Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تاخیر پریودی
سلام من ماه گذشته ابله گرفتم همان موقع پریودنشدم الان یک ماه گذشته بازم پریود نشدم چه کار کنم
- خونریزی
سلام من خونریزی های شدید داشتم که باعت کم خونیم شد. دکتر طبق سونو گفت که کیست تخمدان دارم و بهم دفامد ۱۰ دا تا خونریزیم قطع بشه بعد گفت اینو بخوری خونریزیت قطع میشه و بعدش پریود میشی وقتی پریود شدی قرص روکین رو بخور اما متا سفانه من ۱۵ از دفامد ۱۰ خوردم ولی خونریزیم کم نشد خیلی هم خونریزیم زیاده باید چیکار کنم میشه از الان قرص روکین رو بخورم یا حتما باید از روز اول پریودم باشه؟
- لکه بینی هفته ۶
هفته ۶ بارداری ام و هیچ مشکلی نداشتم ولی نمیدونم چرا دکترم قرص واژینال Utrogestan 200 رو بهم داد که شبی یکی بزنم شب اول مشکلی نبود ولی امروز هم سمت چپ رحمم تیر میکشه هم لکه های قهوه ای دیدم. ممکنه از شیاف باشه؟ قطعش کنم آیا؟ راهنماییم کنید من بعد ۵ سال نازایی به طور طبیعی باردار شدم و خیلی نگرانم
- نحوه مصرف قرص سیبل
سلام من مجردم و برای نامنظمی پریودی از روز سوم پریودی قرص سیبل مصرف کردم الان پریودشدم ولی دوتاقرص سفید باقیمونده.باید ادامه بدم و این دوقرص باقیمونده روبخورم یا نخورم الان که پریودم؟
- قلب جنین
سلام خانم دکتر این سونوم هست:
داخل uterine cavity یک gs با واکنش دسیدوایی نامنظم و حاوی یک جنین مشهود است
یولساک سایز و نمای منظم دارد
G.Aبراساس اندازه گیری MSD=33MM در حد تقریبی 8W+3D است
G.Aبراساس اندازه گیری CRL =4MMدر حد تقریبی 6W+1D است
(عدم تطابق MSDوCRL)
FHRدیده نشده .نمای سونوگرایفیک مطرح کننده MISSED ABORTION می باشد
هماتوما به ابعاد دMM 13*12در اطراف پل تحتانی ساک حاملگی مشهود است . ممنون میشم توضیح بدید که وضعیت جنین چطوره ؟ ایا با صبر کردن به رشد نرمال میرسه ؟ الان من باید چه اقدامی کنم؟ - مصرف قرص استرادیول والرات در زمان بارداری
درود زمانی که جواب آزمایش بارداری مثبت باشد از طریق ای وی اف مصرف قرص استرادیول والرات مشکلی پیش نمیاد آیا ممنوع است
- تنبلی تخمدان
سلام وقت بخیر،آیا تنبلی تخمدان منشائش کیسته یا بهم ریختگی هورمون باعث تنبلی تخمدان میشه ممنون ازشما
- ترشحات ژله ای
سلام خانم دکتر دختری مجرد هستم دوتا سوال ازتون داشتم اول اینکه من هرماه تقریبا یک هفته بعد از پریودم به مدت یک یا دو روز ترشحات ژله ای وشفاف دارم آیا این طبیعیه؟ وسوال دومم اینکه من قبلا سر پریودم خیلی شدید درد داشتم به طوری که با خوردن مسکن هم تا ۴یا۵ ساعت درد زیادی رو تحمل میکردم و حجم پریودمم زیاد بود تقریبا ۵یا۶روز ولی الان نزدیک دوساله که دردام کمترشده و بعدازخوردن یه مسکن و دمنوشها اروم میشم و حجم پریودمم کمتر شده تقریبا۳یا۴ روز بعضی از ماه هاهم سه روزه و روزه ۴و۵ لکه بینی دارم میخواستم ببینم این خطرناکه یا نه؟ واقعا ممنون که جواب میدین
- اندومتریوزودیفرلین
میرناگذاشتم بخاطر اندو وادنوماه پنجمه برام دیفرلین هم زمان دوز۳ماه تجویزشد بعددوهفته تزریق پریود شدید شدم والان ۱۲روزه لک بینی،کی خوب میشم؟
- ماستیت
سلام خسته نباشید خانم دکتر من سونوی پستان انجام دادم بعضی رگاش توش شیرجمع شده بچم ۴ماهه ست شیرمیدم اگ قرص بخورم ک شیرم خشک بشه اون رگاش ک توش شیرجمع شده هم خشک میشه ک دردام کم بشه؟
- قرص
سلام خانم دکتر من ۲۵ سالمه با توجه به دردی ک در دو سینه ،و سمت راست شکمم امروز سنو دادم و داخل سنو مشخص شد که در سینه سمت چپم کیست دارم و در رحمم کسیت مشاهده شد .دکتر برام قرصTrancid250تجویز کردن .با تحقیقی ک امروز کردم این قرص برای خونریزی های شدید تجویز میشه.میخواستم بدونم ربط این قرص با کیست داخل سینه و داخل رحم چیه؟؟؟ ممنون میشم پاسخ بدید🌹
- آزمایش خون بارداری
سلام.. روز بخیر خانم دکتر من آزمایش خون بارداری دادم.. در قسمت نتیجه، مقدار هورمون بتا نوشته شده Negative.. یعنی مقدار آنرا ننوشته.. میخاستم بدونم علت آن چیه اگر مقدار هورمون کمتر از 5 است و بارداری منفی است چرا مقدار هومون نوشته نشده.. چرا نوشته شده Negative.. با تشکر
- سونوگرافی
سلام خانم دکتر من سونوگرافی گرفتم نوشته دردیواره خلفی تنه رحم دوتوده اکوژن به ابعاد 91×130و58x60mm دارای تغییراتCystic متعددمشهود است یعنی چی لطفا جواب من رابدهید؟
- خونریزی پس از زایمان
سلام من ۲ماه و۱۶روزه زایمان کردم همچنان خونریزی خفیف دارم البته هیچ دردو مشکل دیگه ای ندارم چه کارکنم
- قرص ضدبارداری
سلام خانم دکتر ، خسته نباشید
من دو سال ازدواج کردم ، تا الان از هیچ نوع داروی جلوگیری استفاده نکردم ، با تجویز پزشک قرص مارولین تهیه کردم
شب گذشته اولین قرص رو استفاده کردم (روز آخر پریودم) بود .
از کی میتونم رابطه بدون حفاظت داشته باشم ؟
ممنون میشم راهنمایی کنید - تنبلی تخمدان
سلام خانم دکتر تنبلی تخمدان دارم میخوام باردار بشم باید چه داروی مصرف کنم میخوام بچه اولم پسر بشه
- اکوژن تخمدان چیست چه خطری دارد؟
- تنبلی تخمدان
سلام من 39سال دارم ودارای دو فرزند از 18سالگی pco داشتم وهنوز هم دارم دوفرزندم رو به طور طبیعی باردار شدم اما الان دکتر قرص دوفاستون رو برام تجویز کرده وگفته که تخمدانهام پوستش داره ضخیم میشه حالا نمیدونم چه مدت قرص دوفاستون رو مصرف کنم اگه مممکنه راهنمایی کنید ممنون
- بارداری
سلام من تا نهمین روزپریودیم قرص ضد بارداری مصرف میکردم ،دهمین روز پریودی نزدیکی داشتم احتمال بارداری است؟دهمین روز ترسیدم و دوتا قرص با فاصله یک ساعت مصرف کردم
- تشخیص بارداری
سلام.بیست روزازپریودیم گذشته ازمایش خون دادم منفیه..اقدام به بارداری کردم نهم تیرماه...الان چکارکنم سونوگرافی بدم براتشخیص بارداریم


