Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سقط مکرر
سلام خانم دکتر.من چهار بار سقط داشتم.خیلی هم درمان کردم.نسبت فامیلی هم نداریم.به محض وارد شدن در ماه سوم حالت لرزش شدید به من دست داده و بعد از سونو. بچه دیگر ضربان ندارد.ممکن راهنماییم کنید.بخدا خسته شدم.
- پیشگیری از بارداری
سلام وقتتون بخیر من روز چهارشنبه با نامزدم رابطه مشکوک داشتم در حد نزدیکی واژن و آلت ولی دخول صورت نگرفت برای محض اطمینان سه روز بعد رابطه قرص اورژانسی خوردم بمحض خوردن قرص دست نامزدم ک مقدار کمی آغشته به پیش آب بود ب واژن خورد حالا باید چیکار کنم؟آیا من حاملم؟
- وزن جنین
سلام من هفته ۳۰ بارداری هستم وزن جنین را ۱۴۰۰ گرم زده و معادل ۵۰ درصد پر سنتایل نرمال است یعنی چه
- دختر44 ساله
سلام خانم دکتر
الان که این نوشته رو می نویسم فکر میکنم دنیا برام تموم شده
دختر 44 ساله هستم بدون هیچ علت خاصی تا حالا ازدواج نکردم. از نظر دوره های پریودی تا حالا مشکلی نداشتم. من اگر امسال ازدواج کنم آیا امکانش هست بتونم با تخمک های خودم باردار بشم. من نمیدونستم بالای 45 سال نمیشه باردار شد. خواهش می کنم پاسخ منو بدین تا از برزخ بیرون بیام . ممنون. بی صبرانه منتظر پاسخ شما هستم - باقی ماندن بقایای حاملگی بعد از سقط
- انقباضات رحم
سلام خانوم دکتر.هفته سی دو بارداری هستم. به خاطر انقباضات رحم پورتولون تزریق میکنم. قبلا که در ساعت سه یا چهار بار انقباض داشتم برطرف شده ولی وقتی دستشویی میرم یا از سرجام بلند میشم راه میرم یکم زیر شکمم سفت میشه . ایا اینها هم همین همون انقباضات رحمی هست؟ یا طبیعیه؟
- دیابت بارداری
سلام من هفته 9 بارداری هستم و قندخونم 95 میخوام بدونم که آیا جنین مشکل مادر زادی پیدا میکند
- آیا احتمال بارداری با قرص سیبل وجود دارد؟
سلام وقتتون بخیر من پنج روزه پریود نشدم قرص سیبل هم استفاده میکنم تازه رسیدم به قرص های سفید رنگ ، آیا احتمال بارداری هست؟ خواهش میکنم راهنمایی کنید
- کم کردن وزن در بارداری
سلام خسته نباشید من هفته37 و 2 روز بارداریم وزنم هفته ی پیش یعنی ابتدای هفته ی 37 دقیقا 95و500بودم هفته ی 37 تموم شد و برای چکاب رفتم ولی وزنم 95و 300بود 200گرم کم کردم از نظر شما مشکلی دارم ممنون میشم جواب بدین
- غربالگری مرحله دوم
با سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر عزیز، ببخشید خانم دکتر ی سوال داشتم: من غربالگری دوم انجام دادم ولی سن بارداری رو دقیق نمیدونستم چون سن بارداری وابسته به رشد جنین هستش و چند روزی اینور اونور میشه، در غربالگری مرحله دوم هم سن بارداری رو بر اساس سونوگرافی NT که در ۱۲ هفته و ۴ روز انجام دادم حساب کردن میخواستم بدونم اگر سن بارداری برای غربالگری مرحله دوم دقیق نباشه در نتیجه آزمایش غربالگری مرحله دوم تاثیر دارد؟
- بارداری
سلام من رابطه محافظت نشده داشتم، قرص اورژانسی مصرف کردم و پریود شدم و خیلی شدید تر و طولانی تر از زمان عادی بود، ولی الان ۵ روز هست که عقب افتاده، آیا احتمال حاملگی هست یا عوارض لونژین هست؟ چون دوتا مصرف کردم
- آمپول
سلام خانم دکتر عزیز وقتتون بخیر آیا میتونم. آمپول هیدروکسی پروژستورون روهمراه بتامتازون تو یه روز تزریق کنم ممنونم
- عمر اسپرم چقدره
عمر اسپرم چقدره و عمر تخمک چقدره یعنی اگه کسی 18خرداد رابطه جنسی داشته باشد و دیگه نداشته باشه تا کی حدودا لقاح صورت می گیرد بیشترین میزان زمان که طول بکشه چندمه خرداد می باشد
- سایز فولیکول
سلام،وقتتون بخیر من ماه پیش با داروی لتروزول فولیکولهای ۳۳ و ۱۳ و ۱۴ داشتم دوروز بعد مجدد سونوگرافی انجام شد فولیکول ۳۳ به سایز ۲۸ رسیده بود ولی فولیکول های ۱۳ و ۱۴ همون سایز بودن حالا سوالم اینکه فولیکول های ۱۳ و ۱۴ماه پیش از بین رفته یا برای این ماه ذخیره شده است؟ آیا در صورت باقی موندن فولیکولهای ۱۳ و ۱۴ اینماه هم از داروی لتروزول استفاده کنم یابدون مصرف دارو فولیکول ۱۳ و ۱۴ به سایز مناسب بارداری میرسن؟
- بارداری و دیدن خون
سلام 7 ماه باردارم دیشب شب دوم استفاده از اپلیکاتور بود و امروز صبح بعداز دشویی هنگام خشک کردم خودم در حد سه قطره خون دیدم آیا مشکلی ندارد؟
- ژل بهداشتی بانوان
با عرض سلام و خسته نباشید. آیا در دوران بارداری می توان از ژل های بهداشتی بانوان استفاده کرد؟
- بارداری بعدازعمل فتق شکمی
باسلام.بنده الان ۴سال هست عمل فتق شکمی انجام دادم ومیخوام بارداربشم مشکلی نیست البته ۴۱سالمه
- عدم پریودی بعد از قطع قرص دزوسپتیو؟
من 40 سالمه و قرص دزوسپتیو رو به عنوان پیشگیری استفاده می کنم، دوره 21 تایی اول چهارشنبه 23 خرداد تموم شد، بعد از این چند روز من جز یه لک کوچیک و البته درد و بی حالی، تورم سینه و علائم همیشگی pms هیچ نشونی از پریودی نداشتم، رابطه ای هم نداشتم و میدونم باردار نیستم، بسته جدید قرص رو طبق روال بعد از 7 روز شروع کنم یا باید صبر کنم که پریودیم شروع بشه و از روز پنجم شروع کنم؟ در این حالت اگه بخوام برای دوره بعد ارتباطی داشته باشم پرخطر محسوب نمیشه؟ من برای اطمینان بیشتر می خوام بعد از سه دوره مصرف قرص، رابطه جنسیم رو شروع کنم روشم درسته؟
- آیا باردار هستم؟
من از تیرماه پریودم حدودا ۶روز زودتر میشم
آخرین بار ۲۸ مرداد پریود شدم
امشب بی بی چک گذاشتم
منفی بود
۲۳هم رفتم آزمایش خون دادم جواب منفی بود
بعد رفتم دکترگفت زود رفتی تست دادی
چون ۲۹مرداد پریود شد اگر۶ روز زودترمیشدم ۲۳شهریور باید پریود میشدم الان باید چیکارکنم؟؟؟ - مصرف قرص استرادیول بعد از انتقال جنین
سلام خسته نباشید من هفته ۱۲بارداری هستم با روش ای وی اف روزی سه عدد استرادیول مصرف میکنم دکترم بهم توضیح نداد تاکی ادامه بدم باید تاکی ادامه بدم و چگونه استرادیول را قطع کنم دو عدد هم شیاف پروژسترون مصرف میکنم


