سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- نازایی
سلام خسته نباشید ۶ساله بچه دار نمیشم ذخیره تخمدانم ۱/۵۷هست شوهرم تحرک اسپرمش ضعیفه دکتر این ماه قرص مترونیدازول و آمپول سینال اف ۷۵ تجویز کرده من نمیخوام آی وی اف کنم میخوام با دارو بچه دار بشم آیا امکانش هست
- آنومالی مولرین چیست؟
سلام خانم دکتر عزیز. در پرونده پزشکی من نوشته شده آنومالی مولرین . راستش خواستم بپرسم آنومالی مولرین چی هستش ؟ ممنون میشم جواب بدید چون ذهن منو درگیر کرده خیلی .به دکترم دسترسی ندارم در شهرستان هستم .تشکر
- قرص
قرص گین آپ در پریود تاثیر دارد
- سقط مکرر
سلام آیا مصرف قرص ژلوفن برای کاهش دردهای پریود می تواند عاملی برای ضعیف شدن تخمک و سقط جنین و بارداری پوچ باشد؟
- بارداری
سلام pco هستم وزنم ۷۷ قدم ۱متر و۶۰ یک سال اقدام کردم نتیجه نگرفتم سینال اف و کلومیفن لتروزول و hmgو hcjاستفاده کردم نشد خانم دکتر چکار کنم ازمایش هورمونی و amhهم خوبه
- بارداری
سلام خسته نباشید خدمت خانم دکتر محترم! من این ماه دوتا تخمک خیلی خوب داشتم به موقع هم نزدیکی داشتم ولی سرموقع عادت شدم دلیلش چی میتونه باشه ممنون میشم زود جواب بدید
- عقب انداختن پریود
سلام خسته نباشید من تنبلی تخمدان دارم ودرحال اقدام به بارداری هستم هرماه قرص دوفاستون میخوردم پریودم منظم بود اما این ماه که خوردم وقتی تموم شد قطعش کردم پریود نشدم نزدیک به ۱۰ یا۱۵ روز هست میخواستم ببینم آمپول پروژسترون بزنم که پریودبشم اشکال نداره
- اندومتریوز و تخمدان پلی کیستیک
سلام ۲۱سالمه و اندومتریوز و تخمدان پلی کیستیک دارم ازمایشca125دادم بالا بود ماه بعد دادم نرمال بود مجسترول یدوفولیک پروژسترون و استروژن کنژوگه و دوفاستون خوردم و هنوز دوفاستون رو میخورم موفق به بارداری نشدم ایا امیدی هست ضخامت رحم هم بالا بود بعد یک ماه اونم نرمال شد
- تنبلی تخمدان
سلام وقت بخیر من تنبلی تخمدان دارم و قرص دوفاستون مصرف میکنم سابقه نداشت همیشه بعد از قطع کردن قرص ۴ روز گذشت پریود میشدم امااینبار ۱۰ روز شد هنوز نشدم این چند روز استرس زیاد داشتم ممکنه ب خاطر اون باشه یا چیز نگران کننده؟ ممکنه تخمدانام از کار افتاده باشه؟
- مشکل دارم توی تخمین روز تخمک گذاری
سلام وقت بخیر.۲۱ساله هستم. من دوسالی بود پریودیام از سیکل ۲۸ روزه نهایتا ۳۰ روزه به هرسه ماه یک بار تغییر کرده بود ازوقتیم ک ازدواج کردم مشکلم بیشتر شد.از اردیبهشت۱۴۰۰هم تو اقدام بودم برای بارداری و تواین مدت ۳ سری پریودشده بودم.دکتر اولم اصلا کمک نمیکرد و فقط توی عقب افتادن ماهیانم آمپول تجویز میکرد تا آذرماه که دکترمو عوض کردم.ایشون چکاپ کامل کردن و فهمیدن ویتامینd3بدنم کمه و تنبلی تخمدان دارم.برای همین قرص ویتامینd350000که هفته ای یدونه بخورم باقرص دوفاستون ک از روز ۲۰سیکلم بخورم به مدت ۵ روز روزی دوتا.توی آذرماه هم گفتن از همون روز شروع کنم اون ماه رو. ۲۴آذرشروع کردم به مصرف قرص دوفاستون تا ۲۸ آذرماه و ۴ روز بعدش یعنی ۲دی ماه پریود شدم به مدت ۵ روز.دقیق نمیدونستم روزز تخمک گذارییم کی هست برای همین قشنگ اقدام نکردم تا۲۱دی ک قرص رو خوردم تا۲۵دی.ودقیق ۴ روز بعدش یعنی ظهر ۲۸ پریودشدم.وامروز روز۳ سیکلم هست .این یعنی دوره ماهیانم ۲۸ روزه شده و دیگ تغییر نمیکنه؟الان میتونم روزه ۱۴ سیکلم رو روز تخمک گذاری درنظر بگیرم و روزای قبلشم تا همون روز اقدام کنم؟ البته مصرف داروهام رو تا وقتی دکتر بگه ادامه میدم فقط این روز تخمک گذاری رو نمیدونم کی هست.ممنون میشم راهنماییم کنید
- بارداری
سلام دو فرزند دختر دارم برای بارداری سوم در حال اقدامم و دوست دارم پسر باشه کپسول اوابوست میخورم به نظر شما با این کپسول نتیجه میگیرم
- توده اکوژن چیست
با سلام خدمت خانم دکتر عزیز دکتر برای انجام میکرو دارو های محرک تخمدانی به بنده دادند که آخرین آمپولش ستروتاید بود،ولی با انجام سونو در روز ۸پریود تنها یک فولیکول مشاهده کردن که گفتن به درد نمیخوره و انجام میکرو کنسل شد، بنده بعد از پاک شدن دو باره دچار خونریزی و لکه بینی تا ۴روز شدم و بعد از گذاشتن کیت تخمک گذاری مشاهده کردم که کیت در روز ۲۳قاعدگی تا۳۶قاعدگی مثبت شده و کلا بعد از خونریزی هام به صورت یک روز در میان نزدیکی داشتم ولی در روز ۳۰قاعدگی لکه بینی هام شروع شد بنا رو بر پریود گذاشتم ، در این دوران تا روز۷کاملا باز نشدن و فقط در حد خیلی خیلی جزیی و لکه خونریزی داشتم ، دچار تردید شدم و ازمایش بتا دادم که ۲بود و منفی واز فردای اون روز تا روز ۱۰باز شدم،بعد اون تا یکی دو روز لکه بینی داشتم و بعد پاک شدم و بعد نزدیکی داشتم و همچنین بخاطر مساله ای دچار تنش و اضطراب ناگهانی شدم و دوباره دچار خونریزی در حد لکه بینی شدم،در روز ۱۳پریود اینبار به دکتر مراجعه کردم و سونو انجام دادن و۲ فولیکول به اندازه ۱۴در سمت راست و یک عدد فولیکول به اندازه۱۳.۵در سمت چپ مشاهده کردن، و در برگه سونو نوشته که اکوژن به اندازه ۸دیده میشه، برای بندهازمایش اورژانسی بارداری نوشتن و این در حالی هست که خونیزی هم دارم ، جواب ازمایش تیتر بتا۲۰.۳۹بود و دکتر گفت مثبته و باید دو روز دیگه ازمایش تکرار بشه و بخاط اینکه نمیدون بارداری داخل رحمی هستیا خارج رحی نمیتونه دارو تجویز کنه، با تکرار ازمایش بتا پایین اومد و شد ۱۳.۵ و دوبار ازمایش بتا نوت و گفت ۴روز دیگه تکرار کنم و باید صفر بشه حالا با این توضیحاتی که دادم، میخواستم بدونم قضیه چیه ، مگه ممکنه فرد باردار باشه و تخمک گذاریهم داشته باشه؟ توده اکوژن چیه که در رحمم مشاهده کرده؟درمانش چیه باعث ناباروری میشه؟ ایا من میتونم الان که در روز های پاکیم هستم اقدام به بارداری کنم یا باید بمونم تیتر بتا صفر بشه و اصلا در این سیکل با وجود سه فولیکول و اکوژن نزدیکی موثر در بارداری هست یا خیر؟
- نازایی
با سلام وخسته نباشید. من 3 بار انتقال جنین انجام دادم و منفی شد قبل بار سوم عمل کورتاژ تشخیصی و پولیپ داشتم انجام دادم میخواستم بدونم با برداشتن پولیپ به طور عادی باردار میشم ؟البته همسرم ضعیف هستن ؟یا باید باز هم انتقال انجام بدم؟
- سلام
زمان پریودی میشه استفاده کنم
- نازایی
سلام من28سالمه5ساله نازایی دارم چندتا دکتر رفتم دوبارهمlul شدم فعلا نتیجه ای نگرفتم.لازم هست بیام پیشتون نظرتون چیه
- نازایی
سلام .خواهرم فولیکول 6و7 داشت. الان کلومیفن ۱۰تا خورده شده ۱۴و9 الان به درد می خوره یا یه دور دیگه مصرف کنه. تخم دان ضعیف داره متفورمین مصرف کنه خوبه. ممنونم
- زنان زایمان
سلام خانم دکتر وقت بخیر من دوسال هست نامزد کردم. بانامزدم رابطه داریم ولی ازش آب منی نمیاد تو دوسال من ندیدم. رابطه کامل و دخول کامل نداشتیم اما من خیلی نگرانم که چرا بعد رابطه تخلیه نمیشه لطفا راهنمایم کنید ممنون میشم. هیچ قرصی چیزی هم مصرف نمیکنه از اون بابت مطمئنم
- آژنزی مولرین؟
سلام خانم دکتر عزیز. خواستم بپرسم که آیا آژنزی واژن و آژنزی سرویکس جز آژنزی مولرین محسوب میشود یا خیر ؟
- سلام وقت بخیر دکتر من متاسفانهدچار ناباروری ثانویه هستم ود سونو گرافی روز دوازده پریودی که انجام دادم نوشته یک میوم ساب سروزال به ابعاد ۶/۵در دیواره قدامی سگمان تحتانی و یکی در به اندازه۶ در ۱۱ میلیمتر در دیواره خلفی سگمان تحتانی رحم دیده میشود ویک ساختار کیستیک توبولار sشکل حاوی incomplete وinternalبه ابعاد ۴۴×۲۸در محل آندکس سمت چپ در مجاورت تخمدان سمت چپ مشاهده شدکه مطرح کننده پیوسالگیس میباشد اندرومتر۹ وتخمدانها اندازه نرمال ررحم هم نمای طبیعی داره میشه راهنماییم کنید یعنی چه و چکار کنم
- ناباروری ثانویه
سلام خانوم دکتر خسته نباشید خانوم دکتر من هشت ماه برای بارداری دوم اقدام کردم اما باردار نمیشم ... شوهرم سالمه ... پریود هام منظمه... این ماه بعد هشت ماه متفورمین 500 و یدوفولیک خوردن سونو واژینال دادم و هیچ مشکلی نداشتم فقط فولیکولم روز دوازده سیکلم 17 بود... بعد الان ویتامین ای . اومگا 3 . زینک و سی . ویتامین د 3 . اینارم دکترم نوشته بخورم ...ب نظرتون مشکل من چیه ک باردار نمیشم ؟ کلی هم ورزش اینا می کنم تا وزنم ایده ال بشه اما باردار نمیشم ک نمیشم اصلا هم لب ب غذاهای ناسالم اینا نمیزنیم ... ب نظر شما چی کار کنم ایا این داروها هیچ فایده ای دارند😢😢😢😢زایمان اولمم سزارین بود


