Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کیست تخمدان
با سلام خانمی۳۶ ساله هستم تخمدان چپ حاوی کیستbilobedبه ابعاد۸۵*۷۵ وفاقد solidاستکیست فاقدواسکولاریتی است.در مجاورت این کیست ضایعه هایپواکوژینسیته۲۱*۱۷دیده شد خواستم ببینم ایا این کیست نگران کننده است تو رو خدا دارم سکته میکنم بگید من باید چیکار کنم
- سونوگرافی
سلام خانم دکتر عزیز .خواهش میکنم سوال منو کامل جواب بدید خیلی نگرانم مادرم ۵۶ ساله هستند و یائسه شدن.. و برای مشکل معده دکتر براشون سونوگرافی شکم و لگن نوشتند به طور اتفاقی این چیزها در سونوگرافی رحم در آمد در بررسی اولتراسونو گرافیک رحم Anteverted با ابعاد ۶۰×۷۸×۱۰۱ و اکوژنیسیته میومتریال coarse و میوماتوز مشاهده شد..آندومتر با ضخامت 8mmبدون واسکولاریته واضح مشاهده شد که با توجه به دوران منوپوز بررسی از نظد هایپریلازی آندومتر پیشنهاد میگردد...ساختمان هتروژن به ابعاد mm34×36 در دیواره قدامیفوقانی رحم مشاهده میشود calcified subserosal lntramural myoma دو ساختمان هتروژن به ابعاد mm۴۴×۶۶ در دیواره ب خلفی رحم و دیگری به ابعاد ۱۱×۱۴ میلی متر در دیواره قدامی رحم مشاهده میشود subserosal intramural myoma به علت بزرگی فیبروم ها رویت بافت دقیق تخمدان ها امکان پذیر نمی باشد در آدنکس ها توده یا ضایعه فضاگیر مشاهده نشد مایع آزاد در شکم و لگن مشاهده نشد خانم دکتر تورو خدا بگید این یعنی بدخیمی؟چکار باید انجام بده و اینکه مادرم هیچ مشکل زنانگی ندارند یائسه شدند و خونریزی و لکه بینی هم ندارند و در ضمن ۲ماه پیش پاپ اسمیر دادند و جواب خیلی خوب بود و مشکلی نداشتند خانم دکتر من خاله ام هم بر اثر سرطان رحم فوت شدند
- جواب سونوگرافی-بحرانی
خانم دکتر جان چندین ماه بصورت مداوم پریود بودم و قطع نمی شد بجز با قرض ال دی. سونو برام نوشتن نتیجه نوشته رحم بطول 88 م م و یدامترap41م م دارای شکل و اکوی میومتریال هتروژن است(ضخامت اندومتریال 2.3م م با نمای اکوژن) تصویر میوم بصورت ساب سروزال به دیامتر 17*12م م در فوندوس رحم مشهود است تصویر میکروسیست های متعدد در میومتر به همراه هتروژنیسیته میومتر و مرز ناواضح بین میومتر و اندومتر مطرح کننده درجاتی از آدنومیوز رویت می گردد تخمدان راست بهحجم 5.7 سی سی و تخمدان چپ به حجم3 سی سی دارای شکل و ابعاد و اکوی استرومال نرمال است خانم دکتر جان راهنمایی می فرمایید 43 سال سن دار
- رابطه محافظت نشده
سلام.ببخشید خواهشا بهم جواب بدیدمن تو مهرماه ک ۱۳پریودشدم بعد ۲۶رابطه محافظت نشده بدون دخول داشتم ولی مایع منی روی من ریخته شدوبعدازگذشت ۲۴ساعت دوتاقرص اوسیز۰/۷۵خوردم وآبان ماه هم روزسیزدهم پریودشدم ولی سه روزیاشایدم کمتربودوآذرماه هم ۱۷پریودشدم ولی دقیق مثل ابان ماه بودتعدادروزهاش ودی ماه هم روز۲۲پریودشدم والان ک بهمن ماه هستش ۲۶پریودشدم ولی رنگ خون پریودی خیلی کمرنگ وانگارخلط مانندهستش وسوزش سردل شدید هم دارم اینا میتونه نشونه بارداری باشه ؟ممنونم اگ زودجواب بدید
- لکه بینی
سلام من از اول پریود دارم قرص دروسبلین رو استفاده میکنم برای تنبلی تخمدان الان ۳ روزه پریودم تموم شده ولی لکه بینی دارم به این قرص مربوط میشه؟ تا چه زمانی این لکه بینی رو دارم؟
- باسلام خسته نباشب لاپاروسکوپی کردم اسپرم شوهرم ضعیفه یه بارای یوای کردم به نظرشماداروهست امپول یاقرص به جزویتامیناچون شوهرم داره استفاده میکنه بیام پیشتون ممنونم
- قرص وروژست وپریود
چهل ونه سالمه،ضخامت اندومترم تو آخرین سونو نه ونیم بود ،قرص وروژست تجویز شد توسط پزشک ،پانزده روز بعداز خوردن قرص پریود شدم یکم زیاده ،به خوردن قرص ادامه بدم یا خیر،با تشکر
- سرکلاژ
سلام من پارسال عکس رنگی از رحم گرفتم که نوشته بود هیدروسالپنکس خفیف بدود انسداد در لوله راست و باردار شدم اما در هفته۲۲به خاطر نارسایی رحم از دستش دادم میخوام ان شاالله با سرکلاژ شکمی مجدد باردار بشم ایا نیاز به عکس رنگی از رحم هست؟ایا هیدروسالپنکس بدون انسداد مانع بارداری میشه؟چکارکنم
- پریود نشدن بعد از سقط
سلام من ۵۲ روزه که سقط با دارو داشتم حدودا تا ۲۵ روز خونریزی و لکه بینی داشتم بقایا خیلی داشتم دفع شد فقط یک تیکه یک سانتی دارم هنوز پریود نشدم به نظر شما چرا پریود نمیشم؟
- ماندن بقایای حاملگی
من ۲۶مهرسقط داشتم تو۵هفتگی بقایادارم ۲۰*۲۳*۱۱mmوحجم ۳ccمیگن چسبیده به جداردارای فلوی عروقی هستش وبایدکورتاژ بشم قبلاهم سابقه ی کورتاژداشتم میخاستم بدونم نمیشه بادرودی بقایا دفع بشع
- فیبرم رحمی
سلام خانم دکتر عزیز بنده 40 ساله هستم فیبرم بالای رحمی دارم برای از بین بردن این غده به غیر از عمل چه چیزی پیشنهاد میکنید
- علت ترشح وخونریزی واژن
با سلام خانمی 40 ساله هستم سال 95 دچار کانسر سینه شدم جراحی شدم بعد از جراحی شیمی درمانی وپرتو درمانی،هورمون مثبت بودم تاموکسیفن 20 مصرف میکنم وآ مپول دیفرلین هر 28 روز تزریق داشتم که به مدت 4ونیم آ مپول رو زدم ،الان یکسال هست با تشخیص دکتر آ نکولوژ آ مپول نمیزنم ولی همچنان قرص تاموکسیفن را مصرف میکنم که تا الان 5 سال ونیم شده، مشگل من اینه که دچار خشکی واژن شدم شدید وبعد از قطع آ مپول ترشحات من زیاد شده به دکتر زنان مراجعه کردم پماد واژینال دادن که مصرف کنم بعد از مصرف خونریزی من شروع شده زباد نیست ولی واضح هست که خون هستش،الان من باید چکار کنم چون من هر روز این مشگل رو دارم ، متاسفانه به خاطر خشکی واژن گرفتن تست پاپ اسمیر هم ممکن نیست ،ممنون میشم راهنمایی بفرمایید که آ یا این ترشحات طبیعی هست یا نه؟
- عمل هستروسکوپی
با سلام و خسته نباشی. عمل هیسترسکوپی در بیمارستان آریا رشت انجام میشه؟ و هزینش چقدره ممنونم
- قرص ترنسید
سلام خانوم دکتر،من پریودی های نامنظمی دارم چندهفته پیش با خوردن چند دونه قرص ال دی پریود شدم و الان بعد از ۱۲ روز هنوز پریود هستم و دکتر برام قرص ترنسید نوشت و با خوردن قرص خونریزیم کمتر شد و تقریبا قطع شده سوالم اینه دوباره قرص خوردنو ادامه بدم یا قطع کنم؟؟ اگه قطع کنم دوباره پریود میشم؟
- عفونت
سلام خانم دکتر من بیمار47 ساله شما هستم دارای سه فرزند که بزرگ هستند یکسال پیش رحم خودم را برداشتین بعد از مدتی عفونت داشتم پیش شما اومدم خوب شدم اخیرا" نیز عفونت دارم ساکن شهرستانم بعلت کرونا مراجعه برام ممکن نیست لطفا راهنمایی کنید چه دارویی استفاده کنم تا مشکلم رفع شود ممنونم از پاسخگویی شما
- سرکلاژشکمی
سلام دکتر سرکلاژشکمی 14هفته هستم امشب لباس زیرم زیاد خیس بود رفتم دکترمعاینه کرد گفت عفونت داری بعدش رفتم سونوگرافی گفت نرماله،بعضی وقتا خیس میشم چیکارکنم ،سونو ممکنه ندونه
- پولیپ
باسلام. ار نشانه های پولیپ رحم نامنظمی پریود یا لکه بینی بعداز پریوده. ولی من پریودی منظم داشتم. لکه بینی های من هم قبل از دوره ها بود. پولیپ رحمی که داشتم رو برداشتم .الان سه ماه از برداشتن پولیپ میگذره ولی هنوز لکه بینی دارم. آیا مشکل همین پولیپ است؟ علت ادامه دار بودن الکه بینی چیست ؟
- یائسگی
سلام خانوم دکتر . من 32 ساله هستم . نزدیک به دو ساله که برای بارداری اقدام کرده ام . لکه بینی قبل از دوره داشتم که بعد از بررسیهای فراوان مشخص شد که پولیپ دارم . با هیستروسکپی پولیپ برداشته شد . مشکض ضخیم شدن رحم هم داشتم که دوفاستون تجویز کردند دو ماه خوردم ولی دچار سردرد شدید و سرگیجه شدم. مشکل تخمکگذاری ندارم و پریودهای منظم دارم . بین 25 تا 29 روز. بعد از مصرف دوفاستون دردهای پریود هم کمتر شد. قبلا میزان خونریزی زیاد بود ولی حدود 6ماهه که کم شده . ممکنه بخاطره مصرف دوفاستون باشه ؟ یا اینکه دچار یائسگی زودهنگام شده م؟؟و اینکه قبلا خون روشن بود ولی حالا تیره شده ( نه قهوه ای) شبیه خون مانده. لطفا راهنمایی بفرمایید
- لکه بینی بعد از جراحی
با سلام و خسته نباشید به خانم دکترعزیز بزرگوار، ۴۶ ساله و مجرد هستم نوزده مرداد عمل برداشت فیبروم انجام دادم ده روز بعد امپول زیرجلدی که تجویز کرده بودین رو تزریق کردم به مطب مراجعه و شما فرمودین تا دو ماه نباید پربود بشین بیست و دو روز بعد از عمل پریود شدم که خونریزیم تقریبا زیاد بود با مطب تماس گرفتم گفتن مشکلی نیست ولی اگر مدت زمان پریودی زیاد شد اطلاع دهید ششمین روز پریودم تموم شد ولی از همان روز تا به الان که ده روز میگذرد لکه بینی دارم خیلی نگرانم،خانم دکتر مشکلی هست؟ راهنمایی بفرمایید ؟با تشکر از شما که وقت گرانبهای خود را در اختیار ما میگذارید.
- بارداری
باسلام من پنج ماهه کیسه ابم پاره شدجواب ازمایش وسونوخوب بودنمیدانم چرااینطوری شددکتررفتم گفت سه ماه دیگه میتونی باردارشی عفونت هم نداشتم کی باردارشم خوبه چی کارکنم که این اتفاق دوباره نیفته


