Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام خسته نبشید ببخشید تقریبا. ماه رمضون قرص ال دی مو تموم شد و بعدازگذشت چندروز. پریودبشم روز ی که تازه متوجه شده شدم بعدازنزدیکی باشوهرم. پریودیم شروع شد. شک کردم که. کمی منی. ریخته داخل سریع دوتا قرص ال دی مصرف کردم بعد. از. اونروز. من تایک هفته لکه بینی داشتم وبصورت کم. بعدازاون ترس ازحامله شدن بعد از دوهفته رفتم دکتر زنان. خانوم دکترگفتن چون ال دی خوردی نظم رحمتو بهم زدی برام ازمایش خون نوشت دادم منفی بود بعدا زاون دوسه بار طی. 2چ روزوخورده ای از ازمایش تست زدم منفی بود خانوم دکتر برام امپور پرژسترون. تجویز کرد دوتا. ولی. العان 6 روزه زدم هنوز خبری ازپریودیم نیست خیلی میترسم لطفا کمکم کنید
سلام .من 21سالمه وحدودا 1ماهه که پریودم به صورت لکه میاد من باید چیکار کنم؟
- خونریزی
سلام من سرطان سینه دارم وچهارمین جلسه ی شیمی درمانیمو ۱۰ روز پیش انجام دادم والان چند روزه که پریود شدم وخونریزیم خیلی شدید هست دکتر آنکلوژی برام دکاپپتیل تجویز کرده میخواستم ببینم اشکال نداره استفاده کنم ؟
- سوال
ایا خوردن اسپیرونولاکتون با انتی بیوتیک تداخل دارد و باعث بالارفتن پتاسیم خون و مرگ میشود؟ سوال دیگه ای که دارم، ایا اسپیرونولاکتون روی قلب و مغز و کلیه تاثیر میزاره؟
- اقدام به بارداری
سلام خانم دکتر من چند وقت بود که تقریبا دو ماه یکبار پریود میشدم . از ماه قبل که ۱۹ ام فروردین بود پریود شدم بعد از تمام شدن پریودم اقدام به بارداری کردم . تقریبا هر شب یا یک شب در میان اقدام کردیم . با وجود اینکه پریودم همیشه نامظم بود و دو ماه یکبار میشدم اما این ماه در کمال تعجب دقیقا ۱۹ اردیبهشت پریود شدم . میخواستم بدونم چرا با وجود اقدام ولی بارداری صورت نگرقت و اینکه دلیل منظم شدن پریودم چی بودش؟ خیلی ممنون از شما
- لکه بینی
من ۵۰سالمه و این بار که پریود شدم تمام نمیشود بعد از روزهای معمولی پریود لکه بینی داشتم ولی چند روز است که باز خونریزیم بیشتر شده الان ۱۷ روز از روز اول پریودم میگذره و هنوز مشکل دارم ؛ چکار کنم که خونریزیم کاملا تمام شود
- سقط و خونریزی
سلام خسته نباشید من نزدیک به یک ماه هستش سقط طبیعی داشتم والان نزدیکه 20 روز هستش خونریززی دارم میخواستم بکم میشه قرص جستیران استفاده کنم که قطع بشه خیلی سدیده
- چکار کنم خونریزی قطع بشه
سلام من ۳۱سالمه ی ساله آیودی گذاشتم ک تازه لکه بینیم رفع شده بود ک این ماه ی هفته بعد پاکیم دوباره پریود شدم سونو انجام دادم دکترگفتن تنبلی تخمدان بخاطرآیودی گرفتی قرص مفنامیک اسید و سیپروترون کامپاند دوبسته دادن گفتن اگه ادامه داشت باید دستگاهوبرداری الان دوهفتس هنوز خونریزی دارم چکارکنم واستم تا بسته قرص تموم بشه تا بند بیاد یا نه غیرطبیعیه؟
- زنان وزایمان
سلام خسته نباشید من با لخته های بزرگ و کوچک مراجعه کردم بعد از سونو گفتند رحم بزرگ و دارای چند میوم و یک میو۵۰ × ۷۱ امپول اسفراین 1125تجویز کردند بیست و هفتم مرداد زدم الان بعد از سه روز لک بینی و خونریزی خفیف دارم شبیه پریود ایا طبیعیه و ایا با وجود میوم با 71میلیمتری احتیاج به عمل دارد و قرص تندرویی پروژسترون که گفته از روز چهارده قاعدگی با توجه به شرایطم من کی باید این قرصها را تا ده شب بخورم مرسی ممنون میشوم پاسخ سوالاتم را بدید ترا خدا جواب بدید خیلی نگرانم مچکرم
- سلام وقت بخیرتوی سونوگرافی تجمع مایع خفیف درکاویته اندومتررویت شده یعنی چی
- نتیجه بتا منفی وتاخیر در پریود
سلام. من از روز 15تا 25 دوفامد 10 جهت منظم شدن پریوداستفاده کردم و دراقدام برای بارداری هستم الان 11 روز از قطع قرص گذشته و پریودنمیشم. آزمایش بتادادم 1.2 ومنفی بود. علت چی میتونه باشه؟
- فوکوس اکوژن
سلام من ۲۱هفته حاملم سنوگرافی ۱۸هفته رفتم گفت در طرف چپ قلب جنین یک فوکوس اکوژن دیده میشود من باید الان چیکار کنم یا خطر زیادی به بچه داره
- فرتیلید
باسلام ۲تادختردارم برای پسردارشدن همسرم آزمایش اسپرم داده که فقط progressive motility(PR)۲۴ بود که رنج نرمال بالای ۳۲ بایدباشه دکترفرتیلید برای همسرم تجویز کرده الان ۹ ماه مصرف کرده وباردارنشدم آیا مصرف فرتیلیدتا باردارشدن باید ادامه بدیم یانه.باتشکرازشما
- سلامت جنسی
رابطه جنسی دهانی داشته ام اما لب کوچک واژن به شدت ورم کرده درد می کنه و میسوزه و خشک شده و خیلی متورم شده مشکلچیه
- سقط مکرر
سلام خانم دکتر من28ذسال دارم و طب سال اقدام برای بارداری 4 بار سقط بدلیل بارداری پوچ داشتم یه سری آزمایشات مربوط به ایمنی و انعقادی و هورمونی و ژنتیک انجام دادم خداروشکر خوب بودن فقط تو یکی از سونو ها نشون داد که تنبلی تخمدان دارم ولی تو هر بار اقدام ماه اول نهایت دوم باردار میشم الان سوالم اینه که دلیل این بارداری های پوچ چیه چیکار کنم که این اتفاق نیافته؟ از بعضی ها شنیدم تخمک ضعیف دلیل بارداری پوچ؟ برای تقویت تخمک باید چیکار کرد؟
- خونریزی هنگام خوردن قرص پروژسترون
سلام وقت بخیر من به خاطر پریود سنگین این قرصو دکتر برام نوشت وگفت از روز۱۱ روزی ۲تا تا ۲هفته بخور من حدود چن روز بعد مصرف لکه بینیو خونریزی گرفتم و دلدرد خفیف چیکار کنم ؟ قرصو ادامه بدم؟
- تزریق پروژسترون
با سلام مم به خاطر انتقال باید روزی ۲عدد آمپول پروژسترون تزریق کنم وجای آنها درد ناکه عده ای نظر دادند که جای تزریق نباید گرم بشه چون اثر دارو از بین میرود، آیا این نظریه درسته، تورو خدا سریع جوابم رو بدهید جای تکراری آمپولها برای چند ماه اذیتم میکنه
- قرص سیبل
سلام خانم دکتر..من ۳ روز هستش قرص سیبل رو فراموش کردم مصرف کنم،یعنی از روز پنج شنبه یا شنبه..بعدش چجوری باید مصرف کنم؟چجوری بخورم برای بار اولمه اینجوری شده..۴ بسته رو منظم و ب ترتیب خوردم
- بارداری
سلام وقت بخیر خانوم دکتر، عذر خواهی میکنم ک واضح میپرسم نامزدم موقع ارضا اسپرم رو ریختن توی دستمال کاغذی ولی دستشون هم از اسپرم خیس شد، و بعد دست زدن به باسن و کمر من، ولی به معقد و واژن دست نزدن اصلا، و من روز دوم پریودیم بود پد هم داشتم، از اینکه میگن اسپرم حرکت میکنه آیا امکان بارداری هست؟
- آی یو آی
سلام .میخواستم بپرسم با وجود ذخیره تخمدان ۰/۱ ،میتوان آی یو آی انجام داد؟آیا احتمال باردارشدن هستش؟
- ایودی میرنا
با عرض سلام وخسته نباشید خدمت خانم دکتر ,,خانم دکتر من 45ساله هستم به دلیل خونریزیهای شدید از ایو دی میرنا استفاده کردن چند بار چک کردم مشکلی نداشت ولی به تازگی سونوگرافی نشن داد دستگاه از وضعیتش خارج شده وپایین امده وداخل اندمتر شدهمی خواستم بدونم این وضعیت برای من عارصه ایجاد خواهد کرد؟؟


