Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پروجسترون چیست
- بارداری
سلام ببخشید من یک سال پیش رحم اجاره ای بودم دوبار انتقال انجام دادم بعد مصرف قرص وامپول های پرژسترون و شیاف امکان داره الان واسه باردارشدن خودم مشکل پیش بیاد؟؟؟
- زایمان
باسلام من در هفته ششم بارداری بودم ولی سونو نشون داد که کیسه زرده و کلا جنین تشکیل نشده با قرص سایتوتک سقط انجام دادم بعد از ۳ ساعت خونریزی کم داشتم و بعداز ۵ساعت یک تیکه کرم رنگ شل مثل کیست که یک نقطه قرمز کنارش بود با مقدار کمی لخته بهمراه درد دفع کردم ولی حالت ترشی و کمی تهوع بارداری هنوز دارم آیا سقط انجام شده و چیزی که دفع شده چی بوده الان یکروز میگذره و مثل پریودی خونریزی دارم چه اقدامی انجام بدم
- رشد جنبن
با سلام من طبق تاریخ پریودی ۲۹هفته تمام و طبق ان تی ۲۹هفته و ۴روز هستم.امروز که سونو برای رشد جنین دادم سن جنین براساسbpdحدود۳۲هفته براساسhcحدود۳۱هفته براساس flحدود۳۰هفته وبراساسacحدود ۳۸هفته بود .سن میانگین رو هم ۳۰هفته و ۵روز زده باوزن ۱۴۵۷گرم.خیلی میترسم این همه اختلاف برای چیه؟من غربالگری هامو انجام دادم مشکلی نداشتم چرا سر بچم بزرگتر از سنش هست؟چرا رشد بچه دو هفته بیشتره؟توروخدا راهنماییم کنین
- سلام میشه جواب این ازمایش و بگید
Received fixed specimen in formalin consisted of multiple fragments of dark brown soft tissue M: 5×4×3cm S.O.S :M/17
- شیاف پروژسترون
سلام خانم دکتر عزیز
بنده درهفته۲۲بارداری با سرکلاژ شکمی هستم
در طول روز(صبح ها) یک بار دفع دارم به خاطر استراحت مطلق و داروهای مصرفی اما تا آخر شب احساس نیاز برای دفع دارم که متاسفانه انجام نمیشه
از شیاف پروژسترون به صورت مقعدی هرشب استفاده میکنم و واژینال نمیتونم استفاده کنم
میخواستم بدونم باوجود عدم دفع شبانه و وجود موادزائد در روده ایا شیاف در روده جذب میشود؟یا موادزائد مانع تاثیر شیاف میشود؟
ممنون از پاسخگوییتون - قرص پروژسترون برای تنظیم پریود
با سلامقرص پروژسترون خوردم برای تنظیم ولی پریود نشدم فقط لکه بینی دارم لطفا راهنمایی کنین
- کیست اکوفری
سلام یک کیست اکوفری به ابعاد 51*35 در تخمدان چپ دارم ایا به جراحی نیاز دارد ؟ و باعث ناباروری میشود
- میوم
سلام خانم دکتر من مجردم چند تا میوم دارم یه ماه پیش خونریزی شدی کردم با لخته های گوشتی دکتر رفتم بهم دوفامد 10داد و آمپول لوپرومر دوعدد زدم به فاصله دو هفته یکی از میومها 8سانت است الان سه ماه گذشته و من پریود نشدم میشه بهم بگید کی پریود میشم و چیکار کنم
- بارداری
سلام ببخشید من بعد رابطه قرص اورژانسی خوردم با اینکه دخولی صورت نگرفت ولی برای اطمینان خوردم بعدش دوبار پریود شدم ولی این دفعه نشدم امکان بارداری هست؟
- سرکلاژ شکمی
سلام وقتتون بخير ايا بعد از عمل سركلاژ شكمي وقتي دهنه رحم بسته ميشه ميشه انتقال جنين داشته باشم مشكلي نيست
- میومتر:هتروژن یعنی چه؟
سونو رحم ولوله های فالوپ ابعاد رحم۱۱۱*۳۶م.م. ضخامت آندومتر م.م. میومتر:هتروژن اندازه تخمدانها نورمال مایع آزاد دیده نشد. ببخشید من سه شنبه هفته گذشته عمل داشتم .پولیپ رحم را برداشتم.الان سونوی من چطوریه؟میشه توضیح بدید.
- عفونت
سلام 9 ماه پیش سزارین(سومین سزارین ) داشتم و لوله هام هم بستم 38 سال سن دارم بعد از سزارین تا به حال پریود نشدم و هنگام نزدیکی درد خیلی زیاد از واژن حس میکنم لطفا راهنماییم کنید آیا عفونت دارم؟در ضمن به شدت زانو و پاهام احساس خشکی و درد دارم
- زایمان
با عرض سلام و خسته نباشید خانم دکتر هزینه عمل سزارین در بیمارستان خصوصی حدودا چقدراست؟ و ایا میتوان همزمان با زایمان طبیعی عمل زیبایی واژن را انجام داد؟
- سقط
سلام بعد از سقط هکاتوم به پهنای۱۱میلی متر دیده شد آیا خودش دف می شود
- سلام من سرگیجه وسردرد داشتم رفتم ازمایش گفتن کم خونی داری گلوبولهای سفیدت پایین فرستادن سونوگرافی به خاطر خونریزی شدید در قاعدگی الان تو سونوگرافیرحم دارای ابعاد بزرگتر از حد نرمال۴۶* ۱۱۶ میلیمتر اکوی میومتر هتروژن است تصویر فوکوس های اکوژن ونواحی هایپواکوی به صورت منتشر در میومتر رویت شده که مطرح کننده ادنومیوزیس منتشر در رحم می باشد یک میوم اینترامورال به قطر ۷میلیمتر در جدار قدامی فوندوس رحم رویت شد
ایا خانم دکتر این سونوگرافی مشکل زیادی داره من میترسم
- اکو ریز
سلام.در جواب سونو گرافی که دادم نوشته اکوهای ریز در مثانه دیده شد یعنی چی
- مشکلات زنانه
سلام من مدتی متوجه سفیدی روی کلاهک کلیتوریس و درد روی اون ناحیه شدم لطفا علت و درمان اون رو بگید
- پریودنشدن بعداززایمان
سلام من الان ۸ماهه پروییدنشدم بچم ۸ماهشه قرصم نمیخورم چون طبیعی جلوگیری میکنم رفتم دکتر۲تاآمپول پرژسترون برام زدالان یه هفته ست خبری نیست تستم زدم منفی بود
- سلام خانم دکتر در سونوگرافی من نوشته شدهmass بزرگ هتروژن با احتمال میوم ساب سروزال به ابعاد ۹۰*۱۲۲ درخلف فوندوس و بادی خواستم بدونم برا درمان چه کنم در ضمن مجرد و ۴۳ ساله هستم


