Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- لطفا بهم معنی سونو رو بگید .
سلام من خانم ۲۲ ساله هستم و ۶ ساله ازدواج کردم ۵ ساله دارم تلاش میکنم باردار شم ولی نمیشه تازگی دارم اصلاح سبک انجام میدم ...توی سونو گرافی که تازه گرفتم نوشته آندومتر اکوژن،صاف،متقارن،میدلاین کاملا ضخیم به ضخامت ۱۲ میلیمتر. فیروم و پولیپ رویت نشد. تخمدانها با نمای pcod در ابعاد۲۵×۴۵و ۳۳×۴۳ میلیمتر حاوی فولیکول های ریزو اکوی نرمال فاقد ضایعه سالید و کیستیک میباشد. خواهش میکنم معنیشو دقیق بهم بگید
- نازایی
سلام خانوم دکتر من چهارساله ازدواج کردم .سه سال اقدام به بارداری کردم .شوهرم واریکوسل داره وتعداد وکیفیت اسپرمش هم ضعیفه وخود من هم پلی کیستک دارم ولی با دارو تغذیه هم من وهم شوهرم خیلی بهتر شدیم ۰من تابستون امسال دوبار آی وی اف کردم ولی جواب نگرفتم میخواستم بدونم علت چی میتونه باشه.ویکی هم این که اندومتریالم ۱۰میلی بود.
- امپول سینال اف
سلام و وقت بخیر. من تخمدان پلی کیستیک دارم و بارداری اولم به صورت طبیعی باردارنشدم و فقط قرص لتروزول مصرف کردم.پسرم ۵سالشه. بعد از ۴سال دوباره اقدام کردم. با لتروزول اما باردارنشدم تا یکسال. ماه پیش دکتر بهم قرص لتروزول از شب سوم شبی دوتاو امپول سینال اف روز ۷،۸،۹پریودی داد.و سونو روز ۱۳پریودی که فولی خوب داشتم و امپول ازادسازی زدم ولی باردار نشدم. این ماه هم داروهامو تکرار کرد دکتر ولی روز ۶پریودی پریودم قطع شد. روز ۷ام امپول اول رو زدم روز ۸ام امپول دووم ولی بعدش لک بینی دارم.امروز هم نوبت امپول سوم هست. دلیل چی میتونه باشه؟؟ کمردردهم دارم
- سقط و بارداری مجدد
سلام خانمی هستم 33 ساله پنج سال که ازدواج کردم وسه سال که برای بارداری اقدام کردم و با توجه به ازمایشاتی که انجام دادم گفتند که دچار یایسگی زودرس شدم بعد گذشت یک سال از این موضوع خودم به طور طبیعی دوقولو باردار شدم که درماه پنجم کیسه آب م پاره شد و متاسفانه جنین م سقط شدو به دلیل ماندن یکی از جفت ها کورتاژ شدم آلان حدود 4 ماه که گذشته که بعد اتمام دوره خونریزی ماه بعد پریود شدم ولی دراین ماه هنوز پریود نشدم فقط یکبار دو لکه قهوه ای رنگ دیدم با توجه به اینکه در این ماه اقدام به بارداری مجدد کردم می خواستم بدونم ممکنه مشکلی داشته باشم؟ یا مثل گذشته یاسگی م ادامه دار بشود؟ با تشکر
- مصرف داروهای ناباروری
پودر اینو فولیک میتونم خودسرانه مصرف کنم واسه pco
- انتقال جنین
سلام امروز روز نهم انتقالم هست ۴بار تست بی بی چک زدم ولی همه منفی دراومد،ممکن من باردار نباشم خیلی از لحاظ روحی بهم ریختم و ناامید شدم
- آمپول سینال اف
سلام خدمت متخصص محترم تخمدان من پلی کیستیک هستند و باردار نمیشم دکتر برام ۵ روز ، روزی ۳تا لترزول و آمپول سینال اف دو بار ۷۵ واحد تجویز کردن میخواستم بپرسم بعد از مصرف این دارو ها کی باید برم برای سونوگرافی تا ببینند دارو تاثیر داشته یا نه ، دکترم هیچی در مورد مراجعه مجدد بهم نگفتن آیا نیاز هست برم سونو یا منتظر پریود بعدی باشم ؟
- ناباروری
سلام خانم دکتر وقت شریف شما به خیر باشه. من سی و پنج سالم هست. اما هنوز موفق به بارداری نشدم. دو با هم ای یو ای انجام دادم. متاسفانه چسبندگی اطراف هر دو لوله دارم. خانم دکتر به نظر شما از بین لاپاراسکوپی و آی وی اف کدام رو انتخاب کنم برای بارداری. شما جه پیشنهادی برای من دارید. در هر سونوگرافی در سیزدهم پریودم تقریبا چهارتا فولیکول دارم و همسرم هم ازمایشش نرمال هست.
- آی وی اف
سلام. روز هشتم بعد انتقال ام تموم شد وارد روز نهم شدم. کمردرد و گاهی دل درد پریودی دارم. میتونم بی بی چک بگیرم استفاده کنم؟
- پودراینوفولیک
پودراینوفولیک وقرص کم کاری تیرویید را چطور مصرفکنم
- توده اکوژن چیست
با سلام خدمت خانم دکتر عزیز دکتر برای انجام میکرو دارو های محرک تخمدانی به بنده دادند که آخرین آمپولش ستروتاید بود،ولی با انجام سونو در روز ۸پریود تنها یک فولیکول مشاهده کردن که گفتن به درد نمیخوره و انجام میکرو کنسل شد، بنده بعد از پاک شدن دو باره دچار خونریزی و لکه بینی تا ۴روز شدم و بعد از گذاشتن کیت تخمک گذاری مشاهده کردم که کیت در روز ۲۳قاعدگی تا۳۶قاعدگی مثبت شده و کلا بعد از خونریزی هام به صورت یک روز در میان نزدیکی داشتم ولی در روز ۳۰قاعدگی لکه بینی هام شروع شد بنا رو بر پریود گذاشتم ، در این دوران تا روز۷کاملا باز نشدن و فقط در حد خیلی خیلی جزیی و لکه خونریزی داشتم ، دچار تردید شدم و ازمایش بتا دادم که ۲بود و منفی واز فردای اون روز تا روز ۱۰باز شدم،بعد اون تا یکی دو روز لکه بینی داشتم و بعد پاک شدم و بعد نزدیکی داشتم و همچنین بخاطر مساله ای دچار تنش و اضطراب ناگهانی شدم و دوباره دچار خونریزی در حد لکه بینی شدم،در روز ۱۳پریود اینبار به دکتر مراجعه کردم و سونو انجام دادن و۲ فولیکول به اندازه ۱۴در سمت راست و یک عدد فولیکول به اندازه۱۳.۵در سمت چپ مشاهده کردن، و در برگه سونو نوشته که اکوژن به اندازه ۸دیده میشه، برای بندهازمایش اورژانسی بارداری نوشتن و این در حالی هست که خونیزی هم دارم ، جواب ازمایش تیتر بتا۲۰.۳۹بود و دکتر گفت مثبته و باید دو روز دیگه ازمایش تکرار بشه و بخاط اینکه نمیدون بارداری داخل رحمی هستیا خارج رحی نمیتونه دارو تجویز کنه، با تکرار ازمایش بتا پایین اومد و شد ۱۳.۵ و دوبار ازمایش بتا نوت و گفت ۴روز دیگه تکرار کنم و باید صفر بشه حالا با این توضیحاتی که دادم، میخواستم بدونم قضیه چیه ، مگه ممکنه فرد باردار باشه و تخمک گذاریهم داشته باشه؟ توده اکوژن چیه که در رحمم مشاهده کرده؟درمانش چیه باعث ناباروری میشه؟ ایا من میتونم الان که در روز های پاکیم هستم اقدام به بارداری کنم یا باید بمونم تیتر بتا صفر بشه و اصلا در این سیکل با وجود سه فولیکول و اکوژن نزدیکی موثر در بارداری هست یا خیر؟
- نازایی
سلام خانوم دکتر خسته نباشی من الان حدوده ۱۰ ۱۲ ساله میرم دکتر برا بچه دار شدن عمل لاپراسکوپی هندسکوپی اینا انجام دادم بعدش کلی باز دکتر دارو خیلی راها رفتم من پرویدم نامنظمه تا دارو یا آمپول پروژسترون نزنم پروید نمیشم
- ناباروری
سلام من قاعدگیم نامنظم است 1.5 ساله ازواج کردم بچه دار نمیشم ازمایش دادم میگن مشکلی نداری وقت قاعدگیم خط خونی رنگ روی شکم بیشتر میشند شوهرم ازمایش داده فقط اسپرم ضعیف است لطفا راهنمایی کنید
- سونوگرافی رحم . ضروریه توروخدا جواب بدید
باسلام در سونوگرافی من نوشته شده که کوچک بودن lnt.os .خواستم lnt.os به چه معنی هست. واینکه گفته شده کوچک بودن یعنی یکی از اعضای بدن من رشد نکرده؟
- قرص دوفاستون
سلام وقتتون بخیر من حدود ۵ ماه پیش به متخصص نازایی مراجعه کردم برای درمان قاعدگی نامنظم.من از ابتدا با این مشکل مواجه هستم و تا ۵ ماه پیش از قرص پروژسترون استفاده میکردم.قرار بر این شد که به مدت ۳ ماه دوفاستون از شب چهاردهم به مدت ۱۰ شب ۲ عدد مصرف کنم.منتها ۳ ماه تمام شد و مطب بدلیل کرونا تعطیل بود.بنابراین من تا ماه ۵ ام ادامه دادم.الان زیر دلم هرزگاهی درد شدید دارم و سینه راستم کمی بزرگتر از چپی شده.بنظرتون باید چکار کنم؟چون اگه نخورم احتمالا پریود نمیشم
- سردرد شدید
سلام.روز دوم هست که قرص اوبابوست میخرم.برا تقویت تخمدان... الان سردرد شدید دارم .چه کنم .چه بخرم آیا اعلایم قرصه.ادامه بدم
- نازایی به دلیل ضربه به تخمدان
سلام میخواستم بدونم آیا ضربه شدید (مثلا به علت تصادف) به تخمدان، ممکنه باعث نازایی دختر مجرد بشه؟
- لکه بینی
سلام . خسته نباشید . ممنون که همیشه راهنماییم میکنین . 31 ساله هستم . 5 ساله ازدواج کردم. روش پیشگیری همیشه کاندوم بوده. مدتها درگیر عفونت دهانه رحم بودم که در نهایت به فریز منجر شد . تا دو ماه بعد از آن همه چی خوب بود . حتی در پریودم هم کم شده بود . از 12 سالگی تمام پریودها منظم و بدون لک بینی بودن . اما از دو ماه بعد از فریز ( که حدود 1 سال و 3 ماه پیش انجام شد ) تا به امروز از یک هفته قبل از پیریود لکه بینی دارم که همراه با درد خفیف شکم و کمره . تقریبا از 5 ماه پیش ، هر ماه یک روز از لکه بینی کم شد . تا دوماهه پیش که به یک روز قبل از پریود رسید.خوشحال شدم که بهبودی حاصل شده . اما از دوماهه پیش دوباره یک هفته قبل از پریود لکه بینی دارم .معاینات و آزمایشاتی که انجام دادم شامل :سونو شکمی ، سونو واژینال (تعیین تخمک گذاری) ، آزمایش خون تخمک گذاری، معاینه و تست پاپ ؛ که هیچکدام مشکلی نداشتند .فقط مقداری عفونت بود که با دارو و پماد حل شد . درد و خونریزی هنگام نزدیکی ندارم ، موهای زاید روی چانه و سینه ندارم .طبق تشخیص پزشک از طریق سونو ، کیست هم نداشتم . در ضمن حدود 10 ماهه که اقدام به بارداری کردم اما نتیجه ای نداشته. آزمایش همسرم هم کم تحرکی اسپرمها را نشان میداد که با دارو حل شد .با این اوصاف به نظر شما مشکل من چی میتونه باشه ؟
- اقدام به بارداری
سلام خانم دکتر عزیز.من یکسال اقدام به بارداری کردم اما باردار نشدم تبلی تخمدان داشتم . بعد سه ماه با اقدام دارویی با مصرف قرص کلومیفن و دوفاستون و یه سری آمپول باردار شدم.در 40 روزگی اورژانسی جراحی سزارین شدم به علت بارداری خارج رحم . 9 ماه از جراحی من میگذرد و دچار کم کاری تیروئید نیز هستم.تحت نظر دکتر غدد قرص لووتروکسین و متفورمین مصرف میکنم.25 سال سن دارم و 5 سال است که ازدواج کردم.سه ماه پیش عکس رنگی رحم گرفتم و خوشبختانه همه چی نرمال بوده است و دو لوله سالم و باز است.خانم دکتر بزرگواربعد از عکس من سه ماه است که اقدام طبیعی داشته ام اما نشد... آیا مجدد اقدام دارویی انجام می شود یا باید صبر کنم؟ با تشکر فراوان
- سونوگرافی رحم
سلام خانم دکتر من یک بار سونوگرافی انجام دادم درسونوگرافی من نوشته شده که رحم partialbicornate وسپتوم بلند و یک بار هم ام آر آی انجام دادم که نوشته شده که رحم long.septate. راستش من گیج شده ام وماندم بالاخره الان رحم من دوشاخ هست یا رحم سپتوم دار وسوال من الان ازشما این هستش که رحم من دو شاخ هستش یا رحم سپتوم دار ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید در شهرستان زندگی میکنم به دکترم دسترسی ندارم. یک دنیا ممنون


