Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- عقب انداختن پریود
سلام خسته نباشید.من بیمار خودتون هستم اون ماه برام دوتا آمپول تجویز کردین که تو روز تخمک گذاریم تزریق کردم و قرص reprostasis که هر روز مصرف میکنم این ماه باید ۵مهر پریود میشدم ولی ۱۱مهر خونریزیم شروع شد برای چی این اتفاق افتاده؟ چون همیشه پریودم منظم بود. نگرانم که شاید عوارض این قرص و آمپول که استفاده کردم.بهم گفتین پریود شدم دوباره بیام مطب الان میخوام بدونم روز خاصی از پریود باید بیام یا فرقی نداره؟ ممنون.
- قرص جلوگیری
سلام ببخشیدیه کودک یکساله دارم ودچارآندومیوزساده شدم باقرص درمان شدم دکتربهم قرص دروسبلین برای جلوگیری بهم داده من بسته اول روروز۵ پریودتهیه کردم ازهمون روزاستفاده کردم دوتامونده بودقرص سفیدرنگ تموم بشه پریودشدم ولی دوتاقرص آخرم خوردم بسته بعدروشروع کردمولی بسته دوم روکه هرشب بایدسرساعت ۱۲شب میخوردم سه تای اولی روهرشب یادم رفت به جاش دوتاش ساعت ۷صبح خوردم یکیشم ساعت ۱۲ظهریادم اومدآیاجلوگیری میشه آیابرای رحمم بده ازاین به بعدش ساعت ۱۲شب مصرف کنم چیکارکنم
- درد معقد در زمان نزدیکی
سلام وقتی سکس انجام میدم معقدم خیلی درد میگیره علت چیست ؟؟
- بارداری
سلام خسته نباشید من یک ماه و نیمه ک باردارم امروز ترشح بی رنگ همراه با رگه های خونی دیدم میخواستم بدونم دلیلش چیه تو رو خدا جواب بدین خیلی نگرانم ممنونم ازتون
- تنبلی تخمدان
سلام خسته نباشید من تنبلی تخمدان دارم چ دارویی گیاهی خوبه که فعال بشه تورو خدا بگید من ممکنه باردار نشم🙏🏻🙏🏻
- تشکر
سلام خانم دکتر من بیمار شما بودم تاریخ ۲۲دی ۹۹ عمل لاپاروسکوپی تشخیصی درمانی بابت ناباروری برام انجام دادید که ۲۸ اسفند متوجه شدم باردارم تو اولین سونو متوجه شدم دوقلو باردارم و الان بچه هام به دنیا اومدن پیشم هستند .یه دنیا از شما ممنون
- سیاهی پوست واژن
سلام اگه میشه سوال منو جواب بدید سیاهی واژن و پوست اطرافش با لیزر خوب میشه حداقل چند جلسه لیزر لازمه؟
- جراحی زیبایی واژن
سلام من نزدیک سه ماه است ک زایمان طبیعی داشتم بعد از یک هفته بخیه هام باز شدن حالا با وجود اینکه بخیه هام بسته شدن ولی دهانهء رحمم هنوز باز مانده آیا به غیر از ترمیم با عمل راه حل دیگری است آیا خود به خود به حالت اولیه بر میگرده ممنون از راهنماییتون...
- من هفته ی 6 بارداری سقط شدم خونریزی شدید داشتم بعد از تمام شدن خونریزی سونو دادم بقایا هنوز مونده چه جوری باید دفع کنم
- بارداری
12مردادبایدپریودمیشم نشدم ازمایش خون دادم بارداربودم بعدسه روزخون ریزی پیداکردم یک هفته استراحت کردم بعدرفتم دکتر شیاف دادشیافا ک تموم شد دباره خون ریزی دارم ازماش دائم منفی بود حالا باید چکارکنم
- آیا کیست آندومتریوما نشانه بیماری آندومتریوز هست یا خیر؟وایا من دارای بیماری آندومتریوز هستم؟
سلام . من جز آژنزی مولرین هستم دارای رحم آنومالی مولرین هستم وسه بار سپتوم واژن وآژنزی واژن و آژنزی سرویکس داشتم وجراحی شده ام و واژينوپلاستي انجام دادم و رحم وتخمدان هم دارم. ویک بار کیست آندومتریوما داشتم جراحی شده ام و دارای دو دهانه رحم هستم و ام آر آی من مختصر شواهد آدنومیوزیس درشاخ سمت چپ. سوال من هست کیست آندومتریوما همان بیماری آندومتریوز هست؟ اگر هست درچه مرحله و درجه میشود؟ خفیف یا شدید؟و کیست آندومتریوما همان کیست شکلاتی میشود؟ وایا من دارای بیماری آندومتريوز هستم خواهش میکنم جواب بدید. ضروریه
- علت تاخیرپریودی
سلام دختری هستم مجرد26ساله یه روزازتاریخ پریودیم گذشته پریودنشدم ولی شکم درددارم چندماهه خودارضایی هم دارم میشه لطفاجواب بدین
- خونریزی رحم دارم
من یک ماه پیش عمل کورتاژ فیبروم کردم فیبروم بزرگی داشتم .آزمایش پاتولوژی هم سالم اومد .اون موقع لکه بینی داشتم بعد از عمل تا ۱۵ روز بعد از اون پریود شدم سنگین و با درد و ده روز بعدش دوباره پریود زیاد با لخته های خون و بعد رفتم دکتر بهم امپول واریوپپتیل ۳/۷۵داد یدونه زدم ولی لکه بینی قطع نمیشه و الان که ۶ روز۶ زدم همش لکه بینی دارم و بعد عمل کورتاژ همش تکرر ادرار دارم مخصوصا شب و هر وقت دسشویی دیر برم فشار میاد و خون میاد و بعد ادرار هم تو دسشویی خون میاد
- سلام خانم دکتر آیا قرص مدروکسی فم ۵ باعث درد در زیر بغل پستان می شود دوروزه دست درد دارم وزیربغلم هم درد می کنه ؟؟
- چسبندگی
سلام وقت بخیر من سرکلاژ شکمی هستم و حدود۱۰روز هست که سزارین شدم میخواستم بدونم اگر گن یا کمربند محکم ببندم برای کمرم و جمع شدن شکمم مشکلی پیش میاد؟ایا چون کمربند سفت هست دچار چسبندگی داخلی میشم؟
- ناباروری
سلام خانم دکتر خسته نباشید ۳۰ سالمه ۷ سال ازدواج کردم یه دختر حدود ۵ سال دارم که با اولین نزدیکی بدون پیشگیری باردار شدم کمتر از یک ساله دوباره میخوام باردار شم ولی من و همسرم دوست داریم پسر دار شویم برای همین به دوتا متخصص در اهواز هم مراجعه کردم طبق ازمایشای هورمونی و پاپ اسمیر و یه نمونه دیگه که خود دکتر انجام دادم من سالم بود همسرمم ازمایش اسپرم انجام دادن که دکتر گفت خیلی خوبه برای تضمین بیشتر تعییت جنسیت ای یو ای انجام دادم حتی دکتر گفت نیاز به دارو ندارم و فقط ویتامین ای و سی تجویز کرد و امپول hgcدر روز دوازدهم تزریق کردن و سونو گرافی که انجام دادم گفتک سایز فولیکولم سری اول بدون دارو ۱۷ بود بعد که برای سری اول ای یو ای انجام دادم تا دو هفته بعد تزریق hgcدرد در زیر شکم و تیر کشیدن در زیر شکم داشتم که بعدش پریود شدم
سری دومم که دوباره هیچ قرص و دارویی نخوردم حتی دکتر گفت امپول هم نزن چون گفته بودم درد داششتم و فقط ویتامینه که بازم نشد
برای سری سوم پزشکمو عوض کردم که ایشون گفتن رژیم رعیت کن که رعایت کردیم در روزای قاعدگی سونوگرافی واژینال انجام دادن که گفتن نرمال و از روز سوم قاعدگی شبی سه عدد لتروزل مصرف کردم تا روز هفتم روز هفتم هم امپول سینال اف زدم دوباره روز ۱۲ سونوگرافی تخمدان انجام دادم که گفتن تخمدان هد سالمه و سایزشن ۲۱ بود و نرمال شب دوازدهم هم امپول پی دی پرگ عضلانی زدم بازم ای یو ای ناموفق داشتم برای بار چهارم دکتر قبل کار برای تجویز عکس رنگی کردن که بعد انجام دادن نرمال بودم و باز دکتر تحویزهای سری سوم رو انجام دان و بازم ناموفق و کفتن اگه بازم جنسیت مطرح باید ای وی اف کنم ولی من ای وی اف نخواستم هر چهار بار بعد تززیق اسپرم زی شکمم ایر میوشید و تا دو هفته این تیر کشیدن ها البته خفیف ادامه داشته البته ورم و نفخ شکمم داشتم انگار یه چیزی توی شکمم تاب میخورد و مک فکر میکردم باردارم ولی متاسفانه همش کاذب بود این ماه تصمیم گرفتم با توکل به خدا خودم به صورت طبیعی نزدیوی داشته باشم رژیم رعایت وردیم همسرم قبل نزدیکی قهوه خورد خودمم توی جوش شیرین مینشستم توت فرنگی میخوردم ویتامین آ و حتی به درگاسم هم رسیدم و نزدیکی رو روز تخمک گذاری با کیت پیدا کردم و رابطه داشتیم و الان دوباره بعد ۹ روز تستم منفی شده خیلی نرانم نکنه مشکل دیگه ایی دارم و بی اطلاعم لطفا راهنمایی ککید اگر لازمه عکس و ازمایشا رو ارسال کنم سپاس - خونریزی بعد از استفاده از قرص واژینال
- قرص اوژانسی
سلام.. من حدود سه روز پیش از شما یک سوال پرسیدم ک بعد از رابطه.. قرص اورژانسی خوردم و بعد از 5 روز خونریزی پریود شدم و حدود 5 روز خونریزی داشتم.. آیا بازم احتمال بارداری وجود دارد؟. شما عرض کردید خیر.. احتمال بسیار ناچیز است..میخاستم بدونم آن احتمال ناچیز چیست.. یعنی چجوری میشه انسان پریود بشه و باردار باشه.. پس خوردن قرص اورژانسی بعد رابطه چ سودی دارد؟
- Ohss
سلام خانم دکتر من این دوره رفتم دکتر بهم ۶ تا سینال آف داد و شبی سه تا لتروزول روز دوازدهم برام سونو نوشت گفت به دونه تخمکم نداری این ماه اصلن باردار نمیشی حدود ده روز پیش افتادم رو دل درد و کمر درد شدید روز موعدم دیگه نتونستم تحمل کنم رفتم پیش همین دکتره گفته احتمالا عفونت داری برام آزمایش نوشت رفتم دادم جواب ازمایشا میگفت باردارم بتام ۱۴۴ بود ولی سونو میگفت حاملگی خارج از رحمع و به شدت تخمدانم آب آورده دیگه همون شب خواست بخوابنتم اتاق عمل قبول نکردم باز ۴۸ ساعت دیگه سونو بتا دادم شد بود بتا ۴۷۰ سونو هم هیچی ندیدن باز داخل لوله ها ولی میگفت تخمدانت آب آورده. دکتر باز میگه خارج از رحمه دیروز رفتم شیراز به دکتر خوب سونو کرد گفت تخمدان به شدت آب آورده و ohss شدی. تا میتونی باید سفید تخم مرغ بخوری برام بتا و ازمایشا نوشت. بتام باز امروز بعد ۴۸ ساعت شدت بود ۹۳۰ ولی گلبول های سفیدم رفته بودن بالا. حالا که براش فرستادم میگه حامله ایی ول تخمدانت آب آوردن باید استراحت کنی و درد شدید داشت بری بیمارستان خواستم ببینم واقعا دارویی ندارن دل کمرم درد میکنه به نصبت خوب شده ولی هنوز دارم درد لکه خون ریزی هم اصلن ندارم سلام خانم دکتر من این دوره رفتم دکتر بهم ۶ تا سینال آف داد و شبی سه تا لتروزول روز دوازدهم برام سونو نوشت گفت به دونه تخمکم نداری این ماه اصلن باردار نمیشی حدود ده روز پیش افتادم رو دل درد و کمر درد شدید روز موعدم دیگه نتونستم تحمل کنم رفتم پیش همین دکتره گفته احتمالا عفونت داری برام آزمایش نوشت رفتم دادم جواب ازمایشا میگفت باردارم بتام ۱۴۴ بود ولی سونو میگفت حاملگی خارج از رحمع و به شدت تخمدانم آب آورده دیگه همون شب خواست بخوابنتم اتاق عمل قبول نکردم باز ۴۸ ساعت دیگه سونو بتا دادم شد بود بتا ۴۷۰ سونو هم هیچی ندیدن باز داخل لوله ها ولی میگفت تخمدانت آب آورده. دکتر باز میگه خارج از رحمه دیروز رفتم شیراز به دکتر خوب سونو کرد گفت تخمدان به شدت آب آورده و ohss شدی. تا میتونی باید سفید تخم مرغ بخوری برام بتا و ازمایشا نوشت. بتام باز امروز بعد ۴۸ ساعت شدت بود ۹۳۰ ولی گلبول های سفیدم رفته بودن بالا. حالا که براش فرستادم میگه حامله ایی ول تخمدانت آب آوردن باید استراحت کنی و درد شدید داشت بری بیمارستان خواستم ببینم واقعا دارویی ندارن دل کمرم درد میکنه به نصبت خوب شده ولی هنوز دارم درد لکه خون ریزی هم اصلن ندارم
- بارداری
سلام وقتی که باردار میشویم سینه ها تغییر رنگ میکنه ؟


