Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- نازایی
سلام رفتم دکتر برا ناباروری آمپول اف اس اچ دادم مصرف کردم بعد سونو گرفتم تخمک هم ۲۱ و ۱۵ و ۱۰ بودن بهم گفت اگه این ماه باردار نشدید باید عکس رنگی بگیری به نظرتون بگیرم یا نه چیکار کنم
- عوارض ال دی
سلام خانم دکتر خسته نباشید. من ماه بعد قراره میکرو کنم. ۵ روزه ال دی میخودم و درد شدید تخمدان مخصوصا چپ رو دارم. دقیقا مثل درد تخمکگذاری! ضمنا قرص ضدتشنج میخورم و بابت خوردن ال دی و عمل میکرو از متخصص مغز و اعصاب اجازه نامه دارم. خواستم بدونم درد تخمدان از عوارض ال دی میتونه باشه یا اینکه ممکنه بخاطر مصرف قرص ضدتشنج، اثر ال دی خنثی شده باشه و تخمکگذاری اتفاق بیفته؟؟؟ چون دوره هام کوتاهه و همیشه تخمکگذاریم تو همین روزای ۹ و ۱۰ هست.
- نازایی
سلام خسته نباشید ببخشید ی سوال داشتم من بخاطر نازاییم دکتور کریم زاده یزد عمل لاپاراسکوپی و قرص و آمپول داد ک همچنان در حال مصرفم الانم ب امید خدا راهی کربلای معلی هستم و نزدیک قاعدگیم مشکل نداره ب اندازه ی ۶ یا ۷ قرصlDمصرف کنم
- نازایی
باسلام،بنده براي بارداري ٣دوره كلوميفن همراه متفورمين مصرف كردم ولي بارداري صورت نگرفت،اين ماه دكتر استراحت داد و دارو تجويز نكرد الان يك هفته است پريودم عقب افتاده با وجود اينكه من هميشه پريودام منظم بوده حتي قبل مصرف دارو آزمايشات هورموني مم نرمال بود فقط كيست ريز داشتم، ممكنه به خاطره قطع داروها پريودم عقب افتاده باشه يا نه؟
- خونریزی کم قاعدگی
سلام خانوم دکتر. علت کم شدن حجم خونریزی قاعدگی چی هست؟ ایا میتونه به علت کم شدن ذخیره ی تخمدانی باشه؟
- لتروزل
سلام این ماه پریودم طولانی شده و۱۳ روزه ک خونریزی دارم اولاکم بود ولی دوروزه خونریزی یکم زیاد شده .رفتم دکتر برام لتروزل دادن گفتن روز ۳ پریود بخورم گفتن از دیروز حساب کن پریودیتو چون خونریزی از دیروز بیشتره یعنی من فردا لتروزل رو بخورم اشکالی نداره؟؟؟
- ناباروری
باسلام و احترام ما برای مشکل ناباروری به متخصص ناباروری مراجعه کردیم وبا انجام آزمایش اسپرم متوجه دی آف ای بالا ۲۸درصد شدیم ودکتر ای یوای رو پیشنهاد کردن آیا باوجود این مشکل میتوان باردار شد باتشکر ؟
- زنان
سلام من ب تشخیص دکتر زنان تنبلی تخمدان دارم و ۲۸ سال سن دارو و دکتر برام لتروزول دو ورق تجویز کرده که من همشو خوردم از شب سه پریودی شبی ۲ با دوتا سینال آف و دگزامتازون و استرادیول والرات میخاستم بدونم دو ورق لتروزول باعث کیست نمیشه
- سلام من از زمان نوجوانی تا کنون که ۴۷ سال دارم با قرص استروژن وپروژسترون پریود میشدم عوارضنداره؟ممنوم
- یائسگی زودرس و قطع پریود
با سلام . من 40 سال سن دارم و حدود یکساله که متوجه شدم دارم یائسه میشم . تا سال قبل همیشه پریودهای منظم و کاملا دقیقی داشتم بدون حتی یکروز تاخیر . و هیچگونه سابقه یائسگی زودرس هم نداشتم . الان در استانه ازدواج بودم که متوجه مشکلمم شدم و باعث شده مردد بشم چون شنیدم با توجه به شرایط من و بعد یائسگی هم امکان بارداری صفر هست و هم میل جنسی از بین میره و نمیخوام زندگی فرد دیگه ای خراب کنم پارسال amh 0.08 lh 7 fsh 12 بود . به چندین پزشک مراجعه کردم هیچ دارویی جز ویتامین c به من ندادند . الان سه ماهه پریود نشدم . دو ماه قبل 2 امپول پروژسترون هم زدم اما فایده نداشت .سونو کردم هیچ مشکلی جز کوچک شدن سایز تخمدانم وجود نداشت . ازمایش دادم و fsh 30 lh 29 amh 0.02 بود . دکتر برای من قرص استرومارین دادند که 15 شب بخورم و از شب شانزدهم هم دوفاستون را هم اضاف کنم . حالا چند سوال دارم :
- آیا باید با اتمام استرومارین و قبل شروع دوفاستون پریود شوم ؟
- ایا قطع ناگهانی پریودم یعنی من یائسه شدم ؟
- یکی از پزشکان گفتند با توجه به وضعیتم اگر بخواهم تخمک فریز کنم احتمال اینکه موقع تخمک کشی هیچ تخمکی نداشته باشم خیلی زیاد است و ارزش امتحان کردنش را ندارد . این درست هست ؟
- ایا راهی برای کاهش fsh و lh وجود داره ؟
- شما چه درمانی را برای من پیشنهاد میکنید ؟
- سلام برای اسپرم کم باید چی بخوره بقیر دارو چی بخوره خوبه میشه رونمایی کنید
- کیست تخمدان چپ
سلام.من یه کیست ۶ سانتی ساده در تخمدان چپم دارم من تو اینترنت خوندم که کیست ساده عامل ناباروری نیست ولی من ۷ ماهه در اقدامم ولی باردار نمیشم. این کیست میتونه باعث عدم تخمک گذاری و باروری من بشه؟ ممنون میشم جواب بدید❤
- نازایی
سلام من ۱۹ سالمه ۱سال اقدام کردم باردار نشدم قرص پروژسترون خودم از داروخانه بگیرم بخورم اشکال داره
- آیا با وجود فیبرم رحم میتونم باردار بشم
- پولیپ رحمی
سلام من سونو واژینال انجام دادم ضایعه اکوژن ابعاد ۴*۷*۷ملیمتر چسبیده به دیواره قدامی بادی به نفع پولیپ. ضایعه کیستیک ابعاد ۷*۱۲م م در مجاورت تخمدان چپ بیشتر مطرح کننده کیست پارااووارین یا به احتمال کمتر فولیکول اگزوفیتیک . ۴فولیکول ابعاد ۵*۸م م .ضایعه اینتراکاویتاری به نفع پولیپ Right ovaryدارای فولیکول ابعاد ۸*۱۰ودو فولیکول ابعاد۵*۱۰ودیامترمتوسط سایر فولیکول ۶_۵ Left ovary دو فولیکول ابعاد۸*۱۴و۷*۱۲م م چهار فولیکول ابعاد ۵*۸م م Impressionضایعه اینتراکاویتاری به نفع پولیپ روز ۱۱قاعدگی انجام دادم خطرناک باعث نازایی میشه لطفا جواب بدین کمک کنید
- سوال دارم برای باردارشدن
سلام خسته نباشید من 39 سالمه وسه ساله که اقدام به بارداری کردم بچه هم ندارم تواین سه سال فقط یه بارحامله شدم اونم باامپول هایی وه دکتربهم دادحامله شدم ولی یه ماه نشده سقط شد الانم قرص اوبوست مصرف میکنم وتیروئیدم دارم ازمایشم دادم گفتن ذخیره تخمدانت کمکه به نطرشمااحتمال بارداری درمن هست یا نه ممنون میشم راهنمایی کنیین
- اولین پریودی بعد ۳ دوز کامل آمپول واریوپپتیل
سلام،دکتر به من بعد ۵۰ روز گذشت از کورتاژ بخاطر میوم، ۳ تا آمپول واریوپپتیل دادن که بعد از زدن آخرین دوز( ۲ ماه پیش) ، برای اولین بار این ماه پریودی طبیعی برگشت ولی ۱۵ روز هستش که این قاعده گی قطع نمی شود و ادامه دارد،لطفا اگه ممکنه راهنمایی بفرمایید
- امپول واریوپپیتل ۱/.
سلام. من برای آمادگی قبل IVF یک دوره ال دی مصرف کردم و از هفته آخر مصرف ال دی آمپول های واریوپپتیل ۱/. روزی نصف زدم . الان ۷ روز ال دی تمام شده ولی پریود نشدم . خواستم بدونم تاثیر آمپول هاست یا مشکل دیگری هست که پریود نشدم. ممنون میشم راهنماییم کنید
- نازایی
سلام خانم دکتر، من پج سال ازدواج کردم یک سال و چهار ماه برا ی بارداری اقدام کردم نتیجه نگرفتم دارو هم استفاده کردم هر بار فلیکول با سایز مناسی داشتم اما بارداری حاصل نشده، من یک میوم 6سانتی دارم از نوع اینترامورل مماس بر اندومتر ایا این فیبروم مانع بارداری میشه برای درمان جراحی لازم؟ بعد جراحی مشکلی برا بارداری وجود ندارد؟
- تشریح گزارش سونوی واژینال
سلام.چهل سالمه وزایمان نداشتم.تیروییدکم کاروخونریزی شدیدوطولانی همراه با دفع لخته زیادداشتم.نتیجه سونوگرافی من،به شرحزیرگونه است.رحم باابعاد۶۰،۸۰،۱۱۰میلیمتر،بزرگترازحدطبیعی،آکویناس میومتریالcoarse،تغییرات آدنومیوزیس منتشرمشهوداست. جزءهتروژن درموقعیت اینترومورال به ابعاد۳۰،۲۰درجدارقدامی میانی دیده شدکه میتواندآدنیوم فروکال یا میوم اینترامودال باشد. ضخامت تقریبی دولایه آندومتر۱۶م م هتروژن ونامنظم است. جانکشن اندومترومیومتر طبیعی است. نابوتین متعدد mm۶_۷در سرویکس مشهوداست. تخمدان راست به ابعاد۴۵،۲۵ م م وتخمدان چپ به ابعاد۵۰،۲۵ مشاهده شدند. تخمدانها بااکوی افزایش یافته حاوی فولیکولهای ریز پریفری رویت شدکه مطرح کننده نمای pcoمیباشند.جهت رد pcosتطبیق با علائم بالینی وآزمایشگاهی پیشنهاد میشود. ضایعه فضاگیرپاتولوژیک سالادها کیستیک در آن آندکس ها دیده نشد. مایع مختصر در کلدوساک خلفی دیده شد. لطفا توضیحساده ای درمورد این گزارش به منبدهید.سپاسگزارم.


