Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سرکلاژ شکمی
سلام خسته نباشید خانم دکتر من دوماه عمل سرکلاژ شکمی انجام دادم یکماه استراحت داشتم بعداز اون بار تاوزن شش هفت کیلو برداشتم بنظرتون مشگلی ایجاد نشده نگران نباشم
- یائسگی
سلام وقت بخیر.خانمی ۴۵ ساله هستم.از یکسال پیش دچار قطع پریود شدم آزمایش دادم fsh:20 و lh:11 ماما تشخیص یائسگی داد اما فقط برای دو ماه هورمون دادن فقط با اونا پریود میشم.هفته پیش آز دادم fsh:39 و lh:26 دکتر استروژن و پروژسترون دادن برای ۶ ماه اما نحوه مصرفش رو خوب متوجه نشدم دسترسی به دکترم ندارم .لطفا راهنمایی بفرمائید چطوری بایستی مصرف کنم ممنون و متشکرم از لطفتون
- سونوگرافی رحم و تخمدانها
اکوی غیر یکنواخت خطرناکه ضخامت اندومتر12/5
- زنان
بتا خیلی بالا بعد سقط نشانه ی چیست سرطانی هست اگر خیلی بالا بره
- زنان زایمان
سلام،وقت بخیر من پریودی منظم داشتم۱هفته بود کلا که۳روزاخرمعمولا در حد لکه بینی بود الان حدود۲ماه هست پریود هستم و سونو هم دادم که جوابش بصورت زیر مشاهده شد ●کیست اکوفری به سایز39**49(mm)درلگن مطرح کننده کیست پارااوارین مشاهده شده که با مثانه خالی،متمایل به ادنکس چپ با مثانه پرمتمایل به ادنکس راست میباشد. ●کیست اکوفری به سایز21**30(mm)درمجاورت تخمدان،در ادنکس چپ مطرح کننده کیست پارااوارین مشاهده شده. خواستم ببینم برای تنظیم پریودی چه قرصی مصرف میکردم معمولا قبلا برای تنطیم پریودیLDاستفاده میکردم الان دیگه نمیخوامLDبخورم چون چاق ککندس ممنونم
- زحم دهانه رحم
سلام من زخم دهانه رحم داشتم بهمن ماه گذشته فریزکردم اماالان بازبعدرابطه خیلی کم لکه بینی دارم احاس میکنم زخمم داره برمیگرده به نظرتون چکارکنم
- پولیپ و ادنومیوز
سلام خانم۳۶ساله باسابقه ادنومیوز...درسونوگرافی انجام شده تشخیص دادن که؛ضایعه سولیداکوژن به ابعاد۲۸*۱۴م.مدرون کاویته اندومتریال همراه با مایع لوکوله رویت شد که بیشترباپولیپ مطابقت دارد .و تصویرضایعه هایپواکومحوبه قطر۶۳م.م در دیواره قدامی بادی رحم رویت شد که بیشتربافوکال ادنومیوزیس مطابقت دارد..باتوجه به افزایش بالک قدامی_خلفی احتمال فوکال ادنومیوزیس مطرح میباشد..ضخامت اندومتر۳ م م میباشد..درضمن ۶ساله که قرص سیبل مصرف میکنم..ممنون میشم که نظرتونو بدونم تشکر
- کیست اکوفری
سلام خسته نباشید مادرم فشار خون و قند خون و چربی بالا دارند ۴۴ ساله و خیلی از عمل میترسند کیست اکوفری ۱۱۵*۸۲ فاقد سپتا جداری در ادنکس راست با اثر فشاری بر فوندوس رحم مشاهده شده براشون نیاز به عمل هست ؟
- لاپارسکوپی هیستروکتومی
سلام من شش سال پیش ابدو مینو پلاستی انجام دادم به علت دوره های پی درپی ناچار به هیستروکتومی هستم آیا شما هیستروکتومی به روش واژینال انجام میدید؟ بدون لاپاروسکوپی به خاطر حفظ نتایج ابدو مینو چون با روش لاپاروسکوپی چند سوراخ روی شکم ایجاد میشه گذشته از اون طبق گفته ی جراح پلاستیک دستگاه لاپاروسکوپی قادر به ورود نیست و ناچار باید از برش روی شکم استفاده بشه آیا شما تجربه ی هیستروکتومی درمورد شخصی که ابدو مینو انجام داده دارید ؟ تا جایی که من مطالعه کردم هیستروکتومی به سه روش انجام میشه که یکی از اونها واژینال هست که تاکید جراح پلاستیک من هم استفاده از این روش هست پیشاپیش یک دنیا ممنون
- سلام مادر من ۷۶ سالشه در سونوگرافی دارای کیست ساده ۶۳mmدارای جزسالید ایزواکو ۱۱ ×7 mm همراه با کلسیفیکاسیون نقطه ای در جز سالید در آدنکس چپ نوته لطفا بفرمایید چیه؟ خطرناکه؟
- آندومتریوز
سلام حدودا پارسال فهمیدم روی جدار شمکم یه آندومتر دارم اندازه گردوتصمیم گرفتم هم لیپو ابدو کنم هم آندومترو در بیارم لاپاراسکوپی هم فرستادم جوابش خوب بود اما بعد از گذشت ۷الی۸ماه همون علائم که قبلا آندومتر داشتم پیدا کردم رفتم سونوگرافی و ام آرآی آزمایشهای زیادی همدادم که گفتن سرطانی نیست ولی اندازه یا لپه هست اونم دوتا الان دوهای هست که قرص وروژست میخورم ولی یک هفته مونده قرصم تموم بشه لکه بینی و کمی درد پرسودی دارم نمیدونم قرص و ادامه بدم یا نه اینم بگم من قرص رو سر تایم مشخص نمیخورم عز ساعت ۹شب تا ۱۲تو این چند ساعت ولی حتما میخورم دلیل لکه بینیم برای این نیست تروخدا درمانش چیه ویش هر دکتری میرم یه چیزی میگه من قصد بارداری دارم آیا امکانش هست درمان بشم وباردار؟ من مشکل زخم معده وشقاق هم دارم معدم خیلی نفخ میکنه آیا به آندومترم ربط دار این مشکل؟
- سلام خانوم دکتر من آندومتریوز داشتم عمل کردم بعداز اون سه دوره واریوپپتیل تزریق کردم برا دوره های اول ودوم پریود شدم سومی که زدم زمان پریودی پریود نشدم والان دوباره زمان پریودیم هست وهنوز نشدم وصبح که ازخواب پامیشم حالت تهوع وتاری دید وسرگیجه دارم ممکنه باردار باشم؟
سلام حدودا پارسال فهمیدم روی جدار شمکم یه آندومتر دارم اندازه گردوتصمیم گرفتم هم لیپو ابدو کنم هم آندومترو در بیارم لاپاراسکوپی هم فرستادم جوابش خوب بود اما بعد از گذشت ۷الی۸ماه همون علائم که قبلا آندومتر داشتم پیدا کردم رفتم سونوگرافی و ام آرآی آزمایشهای زیادی همدادم که گفتن سرطانی نیست ولی اندازه یا لپه هست اونم دوتا الان دوهای هست که قرص وروژست میخورم ولی یک هفته مونده قرصم تموم بشه لکه بینی و کمی درد پرسودی دارم نمیدونم قرص و ادامه بدم یا نه اینم بگم من قرص رو سر تایم مشخص نمیخورم عز ساعت ۹شب تا ۱۲تو این چند ساعت ولی حتما میخورم دلیل لکه بینیم برای این نیست تروخدا درمانش چیه ویش هر دکتری میرم یه چیزی میگه من قصد بارداری دارم آیا امکانش هست درمان بشم وباردار؟
- جراحی بکارت
سلام چه جاها و مراکزی جراحی ترمیم بکارت انجام میدهند؟
- کیست تخمدان
سلام سونوگرافی داخلی دادم بهم گفتن دوتخمدانت پرازکیست ریزهس یک هفته قرص دوفاستون مصرف میکنم ولی احساس سنگینی شدیدی درزیرشکم دارم بعضی وقتهاهم کمردردشدیدی دارم علت چیه؟
- حاملگی در محل اسکار سزارین
ساک حاملگی ۶ هفته بدون فتال پل در محل اسکار سزارین تشخیص دادن،روش درمان به چه صورت است،دوباره قصد بارداری دارم
- زنان
سلام آیا رحم رو میشه پیوند زد.
- کیست درموئید
سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتربنده ۲۶ سال دارم وحدود چند ماه ازدواج کردم و در سونوگرافی شکم و لگنم نوشته شده (یک ناحیه کیستیک به ابعاد ۹۱*۸۱*۶۳ منطبق بر حفره لگن دیده میشود این کیست واجد چند دیواره نازک داخلی و یک ناحیه اکوژن به ابعاد ۴۱*۳۲*۲۷ میلی متر میباشد و میتواند ناشی از مسائلی نظیر درموئید از تخمدان چپ باشد) یه یکی از متخصصین زنان نشون دادم و بهم گفتن باید جراحی بشی اما من خیلی میترسم که آسیبی به تخمدان برسه خواستم نظر شما رو هم بدونم.
- زخم رحم
سلام رحمم زخم شده من احساسش میکنم چون زیر شکمم از روی پوست میخاره و حس میکنم یه چیز سرد از اون قسمت که زخم میریزه ولی این موضوع نگرانم کرده که لوله هام و تخمدانمم همینطوره. امکانش هست عفونت زخم به لوله هام و تخمدانم راه پیدا کرده باشه؟ مثل آب سرده. مثل شکم که گاهی صدا میده زیر شکمم صدا میده و اب سرده برای بارداری مشکلی نیست؟
- سلام یه توده هایپواکو تو سینه راستم به ابعاد ۱۴×۲۷ میلیمتر دیده شده آیا خطرناک هست؟
- ترمیم
سلام وقت بخير ببخشي شما عمل هايمنوپلاستي هم انجام ميدين؟


