Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- درد ناحیه شکمدر سمت چپ
سال ۸۴سزارین کردم..وحالا رد بخیه هام سمت چپم خیلی درد میکنه...علتش چیه؟
- سونوگرافی
سلام و خسته نباشید من مجرد و ۳۶ ساله هستم و این سونو ها رو روز سوم پریودی انجام دادم.قبلا هم تنبلی تخمدان داشتم و قاعدگی نامنظم که چندین دوره از قرص ال دی و متفورمین و اسپیرونو لاکتون استفاده کردم وقاعدگیم تقریبا منظم شده.در ضمن موقع انجام سونو یک کیست عفونی پشتم ایجاد شده بود و سرباز کرده بود.ممکنه لنف های ری اکتیو موجود در سینه به عدت این کیست عفونی بوده باشه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید که چیکار باید انجام بدم.سپاس گزارش سونوگرافی برست و اگزیلاری دو طرف: بافت فیبروگلندولار نرمال در هر دو برست مشهود است تغییرات فیبروکیستیک در هر دو برست قابل رویت است تصویر یک کیست به دیامتر ۴mm در ساعت ۸ در فاصله ۲ سانتی متری از نیپل در برست راست و یک ناحیه کیستیک سپتا دار زیر انول در ساعت ۱۲ به دیامتر ۵*۷ mmدر همین برست رویت شد تصویری از ضایعه سالید مجزا در سینه ها دیده نمیشود دیلاتاسیون مجاری شیری در دو طرف رویت نشد یک لنف نود با نمای ری اکتیو در اگزیلای راست به دیامتر ۱۶ در ۵/۵ mm و یکی به دیامتر ۱۹ در ۷ میلیمتر در اگزیلای چپ مشاهده شد. گزارش سونوی رحم و ضمائم: رحم دارای شکل و سایز و اکوی میومتریال نرمال است اندومتر منظم و دارای ضخامت ۶ میلی متر میباشد هر دو تخمدان خصوصا راست دارای چندین فولیکول ریز در حاشیه هستند که میتواند مطرح کننده درجاتی از PCOs باشد در حال حاضر مایع آزاد در گلدوساک مشهود نیست
- کیست تخمدان
سلام خسته نباشید خانم دکتر
من قبلا کیست اندو متریوز داشتم اما نمای رحم طبیعی بود لوله رحم هیدروسالپنکس است دیروز سونو دادم دکتر گفت کیست و نمای رحم تغییر کرده
رحم نمای رتروفلکس دارد
ساختمان کیستیک مولتی لوکوله دارای چند سپتای ضخیم به ابعاد 70×68×52 درتخمدان راست دیده شد
کاهش حرکات هردو تخمدان و احشاء لگنی مشهود است
خانم دکتر اگه ممکنه درمورد سونو راهنمایم کنید - در راستای سوال قبلیم یبوست بارداری
همون یبوست بارداری هستم که تو سوال قبلی پرسیدم فقط یادم رفت بگم شیاف پروژسترون هم به خاطر لکه بینی در هفته پنج استفاده میکنم
- تصمیم به بارداری
ضمن عرض سلام و خسته نباشید خانم دکتر 35 سال سن دارم و با توجه به سنم تصمیم دارم زود بچه دار بشم با توجه به اینکه فریرز زخم رحم که قبلا انجام دادم یه کم نگرانم که نکنه نتونم بچه دار بشم آیا دارو هست که کمک کنه به زودتر به نتیجه برسم بخدا خانم دکتر تا آخر عمرم مدیونتون میشم
- ترشحات
سلام ترشحات سفید رنگ معمولی دارم .حول و حوش تخمک گذاری هستم..این ترشحات قبل از ازاد شدن تخمک هستن؟یا مشخص نیست درحین یابعدش هست؟
- لکه بینی بعد از مصرف قرص دروسبلا
سلام من یک هفته از پریودم گذشته ولی لکه بینی داشتم بعد از پریودمرفتمدکتر زنان بهم قرص دروسبلا دادن ولی سه تاش خوردمولی لکه بینی هنوز خوب نشده علت چیه؟آیا از عوارض قرصه؟تا چند روز بعداز مصرف قرصا لکه بینی برطرف میشه؟
- بهم خوردن نظم پریود
سلام خانم ئکتر ،
من ماه گذاشته 8 آبان روز آخر پریودم بود. 12 آبان نزدیکی مشکوک داشتم یک ساعت بعدش دو تا قرص اوسیز مصرف کردم، هفت روز بعد پریود شدم اما مقدار خونریزیم کم به مدت 3 الی 4 روز و به رنگ سیاه بود.
تاریخ 10 آذر به چند روز لکه بینی داشتم. از 14 آذر پریودم شروع شد و همچنان ادامه داره، هیچ دردی ندارم فقط گاهی خیلی خفیف و لحظه ای ، میزان خونریزی خیلی شدید نیس مثل پریود های ماه های گذشته و گاهی به صورت لخته مشاهده کردم.
لطفا بفرمایید همچین چیزی طبیعی هستش یا باید درمانی رو شروع کنم؟ - قرص خیلی مهممممم
سلام من ۱۷ سالمه من متوجه شدم کیست تخمدان دارم بعد به مدت یک ماه یک بسته قرص روکین و۳۰ تا پودر خوراکی اینوفولیک مکمل خوردم بعد سونو دادم دکتر گفت کیست رفع شده بعد گفتن برای اطمینان این دارو هارو ادامه بدم من الان یک بسته دیگه قرص روکین خوردم و الان پریودم شدم و مکمل ها رو هم میخورم الان من قرض روکین رو هنوز ادامه بدم یا کافیه دیکه ؟ بعد خانوم دکتر الان بعد از رفع کیست من با قطع قرص ها پریودیم مثل قبل منظم میشه ؟
- سزارین
سلام و عرض ادب، عمل جراحی سزارین برای افراد با فشار خون پایین خطرساز خواهدبود؟ حجم خونی که از بیمار در طی جراحی خارج میگردد چه میزان است ؟ طول مدت عمل جراحی چنددقیقه است؟
- مشکلات زنانه
سلام خسته نباشید خانمی هسم ۳۰ساله ۹ماه زایمان سزارین کردم.و ۶ماهی میش ک پریود میشم ولی تقرییا دوسه ماه ک توی ماه دوبار پریود میشم سونو واژینال دادم البته اون موقع ک سونورو دادم پریودبودم و گفتن پلیپ رحمی یاclotب اندازه یکونیم سانت .دکتر زنانم گفت یبارم توی پاکی سونو بده اگ پلیپ باشه میزاریم ب اندازه ۲سانت برسه بعد باید کورتاژ بشی .میخاسم بپرسم اگ واقعا پلیپ باشه درمان دارویی نداره اصلا حتما باید کورتاژ بشه ؟ممنونم ازتون
- سلام مندتخمکم ضعیفه، برای ای بی اف قرص استرادیول والرات 5میلی گرم م ی خورم 2روز فراموش کردم، بعد ده روز خوردن قرص که دوروز فراموش کردم پریود شدم، سوالم اینه ایاخوردن قرص ادامه بدم یانخ
سلام مندتخمکم ضعیفه، برای ای بی اف قرص استرادیول والرات 5میلی گرم م ی خورم 2روز فراموش کردم، بعدده روز خوردن 2 روز فراموش کردم ایا ادامه بدم یا نه،؟؟
- زفاف
- قرص سیبل
من میخواستم پریودم به تعویق بیفته قرص سیبل خوردم چند روز بعد از شروع مصرف سیبل لکه بینی دارم چکار کنم قطع بشه
- ارضا شدن و رابطه
آیا ارضا شدن و رابطه در ماه هفت یا هشت بد یانه کدوم بیشتر ضرر داره ارضا شدن یا رابطه دخول
- لکه بینی دربارداری
متن سونوگرافی که این صورت هستش برام تفسیر کنید.رحم ازحدطبیعی بزرگتر وبه سبب بارداری حاوی یک ساک بارداری باحدودمنظم وواکنش دسیدوایی بارداری براساسmsdبرابربا۹ mm معادل ۵هفته و۵روزدیده مشود -درحال حاضر yolksacوfetal -poleمشاهده نمی شود.جهتpregnancyR/O early یامراحلpost abortion(باتوجه به سابقه خونریزی)تیتراژ BHCGوسونوگرافی پیگیری توصیه میشود. درادنکس ها ضایعه سیستیک وsolid دیده نشد اینترنال os بسته است
- یائسگی
سلام خسته نباشید من 47 سالمه و به دلیل فیبرومهایی که دارم دوران قاعدگی دردناکی را پشت سر میذارم می خوام زودتر یائسه بشم دکترم گفته با یائسه شده فیبرومها هم کمتر میشه و گرنه قصد عمل کردن منو داشتن . میخوام دارویی تجویز بفرمایید که این اتفاق زودتر برام بیفته متشکرم
- انومتریوز
خانم دکتر عزیز.خسته نباشی .آیا شما اندومتریوز رو درمان می کنید
- طول سرویکس
سلام خانم دکتر من طول سرویکس و 25داخل همه بارداریلم 25 بودآیا خیلی کوتاه شماها دکتر میگن زیر 25کوتاه پس چرا. من حتی با سرکلاژ سقط میکنم البته یه بار این اتفاق افتاد یکی هم تا 36هفته بردم و ولی با وزن 2دوکیلوی خوردی به دنیا اوردم بخاطر اینکه هیدروسفالی بود مرد الان خیلی ناامید شدم چکار بکنم همه آزمایش عکس رنگی همه اینها نرمال برام حتی ژنتیک کل اکزوم وکاریوتایپ همه اینها و انجام دادیم نرمال بودن. ترا خدا یه راه حلی بذارید جلوی پام
- دوره بارداری
سلام. آیا دوره بارداری میتواند بیشتر از 42 هفته باشد؟ و آیا برای جنین خطرناک است و موجب مرگ وی میشود؟


