Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام آیا چند دوره باید قرص کلوفین میخورم خوبه اگه باردار نشدم باید چی کار کنم واز چی داروی استفاده کنم
- کیست یونی لوکولر
باکیست 47میل حامله میشم اقدام ب بارداری کردم ولی نتیجه نگرفتم عایا از کیست هست یانه
- سلام میشه آزمایش اسپرم همسرم ببینید مشکلی چیه ممنون از لطفتون volume 3.9ml. color milky Liquifaction 38.min. viscosity Normal 0-100ph Alk 7.2-8.0wBc. 2-4occasional sperm count *2.mill/ml Normal morphology 50%Abnormal forms 50%Epithlial 1-2 RBc 0-1 occasional Active 20>32% slughish 5>40% Non motile 75>20%ایا با این آزمایش میشه ای وی ای کرد کیفیت اسپرم خوب بنظرتون لطفا راهنمایی کنید
- ناباروری
سلام من ۱۷سالمه و شش ماهه که ازدواج کردم الان سه ماهه که اقدام به بارداری میکنم ولی هیچ نتیجه ای دریافت نکردم پیش دکتر مامایی رفتم و منو به سونو فرستاد اونجا متوجه شدم که عفونت لگن دارم با تنبلی تخمدان دارم و بهم قرص داکسی سیکلین هالیک تجویز کرد خیلی میترسم ک باردار نشم
- نازایی
بعد از تزریق ماده کنتراست در کاویته اندومتر وتهیه کلیشه های مناسب تمام حفره اندومتر از ماده کنتراست پر شد رحم شکل و نمای اناتومیک طبیعی دارد filing defect.جابجایی یا اثر فشاریاز خارج دیده نشد سرویکس spindle shape و ایسم سیلندریک میباشد هر دو لوله با دیامتر طبیعی روئت شدند. ولی spillage کنتراست از هیچکدام از لوله ها رویت نمیشود در کلیشه های پس از تخلیه باقی مانده کنتراست در لوله ها و کاویته رحم دیده نشد.. سلام دکتر عزیز میشه مشکل من رو بگید چیه. ایا لوله های من بسته است..۴۲ سالمه و فرزند ندارم..سه ساله اقدام کرده ام و نشده.
- نازایی
با سلام،بنده ١ماهه پريودم عقب افتاده با ٢تا آمپول پروژسترون هم ١١روزه كه پريود نشدم،من هيچ وقت سابقه تاخير در پريود نداشتم هميشه منظم بوده،فقط ٣دوره كلوميفن مصرف كردم ،اين ماه استراحت داده بودن دكتر و عكس رنگي با نتيجه نرمال گرفتم كه اين ماه اين تاخير پيش اومد .روز ٤٢ هم آزمايش بارداريم منفي بود ،چند ماه قبل هم آزمايشااي هورمونيم نرمال بود پس چرا پريود نميشم خيلي نگرانم
- ازمایشamh.fsh.E2
سلام ازمايش دادم fsh:5,amh:7:81,E2:50تفسيرش كنيدممنونم
- اقدام به بارداری
سلام خانم دکتر عزیز.من یکسال اقدام به بارداری کردم اما باردار نشدم تبلی تخمدان داشتم . بعد سه ماه با اقدام دارویی با مصرف قرص کلومیفن و دوفاستون و یه سری آمپول باردار شدم.در 40 روزگی اورژانسی جراحی سزارین شدم به علت بارداری خارج رحم . 9 ماه از جراحی من میگذرد و دچار کم کاری تیروئید نیز هستم.تحت نظر دکتر غدد قرص لووتروکسین و متفورمین مصرف میکنم.25 سال سن دارم و 5 سال است که ازدواج کردم.سه ماه پیش عکس رنگی رحم گرفتم و خوشبختانه همه چی نرمال بوده است و دو لوله سالم و باز است.خانم دکتر بزرگواربعد از عکس من سه ماه است که اقدام طبیعی داشته ام اما نشد... آیا مجدد اقدام دارویی انجام می شود یا باید صبر کنم؟ با تشکر فراوان
- آیا حقیقت داره
راستش من جایی یک مطلب خواندم کسانی که آژنزی واژن دارند بعدازاصلاح و نقص آن باردار نمیشوند خواستم بپرسم که آیا این موضوع حقیقت داره ؟
- عدد آپکا
سلام عدد آپکا در انسان سالم که بتواند باردار شود چند است
- مهم
سلام خسته نباشید. من با خواهرم که ۲۴ سالش هست بحثمون شد ولی دعوا نبود من ناخواسته اصلا حواسم نبود لگد زدن به شکمش نزدیک کلیش بود. و بعد گفتش که. خون اومده از واژن ش و (پریود ) شد میخواستم بدونم که حالش چطوریه و تو باروریش تاثیر نداره؟؟؟؟ تو رو خدا بگید خیلی می ترسم😭😭
- نازایی
سلام من 27سالمه شش ساله ازدواج کردم باردارنمیشدم تا اینکه بعداز شش سال بدون دارو باردار شدم ولی متاسفانه چون همیشه پریودهام نامنظم بود داروی گیاهی مصرف کردم بچم دوهفته نهم سقط شد.ازبعد سقط هردو ماه ونیم یکبار پریود میشم اون با خونریزی کم میخواستم اگه لطف کنید راهنمایی کنید نمیدونم باید چیکار کنم.همه آزمایشات بعد سقط هم انجام دادم گفتن مشکلی نداری
- نازایی
سلام من تنبلی تخمدان دارم دو ماه است که قرص دوفاستون مصرف می کنم ماه پیش چهارده روز بعد از قطع دوفاستون ماهوار شدم ولی این ماه ۲۲ روز گذشته پریود نشدم تست بی بی هم منفی بود دلیلش چیست
- نازایی
با سلام من دوره اول کلومفین روزی 2تا مصرف کردم دو دوره کلومفین روزی3 تا با آمپول آلفا مصرف کردم اماپریود شدم آیا این دوره بای ای یو ای بشم ؟
- ذخیره تخمدان*
سلام، ۴۰ سالمه ذخیره تخمدانم ۰/۳۹ احتمال بارداری وجود داره ؟
- سونورحم
سلام خسته نباشید در سونو من نوشته رحم به شکل Arcuated septate میباشد بد نوشته دانسیته کلسیفیه رویت شد نمیدونم یعنی چی میشه راهنمایی کنید ممنون
- هورمون fsh
سلام خانوم دکتر عزیز دختری 18 ساله و مجردم ماه پیش در روز سوم پریود ازمایش خون دادم که بدین صورت بود fsh=9.9 که نرمالش در بازه فولیکولار از 3.5 تا 9.2 هست lh=5.0 که نرمالش در فاز فولیکولار 1.9 تا 9.2 هست و استرادیولم هم بود estradiol=17.5 همشون نرماله به جز اف اس اچ که یکم زیاده تا اونجایی که میدونم بالا بودن این هورمون به معنی کاهش ذخیره تخم دانی هست ولی من هنوز 18 سالمه و این هورمون از رنج نرمالش زیاده خیلی نگرانم یعنی من در اینده باید از طریق تخمک اهدایی باردار شم؟؟؟ ایا این عدد بازم افزایش پیدا میکنه؟ چیکار باید بکنم؟
- ایا حقیقت داره رحم دوشاخ باعث آندومتریوز میشه؟
با سلام
من سپتوم واژن و آژنزی واژن و آژنزی سرویکس داشتم وجراحی کردم و در سونوگرافی من نوشته شده که رحم partialbicornate وسپتوم بلند. ودر پرونده من نوشته جز آژنزی مولرین و آنومالی مولرین هستم شنیدم که کسانی که رحم دوشاخ و سپتوم و آنومالی مولرین دارند در معرض خطر بالا مبتلا به آندومتریوز هستند . آیا این موضوع حقیقت داره که رحم دوشاخ مبتلا به آندومتریوز میشه یا نه؟و آیا سپتوم واژن آندومتریوزایجادمیکنه یانه؟ راه پیشگیری داره ؟ - نازایی
سلام،من اصلا پریود نشده ام،دکتر گفتند تا ۲۵ روز استروژن و پروژسترون مصرف،از روز روز دوم تا۱۴قاعدگی روزی سه تا آمپولhmg,روز۱۴قاعدگیhcgتزریق کردم،روز ۹تا۱۱بعد از تزریقhcgخونریزی قهوه ای و صورتی داشتم،یازده روز بعد از تزریق آزمایش بتا ۱/۲وهفده روز بعد از تزریق ۳/۷ بود.امروز۲۴ روز از تزریق hcgگذشته،پریود نشدم،کمردرد،آروغ زیاد،زیر شکمم درد میکنه،بی بی چک هم منفی بود،من باردارم؟
- تنبلی تخمدان
سلام.خانوم دکتر من 16،ساله که ازدوج کردم و یک فرزند پسرم دارم ،که 15ساله شه ،الان پنچ ساله که قصد بارداری دارم ولی نتیجه ی نگرفتم ،یک بار دکتر رفتم گفتن که کیست داریت و تنبلی تخمدان الان نمیدونم با ید چیکار کنم


