زنان وزایمان
سلام .من چند بار با یه آقایی وارد رابطه شدم واین دوبار آخری هم اب ریخته شد ولی من سریع بلند شدم وپریود هم نمیدونم دقیق دقیق کی بود باید چکار ؟ممنون میشم جواب منو بدید
- بارداری
سلام من 35 ساله هستم و قصد بارداری دارم آزمایشات و سونوی پیش از بارداری رو انجام دادم پرولاکتینم 45 بود ک با مصرف دارو برطرف شد دورهای پریودم بین 26تا 30 روزه هست تو سونوی واژینالی ک انجام دادم مشکل کیست یا pcos نداشتم اغلب 3 تا 4 روز قبل از هر پریودیم لکه بینی دارم بعد از پایین اومدن پرولاکتینم دو دورس ک اقدام کردم برای بارداری ولی موفقیت آمیز نبوده آیا لکه بینی مشکل ساز هست؟ علت باردارنشدنم چیز دیگه ای میتونه باشه؟
- قرص اوژانسی
سلام.. خسته نباشید.. خانم دکتر من دقیق 65 ساعت پیش نزدیکی مشکوک به بارداری داشتم الآن از بس استرس داشتم رفتم قرص اورژانسی گرفتم خوردم آیا موثر میباشد؟ دیر ک نخوردم؟
- بسته بودن دهانه سرویکس
سلام خانم دکتر،خسته نباشید من تو هفته ۲۸ هستم امروز سونو انجام دادم همه چی خوب بود فقط نوشته دهانه سرویکس بسته ست. میخواستم ببینم بسته بودن دهانه سرویکس تو این هفته طبیعیه یا مشکلی دارم؟
- سونو بارداری
سلام وقت بخیر توسونو من نوشته فاصله لبه تحتانی جفت ازint.os 6mmاست وهماتوم ساب کوریونیک به ابعاد ۵۸*۴۸*۲۰درمجاورت قدامی فوندال ساک بارداری مشهود است این یعنی چی لطفا جواب بدین


