Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- فیبروم؟
با سلام، من دخترم و ۳۷ سال سن دارم، سال ۹۳ سونوگرافی دادم گفتن میوم ساب سروزال داری حدود ۹ سانتی متر ، متأسفانه دیگه دنبالش نکردم تا امسال آذر ۱۴۰۱، که یه روز درد شدید داشتم در ناحیه پایین شکم سمت راست، بردنم بیمارستان سونو گرفتن گفتن کیست ۱۷ سانتی متری داری، عملم کردن و گفتن تخمدان راست رو آتروفی کرده با تخمدان و لوله راستم برداشته شد، میخواستم بدونم بالاخره این فیبروم بوده یا کیست؟ اگر فیبروم بوده، آیا فیبروم تخمدان رو آتروفی میکنه؟ و اگر کیست بوده پس چطور در سونوگرافی سال ۹۳ گفتن میوم ساب سروزال داری؟ مگر امکان داره میوم به کیست تبدیل بشه؟ آیا نباید تخمدانم برداشته میشد؟ من از این قضیه خیلی ناراحتم، لطفاً برام توضیح بدید ، آیا میتونستن تخمدان و لوله م رو حفظ کنن؟؟
- زگیل تناسلی
سلام من ۱۷ سالمه و هنوز ازدواج نکردم چند ماه پیش متوجه شدم زگیل تناسلی دارم و دکتر گفت باید لیزر کنم باتوجه به اینکه سنم کمه آیا لیزر باعث نازایی در من نمیشه! یا برام مشکلی در آینده ایجاد نمیکنه؟؟؟
- تنبلی تخمدان
سلام خسته نباشید من پلی کیست هستم چند وقته دارو مصرف میکنم چگونه بفهمم بهبود یافته یا خیر بهترین زمان برای سونو تنبلی تخمدان چندم پریودی و سونو ساده دقیق تره یا واژینال ممنون
- سلام خسته نباشید من یه دختر ۳۴ ساله هستم صورتم قبلا جوش زده بود ودکتر رفتم قبلا هم سابقه عقب افتادن پریوددارم ک دکتر گفت هورمونات بهم ریخته و قرص ترنسید اسید۲۵۰ داد خوردم الان دو ماهه ک پریود نشدم نظر میخواستم بودنم ازین قرصها میتونه باشه؟؟
- 11
سلام من سزارین کردم الان سه ما شده بعد یک هفته ای میاد که خود به خود بخیم درد شدید و تیر هم میکشه باید چکار کنم
- پریود
با سلام .من از روز ۳ پریود قرص ال دی مصرف کردم ولی تا روز ۱۲ دوره منصرف شدم قطع کردم الان روز ۱۷ پریود شدم به خاطر قطع ناگهانی قرصه؟ برای دوره بعد عوارضی داره قطع ناگهانی قرص؟
- سقط
سلام خانم دکتر آیا احتمال سقط با سرکلاژ شکمی چند درصد هست
- درمان تخمدان پلی کلیستیک
سلام دختر من 18سال داره و پریودش نامنظمه سونو داده تخمدان پلی کلیستیک داره قبلا یک بار بامصرف قرص ال دی پریودش منظم شد .دوباره همون مشکل را پیدا کرده و دو ماه است پریود نشده .میخواستم بدونم قرص ال دی برای تنبلی و کیست بهتره یا سیپروترون کامپاند
- عقب انداختن پریودی
من ۱۳سالمه و خواستم ببینم پرده دارم یا ن انگشت کردم خودمو دیدم ن و اینکه من الان ۲۰روزه پرسود نشدم دلیلش چیه؟؟
- پماد کلوترامازول همراه با اپلیکاتور
سلام ، من یه دخترم که پرده بکارتم سالمه عفونت واژن دارم دکتر برام پماد کلوترامازول داده چجوری میتونم ازش استفاده کنم لطفا کمکم کنید
- سقط جنین
من الان ۶هفته ۴روز باردارم با سایتوتک سقط میشه جنین؟
- پریود
سلام خسته نباشید من ۵۲ سالمه و حدود ۳ ماهه پریود نمیشم البته ناگفته نماند قبل از ۳ ماه هم پریود نامنظم داشتم حدود چند هفته عقب و جلو میشد علت چیست ممنون میشم جواب بدید ؟
- جواب سونوگرافی-بحرانی
خانم دکتر جان چندین ماه بصورت مداوم پریود بودم و قطع نمی شد بجز با قرض ال دی. سونو برام نوشتن نتیجه نوشته رحم بطول 88 م م و یدامترap41م م دارای شکل و اکوی میومتریال هتروژن است(ضخامت اندومتریال 2.3م م با نمای اکوژن) تصویر میوم بصورت ساب سروزال به دیامتر 17*12م م در فوندوس رحم مشهود است تصویر میکروسیست های متعدد در میومتر به همراه هتروژنیسیته میومتر و مرز ناواضح بین میومتر و اندومتر مطرح کننده درجاتی از آدنومیوز رویت می گردد تخمدان راست بهحجم 5.7 سی سی و تخمدان چپ به حجم3 سی سی دارای شکل و ابعاد و اکوی استرومال نرمال است خانم دکتر جان راهنمایی می فرمایید 43 سال سن دار
- انومتریوز
خانم دکتر عزیز.خسته نباشی .آیا شما اندومتریوز رو درمان می کنید
- جلو افتادن پریود
سلام. من ۳۹ سالم هست. دو دفعه هست که پریودم خیلی جلو میفته. دفعه قبل ۹روز جلو افتاد و این دفعه ۱۲ روز. شوکه شدم البته دفعه قبل سفر بودم. علت چی می تونه باشه؟
- امپول سینال اف
سلام من روز ۶،۷و ۸ سیکلت سینال اف زدم و ۹و ۱۰ الان ۲۶ اچ ام جی الام ۲۶ سیکلم هستم آیا باردارم ؟
- آیا توده هیپواکو خطرناک است؟
سلام من سونوی پستان دادم و سینه چپ رو نوشته توده هیپواکو و oval با احتمال کیست ملتهب به ابعاد۵#۹
ایا این خطرناکه یا مشکلی نیست چون شش ماه پیش سونو دادم چیز خاصی توی سونو نبود. . در ضمن موقع سونو من در روز پنجم پریود بودم. - بارداری
با عرض سلام من الان داخل هفته ۳۰ بارداری هستم و پا و دست صورتم ورم دارن و شکم درد هم دارم ایا دچار مسمومیت بارداری شدم
- راهنمایی برای پیشگیری از بارداری ناخاسته
با نامزدم رابطه داشتم بعد از ۲ الی ۳ هفته حالت های بارداری بهم دست داده برای پیشگیری چه کار کنم؟
- قرص دروسبلا
سلام من هفته پیش اومدم پیش شما چون سونو گرافیم کست ساده داشت وبعد از اتمام پریود بعد یک هفته لکه بینی میشدم شما فعلا برام قرص دروسبلا نوشتید من از روز چهارم پریود شروع کردم بخوریم ولی احساس میکنم خونریزیم با خوردن این قرص بیشتر شده چون من تاحالا تا روز پنجم خونریزی نداشتم ولی هرروز ک این قرص رو میخورم خونریزیم کمتر نمیشه بیشتر میشه چیکار کنم؟برای یک ماه بهم دادین ک ماه بعد بیام پیشتون


