Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- افتادگی مثانه لیزر مثانه
حدود 10سال عمل نثانه انجام دادم 4سال مثانه دوباره اونده پایین اذیتم آیا میتونم لیزر کنم؟؟؟
- عفونت
سلام من عفونت دارم و التهاب لبه های کوچک دارم. اما امروز دیدم داخل نافم مثل یه دایره هستش و تا نزدیک بیرون هستش. عفونت به شکمم راه پیدا کرده؟ ایا خطرناک است؟
- دوران شیردهی
با سلام و احترام و ممنون از وقتی که میذارید در دوران شیردهی چه قرص کلسیمی بخوریم؟؟
- مهم
شامپو( شون بدن نعنایی) در بارداری ضرر دارد یکم بود میده
- درد و سوزش در زمان ادرار
سلام، من بعد از رابطه جنسی دو مورد عجیب برام پیش اومده، یکیش اینکه پریودم حدودا ۱۰ روز جلو افتاد و دومی اینکه از بعد رابطه موقع ادرار درد و سوزش دارم و ادرارم یه بوی عجیبی میده، میخواستم بدونم علتش چیه چه بیماری ای ممکنه باشه ؟ و اینکه چکار باید بکنم؟ و اینکه من معمولا موقع رابطه درد دارم ولی تاحالا به پزشک مراجعه نکردم
- سلام خانم دکتر شما می تونین انتخاب جنسیت را که مثلا می خوام دختر دار بشم .میشه
انتخاب جنسیت
- سلام شما سقط انجام میدین ؟
من هرجوری ک شده باید سقط کنم چون هم مجردم هم شرایط نگهداری بچه و شرایط ازدواجمون نیست
- سلام در سونو من زده اندومتراکوژن ۸دیده شده واکوی رحم مختصر هتروژن شده وتصویر فیبرم اینترامورال تا ساب سروزال به قطر ۱۸واینترامورال به قط ۱۲رویت شده
سلام.من امروز سونوگرافی ntدادم و همه چی نرمال بود.فقط گفتن که یه باند اکوژن بالای جفت به قطر 45میلیمتر وجود داره...آیا مشکل جدی هستش؟؟؟
- سلام وقت بخیر من 44 سالمه متن سونومو براتون ارسال میکنم میشه ببینید و بگید با این شرایط جراحی باید صورت بگیره یا نه ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید خیلی استرس دارم
سونوگرافی واژنال و ابدومینال و کالرداپلرو مپینگ میوم ابعاد رحم 50*105 میلی متر بزرگتر از حد طبیعی است ( محور رحم متمایل به سمت راست ) میوم ساب موکوزال در فوقانی فوندوسی 29*33 م م دیده شد ( فیگوی 1) میوم اینترامورال در خلفی چپ فوندوس 18 م م دیده شد ( فیگوی 4) میوم اینترامورال در قدام فوندوس و بادی 19 م م دیده شد ( فیگوی 4) میوم اینترامورال در خلفی راست فوندوس 118 م م دیده شد ( فیگوی 4) میوم ساب سروز در خلف فوندوس 17 م م رویت شد ( فیگوی 5 میوم اینترامورال در خلفی راست بادی 18 م م دیده شد ( فیگوی 4 میوم ساب موکوزال در راست بادی 11 م م دیده شد ( فیگوی 2 چند میوم پراکنده 8-10 م م پراکنده در رحم میوم ها در دایلر واسکولاریتی متوسط دارند و RI بزرگترین میوم 0.77 می باشد اکوی میومتر غیریکنواخت است ( آدنومیوزیس و رحم میوماتو ) ضخامت آندومتر 4 م م و در حد نرمال است تخمدانها سایز و اکوی نرمال دارند مثانه ضخامت جداری نرمال دارند و فاقد پاتولژی است مایع آزاد در حفره لگن مشهود نیست
- تنبلی تخمدان
سلام خسته نباشید من پلی کیست هستم چند وقته دارو مصرف میکنم چگونه بفهمم بهبود یافته یا خیر بهترین زمان برای سونو تنبلی تخمدان چندم پریودی و سونو ساده دقیق تره یا واژینال ممنون
- بارداری
سلام خسته نباشید من سه قلو باردار هستم میخوام سه تا رو نگه دارم دکتر رفتم گفته یکی رو با عمل کرتاژ بردارم میخوام ببینم اگه سه تا رو نگه دارم مشکل پیش میاد
- زمان زایمان
سلام خانم دکتر خسته نباشین من 17 اسفند پیشتون بودم و با حساب خودم 30 هفته و 6 روز بودم اما واسم نوشته شد هفته 32 و تاریخ زایمان اکثرا 28 اردیبهشت بود اما این بار شد 13 اردیبهشت؟ چرا اینقدر جلوتر اومد؟ اگه از آخرین پربودی حساب بشه که 22 مرداد بود تا نیمه اردیبهشت میشه 8 ماه و نیم. آیا این تاریخ زایمانی که زده میشه واسه زایمان طبیعیه یا سزارین؟ با تشکر فراوان سال خیلی خوبی رو براتون آروز میکنم.
- سونو سزارین
سلام سونو خط سزارین انجام دادم ضایعه هایپواکو۱۸*۸م م در لترال راست بافت تشخیص انومتریوز جلدی و با احتمام کمتر گرانولاسیون است .اصلا درد ندارم پریودی هام منظم دوبار سزارین شدم
- بوی واژن
سلام خانم دکتر دختری ۲۱ساله و مجرد هستم بعضی وقتها واژنم بوی بدی میده هیچ ترشح یا خارش و سوزشی ندارم فقط بعضی وقتها بوی بدی میده از چی میتونه باشه؟ممنون
- Pco
سلام دکتر برای تنبلی تخمدان به من اینوفولیک روزی ۲ بار و متفورمین روزی ۱ عدد دادن خوردن هم زمان این دو مورد ایرادی نداره؟
- بارداری
سلام وقتتون بخیر. من ۷ماهه که اقدام ب بارداری کردم اما باردار نشدم.قبلا جراحی فیبرومداشتم. میخواستم بدونم الان زمان مناسبی برای گرفتن عکس رنگی هست؟نگرانم بخاطر جراحی کهداشتم لوله هام دچار مشکل شده باشن.البته سونوگرافی مرتب انجام میدم و مشکلی نبوده.
- پولیپ رحم برداشتم نمونه رو کجا باید نگه دارم
پولیپ رحم برداشتم نمونه رو کجا باید نگه دارم تا فردا صبح ببرم پاتولوژی؟
- سونوگرافی سینه
سلام وققتون بخیر، من سونو گرایی سینه انجام دادم، بجز دو مورد بقیه موارد رو نوشته نرمال است، اون دو مورد رو چیزی ننوشته که نرمال هست یا نه و نمیدونم یعنی چی، یکی اینکه نوشته بافت سینه هتروژن فیبروگلاندولر است. یکی دیگه اینکه نوشته چند کیست ساده به قطر حداکثر 4 میلیمتر در هردو سینه رویت شد (B2), اینا یعنی چی؟ بافت سینه من متراکمه؟ خطر ابتلا به سرطان هست؟
- در مورد قرص مجسترول
سلام خسته نباشيد.چه مدت بعداز مصرف نکردن قرص مجسترول ،پريودي اتفاق ميوفته
- پریود شدن
باسلام من یک ماه و نیم هست روزی نصف قرص مجسترول مصرف میکنم الان یک هفته اس که پریود شدم خونریزیم کمه ولی کاملا قرمزه ایا طبیعیه؟


