سلام،اندازه NTنرمال است.مقادیر آزمایشات ذکرشده درنمودارهای ضمیمه آن قابل ارزیابی است.با پزشکتان مشورت کنید.
Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- قرص سیپروترون کامپاند و لکه بینی
سلام من ۳۰ خرداد و ۵ تیر رابطه محافظت شده داشتم و ۱۴ تیر پریود شدم از یک روز بعد پریودم(روز ۸ سیکل) قرص سیپروترون کامپاند استفاده کردم و ۱۶ مرداد(۶ روز بعد از قطع قرص) پریود شدم خونریزی ۴ ۵ روز ادامه داشت و خون قرمز بود اما حجم خون کم بود بسته بعدی قرص سیپروترون رو طبق دستور ۷ روز بعد از بسته اول(روز دوم پریود شد) شروع کردم اما امروز ۶ شهریور روز ۲۲ سیکل هست و دو روز مونده قرص ها تموم بشه امشب و فردا شب اما بی دلیل لکه بینی خیلی کم داشتم در حد چند قطره خون همراه با ترشح بود که فقط رنگ ترشح رو کمی قهوه ای کرده بود میخواستم بدونم دلیلش چی میتونه باشه؟و اینکه آیا این دفعه هم ۶ روز طول میکشه تا پریود بشم؟ از ۵ تیر رابطه جنسی نداشتم آیا امکانش هست لکه بینی بارداری باشه؟خیلی استرس دارم هیچ علائمی خم ندارم
- قرص کنکور
با عرض سلام .بنده به علت مشکل pvc قلب قرص کنکور 2/5 مصرف میکنم-آیا میتونم برای بارداری اقدام کنم و قرص بروی جنین تاثیری نداره ؟
- سوال ازمتخصصص زنان
سلام من ۲۰ سالمه ۶ ماهه که ازدواج کردم ولی از وسط ماه پیش تصمیم به بارداری گرفتم موقعی که پریود بودم با توپ به شکمم ضربه محکمی خورد این علت نازا شدنه من خیلی میترسم تجربه ای هم ندارم وبعد این که پاک شدم دقیقا بعد ۱۱ روز دوباره لکه دیدم تا تاریخ ۱۷ لک میدیدم مشکلی هس ؟
- آبجی
سلام خانم دکتر من رفتم دکتر گفته که زگیل تناسلی دارم و باید چند جلسه بیام که خوب بشه ولی به دلیل هزینه های بالا یکم واسم سخته آیا نمیشه با درمان خانگی خوب بشم لطفاً راهنمایی کنید ممنون میشم
- احتمال بارداری با پیشاب
سلام خانم دکتر میخواستم درمورد بارداری پنهان یا کریپتینگ بدونم😞 من یک رابطه سطحی داشتم در حد پیشاب و دخول در حد چند ثانیه بعد از رابطه هم دوماه با تاخیر پریود شدم ماه اول ۵ روز تاخیر و ماه دوم ۲۰ روز تاخیر ماه اول بعد از اینکه پریود شدم دوبار بیبی چک زدم(روز ۳ و ۵ پریود) و دو روز بعدش آزمایش خون دادم بتا ۰/۵۶۸ بود ماه بعد تو روز ۱۱ تاخیر بیبی چک زدم منفی بود و تو روز ۱۷ تاخیر آزمایش خون دادم اونم جوابش زیر ۱ بود ولی الان چند وقتیه حالت تهوع دارم و همینطور موقع پریود شدنم که میشه سرما میخورم میخواستم بدونم میشه باردار باشم؟ اگه نیستم چرا تهوع دارم ؟ بخاطر قرص هایی هست که میخورم؟ یا بخاطر استرس شدیدیه که دارم؟
- قرص کلومیفن
سلام وقتتون بخیر خانم من ۲۹سالمه تازه قرص روشروع کردم از رو پنجم قاعدگی خوردم والان روز هفتمه ولی پریودیم قطع شده حتی لکه بینی ام ندارم این طبیعیه تا روز نهم ادامه بدم؟؟
- وزن گیری در دوران بارداری
سلام خانم دکتر، من قبل از بارداری 54 کیلوگرم بودم و الآن که در هفته 18 بارداری هستم 62 کیلوگرم دارم. می خواستم بدونم آیا اضافه وزن دارم؟ اگر دارم چطور باید کنترل کنم؟ چون در طول روز احساس گرسنگی می کنم و غذا می خورم. شیرینی شاید دو هفته یکبار یک بستنی بخورم. چربی و نمک فقط تا اندازه ای که در خورشت روزانه هست می خورم. غذاهای ما هم کم نمک هستند. با تشکر
- بقایای سقط
من سقط عمدی داشتم رفتم سونو گفت یک سانت بقایا داری دکترم متیل ارگونوین تجویز کرد ۱۲عدد خوردم باز سونو دادم دفع نشده بود چیکارکنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
- بقایای سقط جنین
سلام وقتتون بخیر من یک ۳۷ روز پیش با قرص سایتوتک(دوتا واژینال و باقی زیر زبانی)سقط داشتم از اون مدته تا الان پریودم و دوهفته پیش قرص متروژن مصرف کردم رفتم سونوگفتن بقایا دارم و احتمالا ساک حاملگی به اندازهmm 12×25 که دارای جریان خون اندکه پیش دکتر میرم یکی میگه برو تیتراژ بده یکی باز برام متروژن نوشت بنظرتون چه کنم
- اکوقلب جنین
سلام شرمنده ام مجدد مزاحم شدم با بیمارستان حشمت هم تماس گرفتم گفتن برای جنین اکوقلب انجام نمیدن😞 اگه از 22هفته بگذره انجام نمیشه خانم دکتر؟بعضی جاها خوندم تاهفته24میشه انجام داد امروز27تیر 20هفته و3روزمه تا14مرداد بیمارستان 17شهریور وقت داده ایا میتونم بمونم همون موقع برم؟
- درد حاملگی
سلام من 20 سالمه که باردارم ولی هفته های اولم درد خفیفی شبیه دردپریودی زیرشکمم دارم موقع خواب یا نشستن توماشین دکترم برام شیافی نوشتن که کمیاب هست نتونستم پیداش کنم اگراستفاده نکنم مشکلی پیش میاد؟؟ممنون
- خیلی مهم بارداری
سلام ایا منظور از اینکه در بارداری ویتامین دی مصرف کنم همون قرص D-vigel50000 هست ایا اونو بخورم هر روز اشکال داره ؟ یا چنتا در هفته بخورم ؟ هفته ۲۷ باردار ام
- عفونت در بارداری
سلام و خسته نباشید وقت شریف شما بخیر بسیار تشکر دارم که با این همه مشغله ی کاری وقت میذارید و جواب سوالهای بیماران رو می دین من یازده هفته باردار هستم گاهی احساس خارش در ابتدای واژن دارم کمی نگران شدم آیا پمادی هست ک بهم معرفی کنین که به صورت موضعی استفاده کنم؟ آیا میتونم کمی عسل طبیعی روی گاز استریل بریزم و روی موضع قرار بدم البته احساس خارش بسیار خفیف هست باز هم ممنونم
- عقب انداختن پریودی
خانم دکترببخشید من همونیم که گفتم ۶روزه پریودم عقب افتاده یادم رفت اینو بگم من یکسال و نیمه هم واس بارداری تلاش کردم اما بی نتیجه بود خودم وهمسرم هم مشکلی نداریم.
- سرکلاژ شکمی
سلام من باردار هستم و از ترک خوردن شکمم میترسم چیکار کنم که شکمم ترک نخوره
- سنوگرافی
رحم با ابعاد بزرگتر از حد طبیعی میباشد ۹۹×۴۸ اکوپترن میومتر corseمیباشد.Massواضح در جدار رحم دیده نشد
- زنان
سلام ببخشید خانم دکتر من بعد از استفاده از قرص اورژانسی حدود ۴۰روز پریود شدم وقتی رفتم دکتر قرص مدروکسی به مدت یک ماه برام تجویز کردن الانم خوب شدم دیگه لکه بینی و پریود ندارم ومدت هفت روز از قرصهام مونده میخام باردار شم این قرصها احتمال داره که از بارداریم جلوگیری کنه!!!
- غربالگری اول بارداری
سلام تریزومی۲۱ 1:56 تریزومی ۱۸ 1:230 خانم38 ساله و در هفته ۱۲ آزمایش داده،لطفا راهنمایی کنید
- سونو آنومالی
سلام خانم دکتر توروخدا کمکم کنید تو سونو آنومالی من نوشته فوکوس اکوژن ب ابعاد۲.۳mm در بطن چپ دیده شد خیلی نگرانم این ینی چی؟ بهم گفتن اکو قلب جنین انجام بده😥
- پاک سازی رحم
سلام وقت به خیر من امشب رفتم پزشک زنان که امادگی پیدا کنم برای بچه دارشدن . سونا داخلی شدم دکتر گفت دهانه رحم التهاب داره و رحم ضخیم یا کلفت شده . بهم گفت برم بیمارستان واسه پاک سازی رحم . الان میخوام بدونم پاکسازی همون کورتاژ هست ؟


