Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سونوگرافی
سلام.خانم دکتر من قبلن از شما یه سوال پرسیدم و شما عرض کردید که در روش سونوگرافی سن بچه را از لقاح حساب نمیکنند و 15 روز قبل از لقاح حساب میکنند.. میخاستم بدونم چرا از زمان لقاح حساب نمیکنند آیا نمیتوانند زمان لقاح را تشخیص دهند یا دلیل دیگری دارد.. از صبر و شکیبایی شما در پاسخ گویی سپاسگزارم.
- کیست بارتولن و کلیتوریس
سلام خانم دكتر عزيزم
من از بيماران شما هستم. حدود ٤ سال پيش بارتولن سمت چپ عمل كردم و مجرد بودم. الان حدود ٢ سال عروسی كردم و از چند ماه قبل ازدواج سمت راست بارتولن زده و شما فرمودين فعلا مشكلی نداره اما الان یه ١ ماهي گنده ميشه بعد كوچيک ميشه. البته من ١ ماهی سرما خورده بودم و آموكسی كلاو دكتر بهم داده بود. خودم احساس ميكنم از اون زمان اين طوری شده و الان كه ميبينم انگار ٢ تا دونه سفيد مثل آفت روش زده. چكار كنم؟ نميخوام به عمل برسه. تو آب گرم هم ميشينم و فوق العاده بهداشتم را رعايت ميكنم. البته بخاطر اين آنتی بيوتيک كه اين همه خوردم تمام حلقم و زبونم همه يعنی امكان داره اينا همه بخاطر اون باشه؟ سر كلیتوریس هم از ديروز غروب حالت خارش داره. - یائسگی ناخواسته
سلام واحترام دکترم که 3تا سزارین کرده بود بعدش همIUDبرایم گذاشت بعد10سال برداشت حدودا 20سال بعد که مرتب پریود ميشدم گفت:الان50سالت است قطعی زود پریود باعث مبتلا نشدن رحم به سرطان میشود بچه هم نمیخواهی آمپول های هندی قوطی سفیدرنگ داد عضلانی تزریق کردم الان 10ساله یائسه هستم ولی وقت تخم گذاری ترشح دارم اسم آمپول هم یادم نیست ودکترهم فوت کرده لطفا در صورت امکان راهنمایی و اسم آمپول رابفرمائید. سپاس ازشما بزرگوار
- تنبلی تخمدان
برای تنبلی تخمدان قرص سیپروترون کامپاند از روز سوم قاعدگی مصرف می کنم، قرص چه زمانی از روز (صبح، ظهر یا شب) بهتر استفاده شه؟
- توده هیپکوا
سلام خانم دکتر من توده. هیپکوا دارم. در ناحیه شکم سمت چپ. خیلی درد دارم. میترسم. بدخیم. باشع میشع بهم کمک کمیذ
- پریودی
با سلام...من خانمی سی ساله...ب دلیل پولیپ رحمی با تجویز پزشک قرص دوفاستون خوردم ولی وقتی چهار عدد مصرف کردم باسر درد مواجه شدم و دیگه نخوردم...الان هشت روز گذشته و من پریود نشدم...روش جلوگیری هم کاندوم بوده...
- سلام خانم دکترخاستم بپرسم آیاپودر گین اپ و قرص گین آپ روی کیست تخمدان هم تاثیری دارن من مصرف میکنم کیست هم دارم
- سوزش
سلام من مجرد هستم ،گاهی دچار سوزش و خارش شدید در لبیا ماژور میشم مثل حالت حساسیت، هیچ ترشح و علامت دیگه ای ندارم،لباس زیرم و هم هرروز عوض میکنم میشه بفرمایید چکار میتونم بکنم برا رفع این عارضه؟
- کیست تخمدان
سلام خسته نباشیدوتشکرفراوان .من درتخمدان چپم توده اکوژن دارم وبچه ام سقط شد بعداز اتمام خونریزی میتونم نزدیکی داشته باشم یا خیر
- بارداری باوجود پولیپ رحم
سلام من ۴۵ سال سن دارم و اقدام به بارداری مجدد کردم که ناموفق بوده، در سونو واژینال متوجه یک پولیپ ۱۵ میلیمتری در رحم شدم که بدون علائم بوده، ایا این پولیپ مانع بارداری میشود و باید برداشته شود؟
- سلام من امروز متوجه شدم دوتا کیست دارم خیییییییییلی ناراحتم وضعیت روحیم سفره اندازه کیست هام خیلی بزرگه یکی ۵۳ در سمت راست یکی ۵۶در سمت چپ شرایط جراحی ندارم امکانش هست بدون جراحی درمان بشه تورو خدا راهنمایی کنید
سلام من دوماهه که خونریزی دارم دو دفعه رفتم دکتر رویا فرجی سونو انجام داد گفت کیست داری اول قرص ال.دی داد دو هفته مصرف کردم تاثیری ندیدم بعد مجدد ویزیت شدم قرص اچ.دی داد الان دیگه یه برگه داره تموم میشه هنوزم تغییری حاصل نشده به نظر شما راه دیگه هم هست؟ و اینکه چند مدت باید این داروها مصرف بشه تا تاثیرگذار بشه چون دقیقا من یکماه دارم مصرف میکنم
- ورم کردن لابیا
سلام دلیل ورم کردن لب های کوچک واژن بعداز استفاده از تیغ چیه؟که بعد از سه چهار روز برطرف میشه البته سوزش و خارش و التهاب ندارم.
- وجود توده اکوژن
وجود توده اكوژن در سمت چپ كليه
- تاخیر در پریودی
من الان دو ماهه پریود نشدم ۴۰سالمه سنوگرافی دادم هیچ مشکلی نداشتم این دو ماه تقریباً دو کیلو وزنم اضافه شده بچه هم ندارم
- هایپرپلازی آندومتر بدو آتیپی
سلام و ادب بنده با انجام کوتاژ متوجه شدند که هایپرپلازی بدون آتیپی دارم دکترم برام آمپول زولادکس دوز ۱۰ میلی تزریق کردند و ۱۰ روز فقط پاک بودم ،الان باز خونریزی دارم آیا طبیعی است؟
- فیبروم
سلام ۳۵سالمه ومجرد درسونو رحم میوم ساب سروزال به ابعاد ۷۲در۵۴میلی متر در فوندوس ومیوم ترانس مورال به ابعاد ۵۲در۴۸در جدار خلفی وضخامت خط اندومتر۵میلی دارم.درد پریودی با خونریزی زیادی دارم و همیشه احساس پربودن مثانه وکمی درد دارم لطفا راهنماییم کنید دکترایی که مراجعه کردم هیچ درمانی برام ندادن.
- خونریزی داشتم قطع نمیشد
سلام میخواستم جواب پاتولوژی رو بدونم .-Disordered proliferative _ endometrium
- دیدروژسترون برای لکه بینی
سلام، چند سالی هست ۳ یا ۴ روز قبل از پریود ترشحات قهوه ای کم (ولی پیوسته) دارم، سونو رحم و تخمدان دادم جواب کوچکی تخمدانها بود. دکتر ۳۰ قرص دیدروژسترون تجویز کرد از روز ۸ تا ۱۵ قاعدگی. نظر شما چیه؟ روزی یکبار مصرف کنم؟
- من
- ورم شدید بدن
روزبخیر. من در هفته ۱۱ سقط خوبخودی داشتم. قرص دادن کهدفع بشه دچار خونریزی شدید شدم اما جنین دفع نشد و کورتاژ فوری انجام شد. درست یکهفته بعد از عمل یک تورم خفیف اما قابل حس در پاها و دستها و بدنم شروع شد که بعد از دو ماه هنوز هست وکم و زیاد میشه. همراه با احساس سنگینی. سونوگرافی شدم و ظاهرا همه چی اوکی هست. بعد از کورتاژ خونریزی کمی داشتم و اولین پریودم فقط یکروز ! طول کشید اما تقریبا شدید. از اون موقع هنوز پریود نشدم. تست بارداری میدم هر هفته که خیالم راحت باشه. آزمایش دادم. کلیه وتیرویید و قند خون و.. همه چیز عادی بود. در آزمایش ادارارم خون وجود داشت ( البته برای خودم قابل دیدن نیست) کمی حالت سرگیجه دارم. اما سر کار میرم و ورزش رو شروع کردم. ممکنه این تورم خطرناک باشه؟ در مدت بارداری همتوورمم خیلی زیاد بود. ضمنا به دلیل قطع ورزش که معمولا انجام میدم اضافه وزنم زیاد بود. حالا نمیدونم مربوط به مصرف نمک و تغذیه ست یا عوارض سقطه یا هورمونیه. باید صبر کنم یا آزمایش خاصی انجام بدم. لطفا راهنماییم کنید. چون تا قبل از بارداری همه چیز


