Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سرکلاژ شکمی
سلام خانم دکتر چند وقت بعد از سرکلاژ شکمی میشه نزدیکی انجام داد
- میزان Nt
سلام نتیجه سونوگرافی CRL:45 mm BRD:18 mm 11 wk 3 Days Nt :2.9 mm چقدر احتمال خطر شکل وجود داره ؟؟ باید اینو سنتز انجام داد ؟ تهران بهتره و دقیقتره یا رشت ؟؟ اگه میشه راهنماییم کنین ممنونم ازتون
- آزمایش خون
با سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر شرف الدین عزیز من هفته 22 بارداری هستم. آخرین باری که ویزیت و سونوگرافی شدم 17 فروردین بود و برای نوبت بعدی شما این آزمایش ها رو برای من تجویز فرمودید: FBS, GCT, AFP, CBC. امروز آزمایشم رو انجام دادم اما غروب از آزمایشگاه تماس گرفتند و گفتند به آخرین سونوگرافی نیاز دارند. من از این تماس بی خبر بودم و تازه مطلع شدم به همین دلیل نتوانستم علت را جویا شوم. با توجه به استرس زیادی که به همین سبب ایجاد شده و من حداقل باید تا یک شنبه با همین وضع سر کنم لطفا بفرمایید آیا مشکلی ایجاد شده که آزمایشگاه در صدد بررسی سونو گرافی برآمده یا این که این یک امر معمول هست؟ در ضمن در آخرین سونوگرافی همه چیز رو خوب بیان نمودید و همچنین من و همسرم به دلیل تالاسمی مینور آزمایش ژنتیک انجام دادیم که همه چیز خوب بود. ممنون
- تیتر بارداری
سلام خانم دکتر من بیمار شما هستم تیتر بتام بعد 48 ساعت کمتر از دوبرابر زیاد شد... معنیش چیه؟؟ الان هم یه لک خیلی کمرنگ دیدم
- قبل از بارداری
سلام خسته نباشید .. من مریض شما بودم دو ماه پیش جنین ام توی هفته نهم رشدش متوقف شده بود و شما گفتید که میتونم توی همین دو سه ماه مجدد باردار شم . دو یا سه هفته دیگ زمان تخمک گذاریم هست و میخوام اقدام کنم برای بارداری. میخوام بدونم من میتونم الان رنگ مو بزارم ؟
- سونوگرافی
سلام خانم دکتر ممنون میشم این سونوگرافی من رو ببینید خوبه یا نه. داخل uterine cavity یکG.S دارای واکنش دسیدوایی نرمال در مکان مناسب مشهود است. ساک حاملگی مذکور حاوی یک جنین زنده با ضربان قلب منظم وطبیعی میباشد(FHR=145/bpm) Yolk sac سایز و نمای نرمال دارد. G.A بر اساس اندازه گیری CRL=18mm در حد 8w+3d است. این سونوگرافی شامل بررسی آنومالی جنینی نمیباشد.
- درد وخونریزی
سلام من در تاریخ ۱۴۰۰/۳/۲به علت بارداری خارج از رحم داروی متاتروکسات تزریق کردم ودر تاریخ۱۴۰۰/۳/۵هم با پایین اومدن آزمایش بتا از بیمارستان مرخص شدم.تا هشت روز بعد از مرخص شدن درد و لکه بینی داشتم.اما از روز نهم هم درد شدید تر شد وهم خونریزی به صورت لخته .بامراجعه مجدد به بیمارستان و گرفتن آزمایش بتا باز هم بتا رو به کاهش بود.اما همچنان درد وخونریزی شدید هست.میخاستم بدونم این درد وخونریزی طبیعی هست یا نه.ممنون میشم راهنمایی کنید .چون توی شهر من امکانات نیست وبرای مراجعه حداقل باید ۱۲۰ کیلومتر راه برم
- بارداری
سلام من ۳ سال هست که سوزن زدم که باردارنشم حالامیخوام بارداربشم به خاطرسوزنی که زدم باردارنمیشم حالاباید چکار کنم
- تعیین جنسیت
من دوتا دختر دارم ،میخوام فرزند سومم پسر بشه آیا راهی هست که صد در صد نتیجه بده؟
- ورم پا
سلام و خسته نباشید، من در هفته 18 بارداری هستم و در محل کارم اکثر اوقات نشسته کار می کنم و از قوزک پا تا انگشتام خیلی ورم می کنه. در منزل پاهام رو بالا قرار می دم و ورم پام خیلی می خوابه. آیا این طبیعیه یا دلیل دیگری داره که خطرناکه؟ فشارم خوبه و مرتب چک می کنم. با تشکر.
- سوال مهم بارداری
سلام خانم دکتر مهربان وقت بخیر، عذر خواهی میکنم من تو سونو گرافی ۲۸ هفته طول سرویکال ۲۸ بوده ( کوتاه تر از حد نرما) و به طول (۱۱ و عرض ۱۵) funneling مشاهده شده ،، میخواستم بدونم طول سرویکال با استراحت مطلق بهتر میشه ،،و funneling تو سونو یعنی چی ؟؟
- بارداری
سلام خانم دکتر من ۱۸ هفته و سه روزمه ولی هنوز حرکت های جنین رو متوجه نمیشم خیلی نگرانم،چون آمنیو هم شدم میترسم مشکلی پیش اومده باشه
- قبل بارداری
سلام وقتتون بخیر خانم دکتر.من از هشت سالگی دارو هالوپریدول نیم مصرف میکنم برای تیک عصبی و سه سال هست که داروی سرترالین پنجاه مصرف میکنم میخواستم بدونم این داروها برای بارداری خطرناکه؟ و اینکه چند ماه قبل از تصمیم به بارداری باید بیام برای چکاپ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید.
- سلام من ۲۰ ماه قبل با خوردن قرص سقط ساک پوچ داشتم ۲ هفته خونریزی و بعد از ۴ روز از قطع شدن خونریزی سونو ولژینال انجام دادم گفتن زیر یک سانت بقایا داری که آنتی بیوتیک آزیترومایسین و مترو نیدازول و قرص متیل ارگونوین ۲۰ عدد هر ۸ ساعت خوردم ولی امروز ۲۱ ماه آبان بعداز ۴ روز که از خوردن قرص ها میگذره هنوز پریود نشدم،لطف می کنید راهنمایی کنین که صبر کنم تا پریود بشم یا خیر ؟
- قرص اورژانسی
سلام خانوم دکتر من ۱۲ روز پس از پریودم یعنی شنبه گذشته ساعت ۹ صبح رابطه از مقعد داشتم از جلو دخول صورت نگرفت هنگام اورگاسم منی روی شکم من ریخته شد و هردو طرف با دستمال منی رو پاک کردیم و بصورت مالش(سر التشون رو به جلوی من مالیدن بدون هیچگونه دخولی) ولی به اورگاسم نرسیدیم من بخاطر شک از پیشاب و اینکه شاید منی بصورت یک قطره داخل واژنم شده باشه یا نه ۹ ساعت بعد یعنی ساعت ۶ عصر همون روز یک قرص اورژانسی .۷۵ و ۱۲ ساعت بعد یک قرص ۷۵ دیگه خوردم من باکره هستم و اولین رابطه ی من بود ۲۷ سالمه و پریودم همیشه منظم بوده و اینماه باید ۱۱ مرداد پریود بشم میخواستم ببینم امکان بارداری من وجود داره? خیلی استرس دارن
- سوال درمورد سقط
سلام خسته نباشیدمن ناخواسته باردارشدم الان دوماهه هستم آمپول سقط زدم دیروزدرد داشتم الان امروزهیچ دردی ندارم یعنی اثرنکرده
- مشاوره ژنتیک
هزینه مشاوره ژنتیک
- ناباروری
سلام 7ساله باردار نشدم تنبلی تخمدان دارم در مرحله ای وی اف بودم که تخمک کشی کردم گفتن جنین تشکیل نشده حالا بهم کمپول اووبوست داده امکان داره باین کمپسول باردار بشم
- پریود
سلام من ۱۸ فروردین پریود شدم و هنوز پریود نشدم و تا ۲۵ اردیبهشت هیچ رابطه ای نداشتم ایا امکان بارداری هست؟
- بارداری
سلام..ببخشید بهترین زمان ممکن برای نزدیکی چند روز بعد از تمام شدن دوره ی پریودی است و احتمال بارداری وجود دارد؟و نزدیکی باید با چه تعدادی باشد؟یک شب در میان یا هرشب؟ و کلا اسپرم و تخمک چه مدت در بدن زن زنده می مانند؟ممنونم..


