Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- ماموگرافی پستان
سلام خسته نباشید میخواستم بپرسم در سونوگرافی و ماموگرافی ام نوشته شده یک ضایعه ستاره ای شکل در سینه چپ تا نواحی عمقی اگزیلاری دیده میشود لنف نود هیپواکو
- لکه بینی
کاربر مخفی پرسید 4 هفته پیش سلام وقتتون بخیر من چند ماه بود که بعد از پریود دچار لکه بینی میشدم دکتر رفتم سونو انجام دادم مشکلی نبود دکتر قرص سیبل دادن برای دو ماه و لکه بینی قطع شد الان که مصرف نکردم باز دوباره لکه بینی بعد از پریود دارم تقریبا نزدیکای تخمک گذاری اتفاق میوفته آزمایشات هورمونی انجام دادم پرولاکتینم بالا بود آیا ارتباطی بهم دارند؟ و چکار باید بکنم ؟
- چرا دکتر روزی یک عدد کپسول
من خانم ۳۵ساله هستم ،یه زایمان زود راس داشتم ،یک سال بعد از عروسی ،الان ۱۷ سال دیگه بچه ندارم ،الان دکتر این دارو را اوابوست رابرام تجویز کرد روزی یک عدد آیا تاثیر هم دارد ،من پریود هم عقب می اندازم ۳تا ۴ماه بعد هم باید آمپول بزنم تا پریود بشم ،نمیدانم چیکار کنم
- لکه بینی وسط سیکل
سلام خسته نباشید میخواستم بدونم لکه بینی در وسط سیکل قاعدگی باعث تاخیر در پریود میشود؟ من ۴۴ سالمه و تا الان معمولا تمام سیکلهام منظم و ۲۸ روزه بوده ۱۸ مرداد که پریود شدم دقیقا دو هفته بعدش یعنی روز ۱۴ سیکلم دچار لکه بینی شدم که ۴ روز طول کشید و الان یک هفته هست که پریودم عقب افتاده بی بی چک هم زدم منفی شد بنظرتون دچار تاخیر یا بی نظمی پریود شدم یا باردارم یا مشکل دیگری هست؟
- گرید جنین
با سلام و عرض ادب خانم دکتر عزیزم در بهمن ماه سال گذشته 12 جنین برام تشکیل شد که در پنج بسته فریز شدند جنین ها چهارروزه فریز شدند و قبل از انتقال یک روز در بیرون از فریز ذوب میشوند و بلاست سپسی انتقال داده میشوند. بسته اول دسه تا جنین کامپکت آ فریز شده بود که یکی مجدد تنها ریفریز شد و دو تا جنین بلاست آ شد و انتقال اولم به به ساروگیتم در اردیبهشت ماه انجام شد و متاسفانه بتای 187 رو روز پانزدهم جنینم داشت و با افت بتا در روز هفده و هجده و متاسفانه از بین رفتن جنین مواجه شدم. در خرداد ماه مجدد دو جنین کامپکت آ بسته دوم بلاست آ شد و پنج روزه به ساروگیت جدیدم انتقال داده شد و متاسفانه بتای روز پانزدهم عدد دو یعنی منفی بود الان خانم دکتر عزیزم برام یک بسته دو عددی کامپکت آ فریز دارم یک بسته دو عددی کامپکت بی و یک تک عددی کامپکت آ و یک بسته 1عدد کامپکت بی و دو عدد هشت سلولی آ فریز دارم . آیا شانسی با این جنین ها برای مثبت شدن برایم هست. خانم دکتر عزیزم وقتی کامپکت آ فریز شده بلاست آ میشه و منفی میشه آیا شانسی هست کامپکت بی چهار روزه فریز شده یا هشت سلولی آ فریز شده چهارروزه هام مثبت شن. واقعا موندم با کدام یک از این بسته های جنین هام شانسم بیشتر خواهد بود.
- هایمن
سلام خانم دکتر شیر اب دشویی خونمون مدتی جرم ریز میریزه مث پلاستیکای ریز مانند از اب گرم و من خودمو با اب سرد میشورم بازم استرس اینو دارم که نکنه یکی از اون جرما حین شستشو بیاد و بکارتم پاره کنه همچین چیزی ممکن؟
- استفاده از داروی مشابه
سلام.داروخانه به جای پماد دالاواگ کلیندامایسین داده میتونم استفاده کنم یا این دو باهم فرق دارن؟
- مفهوم کیست نان هموژن
سلام وقت بخیر سونوی واژینالی با یک کیست نان هموژن به ابعاد ۳۲.۲۵ میلی متر دارم چه مفهومی دارد .
- مقعد
سلام روز پنجم پریودم هستم از روز چهارم یه درد تیزی توی زیرشکمم دارم که انگار سیخ سیخ میشه طوری که سرفه میکنم زیرشکمم درد میکنه الان یخورده بهترم ولی دیروز انگار مانعی زیر شکمم بود و در حد خیلی کم خونریزی از مقعد هم داشتم علت چی میتونه باشه؟میشه راهنماییم کنین چیکار باید بکنم؟۳۹ سالمه ازدواج کردم ولی هنوز دخترم
- دوبار پریود شدم در یک ماه
من بعد اتمام پريودم فرداش رابطه بدون دخول داشتم ،دوتا قرص اورژانسي خوردم ۵روزبعدش پري شدم باخونريزي ب مدت شش روز ،،،مجدد دوهفته بعدش باز پريود شدم سر تايم پري خودم بخاطره قرصهكه من دوبار در يك ماه پريود شدم ميترسم بخاطر كيست باشه دخترم خيلي استرس دارم
- مشاوره
سلام خانم دکتر مهربون،خانمی 37ساله با دوفرزند 11و9 ماهه هستم فرزندم شیرخودم را میخورد میخواستم بپرسم از نظر شمادرحال حاضر مناسبترین روش جلوگیری از بارداری برای من چیست؟ممنون از توجه شما
- قرص دوفاستون
با سلام من دو ماه پیش قرص دوفاستون را برای تنظیم قاعدگی ک باید 30عدد را در سه ماه هر ماه از روز 14قاعدگی ب مدت 10روز بخورم ب اشتباه هر 30عدد را پشت سر هم خوردم.الان این ماه پریودم 5روز جلو افتاده ک معمولا هیچ وقت جلو نمی افتاد..ایا قرص تاثیر خود را گذاشته و پریودم منظم شده و دیگر از روز 14این پریودم نباید ب روش صحیح بخورم؟یا 30عدد بگیرم سه ماه هرماه 10عدد مصرف کنم؟
- رابطه جنسی محافظت نشده
سلام .من دیروز بعداظهر با شریک جنسیم از طریق لاپایی رابطه داشتم بعد مایع منی رو ایشون روی کمرم ریختن بعد فقط با دسمال خوشک کردم و یادم رف چیکار کنم اومدم خونه استرس شدید گرفتم یه حالت حالت تهوع دارم با شکمم یجویه
- پریود
سلام خانم دکتر من ۲۰ سالمه می خواستم بپرسم به چه پریودی پریود نامنظم میگن؟ من هر ماه میشم فقط گاهی اوقات ۵،۶ روز زودتر از ماه قبل گاهی اوقاتم ۳،۴ روز دیر تر گاهی اوقاتم دقیقا سر وقت آیا طبیعی هستش؟
- مصرف قرص ات
با سلام، قرص اتروژستان ۱۰۰ روزی ۸ عدد دکتر داده ۴ عدد صبح ،۴عدد شب تا میخورم سرگیجه ،منگی، بیحسی شدید دست وپا وگز گز و خواب آلودگی شدید پیدا میکنم و حالم خیلی بد میشه، باید نخورم تاحالا امروز ۸ عدد خوردم ،باتشکر
- کیست
با سلام.آیا شیاف و آمپول پروژسترون باعث کیست تخمدان میشود؟
- خارش واژن
با سلام خدمت شما خسته نباشید من از بیماراتون هستم برای خارش واژن برام کرم کلیندازول تجویز کردین مصرف کردم تقریبا یه هفته ای خوب شدم بازم خارش دارم باز از همون دارو میتونم استفاده کنم یا تجویز دیگه ای دارین؟ ممنون از شما
- خونریزی بعدازعمل هیستروسکوپی
سلام من متاهل ۴۱ سالمه یه هفته پیش عمل هیستروسکوپی انجام دادم سه روز بعد عمل خونریزی من لکه بینی بود ولی بعد از یه هفته خونریزی شدید دارم نمیدونم پریود شدم یا خونریزی من علت دیگه داره
- لکه بینی
سلام. من ۳۶ سالمه همیشه دوران منس منظم داشتم ولی دو سال پیش به مدت یکسال قرص یاسمین خوردم و الان به مدت یکسال هست قطع کردم، از زمانی که قرص یاسمین شروع کردم ۳ روز قبل از منس لکه بینی و دل درد داشتم و حالا هم که یکسال هست قطع کردم همچنان ۳ روز قبل از منس لکه بینی دارم و دل درد و یکسال هست که باردار نمیشم، بچه هم ندارم اولین اقدامم هست.
- سلام
ببخشید قرص سیبل دادن به من برای کیست گفتن از روز اول پریودی بخورم


