Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- جواب سونوگرافی
ضایعه سالید هترواکو چسبیده به تخمدان چیه؟
- بیماری زنان
سلام ببخشید دکتر من از اذر ماه مداوم خونریزی شدید داشتم در بهمن ماه عمل کورتاژ تشخیصی انجام دادم جواب ازمایشم پلیب رحمی داشتم سونو سالم بود برا امپول زدند که کلا یائسه بشم حال بعد از 3ماه دوباره دچار خونریزی شدید شدم ایا دوباره باید از اون امپول تزریق کنم ممنون
- میوم و کیست در رحم
با سلام خانمی 45 ساله هستم دارای دو فرزند که سه ماهه که پریود نامنظم دارم و دو روز پیش سونو اناجم دادم که نوشته رحم دارای ابعاد 46*86 میلی و اکوی میوماتوز است. میوم اینترامورال 4*6 میلی متری به همراه چند میوم در بافت رحم. آندومتر دارای ضخامت 6 میلی متری و اکوی هتروژن کیست نبوتین 6 میلی متری ناحیه سرویکال و ابعاد تخمدان ها طبیعیه ممنون میشم نظرتون رو بدونم
- کانال سرویکس
سلام ببخشید من چهار ساله ازدواج کردم و بچه دار نشدم دکتر گفت کانال سرویکس نداری میخوام بدونم باید چیکارـکنم ؟؟حتما باید عمل بشم و ایا من عمل کنم بچه دار میشم
- Ivf
سلام وقت بخیر من چندتا فیبروم داشتم که میخواستم برای بارداری اقدام کنم و معاینه شدم که گفتین که احتیاج به عمل نیست و مشکلی برای بارداری وجود نداره یه چند ماه اقدام کردم و چون همسرم اسپرمهای ضعیفی داشتن دکترشون گفتن که شما به طور طبیعی نمیتونید باردار بشید و باید Ivf کنید، خواستم بپرسم با وجود فیبروم میشه اینکارو کرد؟
- سونوگرافی آنومالی دیررس جنین
سلام خانم دکتر ببخشید بهترین زمان انجام سونوگرافی آنومالی اسکن تاخیری یا همون سونوگرافی آنومالی دیررس جنین چند هفتگی است؟ در چند هفتگی اعضای بدن جنین از لحاظ آنومالی های دیررس کامل بررسی میشن؟
- اینترنال اکو در مثانه چیه
درمانش چیه ایا خطر داره
- پرولاکتین
سلام من پرولاکتینم 26 هست و رنج نرمال 5تا35 به نظرتون پرولاکتینم در حال بالا رفتنه و ممکنه خطرناک بشه؟؟؟ ممنونم.
- درد در هنگام مدفوع هنگام پریود
سلام خسته نباشید
من وقتی پریود میشم موقع دفع مدفوع درد دارم که البته MRI لگن انجام دادم ولی نرمال بود. ولی الان نگرانم نکنه واقعا به اندومتریوز مبتلا شدم - تاثیر سونوی NTو NB بر غربالگری ها و تاثیر غربالگری ها بر نتیجه آزمایش آمنیوسنتز
سلام خانم دکتر من سوال پرسیدم ولی شما در جواب فقط . گذاشتین در صورتی که سوالم تکراری نبود لطفا سوالمو پاسخ بدین ممنون میشم سوالم این بود:سلام ببخشید من به جواب سونوگرافی NTو NBشک دارم میخوام بدونم اگه این سونوی NTو NB که در ۱۲ هفته و ۴ روز انجام دادم غلط بوده باشه ممکنه به خاطر اون نتیجه آزمایشهای غربالگری مرحله اول و مرحله دوم بارداری غلط بشه؟ و اگه غربالگری مرحله اول و مرحله دوم بارداری و سونو NTو NBغلط بشه ممکنه باعث بشن جواب آمنیوسنتز هم غلط بشه؟ توروخدا راهنمایی بفرمایید.
- سلام ایامن چون درسن ۵۳ سالگی ودخترهستم الان ازررابطه جنسی سخت داشته باشم چون قرض ضدافسردگی میخورم تمایل جنسی خیلی کم دارم ایامیتوان برای تولین باررابطه خوبی داشته باشم بامتوجه به مصرف قرص افسردگی
ایارابطه جنسی برای اولین باردرسن ۵۴ سالگی ممک اسن به سختی ودردباشد)
- خراش بکارت
سلام خسته نباشید خانم دکتر خوبین من دو بار معاینه بکارت پیش یه ماما انجام دادم بار اول گفت سالم و حلقویه بار دوم رفتم پیششون گف بکارتت سالمه اما یه خراش بسیار ریز کوچولو داره که دور از چشمه و با دقت معاینه کردن میشه اونو دید که گفت گواهی داده میشه آیا با وجود این خراش گواهی بهم میدن؟ آیا این خراش بیشتر میشه؟ باید برای این خراش مراقب بود؟
- سلام خوبید خواهشا جواب منو بدید من هفته قبل با قرص واژینال وزیر زبونی سقط کردم خونریزی کمی داشتن یه تیکه به اندازه نصف کف دست اومد اما بعدش خیلی کم خون رفتم سونو میگه خیلی از جنین مونده دکتر بهم قرص رومین داده تا ۵ روز مصرف کنم بعد ول کنم تا خونریزی بگیرم اما هیچ خبری نیس میتونم به دکتر اصرار کنم که یکسره منو کورتاژ کنه دیگه خسته شدم بارداریم هم ۸هفته بود
- بارداری ،،،
سلام خسته نباشید ،چهار پنج روز قبل از پریودی لکه بینی و ترشح قهوه ای همون لحظه و قطع شدن آن نشانه بارداری است؟
- بارداری
سلام خانوم دکتر عزیز ایا بعد از رابطه سه تا ال دی خوردم ممکنه که بخاطر اون قرصا حامله نشده باشم یا اینکه مشکلی دارم طوروخدا راهنماییم کنید؟؟
- آندومتریوز و خونریزی زیاد
سلام وقتتون بخیر،خانمی ۴۶ ساله هستم که به دلیل خونریزی زیاد و لخته خون به دکتر مراجعه کردم و در سونوگرافی مشخص شد که آندومتریوز دارم و چندین میوم که بزرگترینش۴۱×۴۴ میلیمتر می باشد،همچنین در تخمدان راست کیست آندومتریوما به ابعاد ۱۹×۱۷ دیده میشود،و ذخیره آهنم هفت میباشد،دکتر قرص وروژست تجویز کردند الان نزدیک دو ماه که میخورم ولی خونریزی و لخته خون کم نشده فقط دردم بهتر شده،الان دو هفته است پریود زیاد با لخته های بزرگ دارم،به نظر شما چکار باید بکنم،قرص وروژست رو قطع کنم یا ادامه بدم؟ضعف و بی حالی دارم،از کار و زندگی افتادم و فقط باید استراحت کنم😔😥
- زنان
از تامپون استفاده کردم در نیومده چی کار کنم زمان پریودی
- سلام وقتتون بخیر من توی اقدام هستم ولی بعداز پریودی سوزش داشتم که قرص مترونید ازول استفاده کردم و پماد واژینال ۳روز هم ظهر هم شب استفاده میکردم وسه شب فاصله انداختم بعداز اتمام کرم واژینال وامشب براساس اینکه ۳۰روزه هست پریودم امشب شب تخمک گذاری هست اگر که امشب بعداز اینکه سه شبه کرم واژینال قطع کردم البته کمی گه گاهی خارش دارم اقدام به بارداری کنم مشکلی پیش نمیاد؟
- سلام من پماد کلیندا مایسین رو میتونم در زمان قاعدگی استفاده کنم چون واسه زخم دهانه رحم داده
سلام من زخم دهانه رحم دارم آیا میشه الان ک پریود شدم استفاده کنم یان بعد از اینک خوب شدم استفاده کنم یان استفاده کنم مشکلی نداره؟؟
- مهم
سلام خانم دکتر من ششم هرماه پریود میشدم بعدش پریدم تغیر کرد شد هشتم ،سری قبل ۱۴ روز عقب انداختم شدم بیست و دوم ،اما این سری بیست و دوم نشدم ،روز بیست و هفتم ازم کمی خون اومد فکر کردم پریود شدم ولی سه روزه نوار بهداشتی تمیزه،ولی وقتی دسشویی میرم یکدفعه ازم خون ریخته میشه ،الان باید قرصی چیزی بخورم درست بشم ،خودمو شوهرم استرس گرفتیم ب خاطر این قضیه ،من اصلا با شوهر چند ماهه رابطه نداشتم الانم میترسم


