Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تغذیه در بارداری
با سلام و خسته نباشيد در سه ماه اول بارداری چه غذاها و ویتامین هایی باید مصرف کنم؟
- باداری
سلام ازهفته چندم بارداری نزدیکی نکنیم
- پروژسترون در بارداری
باسلام خدمت شما. بنده باردارم دوقلو و تقریبا اوایل هفته ۱۴ هستم. که بدلیل داشتن هماتوم ۲در۱ سانتی دچار خونریزی شدم.پزشکم شیاف سیکلوژست ۴۰۰رو دادن که دوروز به تعداد یک عدد از این شیاف استفاده کردم و بعد بدلیل ادامه خونریزی روزی دوتا شیاف گذاشتم و تا الان بمدت ۶ روز است که روزی دوتا استفاده میکنم.خواستم بپرسم تا کی از این شیاف استفاده کنم و آیا این شیاف با این دوز اختلال جنسیتی برای جنینها ایجاد نمیکند؟؟؟؟
- لکه بینی دربارداری
سلام خانوم دکتر من هفته ۵بارداری هستم تو این مدت لکه نداشتم شما بهم شیاف دادید که هرشب مقعدی استفاده میکنم .دیشب روی دستمال یه لکه دیدم خیلی ترسیدم که دیگه نبود .همش تکرر ادرار داشتم حتی دیشب نتونستم راحت بخوابم بخاطر تکرر ادرارم.امروز موقع ادرار کردن یکم ادرارم تیره شد انگار کمی خون قاطیش بود چیکار کنم خیلی میترسم
- لکه بینی بعد از بارداری
باسلام. سه ماه پیش زایمان سزارین داشتم تا دو ماه خونریزی و لکه بینی مدام داشتم و بعد از آن یکهفته تا ۱۰ روز پاک دوباره چند روز لکه بینی دارم سونوگرافی انجام دادم به این شرح ابعاد رحم ۳۷×۷۷. ضخامت آندومتر ۳mm. مختصر مایع به قطر ۴mm بین دو لایه آندومتر دیده شد. تصویر یه کانون اکوژن به قطر ۶mm در حفره رحم رویت شد که میتواند مطرح کننده پولیپ آندومتر باشد. میوم سابسروز به قطر ۲۴mm در خلف بادی رحم دیده شد. اندازه تخمدان راست ۱۹*۳۸و چپ ۲۱*۴۰. لطف میکنید راهنمایی کنید علت لکه بینی چیه و تا کی ادامه داره و راه درمانش را بفرمایید . با سپاس .
- بی حسی دندان
سلام روز خوش بنده در حین اقدام به بارداری وقت ترمیم دندان هم دارم عکس opgقبل از اقدام گرفتم.میخواستم بدونم تزریق بی حسی دندان در دوران اقدام و لانه گزینی جنین تاثیری در روند بارداری و خطر برای جنین دارد؟
- اقدام به بارداری
سلام خسته نباشید در حال اقدام هستم دکتر گفت از سینه هام شیر میاد قرص کابرلین بهم داد چهارتا هفته یی یه دونه الان هفته چهارم پریودی هستم اقدامم کردم یه موقع حامله باشم ضرر نداره بخورم قرصو؟
- خونریزی در ماه اول بارداری
سلام من ۳۸ سالمه بارداری دومم هست ک نزدیک یکماهم هست امروز ۴۵ دقیقه پیاده روی رفتم ی ۵ دقیقه هم دوچرخه ثابت زدم.چون من قبل بارداری همیشه ورزش میکردم فکر کردم اشکال ندارد. اومدم خونه خونریزی دارم دلمم کمی درد میکنه.حالم مثه پریودی فعلا خون کمه ب رنگ قرمز روشن خیلی نگرانم خواهش میکنم راهنماییم کنید
- تععین روز تخمکگذاری
سلام خانم دکتر اگه در طول یه دوره پریودی روز 11 تخمک دیده شد، برای ماههای دیگر نیز همچنین است ؟
- سلام آیا فیستول واژن مانع بارداری میشه
فیستول واژن مانع بارداری میشه؟
- سلام ۳۰ساله
سلام قرص سیپروتین کامپاد جلوگیری ازبارداریه.من دوره دوم استفاده میکنم پنج روزه هنوز پریود نشده
- راکوتان
سلام خسته نباشید آیا مصرف قرص راکوتان برای آکنه در ۴ سال گذشته تاثیری براقدام برای بارداری وجنین دارد؟
- بارداری
سلام خسته نباشید ۱۹ هفته باردارم دوقلو ... در سونوگرافی سه بعدی آنومالی که دادم نوشته یکی از جنین ها single artery بوده و شریان نافی راست دیده نمیشود و جنین دیگر دارای دو شریان و با یک ورید هست ... دوقلو هام در یک کیسه اب هستند و یک جفت دارند میخوام بدونم جنینی که بند نافش مشکل دارد چه مشکلاتی براش ایجاد میشه و من باید چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید منو ممنونم ۲۱ ساله هستم
- رشد جنبن
با سلام من طبق تاریخ پریودی ۲۹هفته تمام و طبق ان تی ۲۹هفته و ۴روز هستم.امروز که سونو برای رشد جنین دادم سن جنین براساسbpdحدود۳۲هفته براساسhcحدود۳۱هفته براساس flحدود۳۰هفته وبراساسacحدود ۳۸هفته بود .سن میانگین رو هم ۳۰هفته و ۵روز زده باوزن ۱۴۵۷گرم.خیلی میترسم این همه اختلاف برای چیه؟من غربالگری هامو انجام دادم مشکلی نداشتم چرا سر بچم بزرگتر از سنش هست؟چرا رشد بچه دو هفته بیشتره؟توروخدا راهنماییم کنین
- درخواست زایمان سزارین
باسلام خدمت شما خانم دکتر،عرض خسته نباشید بنده خانمی هستم ۳۱ساله و در هفته هفته بارداری میباشم و خداروشکر بدون مشکل،،،درخواست من اینه که میخوام بچه رو هنگام زایمان (سزارین) کنم آیا شما این وار را برایم انجام میدهید؟؟؟باتشکر
- پریود شدن
سلام ببخشید من رابطه داشتم آب منی ریخته شد داخل واژن فرداش پریود شدم حالا لازم هس که من قرص اورژانسی مصرف کنم یا نه ممنون
- تاثیر سونوی NTو NB بر غربالگری ها و تاثیر غربالگری ها بر نتیجه آزمایش آمنیوسنتز
سلام خانم دکتر من سوال پرسیدم ولی شما در جواب فقط . گذاشتین در صورتی که سوالم تکراری نبود لطفا سوالمو پاسخ بدین ممنون میشم سوالم این بود:سلام ببخشید من به جواب سونوگرافی NTو NBشک دارم میخوام بدونم اگه این سونوی NTو NB که در ۱۲ هفته و ۴ روز انجام دادم غلط بوده باشه ممکنه به خاطر اون نتیجه آزمایشهای غربالگری مرحله اول و مرحله دوم بارداری غلط بشه؟ و اگه غربالگری مرحله اول و مرحله دوم بارداری و سونو NTو NBغلط بشه ممکنه باعث بشن جواب آمنیوسنتز هم غلط بشه؟ توروخدا راهنمایی بفرمایید.
- توهم بارداری
باشخصی دوست هستم رابطه جنسی نداریم ولی درحد معاشقه ارتباط داریم یکبار لباس زیر من رو کثیف کرد بعد ازون حالتهای بارداری سراغم اومد بیبی چک زدم منفی بود دوتا سونو دادم همه چیز عادی بود ازمایش خون اورژانسی باز هم منفی بود ولیالان که حدود ۳ماه بیشتر گذشته شکمم داره بزرگ میشه و ۴کیلو وزن اضافه کردم و گاهی احساس چرخیدن چیزی توی شکم و گاهی جدیدا احساس زدن نبض زیر شکمم دارم البته توی ناحیه معده احساس سفتی و درد دارم خیلی نگرانم میشه راهنماییم کنید
- مایع آزاد لگنی
سلام خسته نباشید من یک هفتس درد کمر زیر دل پهلو و سینه هام تیر میکشن خیلی خوابالو شدم و احساس میکنم باردارم و رفتم سنو گرافی دیشب گفت ک تو لگنن مایع ازاد لگنی داری احتمال داره جنین باشه و خیلی کوچیک باشه
- سقط
سلام. من ۱۹ ماه پیش دی ماه سقط داشتم ، خونریزی شدید همراه با چند بار دفع ، ولی متاسفانه این ماه پریود نشدم، خیلی استرس دارم امکان داره با ۳ هفته خونریزی و دفع بازم حامله باسم


