Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
باسلام خانوم دکترعزیز من ۳۰ مردادتاریخ آخرین پریودم بوده آزمایش بتا رووقتی ده روزازموعدم گذشت انجام دادم ۶۰۰بود.امروزسونودادم جوابش خلاصه وار بصورت زیربود: ابعاررحم ۸۴در۵۹در۵۵ اکوی میومترواندومتریال طبیعی یک ساک حاملگی بدون یوک ساک وامبریووضربان قلب دراندومتررحم دیده میشود باسن ۵هفته و۵روز،یک کیست کوچک ۶در۴میلی متردرکنارساک رویت شد.تخمدان راست وچپ نمای نرمال دارد.پاتولوژی درآندکس دوطرف مشهودنیست.کانال سرویکال نرمال.مایع درکلدوساک خلفی دیده نشد. خانوم دکتر من شهرستانم اینوبدکترنشون دادم تومطب مجددمنو سونوکرد گفت انگاردوتاساک داخل رحمته وهنوزخیلی کوچیکه که بشه چیزی روتشخیص داداماخالیه واینکه ساک هازیادخوش فرم نیست وحالت کروی کامل نداره.گفت ده درصدامیدوارباشم احتمالابایدسقط بشه وبرای ده روزدیگه سونونوشت برام.خانوم دکتر میخوام نظرشماروهم بدونم سونوی من غیرطبیعیه؟ امیدی نیست؟ توروخداراهنماییم کنید دارم دیوونه میشم این دومین بارداری ناموفقمه امیدی هست یاخیر
- رابطه جنسی
سلام .ببخشید من بانامزدم ۲۶ مهررابطه بدون دخول داشتم ولی مایع منی روی من ریخته شد وبعد از۲۴ ساعت دوتا قرص اوسیز۰/۷۵خوردم وابان ماه هم سروقت قبلی یعنی یازدهم پریودشدم ولی بجای پنج روز سه روزبود وتموم شد الان ک اذرماه وچهاردهم هست پریودنشدم به نظرشما چیکارکنم؟؟خیلی نگرانم خواهشا جواب دقیق بهم بدید ممنونم ازتون
- تاثیر اعصاب روی جنین؟
با سلام هفته ۷ بارداریم و نمیدونستم باردارم و قرص اسید فولیک استفاده نمیکردم تازه شروع کردم به خوردن قرص و اینکه بی حسی و گزگز بدن و صورت دارم دکتر مغز و اعصاب برام دارو تجویز کرده بود وچند تا دکتر رفتم گفتن بخاطر استرس و اضطراب و اعصابه سوالم اینه میگن لوله عصبی جنین ماه اول تشکیل میشه و من قرص اسید فولیک استفاده نکردم آیا مشکلی هست ؟ از اینورم ایا اعصاب من روی جنین تاثیر میزاره؟ چون بخاطر مصرف داروها اوایل بارداری استرس گرفتم و زبونم چند روزه بی حسه نگران شدم. به دختر۲۱ ماهه ام هم شیر میدادم قطع کردم.خانم دکتر میگم نکنه زبونم بی حسه روی جنین تاثیر بزاره؟خواهش میکنم راهنمایی بفرمائین.ممنونم از پاسخگویی شما.
- زنان وزایمان
سلام من رژیم غذایی پسر گرفتم بعد دکترم گفت ساعت ۱۲ شب نزدیکی کنم ۱۳روز بعد پریودم یه امپول هم بهم زد ولی من الان پریود شدم .حالا باید چکار کنم ایا مشکل دارم
- بارداری خارج رحمی
سلام من خرداد حاملگی خارج از رحم داشتم پنج شنبه ۱۴ ام آزمایش بتا دادم عددش ۱۹۲ بود امروز شنبه ۱۶ مهر آزمایش دادم عددش ۴۸۳ بود اینقدر زیاد شده طبیعیه ؟من ۱۶ شهریور پرید شدم ،لطفا جواب بدین خیلی استرس دارم دوباره خارج رحمی باشه
- حاملگی خارج رحم
سلام برای من ep تشخیص دادن الان دوباره سونو دادم نوشته توده هایپرهترواکو با واسکولاریته عروقی پریفرال مجاور مدیال تخمدان راست به ابعاد ۱۵×۱۰ mm مطرح کننده توده ep با تغییرات هموراژیک مشاهده میشود
- سرکلاژ شکمی
سلام خانم دکتر من دو زایمان زودرس داشتم و الان سرکلاژ شکمی انجام دادم و در هفته ۷بارداری هستم ولی دکترم بهم دارویی ندادن گفتن از هفته۱۲ شیاف استفاده کنم به نظرتون دیر نمیشه؟از الان شیاف پروژستورون استفاده کنم؟
- تکون خوردن جنین
سلام خانوم هفته۲۳بارداری هستم امروز ضربه های جنینو زیرشکمم حس کردم نگرانم مشکلی هست؟ اخرین بار که سونو دادم طول سرویکس۳۸بود
- استفاده از قرص اورژانسی و اچ دی
سلام لطفا پاسخ سوالمو واضح بدید من بعد ۳روز از رابطه با همسرم یک قرص اورژانسی خوردم الان ۱۰روز میگذره دوباره رابطه داشتم و محافظت نشده بود الان قرص اچ دی بخورم از باروری جلو.گیری میکنه یا باید صبر کنم ۱۴روز از خوردن قرص اورژانسیم بگذره؟خواهشمندم هر چ سریع تر پاسخ بدید
- ریسک سندروم داون
سلام حانوم دکتر . هفته ی دوازده بارداری هستم آزمایشات غربالگری اول رو دادم ریسک سندروم داون رو حد وسط تشخیص دادن ۱:۷۴۷ . اندازه ی nt:1.3 هست بقیه ی موارد سونو و آزمایشات نرمال هست . سن من هم ۳۷ هست. بارداری اولم هست تو فامیل من و همسرم هم مورد دوان وجود نداره. الان چه راهکاری برای من پیشنهاد میکنین؟ چیکار باید بکنم؟
- بارداری
باسلام،آیالاغربودن خانم میتواندباعث زایمان زودرس شود وزنم 50کیلو وقدم163 استاحتیاج است قبل ازبارداری وزن زیاد کنم؟
- بارداری ناخواسته
بیست ساله هستم و یک کودک سیزده ماهه دارم و متوجه شده ام ک یک ماه است باردارم و من خیییلی نگران جنینم هستم چون زایمان قبلی من سزارین بوده آیا باید استراحت مطلق باشم و ممکن است اتفاقی برای جنینم پیش بیاید؟؟؟
- ایا احتمال بارداری هست؟
سلام وقتتون بخیر، من۱۳ اذر رابطه بدون دخول داشتم و مایع منی به اطراف واژنم برخورد نکرد برای احتیاط قبل از ۲۴ ساعت قرص اورژانسی ۱.۵ مصرف کردم.شیش روز بعد از مصرف قرص به مدت شیش روز پریود شدم. ۱۶ دی ماه ناشتا تست بیبی چک منفی بود ۱۹ دی پریود شدم یعنی سه روز زودتر از موعدم چهار روز بیشتر طول نکشید خون ریزی شدید بود ولی مثل همیشه شیش روزه نبود خواستم بدونم با این حال احتمال بارداری هست؟
- لقاح چند روز طول میکشه
اگه فقط یه رابطه داشته باشیم مثلا ۱۸ فروردین لقاح ممکنه تا چن روز طول بکشه دیرترین حالت ممکن چند روز
- سرکلاژ
سلام خانم دکتر باتوجه به دوبار سابقه زایمان زودرس و انجام سرکلاژ شکمی چه آزمایشات و چه فاکتورهایی نیازه قبل بارداری انجام بدم؟ لطفا فاکتورهای مورد نیاز را بفرمایید تشکر از شما
- بارداری
باسلام 23سالم وتنبلی تخمدان تخمدانpco دارم بعدالان 26 فروردین اخرین دوره پریودیم بودوهنوزنشدم قرص پروژسترون یکشنبه ودوشنبه اون هفته روزی 3تاخوردم اقدام بارداری هم کردم میخواستم بدونم چندروز بعدخوردن قرص پری میشم ؟واینکه احتمال داره باردارباشم
- دیابت بارداری
سلام خانوم دکتر. هفته بیست و پنج بارداری هستم ازمایش قند خون دادم که سه مرحله ازم خونگیری کردن و بعد از مرحله اول خونگیری یک پودر دادند ۷۵ گرمی دادند بخورم . نتایج : مرحله ی اول ۱۰۰، مرحله دوم ۱۸۴، مرحله سوم ۱۰۷. که رنج مرحله اول ۷۰ الی ۱۱۰ . رنج مرحله دوم کمتر از ۱۸۰. رنج مرحله سوم کمتر از ۱۵۵ هست. که با توجه به نتایج در مرحله دوم چهارتا از ماکزیممش بیشتر هست. ایا نیاز به تزریق انسولین دارم؟سابقه دیابت هم ندارم. وزنم شصت هست و 37 سال دارم. سابقه دیابت خانوادگی هم نداریم
- مصرف آنتی بیوتیک
سلام من نمیدونستم باردارم ودرماه اول باردای 20عددکپسول داکسی سایکلین مصرف کردم آیا خطر دارد...باتشکر
- فیستول
سلام فیستول واژن که منجربه خروج باد از واژن هست در دوران بارداری مشکل آفرین میباشد؟ ممنونم
- هفته 5 بارداری
سلام من هفته 5 بارداری هستم و دیروز رفتم تنیس. یکبار دیشب و یکبار امروز صبح ی ترشح خیلی کم رنگ قهوه ای دیدم. مشکلی وجود داره؟ اگر نیاز به شیاف یا آمپول پروژسترون باشه، چه دزی باید مصرف کنم؟


