سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- اقدام به بارداری
سلام خسته نباشید ... من بخاطر تنبلی تخمدان میخوام لتروزول مصرف کنم .میخوام بدونم همراه قرص لتروزول ،باید قرص دگزامتازون هم استفاده کنم ؟؟ ماه پیش هم طبق تجویز پزشک لتروزول از شب ۳ تا ۵ شب استفاده کردم و دگزامتازون از روز اول تا ده پریود خوردم و روز ۱۲ فولیکول ۱۵ داشتم وضخامت اندومتر ۳ بود . روز ۱۴ آمپول hcg تزریق کردم و نتیجه نداد. این ماه دیگ نمیتونم برم دکتر خودم میخوام بخرم ممنون میشم راهنمایی کنید. اینوفولیک هم ۱ ماه هست که روزی دوساشه استفاده میکنم
- نازایی؟
سلام خسته نباشید ۲۵ سالمه آزمایش هورمونی دادمDHTمقدارش۶۰۲ بود موهای زائد صورت دارم وریزش مو پریودم منظمه کیست همندارم سایز تخمدان وفولیکول هم نرماله توسونو هام اقدام برای بارداری هستم ،چقدرطول میکشه درمانم وچجوریه طول میکشه خطرناکه؟
- پریود
خانم دکتر من همش پریودم نامنظم این ماهم با قرص پریود شدم چیکار کنم
- حامله شدن بعداز کلومیفن
سلام ببخشید من ۱۶ سالمه حامله نمیشدم و تصمیم گرفتم قرص کلومیفن را استفاده کنم والان سرگیجه شدید دارم ونیز شکمم درد دارد آیا میتوانم بگویم که الان حامله ام
- عقب افتادن پریودی بعد مصرف کلومیفن
با سلام من این ماه کلومیفن مصرف کردم و پریودیم پانزده روز عقب افتاد سه بار تا حالا بی بی چک زدم منفی شد چکار باید بکنم؟ آیا طبیعیه؟
- نازایی
سلام خانوم دکتر من پیلی کیست هستم و تنبلی تخمدان دارم دکتر لتروزول و آمپول سینال آف برام تجویز کرده اولین باره میخوام این دارو هارو استفاده کنم ب نظرتون جواب میگیرم واسه بارداری
- سوال در مورد وضعیت رحم و بارداری
با سلام.من ۳۹ ساله هستم ک ماه پیش لتروزول استفاده کردم و آمپول هاش سی جی تزریقکردم و یه شب درمیان نزدیکی داشتم ولی ۴ هفته از موعد پریود گذشت آزمایش تیتر بتا انجام دادم منفی بود و سونوی واژینال هم انجام دادم ک اکوژنیسیته میومتر هتروژن و گفته بود ک آدمنومیوزیس خفیف و ضخامت آندومتر ۴ .میخواستم بدونم ک به معنی سرطان هس جیزی ک توی شوند گفته و پزشک زنان برای پریود شدنم قرص استروژن و مدروکسی پروژسترون داد ب مدت ۴ ماه. میخواستم بدونم با مصرف این قرصها تخمک گذاری خواهم داشت و میتونم اقدام به بارداری کنم. من یه بارداری موفق ۵ سال پیش و یه بارداری ک منجر به سقط شد یک سال پیش داشتم و از اون به بعد باردار نشدم و پریدیم به هم ریخت و آزمایش amh انجام دادم ک گفتن ذخیره تخمدانم خیلی کمه
- دردقاعدگی
فقطروز اول قاعدگی نه ب طور دائم دردزیرشکم ومقعد نشانه چیست
- کیست
سلام خسته نباشین من ۲۱ سالمه سمت چپم یک کسیت یونی لوکولار به ابعاد ۴۱×۳۲ در تخمدان چپ دارم آیا وجود این کیست مانع بارداری من میشود؟
- بارداری
من نزدیک دو ساله اقدام میکنم برا جنسیت وبارداری ولی باردار نمیشم هیچ مشکلی هم ندارم چیکار کنم
- بارداری
سلام خانم دکتر من پریودی های نامنظمی دارم و میخوام باردار بشم آزمایش دادم پرولاکتین بالایی داشتم و به مدت سه ما کابرگولین مصرف کردم و بعد از اون دکتر برام سینال اف تجویز کرد اما با این حال بعد از دو دوره سینال اف باردار نشدم میتونم قرص ویتاگنوس مصرف کنم؟
- سونوی رحم و تخمدانها
سلام ببخشید من سونوی ۱۴قاعدگی دادم.یه موردش نوشته اکوی تخمدانها افزایش یافته ینی چی؟
- ناباروری
من حدود ۱سال و نیم برای بارداری اقدام میکنم ولی هیچ نتیجه نمیگرم با کلومفین و امپول حتی یکبارم iuiهم شدم به نظر شما چیکار کنم به کدوم دکتر در رشت مراجعه کنم تا نتیجه بگیرم؟
- آیا حقیقت داره
راستش من یک مطلب خواندم کسانی که آژنزی واژن دارند بعدازاصلاح و نقص آن باردار نمیشوند خواستم بپرسم که آیا این موضوع حقیقت و صحت داره ؟
- دختر ۱۵ ساله
سلام من ۱۵ سالمه و روز پنجمه پریودیمه با افکارات جنسی خوابم میبرد تو این دوران چن بار کردم تو چن روز ولی دچار نبض نشدم ولی امروز یا شاید یکی دو روز ثبل با فک کردن بهشون دچار نبض شدم دست ب کلورتیس نزدم هیچیی دس نزدم فقط با فک بود چ عوارضی داره و درمان چیه
- نازایی
سلام عکس رنگی آزمایش هورمونی طبیعی پریود ها منظم آقا سلام ولی باردار نمیشم چرا
- خونریزی کم قاعدگی
سلام خانوم دکتر. علت کم شدن حجم خونریزی قاعدگی چی هست؟ ایا میتونه به علت کم شدن ذخیره ی تخمدانی باشه؟
- استفاده ازقرص مدروکسی پروژسترون
سلام ببخشیدمن روز۲۵پریودسونودادم دوتاکیست ۲۰میلی درتخمدان راست داشتم روز۶پریودسونودادم درتخمدان راست فولیکول ۱۹میلی درتخمدان راست بااندومترتریپل لاین بودم دکترواسم قرص مدروکسی پروژسترون داده ازامروز روز۱۴به مدت۱۰روز۲عددبخورم امکان داره پریودنشم وبارداربشم امیدی به بارداری هست یانه ممنون میشم جواببدین
- مدت استفاده از قرص دوفاستون
سلام و خسته نباشید، من ۳۲ سالم و مجرد هستم. من آزمایش خون و همچنین سونوگرافی رفتم توی سونوگرافی نشان داد که چند تا کیست دارم و نوشت که تنبلی تخمدان دارم پیش دکتر متخصص زنان و زایمان رفتم برام قرص دوفاستون را تجویز کرد و گفت که این قرص و باید حالا حالا بخوری که تنبلی تخمدان شما درمان بشه و باعث نازایی نشود. ولی خوب من پریودیم منظم شده و می خوام بدونم که تا چه مدت باید قرص دوفاستون بخورم و اگر قطعش کنم قرص دیگه جایگزینش هست و اگر حتی نخوام قرص بخورم چه اتفاقی می افتد. البته من حتی دوباره سونوگرافی هم ندادم که بدونم اصلا احتیاج هست من مصرف کنم و من بخاطر مشکل هورمدنی هم که دارم یک و نصفی در روز قرص متفورمین استفاده می کنم. ممنون میشم جواب بنده را بدهید.
- اقدام به بارداری بعد از عکس رنگی رحم
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر سوالم این هست که بلافاصله بعد از عکس رنگی رحم میشه اقدام به بارداری کرد؟ برای جنین مشکلی پیش نمیاد؟ یا اینکه باید یک ماه صبر کنیم و بعدش اقدام کنیم؟ ممنونم از شما


